Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:34

DoubleVv schreef:
Tinky12 schreef:
Is er niet een rib verschoven?

Kan je dit zien of voelen?
Heb hier namelijk geen ervaring mee.

Ik heb ook maar 1x meegemaakt...werd erop geattendeerd door degene die hem behandelde op dat moment.Er zit een dikkere bobbel op een niet juiste plek zeg maar.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:39

Ik heb ook maar 1x meegemaakt...werd erop geattendeerd door degene die hem behandelde op dat moment.Er zit een dikkere bobbel op een niet juiste plek zeg maar.[/quote]
Dank je voor je antwoord. Heb nog geen bobbels ed.ontdekt. ga morgen nog eens naar da bellen om te vragen wat ik hiermee moet en eventueel een check up.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:46

Soms is zo moeilijk..kunt je vinger er niet opleggen.Succes met puzzelen,hopelijk snel een antwoord.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:49

Tinky12 schreef:
Soms is zo moeilijk..kunt je vinger er niet opleggen.Succes met puzzelen,hopelijk snel een antwoord.

Ja het is inderdaad moeilijk.Ze geeft aan dat er is mis is. Maar kan jammer genoeg niet zeggen wat.

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:57

Ine23, zie dat jij ook niet zover weg woont.
Voor mij de eerste keer zowat de alternatieve weg op. Maar voor de rest kom ik toch nergens.

DoubleVv, hoop dat je snel weet wat er aan de hand is.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:00

Ja en massage is zeker niet zo alternatief hoor, ze halen erg veel kennis bij de fysiotherapie :)!

DoubleVv, dat ze niet kunnen spreken is soms nog het ergst van allemaal. Ik hoop dat je merrie zich snel fijner in haar vel voelt. :(:)

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:02

Kirrr schreef:
Ine23, zie dat jij ook niet zover weg woont.
Voor mij de eerste keer zowat de alternatieve weg op. Maar voor de rest kom ik toch nergens.

DoubleVv, hoop dat je snel weet wat er aan de hand is.

Ik hoop het ook.

Ik heb al vaker een alternatieve wijze gedaan. En geloof er wel in.
Heeft mij en mijn paarden al goed geholpen. Het fijnste is als je DA er ook in gelooft en dat iedereen samen helpt om het paard te helpen/beter te maken.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:04

Ine23 schreef:
Ja en massage is zeker niet zo alternatief hoor, ze halen erg veel kennis bij de fysiotherapie :)!

DoubleVv, dat ze niet kunnen spreken is soms nog het ergst van allemaal. Ik hoop dat je merrie zich snel fijner in haar vel voelt. :(:)

Dank je.
Heb er het volste vertrouwen in. Het ergste is dat ze helemaal niet ziek oogt. Eet goed. Is speels. Zoals ik haar ken. Alleen die druk op de singelplek.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:06

Klopt, ik ben gelukkig ook al een heleboel DA'en in mijn opleidingen tegen gekomen en ken een hele lading toekomstige DA'en (ex-medestudenten die nu in de masterjaren zitten) die er zeker voor open staan. Hoe meer kennis uitgewisseld wordt, hoe beter. Volgens mij is er veel aan het veranderen en gaan we de komende jaren steeds meer samenwerkingen zien :j.

Wbt je merrie klinkt het wel moeilijk omdat het enkel die plek is, maar dan zal het vast ook wel aan iets liggen dat te verhelpen valt. Ik duim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:56

Toch zou ik geen endoscopie laten doen, om te kijken of paard maagzweren heeft hoor, het lange vasten lijkt mij namelijk ook niet bevorderlijk + de stress die zo een onderzoek met zich meebrengt. Dan kan je dat geld beter gelijk investeren in paarden omeprazol. Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:00

ohjajoh6 schreef:
Toch zou ik geen endoscopie laten doen, om te kijken of paard maagzweren heeft hoor, het lange vasten lijkt mij namelijk ook niet bevorderlijk + de stress die zo een onderzoek met zich meebrengt. Dan kan je dat geld beter gelijk investeren in paarden omeprazol. Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor.

