Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:28

Oh wat romantisch!

Zo'n stroommeetapparaatje. Lekker handig!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:31

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:34

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:39

Wat een romantisch verjaardagcadeu, lief zeg

Onze auto ( man zijn) net apk afkeur, met de leeftijd en wat er nu allemaal mee moest gebeuren is het einde auto :(
had hem al 13 jaar, uit 1990 is dat fiesta`tje, maar nu toch echt het einde. dat ding was niet kapot te krijgen voorheen, niks electronisch aan, jaren in de wei gestaan als tractor, sleutel erin en zo wegrijden steeds, RIP auto

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:52

Ik zelf zou zeggen geen dekens meer op.... Wat Caily al zei: boven de 10 graden is dat echt niet nodig.

Leuke dag Donja?

Ik ga zo mijn weiland maaien, ff moed verzamelen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:20

Donja wat een lieve vent <3

Ik moest mijn eigen 50ste verjaardag nog plannen hier :roll:

lynn bummer van je autootje

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:37

Nou Donja je maakt me nieuwsgierig, wat is de rest?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:02

Natalie36 schreef:
Dat van die mieren en paardenhoeven ben ik ook heel benieuwd naar.

Fabster, ik wil je niet verder in war maken maar ik zou de dekens juist om doen. Mijn ruin is een mietje en verkrampt zijn rug als hij het koud heeft wat leuk is voor de fysio maar niet voor mijn portemonnee. En ala het regent koelt het vaak nog een paar graden af.

Donja gefeliciteerd!!

Haha! Ja, ik heb die neiging eerlijk gezegd ook. Iedereen heeft het over geen deken boven de 10 graden, maar het wordt 's nachts maar 4 graden en overdag er net boven. Dus ik denk dat hij ook gewoon in de deken gaat, maar ik beslis zaterdagochtend. Dan kun je ook wat beter de voorspellingen zien. Die van mij trekt het ook echt niet en het gaat net goed met hem. Je kan je nu echt niet voorstellen dat het over een paard dagen weer wintertemperatuur is. Heb t nu bloedheet in mij korte broek zelfs.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:15

Ik doe ook gewoon een zomerdeken op zodra ik het zelf koud vind aanvoelen. Zodra ze naar buiten gaan en er wordt regen voorspeld gaat er een 0 grams regendeken overheen.
Aangezien ik een mietje ben, worden mijn paarden dat ook... :+

Balen van de bumper! En inderdaad goed je nek in de gaten houden hoor. Anders desnoods even langs de dokter of fysio. Zulke nare klappen zijn dat... Je man verder ook oké?

Ahh en balen van je niet-apk auto Lynn.. Leuke dingen die auto's...maar ze moeten het wel gewoon doen!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:33

Wie van jullie heeft een houten omheining voor de paarden? Hoe zit het er bij jullie uit? En wat voor hout hebben jullie gebruikt?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:50

Hout zonder stroom is ramp. Gaat kapot!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:51

Nee natuurlijk met stroom. ;-)

Iemand al eens bij schrikdraad.com besteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:24

Ik vind een houten omheining wel mooi, maar heb er zelf geen ervaring mee. Ik kom wel voorbij verschillende weilanden die zo afgemaakt zijn en zie wel veel verschil in kwaliteit. De landjes die afgemaakt worden met gezaagde planken of onregelmatig gevormde balkjes (denk dat die goedkoper zijn ofzo), zijn wel net als ze juist geplaatst zijn, maar ik vind dat ze ook zeer snel lelijk worden en stuk lijken te gaan. Weilanden die afgemaakt worden met hardhout, die blijven er langer netjes uit zien.

Pff, ik wil mijn honden wurgen. Heb net mijn 1ste van 8 nachten erop zitten en ik kon vanmorgen niet onmiddellijk naar bed waardoor ik pas om 10 uur kon gaan slapen. Maken de 2 dames me wakker voor mijn wekker af loopt. Die blijven gewoon staan zeuren voor de slaapkamer tot ze je uit je bed horen komen, krengen! Maar goed, ik kon achteraf gezien de extra tijd wel gebruiken. Ben gewoon dat Bacardi kleine wondjes heeft als er veel insecten zijn, hij schuurt gewoon zijn voorhoofd overal tegenaan, maar verdraagd geen kap. Nu heeft hij het gepresteerd om een wond te hebben op zijn linker achterknie, geen idee hoe hij dat voor mekaar gekregen heeft. Tis niet groot, maar met al die vliegen moet je het toch uitwassen en ontsmetten. Normaal geen probleem, maar na zijn avontuur van vorig jaar, is hij absoluut niet meer tuc op medische zorg, dus ook niet als ik het ben. Zucht, ik heb het dus niet zo goed kunnen uitwassen en hoop maar dat het toch proper genoeg is om ontsteking te voorkomen.

