Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Ha ha DP ja, zo ben ik ook bekend met merries. Altijd knuffelmerries gehad. Term merriegedrag nooit begrepen.
Nu is het anders helaas.
Speelt bij Mir natuurlijk nog mee dat ze een mensen trauma heeft. Om de boel maar even te versterken
boemel schreef:Om die reden zou ik dus geen drachtige merrie durven kopen. Ik heb dat verhaal namelijk vaker gehoord.
DubbelFun schreef:@joyce: van walnoten is de bast en vruchten giftig, van de zwarte walnoot zelfs héél giftig. Even in de gaten houden op rare dingen dus.
Citaat:Gewone walnoot: Het hout en de vruchten(schalen) zijn voor veel dieren giftig, de bladeren niet. Door de vele looistoffen de bladeren wel spaarzaam geven.
Aanbevolen hoeveelheid per dag:
Voor een paard van 600 kilo: 10-15 gram.
joyce83 schreef:Ad is idd af en toe een boefje. Halsters had ik eerder ook altijd af. Echter nadat Guus over de omheining gegaan is had ik toch zoiets van ik doe het maar weer om. Nu eigenlijk pas weer een moment dat ik er even over ga nadenken wat te doen ermee...
Guus is best een aparte soms, maar ze is nog nooit gevaarlijk geweest naar mensen. Tenminste niet in de zin dat ze bewust zou slaan of bijten. Ze vind dingen spannend, wil dan weg en sleurt je mee of duwt je om (oke ook niet handig natuurlijk). Wat ze wel kan is bij stress haar hoef op je voet parkeren. Ik heb haar ook echt nog nooit heel boos zien kijken naar ons. Ze is lomp, grof af en toe maar oh zo'n klein hartje. Ook naar Ad denk ik wel eens meid, zeg het maar als hij te ver gaat. Schopt ze een keer wel en toen liep Ad au au au weg. Maar eerlijk is eerlijk sinds Ad er is heb ik een heel andere Guus in de wei staan. Ik hoop dat het zo blijft. Zei gisteren al tegen LN al is het omdat ze moe is omdat Ad bepaalt waar ze gaat staan (gelukkig niet de hele dag) maar ze heeft rust. Ad pikt namelijk haar drukke gedrag ook niet lang. Hij bekijkt het, gaat ze te lang door dan gaat hij het regelen.