het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:45

Jeetje Boemel. Wat een rare verwonding ook om te zien zo op de foto. Hopelijk kunnen jullie haar snel weer vasthouden en voorzien van de juiste zorg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:08

Ziet er goed uit Belker.
Zo'n leuk paard is het ook.

Marjan. Een gezond paard waar je niet meteen de hoofdprijs voor hoeft te geven valt niet mee.
Jammer dat je niet meer hier in de buurt woont. Had je ondertussen wat te rijden als je zou willen.

Boemel wat netjes van dat meisje gereden.
En mooie foto van de 3.
En hopelijk vangen jullie Luna snel.

Wij hebben wel al een paar keer laten spuiten.
Distel is goed weg te halen.
Maar bijvoorbeeld paardenbloemen erg moeilijk. Soms staat er gewoon teveel.
En 3 hectare is dan onmogelijk met de hand

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:18

@boemel: ach wat sneu ziet Luna er uit. Lijkt wel of haar staart flink verwond is. Hopelijk vinden jullie haar snel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 14:25

Boemel ik hoop dat ze jullie herkent en je haar gevangen krijgt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 14:27

Ach die Luna.... :(:) Hopelijk herkent ze jullie en kunnen jullie haar te pakken krijgen en fijn verzorgen :+:

Marjan, je mag hier inderdaad ook komen rijden hoor, maar ook niet echt in de buurt om paar keer per week naartoe te cruisen :=

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:34

Ik heb net de trailer opgehaald van de onderhoudsbeurt en dat was ook weer een pak geld. Maar ik heb die dit voorjaar tweedehands gekocht en vind het toch fijn dat ie helemaal nagekeken is.
Ook de plaatjes voor het slot overgezet dus nu kan ik mijn trailerslot weer gebruiken.
De oude moet ik alleen nu gaan verkopen dus als iemand iemand weet die een traileropknapproject zoekt. Ik heb er nog een staan :+

@Boemel hopelijk krijgen jullie de kat te pakken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:47

Heb je goed Marloes, met een trailer moet je geen enkel risico nemen.

Bij ons zit iemand in de buurt die het half hobbymatig doet vanuit zn schuur. Hij is officieel keurmeester voor de Bovag, maar hij hanteert nog leuke prijsjes.

We hebben uren door weiland en bos gelopen op zoek naar Luna. De dierenambulance heeft haar gisteren gevonden en gevangen, maar ze is uit het net ontsnapt |(

Het is nu een soort van overgedragen aan een kattenstichting. We hebben met de persoon van de stichting ook nog lange tijd gezocht en een voerplek gemaakt, waar ze hopelijk op af komt.
Mijn zusje heeft een vangkooi te leen gekregen en uitleg daarover gehad.
We hebben het advies gekregen om in het donker te zoeken met zaklamp omdat de ogen dan opblinken.

Verder mensen aangesproken, signalement doorgegeven, telefoonnummers achter gelaten, flyers gemaakt ... pfff om moedeloos van te worden. Ben weinig aan werken toegekomen vandaag.

Had s middags nog de hoefsmid. Paarden dus maar heel even in de wei geweest. Was super nat en ze gingen rennen, dus Mirtje is op haar bek gepleurd. :(
Had haar de 1e keer gesedeert voor de smid en ze was in ieder geval poepiebraaf. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:03

@boemel: hopelijk heeft Mirtje er niets aan over gehouden.
Jammer dat Luna uit het net ontsnapt is, hopelijk laat ze zich in de vangkooi vangen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:11

Boemel, Hopelijk lukt het vlug om haar te vangen. Verwonding ziet er naar uit

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:13

Hopelijk krijgen jullie Luna te pakken boemel! Altijd naar zoiets…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:14

Wat een extreme zorgen toch weer. Zo verdrietig.
Hopelijk snel te pakken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:39

Hé Boemel wat klote zeg, hopelijk hebben jullie haar snel te pakken

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:59

Wat een rotdag Boemel. Hopelijk is Luna snel gevangen. Wat balen van Mirthe.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 22:31

Nou, da's echt een rukdag zeg... :\

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 07:44

Boemel ik duim dat ze gevangen wordt. Ze zal nu met die vangpoging nog extra gestrest zijn, hoop dat ze kalmeert en zich laat vangen zodat ze behandeld kan worden.

