Hout is wel mooi idd maar voor hier ook niet te doen, dat is veel te lang.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Donja schreef:Ik zou niets aan mijn verjaardag doen... maar had al een beetje door dat mijn man wel wat dingen in gedachten had (mocht nl vandaag niet 1 van mijn merries naar de hengst brengen...).
vanmorgen wakker gemaakt door mijn 4 jarig zoontje (om half 7...) met een doosje chocolade (wat hij wel gelijk open wilde maken
) en een kaartje waarop stond dat ik vandaag om 10 uur, 12 uur, half 2, 3 uur en 7 uur vanavond klaar moest staan. Verder mocht ik vandaag lekker met mijn paardjes bezig en hoef ik niets in het bedrijf te doen.
Om 10 uur een lekkere taart, buren op de koffie. Om 12 uur werd er een picknickmand afgeleverd en hebben we heerlijk in de zon op het gras geluncht!
Nu wachten op het volgende....
Fabster schreef:Ga ik net de hoeven van de Belg doen, steekt er een spijker uitvzijn zool. Ik haat dat. Altijd van dit soort dingen als je een paar dagen weg gaat. Gelukkig niet zo n grote, maar toch, hè. Weet niet zo goed wat er mee te doen (hij is er natuurlijk wel al uit). Dus de hoefsmid maar even bericht. Hoop niet dat het heel ernstig is. Dan was dat mijn weekendje weg....
Bovendien is het aan zijn andere been dan zijn kapotte knie. Zal je zien dat hij dat straks ook weer gaat overbelasten. Dan weet ik t even ook niet meer. Hij loopt niet kreupel, dus mss valt t mee (hoop ik maar). Het is wel echt een pechvogel. Als er iets is, is het altijd met hem...
Het heeft er in ieder geval niet heel lang in gezeten, want gisteren ben ik ook met zijn hoeven bezig geweest en toen zat het er niet.
SandraVerl schreef:Fabster schreef:Ga ik net de hoeven van de Belg doen, steekt er een spijker uitvzijn zool. Ik haat dat. Altijd van dit soort dingen als je een paar dagen weg gaat. Gelukkig niet zo n grote, maar toch, hè. Weet niet zo goed wat er mee te doen (hij is er natuurlijk wel al uit). Dus de hoefsmid maar even bericht. Hoop niet dat het heel ernstig is. Dan was dat mijn weekendje weg....
Bovendien is het aan zijn andere been dan zijn kapotte knie. Zal je zien dat hij dat straks ook weer gaat overbelasten. Dan weet ik t even ook niet meer. Hij loopt niet kreupel, dus mss valt t mee (hoop ik maar). Het is wel echt een pechvogel. Als er iets is, is het altijd met hem...
Het heeft er in ieder geval niet heel lang in gezeten, want gisteren ben ik ook met zijn hoeven bezig geweest en toen zat het er niet.
Waar zat de spijker? Bacardi is ooit op een blokje hout, met spijker in gelopen en deze zat toen in zijn zool, vrij dicht tegen zijn straal. Ik heb toen 10 dagen zelf 2 keer per dag Penicilline moeten inspuiten.
Ik ben eerlijk gezegd blij dat mijn jonkie 60 km ver zal staan. Mijn vorige pony veulens stonden dicht aan huis en dan is de verleiding inderdaad zeer groot om er wat meer mee te doen. Nu ga ik 2 keer per maand ernaar toe rijden, gewoon voor de basis erin te hebben. Lekker wat borstelen en een wandeling maken. Het eerste wat ik hem ga leren, is vliegenspray. De 2 die ik nu heb voeden mekaar in hun angst voor sprays, het is ondertussen gewoon een hopeloze zaak geworden.
DubbelDun schreef:Wat ik doe is zodra de spijker er uit is het gat inspuiten met iets antibacteriëels en er een propje natgemaakt wc-papier in doen. Hierdoor kan er geen vuil bij komen en het propje kun je er met een pincet weer uit halen.
Jadybabe schreef:Gefeliciteerd Antheman. Ik hoor wel eens over familie opstellingen , waar is dat voor en wat kan je er mee?
Jadybabe schreef:Gefeliciteerd Antheman. Ik hoor wel eens over familie opstellingen , waar is dat voor en wat kan je er mee?