Gisteren avond heb ik ook nog even gechat met de fokker van Quickstep. 19 juli gaat de verhuis door, ik moet dus nog 2 maand geduld hebben. Nu nog op zoek naar een halster. Oh wat twijfel ik! Koop ik er 2 (1 voor persoon waar hij in opfok komt en 1 voor mij) of gewoon maar 1tje wat gewoon daar ergens blijft liggen? Neem ik een gewoon halster, waar er best wel veel keuze in is of koop ik een touwhalster (of beiden)? En welke maat, de fokker zegt pony, prima, maar ik zie dat er in pony meerdere maten zijn? Vind pony veulens toch wat simpler op dat vlak. Maar goed dat ik nooit aan kinderen begonnen ben, als ik al in de knoop zit met een halster, wat zou ik dan doen moest ik een kinderkoets, wieg, etc moeten kopen? :D

Ik lees hier iets van een jarige die vandaag mega verwent wordt, geniet ervan! Zalig toch als je zo in de watten gelegd wordt. Y)(^)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 19:55

Ik zou deze omheining iig niwt nemen, die ligt zo om en durven ze in bepaalde situaties wel door te gaan (met succes)

Afbeelding

Deze is beter, maar wel balken eruit op den duur

Afbeelding

En deze is na 4 jaar nog steeds erg mooi vind ik

Afbeelding

Hoe oud is quickstep precies? Mijn Tinkerdame met elegant hoofd paste op moment van afspenen maat shet, rond 10mndn over gegaan op maat pony en met 1j3m maat cob. Ik denk dat ze die maat behoudt, al zal net als bij Kyra een kleine full ook prima passen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 19:57

Ik heb toch iets ergs gedaan vandaag :o :oo :D

Afbeelding

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:45

Jaaaaa, ik heb het ideale paardje gevonden *\o/* *\o/* en ze staat gewoon al jaren in mijn achtertuin :j Vandaag zo'n heerlijk buitenritje gehad met mijn fjordje was helemaal geweldig, echt genieten. Ook nu weer eens een andere route gekozen, mijn husband gezellig mee op de fiets, zonnetje erbij zaaaaalig. Nu weet ik weer waarom ik ook weer paarden had :j

[quoteWaar? Ik woon in postert. Ab 3 dorpen verder][/quote] waar? Postert? nooit van gehoord, ik woon in Schalbruch (DL)

AB, hé wat vervelend dat niemand mee kon....als het andere paard echt heeel heeel heeel braaf is wil ik de volgende keer wel een poging wagen.

ohjajoh en misschien moet je eens een advertentie zetten, gezocht terminaal zieke miljardair gezocht....moet toch lukken (mocht het succes hebben willen wij hier uiteraard delen in de winst hé :D )

Fabster, waarschijnlijk kun je alleen zelf de keuze maken want...alleen jij kent je paardjes het beste. Ik zou er geen deken op gooien, maar.....ik ken jouw paardjes niet en de mijne staan permanent zonder deken

ElanGv, wat akelig een knappend touw tijdens survival, hopelijk ben je snel weer opgeknapt

Hé Anke, had je vier grote :+ ik dacht dat je er maar 2 had....tju wat heb jij veel :j

SureLee wat hebben jouw paardjes een leuk pad om overheen te lopen

Mijn paardjes blijven gelukkig ook binnen de omheining. Ze zijn wel eens losgekomen maar dan was het door een foutje (VAN MIJN MAN :+ ). Die er dan vervolgens als een halve gare achteraan gaat rennen en schreeuwen dat zijn gazon helemaal naar de knoppen gaat :D waardoor de paarden er nog een keer extra overheen stuiven. Is altijd er amusant om te zien (hoop dat mijn man dit niet kan lezen :o )

