Esmeej333 schreef:Maar dat ligt heel vaak aan de eigenaar omdat die bang is voor zogenaamde blessures. Niet elk paard waarvan de eigenaar zegt dat het niet met andere paarden kan, ook ook daadwerkelijk niet met andere paarden. Alleen de ontzettende autisten kunnen dat niet, en die zijn vaak nog zo gemaakt door de mens ook, door ze altijd maar apart te houden. Paarden zijn kuddedieren.
En ik kijk echt wel verder dan mijn neus lang is hoor, dat is gewoon mijn ervaring, echt niet alleen bij mij op stal. Hoe vaak ik wel niet heb gezien ja mijn paard kan niet met andere paarden, en jahoor, als ze er dan bijgingen was er niks aan de hand. Ja de rangorde wordt even bepaald, voor de rest niks aan de hand.
Ik heb toch daadwerkelijk een paard op de wei een ander paard een gebroken been zien trappen. Paard haalde drie keer achter elkaar uit en voor het andere paard weg kon lopen was het gebeurd.
Paard moest ter plekke in de wei worden afgemaakt.
Dus het kan wel degelijk heel erg fout gaan, en dit waren geen hengsten.
.
.
, wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten!
.
Nu er zo echte uren opgeplakt worden vind ik dat het allemaal nog wel meevalt. Mijn paard staat in de winter meer uren op stal dan in de wei, maar die 6 uur overschrijdt ze gelukkig wel ruim.
), maar met een deels verharde paddock in combinatie met een fijne schuilstal kom je al een heel eind. En inderdaad, als jij als eigenaar geen goede omstandigheden kunt bieden aan je paard, dan vind ik dat je niet aan een paard moet beginnen.