Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn kast zit echt bomvol!!
Maar mijn pony moet speciaal voer eten dus dat staat ook allemaal in mijn kast.. (ik ga voer van 40 euro voor 6 kilo niet buiten mijn kast bewaren XD )
Hij ziet er nu een beetje anders uit.. Ik heb die zak onderin met allemaal spullen mee naar huis genomen en heb mijn mueslie nu gewoon in de zak in mijn kast staan.
Oja en 1 van mijn zadels heb ik inmiddels verkocht :)

(het erge is dat er thuis nog meer ligt!! ongeveer net zoveel als in mijn kast XD )

YamaSaki

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:27

Leuke kast :D
Haha tel ik nou 16 dekjes?
Wat heb je nog thuis liggen dan _O-
En dit is voor 1 pony? :wow:

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:12

Het is inderdaad voor 1 pony :o
Het is best wel erg XD

Ik heb geloof ik in totaal 26 dekjes.. 15 halsters.. 20 peessetjes.. 2 zweetdekens.. aantal bandages.. 5 hoofdstellen.. en zo kan ik nog wel even door gaan :o

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:13

Ik zal voor de gein eens al mijn dekjes mee naar stal nemen en dan een foto maken! hahaha

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:37

Had ik eindelijk een droomkast gevonden (kledingkast) voor al mijn spullen zoals fleecedekens en dekjes, past de kast niet in onze auto, aah ik baal echt! was echt de perfecte kast.

Ik heb wel iets anders leuks voor in mijn zadelkamer.
Leuke hangertjes voor mn halsters en hoofdstellen.

Het is niet super praktisch, maar wel stylisch (vind ik) en gewoon leuk :o
Ik ga ze vanmiddag ophangen !

Afbeelding

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:46

ik meld me :o
Balen dat de kast niet past Jadeleigh263
Leuk idee een kledingkast. Misschien een kennis die met een busje die kast kan verplaatsen?
Bij ons op stal zijn de zadelkasten gewoon heel standaard, ik denk zo'n 1.90 hoog, bij 90 cm?
Met 2 planken, haakjes aan de deur en een steun voor t zadel. De dekens hangen wij altijd aann een rek bij de poetsplaats.

Zo'n kledingkast staat natuurlijk ook veel gezelliger dan een ijzeren kast die wij op stal hebben.. O:)
Laatst bijgewerkt door MareVeer op 23-03-14 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:47

Jadeleight263, echt mooie hangers! Waarom zijn ze niet praktisch? :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:12

Ja, ik wilde gewoon voor thuis een grote kledingkast, met veel planken, en die had ik dus gevonden voor een leuke prijs, alleen ik heb mn zus gebeld, mn moeder en de vriend van mn moeder en niemand heeft een grote auto of een busje voor me haha. Ik baal er echt enorm van, is namelijk best vlakbij mn huis, alleen nog steeds te ver om het op een andere manier te vervoeren (3km).

Bij een hoofdstelhanger heb je nog zo'n hanger voor je teugels en in dit geval heb ik dat dus niet... En dat vind ik wel jammer, maar voorderest ben ik er echt heel blij mee :D

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:36

Je kunt erg goedkoop een aanhanger huren, voor nog geen 25 euro :-) 'Pak een bak' heet dat geloof ik.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:15

Een normale aanhanger kun je vast ook wel ergens gratis lenen. Familie, buren... tis maar 3 kilometer dus je bent met een half uur klaar.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:15

Jadeleigh263 schreef:
Ja, ik wilde gewoon voor thuis een grote kledingkast, met veel planken, en die had ik dus gevonden voor een leuke prijs, alleen ik heb mn zus gebeld, mn moeder en de vriend van mn moeder en niemand heeft een grote auto of een busje voor me haha. Ik baal er echt enorm van, is namelijk best vlakbij mn huis, alleen nog steeds te ver om het op een andere manier te vervoeren (3km).

Bij een hoofdstelhanger heb je nog zo'n hanger voor je teugels en in dit geval heb ik dat dus niet... En dat vind ik wel jammer, maar voorderest ben ik er echt heel blij mee :D

Kan je hem niet uit elkaar halen om te vervoeren? Niemand op stal/manege die daarvoor even een trailer of aanhanger wil lenen?