Donja, klinkt als een geslaagde verjaardag, leuk

Ik heb ook een stroomdraadmeetapparaatje. Ik heb een hele goedkope waarvan je één deel in de grond moet duwen en het andere deel op de draad moet houden. Je kunt dan aflezen hoeveel stroom er op staat.....ik kwam er alleen pas vrij laat achter dat je één deel in de grond moest duwen....waardoor ik zelf altijd de schokken kreeg :+ Ik kwam er pas achter toen ik een apparaatje bij de manege ging lenen, omdat ik bij de mijne zelf altijd onder stroom stond. Stond ik ook met het apparaatje van de manege onder stroom.....volgens mij hebben ze bij de manege nogal hard moeten lachen om mijn actie :o

lynn balen van je auto :(

Ik heb een houten omheining en vind het mooi staan (wel met stroom er op)

Sandraverl. halsterdilemma :D oftewel overenthousiasme. (ken het) en over babyspullen....voor de babywagen heb ik allemaal testen gelezen en ik ben zelfs naar een winkel gegaan met een testbaan. jaja, ik ga meestal niet over één nacht ijs (mijn zadel was een ware zoektocht 8-) )

Cailey, mooie foto's, wat zit jij netjes :j ohw....wat heb jij je paard aangedaan, arm dier :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:51

Postert is Posterholt in het dialect, mijn paarden staan aan de grens bij karken,

morgen nieuwe auto zoeken, nou ja, nieuw....nieuw voor ons dan, meteen bestemming voor belasting teruggave en vakantiegeld :(:) :(:)
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-05-16 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:54

Lynn_nikita, ah...ach zo ik had er nog nooit van gehoord, maar Posterholt is hier vlakbij op rijafstand in ieder geval. Karken is weer een stuk verder geloof ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:57

ja 20/30 min gok ik zo?? wel veel uit het Zuiden dan, Nou ja palousa meest zuidelijk dan, maar zijn er toch al aantal uit de buurt, Anke, jij, AB, ik, iemand uit Kinrooi ( naam ff kwijt) nog meer Limburgers of Duitsers die hier net over de grens wonen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:02

Ja, ik. Sorry, red het niet om te reageren; jullie gaan zo hard. Wij wonen bij Landgraaf de grens over. Idd veel mensen uit het zuiden in dit topic.
*gaat weer braaf onder meeleessteen*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:10

Ik ben ook uit het zuiden, maar dan wel het zuidwesten. Onder Breda tegen de grens van Belgie.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:12

avaluna, wat fijn dat je je zo af en toe meldt ;) ik "zag" je naam al een tijdje niet meer voorbij komen en ik miste je al :j Goed om te lezen dat je nog in de bijleesmodus staat

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:26

@zoefie; heb zelf ook niet zoveel te melden, natuurlijk ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:35

@kvulden: ik heb dit stroommeetapparaatje. Bevalt goed. Maar dit is niet helemaal de goedkoopste, ik wilde alleen graag kunnen zien hoeveel spanning er precies op staat. Dat blijkt heel handig. Afbeelding
Qua houten omheining: wij hebben een deel hout, is gezet door de vorige eigenaar. Ben nu bezig met offertes om alles met hout te omheinen :j
@fabster: ik sluit ook niet uit dat ik mijn paarden een regendeken omdoe hoor.... je hebt groot gelijk, gewoon je eigen kop volgen.
@elan: wat een pech! Balen is dat altijd, hopelijk ben je snel weer op de been.
@lynn: jammer van je auto, hij had wel een heel keurige leeftijd, dat dan weer wel :D
@caily: arm paard -O-
@donja: wat een leuke manier om verrast te worden!

Ik moest vandaag naar Dordrecht voor mijn werk, half 8 thuis. Gelukkig is het verzorgen van de paarden echt minder werk nu ze op de wei staan.
Zo leuk om te merken, het doet ze gewoon goed. Ze zijn echt zoveel relaxter zo!
De merrie loopt ook weer een stuk makkelijker na de bekapbeurt. Fijn om te merken, heb ik dus de juiste bekapper uitgekozen :)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:36

Iemand vroeg om houten omheining.... Ik ben heel tevreden, maar die van mij knagen nergens aan en heb palen van 14 cm
Afbeelding