Is al een aantal keer gespoten en nu vooral nog distels (maar een van mijn paarden eet die graag dus zo'n ramp vind ik dat niet) en zuring (das minder...)
Vooral de zuring is hardnekkig maar dat ligt meer aan de droogte van afgelopen jaar.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
belle_boef schreef:MizzMontana schreef:Zuring scheppen/steken wij er uit. Dat werkt toch het beste is onze ervaring.
Als je niet op tijd tijd hiervoor hebt dan sowieso de bloemen er uit knippen voordat ze bruin worden en het zaad rondstrooien.
Dit werkt bij ons ook goed.
Karin_deB schreef:Heeft een van jullie wel eens Perlka gebruikt?
https://www.tuindirect.com/perlka-paard ... -25kg.html
Hebben jullie daarna nog bemest extra of was dit voldoende?
xXutopiaXx schreef:Ohh Merexa, ik heb precies zo'n zelfde geval!! Persoonlijk vind ik het heel irritant wordenEn maakt niet uit hoeveel tijd ik erin stop, ze blijft zich zo gedragen.. en stiekem lijkt het zelfs alsof ze helemaal niet meer bang is, maar het gewoon doet om te 'narren', nu doet een paard niet zo expres.. maar het is natuurlijk wel makkelijk, want dan hoef je ook niks
Maar inderdaad ook, ik moet d'r echt insluiten, en als ik d'r dan heb, is er niets meer aan de hand...
laurae schreef:Oh dat ziet er super uit, zeker op kleigrond! Ik heb dat uiteindelijk niet aangedurfd. Destijds wel een leuke woning met 2ha kleigrond gezien, maar dat was zo ontzettend nat. Zal ook een kwestie van de juiste voorzieningen zijn
Akshay schreef:belle_boef schreef:Distels zou ik wel weghalen. Die zaaien ook behoorlijk uit
Pony vindt ze lekker gelukkig
Robijntjah schreef:Wij horen toch echt op zand te zitten maar bij ons dus ook 1 grote natte bende (op de nieuwe stukken na).
Gaan ook stuk voor stuk aanpakken, een stuk afgraven en verharden denk ik en het bos zoveel mogelijk zo laten op verharde voerplekken na.
Akshay schreef:xXutopiaXx schreef:Wij afgelopen najaar ingezaaid en is al mooi opgekomen... van de week moest ik er noodgedwongen op lopen, omdat 3 emmers weggewaaid waren, maar toen zag ik dat er in de hoek achterin toch al wel aardig wat mos ook alweer groeit..
kalken?!
Er zijn ook grassoorten of rasssen die beter tegen schaduw kunnen. Gok dat het een deel schaduw is gezien jouw beschutte weides?
Taar_tje schreef:Karin_deB schreef:Heeft een van jullie wel eens Perlka gebruikt?
https://www.tuindirect.com/perlka-paard ... -25kg.html
Hebben jullie daarna nog bemest extra of was dit voldoende?
Ik heb het twee seizoenen gebruikt. Het is kalk en mest ineen, en de mest komt langzaam vrij. Ik heb daarna niet nogmaals bemest. Je moet wachten met uitstrooien tot de forsythia bloeit (struik met die leuke gele bloemetjes). Dan is de grondtemperatuur optimaal voor Perlka. Daarna mogen ze zeker 2-3 weken niet op het land.
Het aantal boterbloemen is bij mij verminderd, maar ik kon wel aan de shet merken dat het gras rijker werd, ze werd snel dik, ondanks strookbegrazing. Nu gebruik ik soms gedroogde koemestkorrels op mijn kleine landje, en het grote weiland bemest ik helemaal niet (behalve mest van wat schapen in de winter).
Je kan het voordelig kopen bij Lavor, volgens mij bezorgen ze zelfs gratis.
Morpheus81 schreef:Met een trekker kan al wel vrij snel ivm de drukverdeling van de grote banden, gewoon de loonwerker eens vragen. Het gras is al opgekomen toch? Vooral de allereerste puntjes zijn kwetsbaar, als het echt al sprietjes worden, kan het snel (met enig beleid uiteraard).