Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:51

Mij benieuwen hoeveel linten ik morgen weer moet maken :roll:
Man wat een wind...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:52

Oei Anke, dat klinkt niet prettig.

Heras lijkt me best handig, maar man, wat lelijk! }>

Laarzen: ehm, ik rij met wat ik die dag draag. Ik heb westernlaarzen, die ik ook naar klanten aandoe, ik rij ook wel met crocs als ik met bbp rij, jodpurs met stalen neuzen en soms Ariatchaps erop, Zooadventurelaarzen, natuurrubberlaarzen van Lechameau (paars :P ) en ik heb hele sjieke croco-laklaarzen die ik heel soms draag.

Ik ga nog van die werklaarzen met stalen neus kopen, en ik hoop dat ik daarmee kan rijden. Natuurlijk droom ik van cognaclederen laarzen, maar het is gewoon onhandig. Je bent meer op je erf bezig dan dat je te paard zit. 8-)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:57

@Anke, jeetje dat is een flinke storm geweest dan. Zonde van de schade!

Hier ook heel kort hevige wind en 1 plensbui.
Net deuren even opengehad en inmiddels is het nog 'maar' 24graden in huis :Y)

Hier rijlaarzen van Lipica. Hopen dat ze nog passen straks :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:08

Wat betreft laarzen heb ik hele fijne westernlaarzen van Ariat. Ik gebruik ze alleen voor het rijden om ze zo lang mogelijk mooi te houden. Stalwerk doe ik op klompen of mijn oude werkschoenen. Ariats zijn aardig aan de prijs, maar ik heb deze zo goed als nieuw op marktplaats gescoord. Heb wel een tweede paar waar ik helemaal verliefd op ben geworden op mijn lijstje staan. :)

Hier waait het ook heel hard. Ben benieuwd wat er morgen nog overeind staat. Het schaduwplek van de paarden ging al flink heen en weer :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:18

Ik heb op het werk werkschoenen met stalen neus en thuis klompen. Ik gbruik de laarzen echt alleem om te rijden maar soms moet ik nog wat pakken en 400 mtr lopen is al pijnlijk en mocht ik ooit naast t paard moeten lopen oid is het wel fijn dat ik dat ook pijnloos kan. Online durf ik niet zomaar aan tenzij ik weet welk merk past. Ik heb lastige voeten. Hier ligt de dichtstbijzijnde ruiterzaak op 45 min tot een uur rijden helaas (kramer, ej en 1 in venlo) en er zijn er 3 maar alle 3 en andere kant op daardoor wil ik eerst online het assortiment en prijzen wel bekijken voor ik naar 1 vd 3 rij. Budget 200-250 max

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:18

Ow ja. Ook in het zuiden is hiet behoorlijke wind. Zo raar. Van 39 graden binnen 2 dagen naar regen en storm

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:29

Lynn_Nikita wel eens gedacht aan de ruiterzaak in Geleen of Maastricht? Al is Maastricht misschien wel ver. Geleen heeft een kleine collectie maar op zich wel wat keuze.

Ik rij met chaps omdat de ritsen van mijn rijlaarzen weer binnen een paar maanden kapot waren. Maar mijn chaps moeten vervangen worden en wil of echte mooie leren of toch weer laarzen. Ik ben er iig nog niet over uit.

Ik ben blij met de storm, vind dat altijd fijn klinken als ik binnen ben :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:36

Hier in Lelystad is het ook noodweer!. Windkracht 9 nu. Ik woon in de Bataviahaven en er liggen dus nogal veel schepen letterlijk voor mijn deur. De KNRM is hard aan het werk. Losgeslagen zeilbootjes, losgeslagen miljoenenjacht := kapot klappende zeilen. Ik kijk er dus echt op uit en pffff daar hadden weinig mensen op gerekend op 9 augustus...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:41

Oeh genoeg te zien bij jou Mer. Ik ben benieuwd hoe hard het hier nog gaat waaien. Nieuwsuur had al een veel tammer weerbericht dan het 8 uur journaal. Door de regen zit ik weer eens bij de tv in plaats van buiten te rommelen :Y)

Hier is al 16 mm regen gevallen :D

Lynn er zijn redelijk wat webwinkels waar je gratis kan retourneren als het niet past. Misschien is dat iets?