Hier blijft het maar regenen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 10:48

Boemel hopelijk is ze snel gevangen en zijn de verwondingen te behandelen.
Wat fijn dat nichtje al heeft kunnen rijden! en wat ziet het op de foto netjes uit.

Arm Mirtje de beentjes konden niet wat ze wilde met het gladde weer :D hopelijk alleen een schuivert en verder niks.

Marloes fijn dat de trailer helemaal nagekeken is. Mocht de station hier stuk gaan komt er een auto wat minimaal 1500 kan trekken. Dan heb ik in elk geval altijd een auto die meer mag trekken. Laatst wel met deze met trailer van Lynn_nikita gereden maar dat ging net... hij mag maar 800 trekken geremd en we hadden een haspeltje erop staan. Ben laatst er wel achter gekomen dat mijn vaders auto wat meer mag trekken dus die kan ik ook nog pakken.

Marjan ik wens je een fijne zoektocht toe met niet teveel ellende. Soms denk ik wel dat er te streng gekeken wordt, veel paarden hebben wel iets maar denk dat er ook gekeken moet worden naar hoe loopt het paard met datgene wat ze hebben. Maar dan moeten natuurlijk de verkopers ook eerlijk zijn en ook gezien moeten kunnen hebben als paard niet lekker gelopen heeft.
Ik heb eigenlijk nooit een zoektocht gehad.. soms wel jammer achteraf. Monty was de eerste waar we bij gingen kijken 23 jaar terug en Guus hebben we van schoonzus... Soms wel spijt dat we haar niet gekeurd hebben toen, geen idee of er toen iets uit was gekomen.

Lynn_nikita zijn de hakken al iets dunner?

Belker heeft weer gewoon genoten met haar knappe paard onder zich. Wat leuk dat je zoveel samen doet!

Hier Guus weer een 2 dagen slecht gelopen. Ik krijg de vinger er niet op wat het is. Donderdag osteo geweest, linker bekken zat behoorlijk vast. Vrijdag en zaterdag aan de hand 10 minuutjes stappen ging goed. zondag moest ik haar 20 minuten rustig longeren. Dus in kader van rustig niks omgehangen lekker aan halster kalm aan longeren. Tenminste dat was de bedoeling... Ze zette een paar sprintjes in. Het kleine beetje wat normaal kon liep ze volgens osteo netjes en beter als voor de behandeling. Maandag op 3 beentjes uit de stal.... Wil dan hoef niet goed neerzetten links achter (vorige keer waar we voor naar dierenarts waren was rechtsachter) en steunt dan alleen op de teen. Na tijdje buiten gaat het wel steeds iets beter, in de middag en avond liep ze er wel weer op, niet super maar liep er qua gewicht vol op.
dinsdagnacht heeft ze ingepakt gestaan als dure pony met Back on track deken op en beschermers achter. Loopt woensdag netjes uit de stal.. Dus geen idee of door de spullen was of omdat ze goed op stal ging.

Deken werkt trouwens wel lekker bij haar, ze stond helemaal zen te zijn op stal. Oogjes op relaxt, lekker kauwen echt van heerlijk...

In elk geval nu maar kijken wanneer ik haar weer even voor filmpje laat stappen en draven. Misschien toch vanavond of anders morgen en dan weer langzaam opbouwen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:03

Hier helaas nog steeds geen spoor van Luna. Ze is niet op het voer afgekomen. Wel ontdekte ik op Facebook een foto van een andere kat met een zelfde staartverwonding, die in hetzelfde gebied zit. Ik vind dat wel heel vreemd.

Ook hoorde ik van een bewoner dat er soms s avonds katten gedumpt worden in dat gebied. Hij ziet ze gewoon de draagmandjes leegschudden. Echt pfff :?

Mirtje heeft niets overgehouden aan haar schuiver. Vandaag voor het 3e keer een bitje in. Ze bleef netjes staan en nam m ook zelf aan.
Aangezien de kat de longeerzweep vandaag echt te leuk vond en ik geen zweep van 4 kilo kan tillen, zonder zweep gelongeerd.

