Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
samen met de boer ga ik ook een overkapping in elkaar timmeren dat ze ook nog droog kunnen staan zonder de stal in te hoeven, de afrastering gaan we opknappen en ik heb via mijn werk een mooie houten grote kist kunnen regelen waar we het hooi in kunnen doen, zodat dat niet meer op de grond hoeft. deze zetten we midden in het land op de heuvel waar het altijd droog is. voor de stal hebben we zand met matten eroverheen zodat dat ook droog staat en hier staat ook de drinkbak. daarachter ligt het landje redelijk laag en is best modderig met veel regen, dus dat is nog een aandachtspuntje. 

tamary schreef:

En dan zodra het in het voorjaar weer droger wordt , het zand er weer uit scheppen en weer water erin ?
Je moet toch wel ergens een soort grote , ondiepe waterbak kunnen kopen die je in de zomer voor de drinkbak , of in een druk belopen doorgang kunt zetten , vullen met water , en weer weghalen / verplaatsen wanneer je dat wilt ?