Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urielle schreef:pol013 schreef:grensgeval.... whatever. Op een zware 4 wheel na zijn er maar weinig auto's op concours te vinden die daar echt over heen gaan.
En met een zware jeep ga ik geen 40.000km per jaar rijden.
Een Suzuki grand vitara 2.0 benzine is bijvoorbeeld maar 90kg zwaarder. Kan bijlange na niet zo fijn vooruit (140pg, 183Nm) maar mag wel 200kg meer trekken.
Ik rij een Grand Vitara 1.9 en die mag 2000 trekken, rijdt toch al fijner met de trailer dan de Volvo V70 hiervoor die 1800 mocht trekken. En dan rij ik met een anderhalf paards met MTM 1300 kg!
Ik vind écht dat als je kiest om met levende have op pad te gaan dat je dan niet aan je grenzen moet zitten, gewoon er ruim over. En wil je niet naar je werk met zo'n zware bak dan pak je er maar een kleintje bij voor de grote kilometers.
Urielle schreef:Is ook zo Pol013 maar als ik dan ikweetnietmeerwie hier lees die nu net een nieuwe trailer had die maar net aan de maat zit,dan denk ik dat moet je sowieso niet willen,ook al kan het nét wel volgens de gewichten.
En dat concours dat er een klein golfje naast me stond met een stevige tweepaards trailer met twee grote warmbloeden, dan ben je gewoon echt roekeloos bezig.