Agradi heeft nu trouwens 30% op de Rambo dekens. Heb ik toch te weinig geduld gehad

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:48

Hier waait het ook wel stevig. Geen regen.
Nadeel van agradi is dat ze hun eigen verkoopprijs zoveel hoger ligt dan elders en met die 30% zitten ze vaak maar een fractie onder de verkoooprijs van andere winkels die wel aan echte korting doen.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 23:59

Zag de Agradi/Rambo actie voorbij komen maar het nadeel is inderdaad dat je goed moet kijken dat je niet als nog te veel betaald...

Wederom niet tot nauwelijks regen gehad... qua wind valt het mij ook nog wel mee...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:48

Ow jee, weet niet meer precies wie wat zei;

Anke, wat waardeloos zeg. Hopelijk een normale nacht en dan rustig naar huis.

Mizzmontana, Ik zou dan geen buitenbak aanleggen. Wij hebben oudjes. Ze staan 24/7 buiten en bewegen, maar ze moeten ook wel echt beweging hebben soms. Dus een stukje binnen om in te longeren of wat te spelen, klein rondje te rijden zou prima zijn als dat ding er toch staat. Het nadeel is alleen dat er een houten geraamte in zit, dus dak moet op een andere manier dragend worden dan.

Lynn_nikita, ik rij met western laarzen, maar daar loop ik nooit op. Voor stalwerk heb ik al jaren Ariat's Terrilude H2O. Ze gaan bij mij ongeveer 1,5jr mee. Zijn normaal 160, maar heb nu 103 betaald bij agradi. Bij bestellen kon je 40 invullen en dan bij afrekenen nog iets en werd de korting berekend. Ik heb ze nog nooit zo goedkoop gehad.
Voor zo heb ik de cevari klompen met hiel. Ik zwik alleen vaak door mn enkels in het zand daarmee. En als ik ze een tijdje niet heb aan gehad, moeten mn tenen weer even wennen.
Ik gebruik mn Ariats ook als wandelschoenen om met de honden te lopen.

Het waait nu erg hard. Denk dat er flink wat takken gaan vallen, omdat de bomen zo droog waren afgelopen tijd.

Ik vind trouwens Heras hekwerk niet mooi, maar er staat nep heras hekwerk rond onze paddock en het is wel ideaal. Het is denk ik 2 meter hoog en hoef me geen zorgen te maken dat ze eruit kunnen komen of andere mensen er makkelijk in stappen. En ook met de honden vind ik het wel erg makkelijk, die zijn nogal wild met rennen en gek doen, dus dan hoef je je geen zorgen te maken.

Het is wel nep hekwerk en ik heb wel wat dikken billen afdrukken hier en daar. Beetje jammer, want ik had 2 bezems aan een paal gemaakt om te schuren, maar blijkbaar is het hek lekkerder. Ze schuren niet veel, staan er ook tegenaan te hangen zag ik.

Of het mag is wel lastig inderdaad. Ik zie soms hele open vlaktes en als er wel een doorgaande weg is, wil ik toch goed omheinen. Eventueel met iets er tegenaan. Groen is mooier, maar hekwerk geeft wel doorkijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 07:28

Ja die deuken heeft het hier helaas ook, of ja,, hier.. het is van de buren. Ik heb er een stroomdraadje voor maar niet altijd de stroom aan, oeps
Ik vind het juist wel mooi maar ook veilig, niks of niemand komt er zo overheen of onderdoor en zou het graag rondom hebbben.

