Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 15:25

Jongens wat een gedoe allemaal....
maar willen jullie ff ophouden, ik hoorde gisteren de pony een paar keer keer kuchen, ik word gek of 't komt door jullie. :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:26

En de eierstokken??Hoe zijn haar hormonen?

Het lijkt verdorie wel voorjaar...morgen is het weer herfst geloof ik :+

Daan...die EJ netten zijn erg fijn,ik heb de grote en de kleine maat.Als je flink wilt kunnen proppen,zeker de grote nemen :D

O de jongens staan zo heerlijk grasjes te plukken bij de buurman <3 Ze hebben het enorm naar hun zin :j en ik ben blij met de nieuwe doorgang,je ziet het slechte stuk al snel herstellen nu ze daar niet meer overheen gaan.

Gypsy :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:26

Aangezien je aangeeft dat ze reageert bij het aansingelen zou ik als ik jou was eerst laten checken of je zadel nog wel goed ligt. Dat je er jaren mee rijdt is geen garantie dat het nu (nog steeds) goed ligt. Een osteopaat kan ook niet bepalen of je zadel goed ligt. Ook al zouden de klachten misschien na een behandeling over zijn, als het zadel niet goed ligt komen die toch weer terug.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:28

Tinky12 schreef:
En de eierstokken??Hoe zijn haar hormonen?

Het lijkt verdorie wel voorjaar...morgen is het weer herfst geloof ik :+

Daan...die EJ netten zijn erg fijn,ik heb de grote en de kleine maat.Als je flink wilt kunnen proppen,zeker de grote nemen :D

O de jongens staan zo heerlijk grasjes te plukken bij de buurman <3 Ze hebben het enorm naar hun zin :j en ik ben blij met de nieuwe doorgang,je ziet het slechte stuk al snel herstellen nu ze daar niet meer overheen gaan.

Gypsy :+

Zo heeft ze nog nooit gedaan. Het is pas sinds kort.
Normaal als ze met haar hormonen in de knoop lag was ze wat nukkig maar nooit bijten ed. Het is pas sinds kort dat ze zo hevig is tijdens het aansingelen..

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:29

Daan_O schreef:
Aangezien je aangeeft dat ze reageert bij het aansingelen zou ik als ik jou was eerst laten checken of je zadel nog wel goed ligt. Dat je er jaren mee rijdt is geen garantie dat het nu (nog steeds) goed ligt. Een osteopaat kan ook niet bepalen of je zadel goed ligt. Ook al zouden de klachten misschien na een behandeling over zijn, als het zadel niet goed ligt komen die toch weer terug.

Ga vanavond eens mijn ander zadel erbij nemen en al eens proberen Hoe dit verloopt.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:31

Kirrr schreef:
EquiVibes!

O ja dat is carolien. Mss haar toch ook nog maar eens bellen voor de merrie..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:31

Ik denk niet dat het richting mij was. Maar ik heb alleszins ook geen vertrouwen meer in zadelpassers. Heb ze zowat allemaal gehad denk ik in de westernzadels en ze spreken elkaar allemaal tegen.

Maar ben het er wel mee eens dat aansingelen even goed rugproblemen kunnen zijn als maagproblemen (of nog iets helemaal anders natuurlijk)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:37

Rug en/of nieren kunnen ook een punt zijn...of een gekneusde/verschoven rib.

Hier kan ik uren naar kijken <3

Afbeelding

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:37

Kirrr schreef:
Ik denk niet dat het richting mij was. Maar ik heb alleszins ook geen vertrouwen meer in zadelpassers. Heb ze zowat allemaal gehad denk ik in de westernzadels en ze spreken elkaar allemaal tegen.

Maar ben het er wel mee eens dat aansingelen even goed rugproblemen kunnen zijn als maagproblemen (of nog iets helemaal anders natuurlijk)

Hier sluit ik mij bij aan. Zit namelijk ook met western zadels en heb al zoveel verschillende passers hier gehad die allemaal iets anders zeiden. Op het laatste stond ik er toch terug alleen voor om een zadel te kiezen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:38

Double ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel duidelijkheid geeft als je vanavond je andere zadel probeert. Je weet natuurlijk niet of dat wel goed ligt, los daarvan zal ze wellicht hetzelfde reageren met aansingelen, aangezien ze natuurlijk niet merkt dat jij er een ander zadel op legt en de klachten er nu al zijn (en wellicht niet na 1x rijden met een ander zadel over zullen zijn).

