Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:00

Echt he, een immens verschil. En, ik had nog een stukkie daglicht voor ik vertrok naar het werk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:15

Jaa wij ook <3 Heerlijk!!

Afbeelding

:+:

Zoekplaatje, staan 4 paarden op _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:21

Gevonden! Prachtig. Die van mij stonden achterin het bos dus geen foto's helaas.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:24

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:24

Haha knap! Ik was zelf Jay ff kwijt, terwijl ik wist waar ie stond toen ik de foto nam _O-
Ja, dan zie je ze ff niet inderdaad hihi :D Lekker plekje :+:

Karin_deB schreef:
Heeft een van jullie wel eens Perlka gebruikt?

https://www.tuindirect.com/perlka-paard ... -25kg.html

Hebben jullie daarna nog bemest extra of was dit voldoende?

Kende het niet, maar klinkt wel tof! Al zit ik ook nog steeds te denken aan lavagruis...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:17

Hier ook blij met het langere licht. Gisteren nog begonnen met het binnen halen van de paarden (om te kunnen gaan rijden) terwijl het nog net licht was. Paarden wilden ook niet naar binnen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:50

@ de vorige pagina: Ik werk ook sinds kort op het Ziekenhuis :D Er is een erg goede sfeer op de afdeling, ondanks men daar niet voor de lol komt. Maar na een maandje was ik al helemaal ingeburgerd onder de verpleegkundigen en dokters.

Het water begint gelukkig te zakken hier. Als het vanmiddag droog blijft ga ik misschien even wandelen met de vos Shet Alice. Ze (zie profiel) blijft toch erg schuchter. -O- Ik heb haar en de andere Shet nu sinds Oktober 2018. Ze loopt nog steeds weg als ik haar benader (soms rent ze zelfs gewoon weg) maar zodra ik wat lekkers heb komt ze heel voorzichtig naar mij toe. Maar ik mag haar dan niet aaien. Ik moet haar echt na heel veel geduld en rust 'opsluiten' en dan pas kan ik haar pakken. Dus ik ga nu echt mijn best doen meer tijd met haar door te brengen want ik wil ze in het voorjaar voor de kar beleren. Ik dacht dat ze wel zou wennen, want de anderen komen altijd naar mij toe en ik geef 3x per dag hooi als ze op de paddock staan. Maar zodra ze mij al aan ziet komen schiet ze dan die stal uit en is 1 bonk stress. Dus ze is gewoon niet goed behandeld geweest voor ik haar kocht.. Maar het duurt wel erg lang dit. Ze accepteert mij gewoon nog niet, al is het wel zo dat als ik haar eenmaal borstel ze heel rustig en lief is.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:13

Ohh Merexa, ik heb precies zo'n zelfde geval!! Persoonlijk vind ik het heel irritant worden _O- En maakt niet uit hoeveel tijd ik erin stop, ze blijft zich zo gedragen.. en stiekem lijkt het zelfs alsof ze helemaal niet meer bang is, maar het gewoon doet om te 'narren', nu doet een paard niet zo expres.. maar het is natuurlijk wel makkelijk, want dan hoef je ook niks :') Maar inderdaad ook, ik moet d'r echt insluiten, en als ik d'r dan heb, is er niets meer aan de hand... :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:22

Lavagruis wilde ik ook nog graag maar kon ik nergens in kleine hoeveelheden vinden om thuis te leveren en gezien er toch wel wat tijdsdruk komt voor nu even gekozen voor dit :D

Ik vergeet al heel de dag dat ik vanavond nog nachtdienst heb :Z

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:47

Ohh hoezo tijdsdruk? En je hebt het al besteld?! :D
Haha dat is rot... :(:)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:29

Ja beste tijd is eind feb/begin maart en ik ken mijzelf. Nu dacht ik eraan dus gelijk gedaan.
Anders vergeet ik het weer en kom ik er in april achter :')

Het is zelfs al verzonden krijg ik net. Snelle service!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:41

Oh zo ken ik nog een paard alleen bij haar is het meestal wel echt herleidbaar naar een gebeurtenis (bijvoorbeeld na ontwormen krijg ik haar echt even niet te pakken) of schrikactie.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:23

Snel geregeld! :D +:)+

Hoe lang zouden jullie de paarden van het weiland houden als er koeienmest overheen gereden wordt?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:29

Ligt er helemaal aan hoeveel regen er overheen is gekomen... Sommige stallen houden de paarden er niet eens af (of keuze op stal houden of op mestland), die nemen de geur voor lief en laten de paarden om de mest heen eten. Als er flink water overheen is gekomen, dan kan het wel zijn dat ze er met 2 weken alweer goed op kunnen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 16:49

Oké :D Maar het is dan niet 'schadelijk', ze lopen er alleen niet graag op, omdat het stinkt :')

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:34

Wij deden ze er vaak een dag of 2 erna alweer op.....en als het flink geregend heeft zeker!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:03

xXutopiaXx schreef:
Jaa wij ook <3 Heerlijk!!