Dat ging ook perfect, inclusief het op commando stilstaan en omdraaien :). Ze wordt ook steeds liever <3

Moet alleen op zoek naar een heel kort zadel waar ik met mijn maat 42 wel in pas := .

Ik heb Tess ook nog 20 minuten gereden. Aangezien ze netjes aan de teugel loopt, is ze onder het zadel wel rad. Ze vond het wel leuk om weer wat te doen.

Vervelend Joyce dat Guus niet rad was. Even heel rustig aan doen dus.
Hopelijk is het snel weer over.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:49

@boemel: western of engels zadel?? Qua western model vallen de Colorado zadels van Silverado ruim en zijn toch kort. Ik paste met mijn maat 38 ruim in een 14,5"

Citaat:
Sitzgrößen:

14,5 Zoll: ist geeignet für kleine Reiter, sowie jugendliche Reiter und können gut bis zu einer Damen-Hosengröße 40 (je nach Beinlänge) genutzt werden. Sitzzwischenmaß: ca. 38 cm +/-

15,5 Zoll: ist geeignet für eine Damenhosengröße bis 44. Sitzzwischenmaß: ca. 40 cm +/-

16,5 Zoll: ist geeignet für große Erwachsene. Damenhosengröße ab 44 aufwärts. Sitzzwischenmaß: ca. 43 cm +/-

Sattellänge:

Die Auflagefläche des Sattels ist immer etwas kürzer als der Sattel, da die Trachten ca. 2-4 cm kürzer sind wie der gesamte Sattel oder werden individuell für Ihr Pferd angepasst.

14,5 Zoll ca. 60-61 cm Gesamtlänge – X-Kurz 14,5 Zoll ca. 56 cm Gesamtlänge

15,5 Zoll ca. 63 cm Gesamtlänge – X-Kurz 15,5 Zoll ca. 58 cm Gesamtlänge

16,5 Zoll ca. 65 cm Gesamtlänge – X-Kurz 16,5 Zoll ca. 60 cm Gesamtlänge

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:54

DubbelFun, hartstikke engels :D .
Ik zoek een dressuurzadel.
Zit te denken aan Massimo, maar heb het liefst een zadel dat ook qua boombreedte aanpasbaar is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:00

Korter dan massimo vind je ze niet snel.
Oke is wel wat aanpasbaar maar niet met een verwisselbaar boogje.
Ook zonder franse kussens zijn ze daar al vrij kort.
Op hun site staat bij elk model hoe lang de kussen zijn.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:02

@Joyce, ik rijd met twee paarden altijd op de trailer dus wij moeten een auto hebben die 2000kg minimaal kan trekken.

Hier blijft het wel wisselvallig qua weer. Morgen heb ik een lesje grondwerk en ik wilde daarna eigenlijk de wei uitmaaien maar ze voorspellen vooralsnog hier regen. Dan blijft het maaien maar liggen.

Over korte zadels, ik heb een Prydi en die is ook kort.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:05

Boemel, ik heb hier een Iceline liggen, kort model, voor ronde paarden. Ijslander zadel maar met dieptepunt in het midden dus ook gewoon dressuurzadel. Met verwisselbare boom. Je mag hem wel eens passen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:07

Belker schreef:
Boemel, ik heb hier een Iceline liggen, kort model, voor ronde paarden. Ijslander zadel maar met dieptepunt in het midden dus ook gewoon dressuurzadel. Met verwisselbare boom. Je mag hem wel eens passen.

Dankjewel voor je aanbod.
Ik heb het met mn zadelpasser over een ijslanderzadel gehad. Ze heeft wel schoft en daarom dacht de passer dat het ongeschikt zou zijn.
Mocht ik niet slagen, kan ik altijd nog even kijken. :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:12

Massimo is kort. Edix is ook kort, maar dat is softtree. Dus dat moet je willen. Had laatst nog een kort merk gevonden maar ben de naam even kwijt. .

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:14

Boomloos wil ik niet.
Ik las dat Kentaur ook een kort type zadel heeft.