Mijn teugels hangen gewoon bij aan het stuk waar mijn hoofdstel hangt. Dat kleine haakje gebruik ik niet, alleen bij de haak waar mijn leren halster hangt, daar hangt mijn touw aan het kleine haakje. Als ik al niet te lui ben om het touw van het halster af te halen :')

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:52

Ik gebruik dat kleine haakje voor mijn frontriemen XD En verder heb ik ook gewoon van die haakjes die jij ook hebt :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:27

Na lang wikken en wegen heb ik mijn droomkast eindelijk kunnen krijgen!!

alles viel eigenlijk tegen, ouders waren weg met auto, dus geen auto beschikbaar,
Zus gebeld of haar vriend kon rijden, die had een te kleine auto,
Vader geappt, maar die kon ook geen busje van zn werk regelen.

Na lang wachten kwam mijn moeder thuis, maar we hebben geen trekhaak op de auto...
Dus een aanhanger was niet mogelijk en de auto was eigenlijk te klein.
Mn nichtje geappt, maar zij heeft een citroen c1... dat heeft dus ook geen zin :')

Kast was al gedemonteerd, toch maar de auto van mn moeder gepakt, en samen met haar vriend er naar toe gereden. We wisten dat het een grote kast zou zijn, maar toen we daar aankwamen wisten we niet wat we aantroffen. Een kast van meer dan 235cm. Nou dat ging dus nooit passen in ons autoo'tje.

Gelukkig bood de meneer aan om om mee te rijden! zijn auto was langer, ik vond dat echt heel lief!
Was echt super blij, hij had helemaal geholpen met sjouwen, en inladen etc.

Dus toen we bij mijn huis aankwamen, wilde ik hem 20 euro extra geven omdat hij toch 3km op en neer wilde rijden, maar hij wilde dat niet... Dus ik zei tegen hem dat ie het moest aannemen, maar hij wilde dat echt niet... Ben echt blij dat hij zo super behulpzaam is.

De kast is nog steeds gedemonteerd,

Maar dit is de kast, hele stevige zware kast, kan met gemak een zadelsteun met zadels inhangen. Heb nog nooit zo'n stevige kledingkast gehad :o

Kast is 235cm H x 165cm B x 60cm D

De kast heeft 16 opberg vakken, dus genoeg plek voor al mn dekens, dekjes etc.. :D
Afbeelding

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:15

Leuke dingen komen er voorbij zeg!
Wij hebben pas een nieuwe zadelkamer gemaakt zal binnenkort eens foto's maken :)))

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 18:27

Ik zal binnenkort ook even foto's plaatsen van mijn kastje, moet hem dan eerst wel even opruimen. Mijn paard gaat 2/3 weken naar een 'corrigeer stal' zegmaar en daar krijg ik waarschijnlijk ook een kastje!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:52

oeh...leuk topic!! ben helemaal blij met mijn zadelkamer.... een heleboel gezellige "rommel" ik kan daar uren rommelen 's avonds als de kinderen in bed liggen...(niet elke avond uiteraard) De ruimte is zo'n 7 bij 3 meter....de rest van de schuur (totaal 15m x 7m) heeft mijn man in gebruik met een werkruimte en pottenbakkers atelier...maar dit stukkie is mij heilig!! Maar vind het heerlijk om de zadels, hoofdstellen e.d. op te poetsen. Ik verkoop ook veel paardenspul hier in Portugal wat ik in Nederland op Marktplaats en bokt koop. de 2e hands markt op paardengebied is hier in PT is zeer minimaal en de prijzen zijn belachelijk hoog, dus zo is een leuke hobby met een kleine winst weer gevonden! Dus vandaar wel een volle zadelkamer met op dit moment maar 3 eigen paarden (zoeken er nog 1 bij) alhier wat foto's van mijn domein!

de zadels...eerste 3 van onze eigen paardjes...rest voor verkoop of als het uirkomt voor ons zelf....
ik vindt de haken voor de hoofdstellen persoonlijk wel erg leuk, heeft mijn man zelf gemaakt van oude ijzers.
Afbeelding

bitjes genoeg :-)
Afbeelding

van achter naar voor gezien.
Afbeelding

heleboel eigen "rommel"
Afbeelding

Afbeelding

zadels en hoofdstellen van onze 3 paardjes... ik vind het persoonlijk leuk dat de naam van het paard bij de spullen op de muur staan. lekker duidelijk :-)
Afbeelding

Tja, waar moet je met de uitleen caps heen als je last van muizen hebt in de kast? dan maar ophangen...
Afbeelding

Buiten de zadelkamer,. onder de veranda, hangen alle spullen die oud, lelijk en niet meer bruikbaar zijn voor de sier....staat erg gezellig vind ik zelf.
Afbeelding

oude zadels worden ter decoratie opgehangen.
Afbeelding

MarjetxWin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:19

Woooww, geef mij ook maar zo'n kast! <3 *\o/*

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:22

WAUW! heel gaaf!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:12

Ik vraag het hier eventjes.. Ik heb geloof ik een keer zo'n grote 'zak' gezien die je aan de stal kan maken waar je van alles in kan doen.
Ik heb namelijk mijn fleecedeken(en in de winter ook de buitendeken enz) aan mijn staldeur, maar ik heb deze pas gewassen maar zit nu al weer vol met andermans paarden hun kwijl, haar, modder enz. Ik blijf niet wassen :')
Alleen nu kan ik deze nergens vinden, iemand misschien een idee hoe dit heet en waar ik het eventueel vind?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:07

Wat een leuk topic zeg!

