Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horsier schreef:Happinez schreef:Wij moeten nog afwatering voor het huis aanleggen, nu heb ik bedacht dat we een poel/wadi willen gaan aanleggen in de wei en daar de afwatering heen willen doen.
Zijn er mensen hier die een poel hebben liggen waar ook de paarden gebruik van kunnen maken ? en ervaring hebben met de aanleg daarvan ?
Ik heb een poel met afwatering van de stallen via een buis onder de grond. Hij is niet zo diep, 1 meter geloof ik. Daardoor staat er in de zomer weinig water in. Al laat ik hem wel eens vullen door de boer wanneer hij het land achter ons gaat sproeien.
In heb midden heb ik een eiland gemaakt en dat is voornamelijk de reden dat ze er in gaandaar staat gras en wilg om te snaaien.
Aanleggen was gewoon met een kraan. Zand scheppen en iets verderop neer gooien, dat is een heuvel geworden en echt de favoriete hangplek.
De regenpijp vanuit de stal hebben we ingegraven en die komt daarop uit. Op het uiteinde ligt een boomstam voor de veiligheid. Pvc is scherp als ze er op zouden gaan staan.
[ Afbeelding ]
Dit is hoog zomer en staat hij nagenoeg droog. Kun je wel mooi het model zien
[ Afbeelding ]
En hier rechts boven onder de stam komt het water er in.
Lynn_Nikita schreef:Hier ook grijs maar de sneeuw is gelukkig aan het smelten.
Vanmorgen weer druk aan de gang geweest. Ik wil een stuk omheining tussen de tuin en wei aanpakken. Dat zijn nu draadpanelen maar wordt hout.
Nieuw pensionpaard is nogal een dramaqueen die overal doorheen dendert als ze stress heeft( schiet in paniek overal doorheen).
Ze staat nog apart van de rest maar vloog gisteren door combi gladheid en onnodig rennen al door de omheining. 2 palen stuk, prikpaaltjes doorgebroken en hoop isolatoren kapot. Mankeerde zelf gelukkig niks.
Die draapanelen zijn 1.20 maar is hij ook al paar keer gevaarlijk dichtbij gekomen dus dat wil ik graag anders.
Ik hoop wel dat die kalmeert want als die zo blijft mag die vertrekken. Kinderen mogen van mij niet in de paddocks in want die dendert ook gewoon over je heen
Lynn_Nikita schreef:Gebruiken jullie vastzetlijnen op de poetsplek? Welke? Ik heb biotane gezien ( ik hou van kleurtjes) gewoon ketting met een hoes of van kentuky in silicone? Of gewoon een normaal touw gebruiken met paniekhaken?
Ik heb 1.40 lengte nodig dat maakt de zoektocht wat lastiger