Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 01:35

Eh clovertje leg je de rotsen even klaar we komen ze van de zomer wel even halen ;-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:52

hahaha, ja, die kunnen toch makkelijk in je achterbak! :P

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:32

ze liggen hier ''voor het oprapen'', dus neem maar mee!
Net als alle keien en stenen in de grond trouwens, erg handig als je paaltjes wilt slaan voor de omheining. Vriendlief wilde een mooie rechte lijn, maar dat ging dus niet lukken "En weer een steen, weer een cm of 15 verderop proberen.... Sh*t, weer een steen......" :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 14:46

Ja dat is wel lastig dan , maar beter dat je ze bovengronds al ziet liggen dan dat je ze op 50 cm diep ineens tegenkomt , daar word je ook niet goed van :P

Pfffft , ik zit met een dilemma.

Allemaal leuk en aardig hoor , dat track-gebeuren met afsluitbare paden en stukken wei enzo :)

Maar ik zit hier met een nep-Shet die dus overal tussendoor gaat....en heb even geen idee wat ik daar nu voor afsluiters voor kan gebruiken om poorten dicht te maken.... hebben jullie nog lumineuze ideeën toevallig ?

Een gewoon hek zou wel werken , maar daar schuurt ze dan weer enorm tegen of vreet eraan , dus dat wordt een zooitje en is zonde geld.

Gewoon veerafsluiters of lint daar stapt ze dus tussendoor / onderdoor , die ene tik stroom neemt ze dan wel voor lief. Tja of je moet er op elke 20 cm 1 gaan doen maar het is ook wel lekker als je zelf zonder al teveel gedoe er doorheen kan :P

Ik zit nu te denken richting zoiets als zo'n elektrisch schapengaas als afsluiter , maar dat ziet er natuurlijk niet uit en lijkt me ook niet al te praktisch.

Stel dat je het met een onder- en bovenhandgreep redelijk goed kunt spannen , waar ga je dat ding dan weer laten als je de poort open wilt zetten. Wordt zo'n rommeltje dan. En het blijft spuuglelijk :o

Iemand inspiratie toevallig ? :)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:56

tsja, ik heb schapen in de weide, en die blijven vrij goed achter 5 stroomdraadjes en 5 spiraalpoorten.
misschien een zwaarder stroomapparaat nemen zodat shetlief een hardere tik krijgt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:59

Tja het is óf schuren of ertussendoor komen.
Je kan nog een slotgracht graven met een ludieke brug erover die open en dicht kan :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:59

Hoe doen jullie het met het introduceren van een nieuw paardje in de kudde? Deze is natuurlijk niet bekend met het systeem en er zullen ook nog wel wrijvingen zijn in de kudde.

(natuurlijk er eerst buiten kennismaken, maar ja, ze zullen er natuurlijk wel een keer in moeten)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:04

He manischdra heb je een nieuwe aanwinst? Wanneer ik 1 paard bij een vertrouwde kudde introduceer haal ik er meestal 1 uit de kudde voor een paar uurtjes en zet die bij het nieuwe paard en daarna allemaal bij elkaar.

pmarena in reken hadden ze overal van die smalle poortjes waar jij als mens wel doorheen kan maar een pony of paard niet. Misschien is dat een idee.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:08

Nou er komt in mei een paardje logeren en heeel misschien komt er in juni een paardje bij, ja.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:17

Spannend ;-) Je moet dan denk ik wel een beetje opletten of alle paarden ook kunnen schuilen. Niet dat de onderste in rang niet naar binnen kan en hoeken waarin een paard kan komen vast te zitten eruithalen. 2 paarden die altijd met elkaar overweg kunnen geven geen problemen maar een derde kan gemobd worden en dan moet hij of zij wel kunnen vluchten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:14

Dus moeten de paden breed genoeg zijn en er idd vluchtmogelijkheden zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:17

ja er zijn dan opeens problemen die je daarvoor nooit gehad hebt.;-)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:19

Paden zijn breed genoeg (heb er een beetje rekening mee gehouden dat er in de toekomst een paardje bij kon komen) en de meeste paddocks hebben geen dooie hoeken....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:24

dooie hoeken klinkt leuk ;-). Handig bij het in en uitparkeren en inhalen. (grapje). ben nog steeds nieuwsgierig wat voor aanwinst het wordt ;-) maar moet ontopic blijven dus: Kijk of je paarden allemaal kunnen schuilen en vluchten. Dus meerdere doorgangen of scheidingen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 19:11

Ik heb toch ook een vraagje. Heb momenteel 2 pony's. Eentje daarvan durft het wel eens om uit te halen naar de andere. De hoeken (en voerplaatsen) moeten groot genoeg zijn, zodat de ene de andere niet kan vastzetten.

