Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sorjonen schreef:Al een tijdje een stille meelezer hier in dit topic.![]()
Zie regelmatig ook bij jullie de strijd tegen het onkruid voorbijkomen.
Maar pfff wat is dat soms onbegonnen werk zeg. Hoe houden jullie het vol?Je draait je om en er groeit weer van alles.... Wij hebben onze paarden het hele jaar nog niet op het weiland (postzegeltje van 3.000 vierkante meter) durven laten wegens o.a. Hondsdraf, Biggenkruid, Heermoes in de slootwal en noem zo maar op. We hebben nu wel Primstar gespoten & bodemonderzoek laten doen waarop we kunnen anticiperen maar het gespuis lijkt nog weinig onder de indruk.
Hebben jullie wel eens bodemanalyse laten doen? En wat kwam daaruit naar voren?
Bij ons het is Fosfaat vrij laag, 18 wat idealiter tussen de 27-35 ligt. De P-PAE waarde is weer ruim voldoende wat ik niet helemaal snap? Kali is torenhoog met 44 (idealiter tussen de 15-23). Natron is laag met 2 en pH is ook vrij laag.
Solleke_Noah schreef:Sorjonen schreef:Al een tijdje een stille meelezer hier in dit topic.![]()
Zie regelmatig ook bij jullie de strijd tegen het onkruid voorbijkomen.
Maar pfff wat is dat soms onbegonnen werk zeg. Hoe houden jullie het vol?Je draait je om en er groeit weer van alles.... Wij hebben onze paarden het hele jaar nog niet op het weiland (postzegeltje van 3.000 vierkante meter) durven laten wegens o.a. Hondsdraf, Biggenkruid, Heermoes in de slootwal en noem zo maar op. We hebben nu wel Primstar gespoten & bodemonderzoek laten doen waarop we kunnen anticiperen maar het gespuis lijkt nog weinig onder de indruk.
Hebben jullie wel eens bodemanalyse laten doen? En wat kwam daaruit naar voren?
Bij ons het is Fosfaat vrij laag, 18 wat idealiter tussen de 27-35 ligt. De P-PAE waarde is weer ruim voldoende wat ik niet helemaal snap? Kali is torenhoog met 44 (idealiter tussen de 15-23). Natron is laag met 2 en pH is ook vrij laag.
Je zal hier uiteenlopende antwoorden krijgen, want een aantal (waaronder ik) spuiten nooit... en zaken als hondsdraf of biggenkruid maak ik me ook echt niet druk om. Voldoende ander eten (gras/hooi) voorzien en dan blijven ze daar normaal gezien wel af.