lange vezel kun je idd niet slepen maar korte wel, en daarom overweeg ik juist de korte vezels en zou ik graag ervaringen horen van mensen die daarvan weten hoe het er in de winter bij ligt en hoe het bij bevroren grond te slepen is
loulou
Geplaatst: 13-10-12 08:21
korte vezel zal er niet anders bijliggen dan lange vezel. met het verschil dat het dan misschien wel te slepen is. maar als hij normaal wel te slepen is dan lijkt me dat niet opeens te veranderen bij vorst.
je bodem veranderd niet opeens helemaal door de kokos. het blijft gewoon een zandbodem, maar dan met haartjes er door. bij mij zie je die haren na twee jaar niet eens meer. je komt ze pas tegen als je gaat graven doordat je bijvoorbeeld de hoefslag dichtgooit.
Als je de lange vezel goed door de toplaag freest dan kun je de bak gewoon slepen,het is pas een probleem als de kokos er niet goed doorheen zit maar eruit steekt met plukken zeg maar..
Ik vindt wel dat als de kokos er niet helemaal goed doorheen zit {hadden wij vorig jaar} dan is de bak snel bevroren..de kokos houdt vocht vast dus hij was vorig jaar snel hard bij ons.Dit jaar zit het gelukkig al veel beter door de bodem en verwacht ik niet dezelfde problemen.
loulou
Geplaatst: 14-10-12 10:25
mijn kokos steekt niet uit, maar toch kan ik hem niet slepen. een sleep gaat toch iets in de bodem en dan trek je de kokos omhoog.
ik merk trouwens geen verschil met of zonder kokos in hoe snel de bodem bevriest. ik heb ook helemaal niet het idee dat kokos vocht vast houdt. het zijn hele ruwe haren, de nemen toch amper vocht op?
Wij vullen wel elk jaar aan. Bevalt nog steeds prima na 3 jaar.
linky
Geplaatst: 22-10-12 15:10
Hier ook alleen maar goede berichten. Nu na 4 jaar bijgevuld.
Jacqvaliant
Geplaatst: 22-10-12 15:11
Oke, ja wij hopen dat de staleigenaar ook weer wat bij besteld. En het liefst nu dan kunnen wr e het er nog doorheen mengen. Ben bang dat we anders te laat zijn en de vorstperiode moeten afwachten.
moonshine88
Geplaatst: 29-10-12 16:41
Wij hebben volume-vlokken in onze bodem!! Super en fijn te slepen en bevriest niet zo snel....
Rijdt fijn, water gaat beter weg en bevriest veel minder in de winter...
Pb'tje voor intresse verkoper... (weet niet of je namen hier mag vermelden)?
Volume -vlokken? Wat zijn dat? Ik ben wel geinteresseerd in meer info.
loulou
Geplaatst: 30-10-12 14:18
volgens mij zijn volume vlokken gewoon polyvlokken/geovlokken
linky
Geplaatst: 30-10-12 14:48
En hoe zit het dan met een eventuele afvoer van je bakvulling?
loulou
Geplaatst: 30-10-12 16:45
dat wordt gezien als chemisch, dus zul je moeten zeven/afvoeren.
bij de rijvereniging in het dorp hebben ze het door de bodem gemengd en daar helpt het voor geen meter, de bodem is daar nog steeds zwaar ondanks alle poly vlokken.
Ik heb dus al 3 jaar naar alle tevredenheid koskos in mn bak. Ik heb gekozen voor de korte variant van go-koko.nl. Dit is niet de goedkoopste, maar als ik al die reacties hier lees van mensen die voor goedkopere zijn gegaan...