Maar heb ik het goed dat dit met 2 paarden/pony's geen probleem geeft OP het pad. Onderdanige pony kan altijd weg zolang hij zich maar kan omdraaien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:18

@B485: ik zit in dezelfde situatie en heb mijn hooitnetten zo gehangen dat ze er achterlangs kunnen en niet in een hoek gedreven kunnen worden.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:55

ik heb er ook eentje die vindt dat hij de baas moet spelen.
wat dubbeldun zegt, alles zo plaatsen dat ze altijd een uitweg hebben en niet in een hoek gedreven kunnen worden, en het pad breed genoeg maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:06

Nou is mijn pad niet breed genoeg naar mijn zin, maar doordat de netten in de loop van het pad staan en ze er omheen kunnen is er dus altijd een vluchtweg.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:52

Ik kon me er toch niet bij neerleggen dat we het niet eens zouden proberen en dus heb ik een plan gemaakt waarbij er maar weinig hoeft te veranderen om het paddock paradise idee uit te proberen. Nu mijn vraag aan jullie of jullie willen kijken of er nog punten te verbeteren zijn in dit (tijdelijke) plan. Al shet goed is ga ik er mee naar de staleigenaar om te kijken of ik hem nog kan overtuigen.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:48

Ziet er niet verkeerd uit hoor :D. Maar ik begrijp dat je niet alle paarden bij elkaar doet (of in 2 delen), maar dat alleen nr 2 en 4 uit meerdere paarden bestaat ??

Overigens heb ik de senseo wel weer verdiend :) Net een nieuwe editie aan de PP toegevoegd; een 'zompige' drinkplek. Als ze nu uit die ton drinken dan staan ze met de hoeven in het natte zand (wat ik wel nat moet houden natuurlijk :D ) Maar door het ingegraven plastik en oud vloerkleed (kom ik daar ook mooi vanaf) wordt het water niet al te snel weer afgevoerd.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:03

In paddock 1en 4 staan 2 paarden en in paddock 2 staan 5 paarden. Het is nu zo opgezet dat paddock 2 de proefopstelling is voor het paddock paradise. Het is de bedoeling dat de staleigenaar hiermee kan bekijken hoe het werkt als je paarden in een paddock paradise hebt lopen. Hij is namelijk bang dat het veel meer werk zal zijn. Ik denk echter dat het wel mee zal vallen. Met deze opstelling hoeft er niet erg veel gewijzigd te worden aan de bestaande situatie en is het dus goedkoop en zonder al te veel moeite op te zetten.

Ik ben benieuwd of de zompige drinkplaats gaat werken. Houd je ons op de hoogte?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:16

Gezien de hoefafdrukken werkt ie al :D
Vraag is alleen of ze er lang genoeg staan om ook daadwerkelijk wat aan de kneiterharde hoeven te doen die ze momenteel hebben :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:09

wat een leuke idëeen allemaal!
@malenka; hoop dat het kan zoals op jouw plattegrond. Ziet er zo wel erg leuk uit! Succes ermee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:44

Rustig hier, niemand meer nieuwe ideëen/toevoegingen ??

Ik heb de PP-gang uitgebreid met nog een balk, nu ze aan de eerste gewend zijn :D
De 2 balken heb ik op klosjes gelegd zodat ze de benen ook iets hoger op moeten tillen. De ene ligt links aangesloten en de andere rechts, met een 60 cm doorgang. Ik moet er tenslotte zelf nog steeds langs met de kruiwagen :D
Ben benieuwd hoe vaak ik de balk terug op de klosjes kan leggen :D

Zo was het..................................................................en zo is het nu
Afbeelding..Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 16:47

Ik heb gewoon een hindernisje neergezet , ligt elke keer ondersteboven , blonde hooligan dat het is :P