Dank je voor je reactie. Ik had hier aan gedacht als alle andere dingen geen antwoord brengen. Wil eerst zo antwoorden zoeken voordat ik naar een endoscopie overstap. Ga eens kijken naar omeprazol wat dat is.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:00

Daan¬_O: Ik ben echt zeer tevreden met die van EJ. Enigste ‘probleem’ er zijn alleen vanboven lusjes gemaakt om de netten vast te zetten, maar ik heb heel simpel de haakjes vanonder door een maas gedaan en zo kan ik zo ook vanonder vast zetten…
Gypsy: Sorry dat we je bezorgt maken…. Ze had vast last van hooikoorts, met dat weer van nu…
DoubleVv: Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze last heeft van een maagzweer, maar daar had je misschien zelf ook alwel aan gedacht..? In ieder geval sterkte met paardjelief :(:)
Tinky: Wat een heerlijk plaatje.! Dat is nou echt genieten…!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:59

DoubleVv schreef:
IIk heb al vaker een alternatieve wijze gedaan. En geloof er wel in.
Heeft mij en mijn paarden al goed geholpen. Het fijnste is als je DA er ook in gelooft en dat iedereen samen helpt om het paard te helpen/beter te maken.

:j Onze pony's zijn allemaal bij Den Hoek onder behandeling. In het begin moesten ze vrij vaak (ik reed volgens mij elke maand wel een paard die kant op), maar sinds we ze meer kunnen houden zoals we zelf graag willen, doen we 1 x per jaar een APK'tje. Verder alleen bij klachten, hoewel ik bij mijn hb pony inmiddels zelf goed weet wat ze wanneer nodig heeft.
Laatst was de reguliere DA (tevens onze TA) bij ons; hij herkende onze "alternatieve" potjes en flesjes en gaf ons grote complimenten over hoe onze beesten eruit zien en rondlopen.
Hij geeft ook, mits de eigenaren ervoor open staan, tips voor alternatief als ondersteuning bij regulier.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 22:44

Vandaag de pony niet gehoord. :+ Phew... Zou ze ook eens moeten durven, staat een beetje gezelschapspony te wezen en denkt dat ze eisen kan stellen. Ze moest eens weten hoe snel je weer een andere gezelschapspony hebt! }>

Verder hebben we Modena aan het werk gezet, ik vond dat als zij een paddock wou ze er zelf wat voor mocht doen: [AR-ITP] Modena werkt voor de kost.

Verder een beetje een sneu zusje... Haar vzpaard word verkocht... Helaas heb ik maar 1 schuilstal van 3 bij 3 met maar 1 ingang, daar kunnen net Heidi en Modena in meer niet... Ze vroeg 't aan me.
Maar misschien is het ook niet verstandig, ivm haar studie en zo. Toch vind ik het rot voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 06:58

DoubleVv ik hoop dat er snel duidelijk is waar je merrie last van heeft. Het is altijd zo'n puzzel.

Hier wel wat ervaring met alternatief, maar heb er helaas nog nooit goede resultaten mee behaald -O- . Ik zeg niet dat ik het nooit meer probeer maar hou het voorlopig bij regulier.

Gypsy wat sneu voor je zusje. Blij dat je pony weer gezond is *\o/* .

Ook fijn om te lezen dat de zieke honden weer opgeknapt zijn. Hier ligt mijn kat momenteel óp de (nog warme) vloerverwarming vóór de houtkachel en lijkt zich behoorlijk in de 7e hemel te wanen.....

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:30

[***]...wat een heerlijk haardkleedje heb je :D

Gypsy...wat naar voor je zus,dikke knuf voor haar :(:) Altijd nadeel van als het niet je eigen paard is.
Ga even in je topic gluren :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:39

Ik meld me hier ook..naast dat mijn eigen paarden aan huis staan run ik ook een pensionstal hier aan huis..15 stuks in totaal..En de 16e op komst..Mijn merrie is nl 8 mnd drachtig!
En heb meteen een vraag: 1 vd paarden een forse tinker van een klant van mij heeft een enorme stal ondeugd nl veelvuldig slaan tegen de deur!! Zeer irritant. Het paard is een tijdje terug intern verhuisd naar een andere box ( dit ivm de dracht van mijn merrie, moest van 1 box 2 maken zodat kind en moeder de ruimte hebben) en zodoende de tinker verhuisd..Het enige verschil was dat de tinker een box met trailies had en nu naar een box met 2 muren en 2 luiken..Dus hij kon nog steeds alles zien! De eerste wkn ging aardig de laatste paar wkn een ramp..continue slaan ook vroeg in de ochtend lees 4 uur maar ook gewoon eind vd dag als de paarden weer binnen komen begint ie meteen te slaan! Paard wordt elke dag verzorgd/ gereden..krijgt vrijwel onbeperkt hooi..
Pffff! Wie heeft de oplossing??
Alvast veel dank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:46

Het enige wat ik kan bedenken is rubber tegen de muur. Is symptoombestrijding ik weet het, maar wel beter voor de paarden benen en jullie nachtrust?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:55

Slaat hij alleen tegen de deur??
Je zou dan een soort matras kunnen maken van foam en een dik zeil eromheen.Hierdoor hebben de klappen geen effect meer.Geen herrie,geen kapotte deur en zijn benen blijven ook heel.