[ [url=m/ZS7UYJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

:+:

Zoekplaatje, staan 4 paarden op _O-

ik vind er maar drie -O-

Wij hebben een heule nuttige dag gehad, ik heb in ieder geval (al is het wat verder weg vanaf onze nieuwe woning, ik wou het hooi zien, zinnig he??) mooi hooi gevonden. Volgende week worden er 34 midi balen bezorgd :) kan ik even vooruit. Verder een hoop gedoe met de notaris, vanalles regelen, regelen, regelen, regelen en ook nog eens inpakken en alles administratief op orde krijgen.. :+ %) :=

nog even, nog even :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:09

Haha, ik denk dat je ook Jay gemist hebt :') Ik maakte de foto en moest alsnog ook ff goed kijken haha, hier staat ie:

Afbeelding

Ohhh wat een gedoe hè!! Gelukkig binnenkort weer vanaf!! :):)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:15

die had ik idd gemist!!!

ja heel veel gedoe. Gelukkig had ik de paardendingen wel tijdig uitgezocht, maar het hooi was wel een uitdaging... ik zit met twee types: een 13 jarige bloederige kwpn ruin die het beter doet op minder suikerrijk voer, en een 9 maand oude New Forest hengst die eigenlijk wel rijk gevoerd moet worden... dit is licht bemest eerste snede dus eigenlijk perfect... haal er nog wat kleine baaltjes bij denk ik, onbemest, zodat ze meer kunnen eten om t darmstelsel op gang te houden :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:40

Gaat snel hier :)
Ik heb misschien een hooischudder gekocht. De maaier hadden we al (vriendlief gekocht), nu de halve hectare van t voorjaar inzaaien en dan zijn we los! :')

Nog een 1,5 maand en dan gaan wij over. Daarvoor nog een kattenren bouwen. En al zoveel mogelijk over verhuizen.

De 8e hebben we borrel met de buurt.huidige bewoners doen afscheidsborrel, wij kunnen dan kennismaken.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:14

Akshay schreef:
Ik heb misschien een hooischudder gekocht. De maaier hadden we al (vriendlief gekocht), nu de halve hectare van t voorjaar inzaaien en dan zijn we los! :')

Ik heb vorig jaar ook in het voorjaar ingezaaid en dat werd een groot fiasco: door de droogte kreeg ik enorm veel onkruid en geen gras. Ik begreep later dat er daarom ook echt wordt aangeraden om in het najaar te zaaien. Weet niet of je er wat mee kunt maar wou het even mee geven :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:35

laurae schreef:
Akshay schreef:

Ik heb vorig jaar ook in het voorjaar ingezaaid en dat werd een groot fiasco: door de droogte kreeg ik enorm veel onkruid en geen gras. Ik begreep later dat er daarom ook echt wordt aangeraden om in het najaar te zaaien. Weet niet of je er wat mee kunt maar wou het even mee geven :)

Het kan allebei, maar beide periodes andere vijanden. We hebben kleigrond, en mogelijkheid tot beregenen. Heb 5 jaar bij een grasveredelaar gewerkt, en een oud collega van daar gesproken hij gaf aan dat het prima kon. Maar niet laat in het voorjaar zaaien.
Hooiboer heeft buurperceel in eigendom, dus kent de grond, en die zou t ook zo doen.

Als we niet inzaaien ligt het nog een seizoen zwart, da's ook zonde krijgen we ook alleen maar onkruid van..

Jij zit op zand?
Heb je je weide wel nog goed gekregen?

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:45

Inderdaad op zand. Nu een enorm voordeel overigens met die regen :P

De wei lijkt nu weer goed te zijn maar even afwachten hoe hij het dit voorjaar doet. Ik had de melde 1.5 meter hoog staan maar wat veel vervelender was: echt overal nachtschade. Uiteindelijk platgespoten, gemaaid, afgevoerd en nu vanaf komend voorjaar regelmatig maaien. Fingers crossed...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:50

Wij afgelopen najaar ingezaaid en is al mooi opgekomen... van de week moest ik er noodgedwongen op lopen, omdat 3 emmers weggewaaid waren := , maar toen zag ik dat er in de hoek achterin toch al wel aardig wat mos ook alweer groeit.. |o kalken?!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:06

xXutopiaXx schreef:
Wij afgelopen najaar ingezaaid en is al mooi opgekomen... van de week moest ik er noodgedwongen op lopen, omdat 3 emmers weggewaaid waren := , maar toen zag ik dat er in de hoek achterin toch al wel aardig wat mos ook alweer groeit.. |o kalken?!

Er zijn ook grassoorten of rasssen die beter tegen schaduw kunnen. Gok dat het een deel schaduw is gezien jouw beschutte weides?

Mijn heren zijn nu inderdaad heel blij met de zandbak. Best of both worlds zo :Y)
Wilde eerst pertinent niet op klei. Maar de rest hier was zó perfect. En al een zandbak. Die blijft gelukkig droog

Afbeelding
Dit was gisteren