Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chasey schreef:ClaudiaHS schreef:[ [url=m/5h5e6T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bovenin de paaltjes aan elkaar geknoopt met een stro touwtje
Hoe bevalt dat? Ik ben bang dat Nick zoiets gaat slopen.De emmer hangt nu te hoog, net buiten de weide.
Hij moet lager geloof ik. Maar weet nog niet precies hoe ik dat ga doen.
ClaudiaHS schreef:[ [url=m/5h5e6T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bovenin de paaltjes aan elkaar geknoopt met een stro touwtje
Jazzie03 schreef:Azmay schreef:
Nee het leek echt op een hommel/ dikke bij.
Uiteraard geen foto gemaakt, eens kijken of hij er dadelijk nog zit
Bedoel je misschien een horzel? Zijn dikke harige beesten die eitjes leggen op de benen
Azmay schreef:Hmm zijn er mensen met verstand van insecten hier toevallig?
Ik google me rot maar vind het beest wat ik zoek niet. Ik dacht dat het een bij was maar daar vind ik hem niet.
Een zwart flink behaard beest (beetje figuur tussen hommel en honingbij in) met alleen een beetje bruin achter de kop in een brede vage streep.
Het zou me niet zoveel interesseren wat het was ware het niet dat het nu de 2e keer is dat er doelbewust een op de paarden/mij gaat zitten en lijkt te willen bijten/steken dus ik ben nu bijzonder benieuwd.
bruintje123 schreef:Azmay schreef:Hmm zijn er mensen met verstand van insecten hier toevallig?
Ik google me rot maar vind het beest wat ik zoek niet. Ik dacht dat het een bij was maar daar vind ik hem niet.
Een zwart flink behaard beest (beetje figuur tussen hommel en honingbij in) met alleen een beetje bruin achter de kop in een brede vage streep.
Het zou me niet zoveel interesseren wat het was ware het niet dat het nu de 2e keer is dat er doelbewust een op de paarden/mij gaat zitten en lijkt te willen bijten/steken dus ik ben nu bijzonder benieuwd.
Ik breek even in in jullie topic.
Ik denk de runderdaas. Tabanus autumnalis
Deze heb ik hier ook alweer gespot. En is er altijd een paar weken eerder dan de gewone grijze regendaas die wij altijd als enige daad noemen.
De runderdaad zit vooral onder de buik.
Is een dik groot beest en maakt best een flink zoem geluid.
De paarden hier zijn er echt bang van.
bruintje123 schreef:Nee dan is het echt weer een ander eng beest. Brrr.
De runderdaas is meer een hommel x een daas
[ Afbeelding ]