Dit topic is wel een goede reden om de boel weer eens flink op te ruimen, wat een prachtige ruimtes komen er voor bij zeg!

Ben zelf al een heel poosje bezig met het maken van een mooie zadelkamer. Heb nog meer dan genoeg leuke ideeën en plannen, maar heb ook al weer heel wat gedaan:
Afbeelding
Hier staan veel spulletjes voor de verkoop. Links zie je een voorraadje voer, een kasje voor belangrijke documenten en de voertonnen. Rechts is vooral voor de verkoop, maar staan ook andere handige dingen als gereedschapjes en dergelijke.
Afbeelding
Op de plank staan heel veel bakjes met dingen zoals EHBO dingen, geneesmiddelen, verbandmiddelen, krijtjes, elastiekjes, lederonderhoud, weide afrastering en allerlei van zulke "troepjes die altijd handig zijn" helemaal links staan 3 grote bakken voor beenbescherming. Op het houd is plek voor 4 zadels (met daar onder de hoofdstellen), een steun waar dekjes over hangen, 1 haak met shet halsters, 1 haak met pony halsters, een haak met touwen en een 2 haken met longeerlijnen. Verder hangt er nog een tuig ophang set met mijn pony tuig en ook andere hulpteugels.
Afbeelding
oja, ook nog een picknick mand voor als we lekker weg gaan met de ponys
Afbeelding
Menwagen, niet te missen haha
Op de grond staat de borstel bak, een mand met fleece dekentjes, menschorts en kussens voor op de wagen en de prullenbak(die nodig aan vervanging toe is!)
Afbeelding
Bank om lekker rustig te zitten poetsen enzo. Rechts staat een kastje met 2 kistjes, 1 voor reflecterende hesjes en 1 voor handschoentjes. Verder zit er nog een tuig in het kastje. Daar staat ook de radio.
Afbeelding
Leen caps voor kinderen die komen rijden + zweephouder met zweepjes
Afbeelding
Bak met de dekens en een tafeltje. Links staat het kleding rek met daarop wedstrijdjasjes voor de verkoop.

Binnenkort word het plafond bekleed met brandveilige stof en komt er een nieuwe radio. Daarnaast gaat het kasje achter het witte kastje weg zodat het witte kastje nog wat naar achteren kan. Ook komt er nog een nieuw kleding rek bij. Morgen worden de lampen ook nog vervangen :)

MarjetxWin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:09

Wow!! Die is nog mooier, wauw <3 *\o/*

Moet je nagaan hoeveel je daar kwijtvkan voor 1 pony _/-\o_

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:16

haha bedankt! heb er 4 maar 1 staat niet thuis, dus eigenlijk ligt hier zooi voor 3 shetjes :)

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:25

@ SuperAssie, ik gebruik vacuumzakken om dekens op te bergen in de kast. Deze heb ik gekocht in de Wibra, je hebt ze in verschillende maten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:27

_Hinneke schreef:
@ SuperAssie, ik gebruik vacuumzakken om dekens op te bergen in de kast. Deze heb ik gekocht in de Wibra, je hebt ze in verschillende maten.

Ik wil ze niet in de kast, daar heb ik geen plaats voor. Buiten dat wil ik de zweetdeken binnen handbereik hebben en niet eerst nog naar de kast moeten lopen en ze uit een zak moeten halen enz.
De winterdekens thuis heb ik wel in een kast, maar die hoef ik dan ook niet te hebben op dat moment.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:40

ik ben hier nu thuis een zadelkamer aan het maken :j zo gaat gaat het ong worden:

Afbeelding

ik heb de kamer leeg gehaald en we gaan binnenkort verven, de muur waar de lange planken komen wordt donker grijs, en onder die 3 planken komt nog een dekjes systeem zodat alle dekjes idividueel op kunnen hangen en je ze zo van de muur kan pakken, op die manier passen er denk ik wel 40 naast mekaar :j

de rest van de kamer wordt licht grijs!