Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lekker plekje 
Karin_deB schreef:Heeft een van jullie wel eens Perlka gebruikt?
https://www.tuindirect.com/perlka-paard ... -25kg.html
Hebben jullie daarna nog bemest extra of was dit voldoende?
Er is een erg goede sfeer op de afdeling, ondanks men daar niet voor de lol komt. Maar na een maandje was ik al helemaal ingeburgerd onder de verpleegkundigen en dokters.
Ik heb haar en de andere Shet nu sinds Oktober 2018. Ze loopt nog steeds weg als ik haar benader (soms rent ze zelfs gewoon weg) maar zodra ik wat lekkers heb komt ze heel voorzichtig naar mij toe. Maar ik mag haar dan niet aaien. Ik moet haar echt na heel veel geduld en rust 'opsluiten' en dan pas kan ik haar pakken. Dus ik ga nu echt mijn best doen meer tijd met haar door te brengen want ik wil ze in het voorjaar voor de kar beleren. Ik dacht dat ze wel zou wennen, want de anderen komen altijd naar mij toe en ik geef 3x per dag hooi als ze op de paddock staan. Maar zodra ze mij al aan ziet komen schiet ze dan die stal uit en is 1 bonk stress. Dus ze is gewoon niet goed behandeld geweest voor ik haar kocht.. Maar het duurt wel erg lang dit. Ze accepteert mij gewoon nog niet, al is het wel zo dat als ik haar eenmaal borstel ze heel rustig en lief is.
En maakt niet uit hoeveel tijd ik erin stop, ze blijft zich zo gedragen.. en stiekem lijkt het zelfs alsof ze helemaal niet meer bang is, maar het gewoon doet om te 'narren', nu doet een paard niet zo expres.. maar het is natuurlijk wel makkelijk, want dan hoef je ook niks
Maar inderdaad ook, ik moet d'r echt insluiten, en als ik d'r dan heb, is er niets meer aan de hand...

Maar het is dan niet 'schadelijk', ze lopen er alleen niet graag op, omdat het stinkt
xXutopiaXx schreef:Jaa wij ookHeerlijk!!
[ [url=m/ZS7UYJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoekplaatje, staan 4 paarden op
kan ik even vooruit. Verder een hoop gedoe met de notaris, vanalles regelen, regelen, regelen, regelen en ook nog eens inpakken en alles administratief op orde krijgen..
Ik maakte de foto en moest alsnog ook ff goed kijken haha, hier staat ie:

Akshay schreef:Gaat snel hier
Ik heb misschien een hooischudder gekocht. De maaier hadden we al (vriendlief gekocht), nu de halve hectare van t voorjaar inzaaien en dan zijn we los!
laurae schreef:Akshay schreef:Gaat snel hier
Ik heb misschien een hooischudder gekocht. De maaier hadden we al (vriendlief gekocht), nu de halve hectare van t voorjaar inzaaien en dan zijn we los!
Ik heb vorig jaar ook in het voorjaar ingezaaid en dat werd een groot fiasco: door de droogte kreeg ik enorm veel onkruid en geen gras. Ik begreep later dat er daarom ook echt wordt aangeraden om in het najaar te zaaien. Weet niet of je er wat mee kunt maar wou het even mee geven
, maar toen zag ik dat er in de hoek achterin toch al wel aardig wat mos ook alweer groeit..
kalken?! xXutopiaXx schreef:Wij afgelopen najaar ingezaaid en is al mooi opgekomen... van de week moest ik er noodgedwongen op lopen, omdat 3 emmers weggewaaid waren, maar toen zag ik dat er in de hoek achterin toch al wel aardig wat mos ook alweer groeit..
kalken?!