Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:05

[***] ik geef de poes geen ongelijk met dat lekkere plekje!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:07

Wat gaan jullie weer hard!

Biscaya welkom! Deed de tinker het in de andere stal ook? Dus voor hij verhuisde ivm de dracht van je merrie?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 10:32

Daan_O schreef:
Gypsy wat rot voor je zusje en ik kan me voorstellen dat het voor jou ook moeilijk is als ze dan naar jou komt…

Idd, ik zou het liefste zeggen van kom maar met die knol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 10:45

Ik wil je niet nog rotter laten voelen gypsy, maar is een extra schuil stal dan geen optie? Die kan je tegenwoordig zelfs huren voor een redelijk bedrag per maand.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 10:51

ohjajoh6 schreef:
Ik wil je niet nog rotter laten voelen gypsy, maar is een extra schuil stal dan geen optie? Die kan je tegenwoordig zelfs huren voor een redelijk bedrag per maand.

Neejoh lief dat je meedenkt!
Ik pb je even!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:35

Morgen, kan iemand de kraan dicht draaien, please?

biscaya hoe is het buurpaard van de tinker, kunnen die met elkaar overweg?
Als er geen andere oplossing is kwa stal , dan is rubbermatten de enige oplossing

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:36

Hier even droog...jongens even grasjes laten plukken...aangepast schema vandaag ivm het weer.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:45

Nou hier is het nog steeds droog. Voor morgen staat de temperatuur op 19 graden.

Het zou zomaar een frisse zomerdag kunnen zijn, het is dat de temperatuur snachts nog een beetje zakt, maar 2 uur geleden was het al 10 graden.

Dat betekend dus ook dat het gras nog gewoon groen is en blijft groeien. Voordeel is wel dat het hooi niet zo hard gaat ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:48

Hier niet droog en mijn gras wordt geel :D
19 graden gaan we gelukkig niet halen en mijn bonte is ook blij met haar deels geschoren velletje :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:53

Ik ben ook blij dat ik de ruin deels geschoren heb. Die had anders al staan zweten.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 11:54

Ik merk idd dat Modena nu tijdens arbeid sneller zweet dan normaal. Nog nooit last van gehad, altijd prima voorwaarts en onvermoeibaar, maar ja daar sta je dan met je dikke winterjas met zulk weer!
Van mij mag het dus wel wat kouder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:03

Als het dan ook nog even opdroogt van te voren, want als het nu goed zou gaan vriezen, is alles een grote ijsbaan, droogt gewoon niet goed genoeg meer op allemaal...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 12:05

Is prima, en dan daarna sneeuw. Ik wil sleeën! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:09

Ik heb normaal gesproken een hekel aan kou, maar van mij mag het nu toch echt een flink stuk kouder worden en dan alstjeblieieieieieieieieieieieft droog.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:15

Gypsy schreef:
Is prima, en dan daarna sneeuw. Ik wil sleeën! :D

Alleen bij jou voor de deur dan...al dat extra werk met sneeuwruimen zit ik niet op te wachten hoor :+

Ik werk hier maar met laagjes,kun je wat uitdoen als het toch te warm blijkt te zijn...raar weer.

Jongens fijn even brunchen op gras,staan op hoge gedeelte,lage even afgezet dat is wel weer aan de beurt als het droog is :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:21

Hier is het ook al de hele morgen nat. Ik heb Devita de shet op het gras gezet, daar doet ze het toch het beste op. En voorlopig staat daar nog genoeg voor haar. Dit maakt het voor de anderen met het eten van het krachtvoer ook veel rustiger.

Ik heb net toch nog even gebeld naar de ontwikkelaar die het weideland hier heeft gekocht. Ze deden heel vriendelijk. Hebben mijn mail even nagezocht en bevestigd dat die bij de juiste persoon is terecht gekomen. Het kon alleen nog wel even duren, omdat de heren al een week op cursus zijn, dus of ik nog even wilde wachten. Natuurlijk wil ik dat wel. Ik heb nog even voor de duidelijkheid gevraagd dat ik wel bij de juiste persoon ben om het te vragen, anders wacht ik natuurlijk voor niks. Dus we duimen nog maar even verder.

Ik zie weer prachtige foto's voorbij komen heerlijk.
Ik heb alles wel doorgelezen, maar maar niet echt reactie er voor. De meeste waren al veelvuldig beantwoord. Jullie gaan ook nog steeds hard. Ik ben nog steeds grieperig dus doe het nog rustig aan. Pfff duurt nu al de hele maand, mag nu wel een keertje over zijn.
Net nog de DA gebeld, heb nog steeds de uitslag niet van het mest onderzoek. Ik zou het met een uurtje of 3 krijgen dat was dus vrijdag -O-

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 12:25

Hé wat vervelend dat je niet helemaal lekker bent.... Idd maar rustig aan doen, eerst goed uitzoeken. Mijn moeder zei altijd veel drinken om het afval eruit te spoelen. :P

Wel fijn dat ze vriendelijk deden, ik hoop dan ook altijd maar dat dat een goed teken is!
Stomme DA....