Heerlijk uitzicht inderdaad tinky!!
Laatst bijgewerkt door Daan_O op 15-12-15 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 15:38

Nadat ik door de bomen 't bos niet maar zag ben ik boomloos gegaan. :=
Maar dat moet passen bij zowel ruiter als paard.

DoubleVv

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:41

Tinky. Mooi uitzicht.

Ik ga gewoon alles proberen en deskundigen erbij roepen totdat het probleem opgelost is. Zo kan ik namelijk de training niet verder zetten en op wedstrijd gaan als mijn merrie aangeeft iets mis te zijn.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:51

Hoe reageert ze als je langs de ruggegraat voelt?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:53

Tinky12 schreef:
Hoe reageert ze als je langs de ruggegraat voelt?

Reageert ze nauwelijks op. Krimpt niet in mekaar ofzo. Reageerd alleen met haar oren dat ik haar aanraak..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:53

Het was vannochtend zo lekker eerst gereden en daarna lekker op de weide maar nu is het grauw en kil.

Afbeelding

Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:16

DoubleVv schreef:
Reageert ze nauwelijks op. Krimpt niet in mekaar ofzo. Reageerd alleen met haar oren dat ik haar aanraak..

En hoe reageert ze als je haar over haar hele lichaam aanraakt,met name bij de singel?

Dynamiek...lekker even genoten zo met een ritje denk ik :) Hier is de zon inmiddels ook weg...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:22

Lijkt me verstandig Double :)

Dynamiek wat een heerlijk plaatje!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:25

Tinky12 schreef:
DoubleVv schreef:

En hoe reageert ze als je haar over haar hele lichaam aanraakt,met name bij de singel?

Dynamiek...lekker even genoten zo met een ritje denk ik :) Hier is de zon inmiddels ook weg...

Mag haar overal aanraken. Met de massage borstel geniet ze volop. Op de singelplek reageerd ze met poetsen niet hevig pas als ik iet of wat druk zet of aansingel reageerd ze. Ook als ik de longeer singel omdoen dus niet alleen als ik opzadel

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:41

Is er niet een rib verschoven?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:43

Tinky12 schreef:
Is er niet een rib verschoven?

Kan je dit zien of voelen?
Heb hier namelijk geen ervaring mee.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:43

Jij hebt al ervaring met Carolien?

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:45

Kirrr schreef:
Jij hebt al ervaring met Carolien?

Ja zij is al hier geweest. Toen ze in het begin van haar opleiding zat.. kan er niks slechts over zeggen. Wat zij bevestigde heb ik ook te horen gekregen van de osteopaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:52

@DoubleVv: probeer eens een FRA/Westip singel. Veel paarden met singelnijd reageren daar goed op.

Ik rij al 10 jaar boomloos en wil niet anders meer.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:55

DubbelDun schreef:
@DoubleVv: probeer eens een FRA/Westip singel. Veel paarden met singelnijd reageren daar goed op.

Ik rij al 10 jaar boomloos en wil niet anders meer.

Dank je. Ga ik vanavond eens voor kijken op Internet.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:57

Fijn Kirrr, hopelijk kan ze helpen. Ik zie op Facebook dat ik dezelfde opleiding heb gedaan als zij qua massage (ik een paar jaar geleden alweer), maar daarnaast hebben we andere opleidingen genoten zo te zien (het is natuurlijk afhankelijk van waar je interesse het meeste ligt wat je het eerst bijstudeert en wat je portemonnee toelaat :j :+). De opleiding is inderdaad nog een andere kijk dan die van de meeste DA'en etcetera. Haar oliƫn kunnen misschien ook ondersteuning bieden.
Mooi om alles eens samen te bekijken!