Agradi is inderdaad goed googlen bij korting, vaak scheelt het niet veel. Jammer dat het zover rijden is anders kon ik eens enkele merken voelen en passen alvorens ik of iets kocht of bestelde. Online bestelen zal ik toch echt 4/5 modellen willen bestellen en vergelijken. Ik vind cognac kleur ook zo gaaf )(maar ook erg duur)maar ik heb ook cognackleurige leerverf en kan bij zwarte accenten aanbrengen, heb ik nu ook gedaanbij mijn huidige laarzen omdat mijn hoofdstel en zadel dat ook hebben, heel subtiel.

Mijn hond zijn nagels zijn pasgeleden geknipt, bij de arts, alleen blijft hij er nu aan knagen en trekt zijn eigen nagels daarmee uit nu al 1 er volledig af en 1 die loszit. Ik ga zo eens aan mijn colegaas vragen of hun dit herkennen ( paardenartsen, maar hebben natuurlijk ook hond in hun opleiding gehad)Verveling, ergens te kort aan, gewenning?? Geen idee waar het aan ligt

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:15

Even terugkomend op de zwaluwen: we hebben hier al tientallen jaren tig nesten (ze komen inderdaad meestal terug naar hun geboorteplafond) en in het voorjaar gooi ik staart- en manenhaar van de paarden zoveel mogelijk in de kliko. Al een paar keer gehad dat een jonge zwaluw zichzelf opgehangen heeft aan die lange haren. En als er dan toch nog zo'n haarsliert uit het nest hangt knip ik die af. Scheelt schuldgevoel en vogel-levens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:24

Oh dat afknippen is wel een goede wilma84. Ik vind het altijd zo leuk om naar te kijken, maar ze kunnen er inderdaad in blijven hangen. Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt.

Wat hekwerk betreft is Heras erg praktisch, maar persoonlijk vind ik het niet mooi. Doet mij denken aan industrie terreinen...… Hier hebben we zelf om de bak hardhouten omheining geplaatst en om het land draad en aan de zijde van de weg steigerplanken en die hebben we zwart geteerd. Aan de voorzijde van onze tuin hetzelfde maar dan lager dan bij het weiland.

De storm was bij ons een lachertje en ik zit nog wel aan de noord west kust :D . In totaal 15 mm regen van gister en vannacht samen, de wind is niet boven windkracht 6 geweest (lekker briesje dus) en verder is het nu heerlijk afgekoeld. Hopelijk vandaag nog wat flinke buien.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:29

Hier vannacht nog 1 mm extra gevallen. Werd vanochtend wakker en keek uit het raam, een heel bijzonder gezicht; allemaal wolken, groot en klein, wit en grijs. Was al zo gewend aan de strak blauwe hemel dat ik echt even heb staan genieten van die wolken :D

Ah gossie arme hond! Hopelijk weten ze op je werk wat het is Lynn.

Ahw, zo’n kleine zwaluw wil je niet dood aan een paardenhaar vinden :(
Ik vond het altijd wel grappig staan dat paardenhaar dat uit het nest hangt, maar dat is helemaal niet handig dus. Gelukkig niet meegemaakt maar ik ga er op letten Wilma.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:50

Chasey: ik ben wel jaloers op jouw vijver hoor. Ik wil er ook wel 1 maar dan op een mooie volte. Dan kan ik hem voor kracht training gebruiken. Maar ik ben te gierig op mijn gras :+
Anke: sterkte met de tent
Lynn nikita: ik heb altijd heel dunne soepele laarzen ivm springen. Loop er eigenlijk nooit op. Maar met die van tatini kan ik makkelijk 1,5km lopen.

Wij hebben echt maar 2mm gehad ipv de 30 die voorspeld waren |(
Ik begin hem zoetjes aan toch wel een beetje te knijpen nu....Er komt door de bui van dinsdag wel weer een groene waas over sommige stukken dus dat is hoopvol maar er moet echt nog wat regen gaan vallen wil dat niet ook verdorren. En ze voorspellen nu echt heerlijk zomer weer de komende 2 weken zonder al te gek veel regen.

