Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:21

Ik heb ook al wel eens meer betaald. Nu lijkt er nog best wat hooi over te zijn, maar er is in dit seizoen natuurlijk geen mogelijkheid om het rechtstreeks van het land te halen voor bijv. 3 euro per baaltje. Niet dat ik dat ooit kon...

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:25

Klopt Humpiedumpie.
Nou waren de baaltjes die ik liet brengen over het algemeen wel dik 20 kilo maar er zaten ook wel eens hele sneue tussen.
Heb ook wel eens wat baaltjes van mijn buurvrouw gekocht als ik krap zat.
Dan betaalde ik 3 euro maar die waren ook met 2 vingers te tillen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:28

Ik ben heel benieuwd wat we straks binnen kwijt kunnen. Ik heb een zolder van ongeveer 35m2 voor hooi ingepland. Maar wel onder een half rond dak. De rechte kant is ongeveer 2,80 meter hoog en van daaruit loopt het dus rond naar de andere kant.

Beneden kan ik een stapeltje kwijt voor het grijpen. Maar dat zullen er niet veel meer dan tien zijn denk ik. En dan kan er buiten nog wat op een pallet onder zeil.

's winters kan ik hopelijk wel (350kg) voordroog balen voeren. Ik vermoed dat ze er dan 10 dagen mee doen. Dat moet lukken.

Het wordt echt uittesten straks.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 17-02-20 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:31

Ik haal normaal altijd bij de fourage handel maar die zijn zo beperkt open en bezorgen alleen grote hoeveelheden. Goede tip om te vragen hoe zwaar de balen zijn.
Ik zie ze rond de prijzen die jullie noemen dus dat zijn dan prima prijzen

Ik kan er zo’n 250 kleine kwijt, maar ik wil het nu niet weer vol leggen want straks moet mijn eigen hooi er weer in

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:31

Wij zijn er ook nog niet helemaal over uit hoe we evt. meer op kunnen slaan.. voor nu halen we het bij een mannetje een stukje verder in de straat, steeds per 30 en de rest ligt dan nog bij hem in de schuur. Grote voordroog balen halen we per stuk op bij de overbuurman. Zetten we daar op een hondje en rijden het zo de straat over :P Dus voor nu is opslag nog niet echt nodig.. maar ooit wel handig om het gewoon zelf in handen te hebben i.p.v. maar afhankelijk te blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:47

Je kan er wel naar vragen, maar dan wordt er ook niet altijd eerlijk over gedaan en kwamen ze met een smoesje dat ze net ingebaald wel op 20 kilo zaten, maar gedroogd bleef er blijkbaar maar 12 kilo over. Zelf wegen met een kofferweegding is mijn tip ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 14:49

Wij halen geen kleine baaltjes maar laten 3 grote balen per 2 weken komen.

Haha het dak zat heel goed vast _O-

Het trekt hier ook alweer aardig dicht dus ik denk dat ik nog maar een paar uurtjes op het werk blijf.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:02

Hier ook geen kleine baaltjes, maar midibalen. Ik heb heel mooi spul, echt goed droog en rijk aan structuur. De paarden eten het ook graag. Ik probeer aan het einde van de zomer doorgaans een partij op te kopen want dat is vaak iets voordeliger en het scheelt me balen rollen in de winter. :) Ik betaal nooit meer dan 25 euro per baal inclusief bezorgen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:47

xXutopiaXx schreef:
Als ik het zo lees, trekt de bui lekker van west naar oost :') ^) Dus krijgen jullie in Limburg ook nog wel wat regen vrees ik...

Maar grotendeels langs ons :D (Bijna) alle zware buien trekken bovenlangs en wat gewone buitjes kunnen wij wel aan :P (zit helemaal in het zuiden)

Ik heb een hooischuur maar haal steeds een baal of 50 nieuw. Heb er max 75 liggen denk ik. Maar kan zeker twee/drie keer zoveel kwijt maar zie niet zo in waarom ik zoveel thuis neer zou leggen. Prijs blijft door het seizoen heen hetzelfde per baal en heb een vast iemand waar ik hooi en stro haal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:09

Hier komen ze leveren vanaf 6 grote balen geloof ik, maar die kan ik nu eigenlijk even niet opslaan want mijn dak lekt :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:53

Dat is mooi Marloes!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:55

Tot nu toe valt het erg mee, ga dus mooi zo de auto in richting huis!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:55

Top! :D Hebben wij alles al geïncasseerd haha +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:35

Jammer dat ik nu weer in de file sta... Vanochtend ook 2 u over gedaan ipv de gebruikelijke 40 min.
Vrees er nu weer voor. Grrrrr!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:43

Ik loop nu in een heerlijk zonnetje over een opdrogend ziekenhuis terrein richting mijn auto...

Denk dat het merendeel ons gepasseerd is.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:31

Ziekenhuis terrein.. Ik hoop dat je daar gewoon werkt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:53

3 euro maar help wel met binnenhalen en krijg voor de hulp dan nog een trailer vol gratis. Normaal telt hij 3.50 pp. Maar dit is het laatste jaar (of niet eens meer ) aangezien hij gaat verhuizen en zijn boerderij te koop staat.

Ik betaal 45 euro voor grote ronde balen via mijn werk

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:58

JudithO schreef:
Ziekenhuis terrein.. Ik hoop dat je daar gewoon werkt?

Ja dat klopt, ik werk in het ziekenhuis (vandaar dat ik ook onregelmatigheidsdiensten heb). Dit weekend weer nachtdienst;)

Ik zit wel niet in de verpleging/directe patiëntenzorg.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:23

Ohh leuk! Ik heb in de ICT in ziekenhuizen gewerkt! Wat doe jij dan?!

Heb je 't nog gered Jolijn?! Ruk is dat hè.. denk je het goed te regelen allemaal: file.. ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:50

Ja, half uurtje in het zonnetje kunnen rijden.
Ik ben gewoon echt klaar met dit weer. Word er stik chagrijnig van en ik weet dat je daar niks aan hebt maar aargh :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:54

De man van t grondverzetbedrijf heeft vandaag alles opgeschreven voor de offerte. Ik wil m niet zien denk ik... huilen :( haha. Hoop dat de paarden snel mee kunnen, zon zin in!

Chip vond vandaag dat er krokodillen in plasjes leven in de longeerbak.. erg vermakelijk :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:59

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:16

Bijna maar hij deed echt heel idioot! Haha

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:02

Utopia, ik werk op het lab. Op zowel de 24u routine als een achterliggende afdeling die alleen kantooruren aanhoud.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:53

MarloesHJ schreef:
Utopia, ik werk op het lab. Op zowel de 24u routine als een achterliggende afdeling die alleen kantooruren aanhoud.

Ohh ook leuk zeg!! Vind het ziekenhuismilieu altijd wel een fijne plek om te werken :P Zoveel disciplines bij elkaar _/-\o_

Mooi dat je nog lekker hebt kunnen rijden Jolijn!! Ik ben er ook zó klaar mee.. vandaag, opgestaan met het geluid van vogeltjes, licht zonnetje... wel nog lekker fris _/-\o_ en ik voel me zó goed!! Barst gelijk van de energie.. echt zoveel fijner!! Nu weet ik niet hoe lang die energie aanhoudt, maar dat zien we vanzelf haha