Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:46

Mooi plan!

Maar waar komt je zadel nu eigenlijk te hangen?
Verder zou ik ook opletten dat je plek hebt voor bakjes oid. Dat bevalt bij mij in ieder geval super goed. Ideaal voor dingen als leervet, borstels, supplementen, de EHBO kit, kleine gereedschapjes en zulke dingen. Heerlijk als je dat echt ergens op kan bergen, voorkomt dat het een grote zooi word!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:50

dankje!

ik heb op stal zelf nog 2 zadelkasten staan met ehbo en lederspul :j mijn zadels hangen (als ze eindelijk eens binnenkomen) ook op stal :j

maar omdat ik zoveel dekens, dekjes hoofdstellen en kappen enz heb en op stal mijn kast uitpuilt en thuis ik het niet makkelijk kwijt kan, maar besloten om een extra zadelkamer te maken :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:00

SuperAssie schreef:
_Hinneke schreef:
@ SuperAssie, ik gebruik vacuumzakken om dekens op te bergen in de kast. Deze heb ik gekocht in de Wibra, je hebt ze in verschillende maten.

Ik wil ze niet in de kast, daar heb ik geen plaats voor. Buiten dat wil ik de zweetdeken binnen handbereik hebben en niet eerst nog naar de kast moeten lopen en ze uit een zak moeten halen enz.
De winterdekens thuis heb ik wel in een kast, maar die hoef ik dan ook niet te hebben op dat moment.

Heb je ze aan de stal over een soort hanger? Kun je daar niet een grote zak ( van vlas of krullen of van ander plastic) over heen maken? Die over je deken valt, aan de onderkant open is zodat je hek makkelijk naar boven kan schuiven om je deken te pakken zonder dat je de hele zak eraf moet halen?

Zo heb ik met een plastic tasje een waterdichte hoes voor over mijn laptop tas gemaakt. De laptop tas was niet waterdicht en ik moest door de regen :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:02

Een paard trekt dat er zo weer vanaf :')
Aangezien de paarden voor de stallen vaststaan klooien ze nog wel eens met de spullen die daar hangen, en aangezien mijn stal een populaire opzadel/poets plek is staan er nogal wat paarden die maar wat graag aan mijn deken, handdoek en halsters trekken :')

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:04

Je hebt toch ook (waterdichte) dekentassen?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:08

Die kun je meestal niet goed ophangen..
Pff ik ben lastig, het moet uiteraard wel perfect zijn haha

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:14

gossa4ever schreef:
dankje!

ik heb op stal zelf nog 2 zadelkasten staan met ehbo en lederspul :j mijn zadels hangen (als ze eindelijk eens binnenkomen) ook op stal :j

maar omdat ik zoveel dekens, dekjes hoofdstellen en kappen enz heb en op stal mijn kast uitpuilt en thuis ik het niet makkelijk kwijt kan, maar besloten om een extra zadelkamer te maken :j

Aah dat is helemaal ideaal! jij hebt dan vast een flinke collectie.
Heb je al een idee voor je dekjes?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:17

Als je het er goed overheen maakt dan moeten ze het kapot trekken om het eraf te krijgen....

En anders toch maar ergens anders hangen of zeggen tegen de anderen dat ze hun paard maar ergens anders moeten zadelen of beter moeten opvoeden. :+

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:18

@ mistic rider, haha valt wel mee, maar gewoon een boel dekens :j ik zal eens kijken of ik en tekening kan maken van wat ik bedoel :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:19

_Marinke_ schreef:
Als je het er goed overheen maakt dan moeten ze het kapot trekken om het eraf te krijgen....

En anders toch maar ergens anders hangen of zeggen tegen de anderen dat ze hun paard maar ergens anders moeten zadelen of beter moeten opvoeden. :+

Kan ik niet maken, ik sta op een manege/pensionstalling en hoewel het eigenlijk 'mijn' plekje is kan ik niemand verbieden zn paard daar te planten als ik er niet ben.
Ergens anders hangen zal ook niet gaan want dan hangt het anderen weer in de weg :')
Ik denk dat ik maar eens op de markt ga kijken of ik daar flink stevige stof kan vinden, misschien kunnen zij me helpen haha

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:32

ik hoop dat je het en beetje snapt, heb het geprobeerd goed te ''tekenen''
Afbeelding

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:35

Ziet er handig uit, wil je het gewoon van houd doen of?