Zo'n matras kun je zo maken dat je hem eenvoudig op kunt hangen en evt verplaatsten.

Kwam net dit filmpje tegen en moest even aan je denken Kirr :D

https://www.facebook.com/alex.cantrelgr ... 474441091/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 08:53

Welkom biscaya. Ik heb (gelukkig) geen ervaring met dit gedrag. Ik kan alleen maar meegaan in de tips die de anderen al hebben gegeven.

Lekker kleedje inderdaad Tinky, het probleem is dat hij er ook al ligt als de kachel nog niet aan is gestoken en het is precies in mijn looppad naar het lichtknopje. Dit kleedje vindt het op de één of andere manier niet fijn als ik erop ga staan :roll: .

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 09:25

Jeej wat leuk jullie reacties! :D Wat een vroege vogels zijn jullie trouwens. :P

't is idd sneu, ik heb het zelf ook wel eens meegemaakt vroeger met vzpaarden, dus weet wat 't is. Ik zou haar graag helpen maar dan zou 't laagste paard in rang nooit de schuilstal inkunnen, dat word 'm ook niet. Ik hoop maar dat ze dat een beetje begrijpt.

Heeerlijk zo'n gelukkige poes voor de kachel. In een volgend leven word ik zo'n poes!
[***] misschien een echt kleedje van laten maken? :+ Vangt 'ie alleen geen muizen meer maar misschien deed hij dat nu ook al niet.

Welkom biscaya!
Lastig probleem, mijn merrie doet het ook maar daar hebben we geen last van want die zetten we gewoon nooit op stal.
Ik zou idd denken aan een rubber mat, en zorgen dat hij echt de hele nacht toe kan met zijn hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:26

Hij vangt juist heel veel muizen, dus voorlopig mag hij nog een "levend" kleedje blijven :D

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:30

ohjajoh6 schreef:
Het enige wat ik kan bedenken is rubber tegen de muur. Is symptoombestrijding ik weet het, maar wel beter voor de paarden benen en jullie nachtrust?

hoeft niet alleen symptoombestrijding te zijn. Vaak houdt het trappen wel op met een dike rubber mat of iets dergelijks. Het effect is dan namelijk weg (geen kabaal meer) en ze vinden het niet prettig trappen (veert).

Heb je een idee waar de oorzaak ligt? Is het bv gericht op een buurpaard? Of toch meer op de volgende voerbeurt wellicht? Wanneer een buurpaard hem stoort (naar zijn idee dan ;) ) zou je ook een stukje van de tralies dicht kunnen maken met een plaatje hout, dan heeft hij meer rust (meer zijn eigen plekje).

*kruip weer terug onder meelees-steen :D *

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:43

Biscaya, mijn paard heeft dit ook gedaan in een ver verleden, toen hij nog manegepaard was. Omdat hij zijn drinkbak altijd omver gooide, hadden ze er niet beter op gevonden dan zijn drinkbak naast de stal te zetten, wat betekende dat hij alleen kon drinken als iemand zijn deur opende. Kan het hem niet kwalijk nemen dat als hij dorst had, hij tegen zijn deur begon te slaan. Al vrij snel werd het een gewoonte, als hij dorst of honger had, of gewoon aandacht wenste, dan begon hij te slaan. Blijkbaar deed hij dat zelfs snachts, en gerust een uur aan een stuk.
Bij hem is het pas overgeegaan toen ik hem gekocht heb en hem naar een andere stal verplaatst heb waar hij een automatische drinkbak had, altijd voldoende stro, en meer buiten kwam.
Ik zou ook denken aan een rubber mat, kan weinig ander bedenken om deze lastige gewoonte te doorbreken...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:53

Amiette bedankt voor de tip!

Gypsy wat rot voor je zusje en ik kan me voorstellen dat het voor jou ook moeilijk is als ze dan naar jou komt…

[***] haha die ligt lekker te genieten!!

Biscaya welkom en wat leuk dat je merrie drachtig is! Lastig met de tinker. Is er iets in het dagelijkse ritme veranderd? Je schrijft dat hij het ook doet als ze de paarden binnen komen, staat tinker de hele dag op stal? En wat ik hier ook al voorbij zag komen, misschien heeft het met het buurpaard te maken?