Valt mij wel steeds op in dit soort topics: hoe weinig mensen nog echt fanatiek rijden met de paarden aan huis. Is dat echt door de klusjes aan huis? Of komt het door de kinderen of andere dingen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:53

Ik stond vanmorgen in mijn zomerse pyjama te voeren mar het was toch wel fris. 15 graden, heerlijk.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:00

pol013 schreef:
Valt mij wel steeds op in dit soort topics: hoe weinig mensen nog echt fanatiek rijden met de paarden aan huis. Is dat echt door de klusjes aan huis? Of komt het door de kinderen of andere dingen?

- Werk
- Klussen aan het huis
- Klussen om het huis
- Klussen bij de paarden
- Geen rijbak

:')

Ik denk dat als ik een bak beschikbaar zou hebben, ik al wel wat meer zou rijden. Ach, ik vind het niet erg. Ik geniet van mijn paarden door bij ze te zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:06

Weinig rijden komt hier door twee zwangerschappen kort op elkaar en een man met een baan waarvoor hij 4/5 dagen per week van huis is.

Komt straks wel weer :) voor nu is het hobby en als ik een ritje maak is het leuk maar het hoeft niet. Heb nu ook geen wedstrijd doel, dat maakt ook dat ik minder fanatiek ben.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:19

Ze staan nu nog niet aan huis, ik denk dat ik straks eerst nog een weg moeten zoeken in weer werken/paarden aan huis en 2 kids dus rijden zal niet hoog op de lijst staan.
Daarnaast ben ik zoiezo een recreatieve ruiter en in de winter rij ik zoiezo minder. Ik doe zowel mezelf als paard geen plezier in de stromende regen of vrieskou :')

Mijn tijd komt wel weer als de kinderen wat ouder zijn en het allemaal net wat makkelijker wordt :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:25

pol013 schreef:

-klussen
-was nog niks voor de paarden aanwezig
- werk
- ritme vinden
- weersomstandigheden
- geen geschikt paard, die heb ik nu wel.
- energie die de bovenstaande dingen opslurpen.

Afgelopen jaar heeft het weer wel de grootste rol gespeeld en een ongeschikt paard in combinatie daarmee

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:49

Of de wei is te nat om te rijden.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:58

Eerlijk gezegd weet ik niet wanneer ik zou moeten rijden en ik vind als ik een eigen rijpaard heb dat ik er minimaal 4x per week op moet zitten... rijbak heb ik ook niet, maar wel in de buurt. Toen ik ze niet aan huis had en geen kind(eren) had reed ik dagelijks eerst mijn eigen en daarna nog wat van iemand anders. Ik besef nu dat ik alleen met de paarden in pension veel tijd had :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 09:59

Zo dan Anke. Dat is griezelig zelf mee de lucht in gaan. Hopelijk is de week met de stacaravan beter te doen.

Ik heb de Petrie Anky (extra hoge dressuurboog) en de Mountain Horse Regency.
Nou de Petries zijn een ramp. Ik heb ze zelfs een half jaar meegegeven aan mijn instructrice omdat ze gewoon super hard zijn en zeer doen. Zelfs nadat zij ze dagelijks hele dagen droeg zijn ze nog steeds hard. Leuk voor op wedstrijd maar ik krijg er slapende voeten in. De mountain horse is <3 Net pantoffeltjes. Heerlijk zacht.
En als het zo uitkomt stap ik met mijn jeans en cowboy laarzen van Ariat op.
Voor de dagelijks dingen heb ik jodphurs met stalen neus.

Pol013, hier komt het door de verbouwing van de woning en het complete erf moet nog ingericht worden voor de paarden. Als dit allemaal een soort van af is heb ik de illusie dat ik 3 tot 4x per week 2 van de 3 paarden kan rijden. Nu maar hopen dat dit ook echt gaat lukken. Anders moet vriend zijn eigen paard gaan rijden.