Ik heb nu ook wel zo iets, maar die van mij kan je weg klappen (die naast die vierkanten kast staat).
Op de houten want hangen ze gewoon over een zadel steun heen maar dat is ook niet alles

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:39

nou ik heb dus inderdaad meerdere opties, of van hout (bezemstelen oid) of gewoon inklapzadelsteunen maar die vind ik te groot of dunne buisjes bij de praxis halen maar die zijn per stuk dus dat word een dure grap! dus ik denk dat het bezemstelen worden en dan eerst gewoon een houten lat op de muur en daar die stelen in boren.. is denk ik het goedkoopst...

MarjetxWin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 00:03

Kan je niet gewoon naar een ijzerwinkel ofzo gaan en vragen of ze ronde buizen hebben? Heb geen idee hoe duur dat is?

Edit: Kan je niet zowieso de trailerstangen die je te koop hebt daarvoor gebruiken?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 00:07

Of van die broekhangers/broekdragers op een houten lat tegen de muur monteren?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en zo nog 100 modellen en variaties :')

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 00:19

Die op de foto bij mij naast de boekenkast hangt is eigenlijk een dekenrek, lijkt veel op deze:
http://www.agradi.nl/excellent-dekenhou ... dekens.htm

Echter is deze veel duurder als die ik heb, die was 10-20 euro dacht ik. Moet zeggen dat ik het echt ideaal vind, die van mij heeft ook nog 2 haken onderaan voor halsters/hoofdstellen

maxima100302

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 02:26

Ik volgg

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:22

@ marjetwin, ijzerwinkel is idd ook een optie, maar die broekhangers zien er mega handig uit!! Maar zou daar wel ruimte genoeg tussen zitten? Of zouden de dekjes dan erg dicht op elkaar zitten?

@ misticrider, dat is wel een goedkope dekenrek :j maar persoonlijk vind ik die draaibare erg mooi, maar dit scheelt wel enorm in prijs!!

MarjetxWin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:52

Ik heb hier wel vaker gelezen van die broekhangers, past volgsns volgens mij wel en anders kan je dr ook 1 tussen laten met dikke pads etc :j

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:20

MarjetxWin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:24

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:34

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:34

Klopt, de oude zijn eruit.. Die gingen laatst met veel korting de deir uit. Maar deze zullen ook wel werken denk ik. Je hebt ze nu iig in meer maten dan eerst!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:12

gossa4ever schreef:
@ marjetwin, ijzerwinkel is idd ook een optie, maar die broekhangers zien er mega handig uit!! Maar zou daar wel ruimte genoeg tussen zitten? Of zouden de dekjes dan erg dicht op elkaar zitten?

@ misticrider, dat is wel een goedkope dekenrek :j maar persoonlijk vind ik die draaibare erg mooi, maar dit scheelt wel enorm in prijs!!

Die ik heb is ook draaibaar, zal er zo eens een duidelijke foto van maken. Voor dekens vind ik hem niet ideaal moet ik zeggen. De dekens glijden er vrij snel af of hangen op een prop met gevolg dat ze niet goed drogen. Voor dekjes vind ik hem wel ideaal! Ze blijven er goed op liggen en ze zijn draaibaar dus je kan er als het ware zo door heen bladeren

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:20

Ja, hahah ik heb zelf drie broekrekken hangen thuis

Echt ideaaal! wil er ook eentje voor in mn kast

Zoek nu ook zoiets voor mn dekens, die kan ik dan hangen in mn 2,35m hoge kast :=
Daar wil ik dan al mn eskadron dekens hangen, alleen daarvoor zijn de pax broekenhangers te kort voor...

Afbeelding
Afbeelding