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:26

Ik heb het laatste stukje even niet bij kunnen lezen (ga ik nog doen) maar heb wel een vraag omdat ook ik een beetje met mijn handen in het haar zit. Mijn pony is panisch voor de hoefsmid. Nu heb ik een vrouwelijke smid geregeld in de hoop dat dit misschien beter gaat. Ik dacht misschien hebben jullie nog tips voordat het weer niks wordt. De laatste 2 keer kon de smid niet eens in de buurt van haar benen komen. Ze vindt de man (verschillende geprobeerd) op zich heel eng (geur, uitstraling, gereedschap) ik weet niet wat het is. Ze heeft geen trauma's en geeft bij mij gewoon voetjes. Ook bij de osteo is ze super braaf. Ik dacht misschien aan iets kalmerends? Ik heb er nog weinig verstand van want dit is mijn eerste eigen paard.

Oh ja, zelf ook nog een tip. Ik voer nu lijnzaadolie van de aldi bij. Een flesje a 250ml in de week. Kost 1,39 per flesje.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 12:29

Misschien haar even uit de routine halen door de smid niet meteen smid achtige dingen te laten doen, maar eerst een stukje wandelen over 't erf, dan borstelen, en als ze dan denkt dat ze gewoon geborsteld word pas met de voetjes aan de slag gaan?

En anders zelf gaan bekappen, ook een oplossing. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:30

Zapje schreef:
Ik heb het laatste stukje even niet bij kunnen lezen (ga ik nog doen) maar heb wel een vraag omdat ook ik een beetje met mijn handen in het haar zit. Mijn pony is panisch voor de hoefsmid. Nu heb ik een vrouwelijke smid geregeld in de hoop dat dit misschien beter gaat. Ik dacht misschien hebben jullie nog tips voordat het weer niks wordt. De laatste 2 keer kon de smid niet eens in de buurt van haar benen komen. Ze vindt de man (verschillende geprobeerd) op zich heel eng (geur, uitstraling, gereedschap) ik weet niet wat het is. Ze heeft geen trauma's en geeft bij mij gewoon voetjes. Ook bij de osteo is ze super braaf. Ik dacht misschien aan iets kalmerends? Ik heb er nog weinig verstand van want dit is mijn eerste eigen paard.

Vroegah toen ik mijn merrie net had, was de smid ook een drama. Ze kreeg dan ook altijd een spuitje Tranquigel een uur voordat hij kwam.

Op zich was mijn smid een superaardige en rustige man, maar op de één of andere manier was mijn merrie vastberaden om hem het licht uit zijn ogen te timmeren. Was echt levensgevaarlijk. Ook weleens een praam geprobeerd, maar dan liet ze zich gewoon omvallen -O- . Nu al jaren een andere smid (ijzers eraf) en het is een schatje.

In jouw geval zou ik eens beginnen met een half spuitje Tranquigel? Of wat gypsy zegt is ook een hele goede! Zelfs een stuk beter dan Tranquigel :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-12-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:31

Zapje...moet ze alleen bekapt of ook beslagen??
Is ze alleen zo als je erbij bent of ook als je afwezig bent?
Wel eens een stuk ducktape geprobeerd?

Kvulden ... beterschap,wat de mest betreft...zijn ze het niet gewoon kwijt?

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:38

Zapje schreef:

Oh ja, zelf ook nog een tip. Ik voer nu lijnzaadolie van de aldi bij. Een flesje a 250ml in de week. Kost 1,39 per flesje.

Clickertraining met haar gaan doen. Het is erg leuk om te doen . Vorig jaar een paard wat zich niet liet scheren zonder verdoving, omgetoverd tot een braaf paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:38

Tinky12 schreef:
Wel eens een stuk ducktape geprobeerd?
LOL...
Mijn paard heeft ook járen een probleem gehad met mannelijke smidjes en dat was niet zonder reden. Nu na enkele jaren een vrouwelijke smid is een man ook ineens goed en daar ben ik wel blij mee. Het is duidelijk de manier van benaderen die anders is (meer geduld).

@zapje: ik ben benieuwd welke vr-smid je nu hebt/krijgt ?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 12:39

Bedoel je deze truuk? :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:45

Gypsy schreef:
Bedoel je deze truuk? :D

Op die manier kan het ook werken ja _O-

Deze bedoel ik...zelf niet geprobeerd hoor