Ben benieuwd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Aangezien de kunstmest in de buurt niet verkrijgbaar is, heb ik onderstaande van Heltiehorse gekocht om het weiland een boost te geven. Voordeel is dat je niet hoeft te wachten op regen en de paarden vrijwel direct het land op mag doen.
Ben benieuwd.
[ [url=m/5ytVT0.jpg]Afbeelding[/url] ]
boemel schreef:Aangezien de kunstmest in de buurt niet verkrijgbaar is, heb ik onderstaande van Heltiehorse gekocht om het weiland een boost te geven. Voordeel is dat je niet hoeft te wachten op regen en de paarden vrijwel direct het land op mag doen.
Ben benieuwd.
Karin_deB schreef:boemel schreef:Aangezien de kunstmest in de buurt niet verkrijgbaar is, heb ik onderstaande van Heltiehorse gekocht om het weiland een boost te geven. Voordeel is dat je niet hoeft te wachten op regen en de paarden vrijwel direct het land op mag doen.
Ben benieuwd.
Klinkt interessant!
Ik heb hem opgeslagen. Ik zit op zandgrond en merk wel met de droge zomers en nu hogere belasting door 3 pony's ipv 2 dat het land meer te lijden heeft en het grasmat dunner wordt nl.
DubbelFun schreef:@joyce: Ik denk óf dat ze idd een REM-slaap moment had terwijl ze stond óf toch een lichte TIA.
Vooral de onvaste stand aan de achterhand, scheve staart en duidelijk ongemak in het lijf, niet durven gaan liggen kunnen er op duiden dat ze iets heeft verdraaid wat haar (tijdelijk) ongemak geeft.
Loopt ze anders? Kan ze nog makkelijk een hele korte draai om de achterhand maken?? Of geeft dat duidelijk (pijnlijke) weerstand ??
Hilary schreef:Joyce, het trillen doet ze zo te zien pas nadat ze valt, niet ervoor. Dat is waarschijnlijk dus geen kou, maar gevolg van adrenaline of inspanning oid.
Ik zou dit toch voorleggen aan een dierenarts (en dan niet zo snel de huis-tuin-keuken DA, maar echt een kliniek als Utrecht, Lingehoeve oid). Er zijn namelijk heel veel opties wat betreft niet willen of kunnen gaan liggen (oa maagzweren), maar ook als oorzaak van het vallen.
Narcolepsie is een optie, of iets neurologisch, maar een paard dat niet wil liggen door pijn (artrose, maagzweren) of zich niet veilig voelen valt uiteindelijk ook letterlijk om door slaapgebrek. Ik heb daar ooit een filmpje van gezien, dat paard bleek maagzweren te hebben.