Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moska schreef:Qimm schreef:En als ik zo brutaal mag zijn om te vragen wat de drainage gekost heeft. Mag ballpark. En zelf gedaan of laten doen?
Laten doen (als een van de weinige klussen die we uitbesteed hebben). Rijbak en paddock waren er nog niet en hebben we laten aanleggen in het weiland. Kosten voor graven, drainage en zand was bij elkaar zo’n 16k. De drainagebuizen zelf zijn niet zo vreselijk duur, de kosten zitten voornamelijk in het graafwerk en het zand.
Happinez schreef:Hebben jullie paarden dat dan niet snel genoeg door ?
Ik heb ook wel mafklappers erbij, maar zodra het hard/glad is zie ik ze gelijk voorzichtiger aan doen.
Happinez schreef:Wij moeten nog afwatering voor het huis aanleggen, nu heb ik bedacht dat we een poel/wadi willen gaan aanleggen in de wei en daar de afwatering heen willen doen.
Zijn er mensen hier die een poel hebben liggen waar ook de paarden gebruik van kunnen maken ? en ervaring hebben met de aanleg daarvan ?
Qimm schreef:Even peilen hier. Heeft iemand ook drainage in een paddock (of rijbak)? Mijn bodem houdt zo veel water vast, net een spons. Zou drainage zin hebben denken jullie?
_Lorette_ schreef:O, wij ook. Maar dan wel met drainage. Op klei is het toch juist meer nodig dan op zand?