Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:13

Hier ook een heerlijk zonnetje, denk dat ik morgen de deken er af ga halen en bij de ander op _O-

20 graden woensdag hoorde ik. Dat verschil is wel echt bizar.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:13

Ja hier ook eentje heel dik in het haar. Voel telkens even hoe warm/koud ze zijn onder de dekens maar tot nu toe nog normaal.
Misschien vanmiddag wel even bloot. Staat gewoon een guur windje nog.

Van t weekend sowieso overdag bloot denk ik! Lekker voor ze *\o/*

Edit, duopenotti zit er ergens onkruid tegen het draad? Of ergens tegen t plastic of paal aan? Heb hier voorin ook een enorme klap en achterin bijna niks, maar ik moet hier gewoon echt aan het snoeien want er zitten teveel takken tegenaan.
Laatst bijgewerkt door Achaiah op 19-02-21 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:15

Hier gaat straks de ongevoerde regendeken vervangen worden door de 'schoonhoud' deken anders heb ik straks een varken ipv een bonte :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:15

Robijntjah schreef:
Hier ook een heerlijk zonnetje, denk dat ik morgen de deken er af ga halen en bij de ander op _O-

20 graden woensdag hoorde ik. Dat verschil is wel echt bizar.

-O-
Sjips, dat wordt scheren t weekend bij ouwe Fjordmans dan. Die gaat dat anders niet trekken vrees ik met zijn 3dubbele superfloeff

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:16

Ik heb Ryan net ook zijn 0 grams opgedaan, vond het windje nog te koud voor zonder.

Anoniem

Mijn merrie zit ook nog vol in haar winterfluf.

Dat wordt echt zweten.

_Lorette_

Ai, dat wordt inderdaad bloedheet met poolvacht.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:17

DubbelFun schreef:
Hier gaat straks de ongevoerde regendeken vervangen worden door de 'schoonhoud' deken anders heb ik straks een varken ipv een bonte :)

Haha oh ja ik weet ook zeker dat ik een zwarte heb ipv een bonte maar vinden ze zo lekker even zichzelf helemaal compleet smerig maken :+ borstel wel weer, als het droog genoeg is en dan deken weer op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:19

Rollen mét deken is vast net zo lekker als rollen zonder en het oog (vooral de mijne) willen ook wat :)

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:23

Was ook niet als commentaar bedoeld DF! :)
20 graden :oo heb er 2 met super dun vachtje (komen van stal af) en eentje met een poolfluf, arm ding. Misschien toch even scheren dan zondag. Jachtmodel, al zal het meer op een kronkelfrietje lijken als ik dat ga doen _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:25

Achaiah schreef:
... Jachtmodel, al zal het meer op een kronkelfrietje lijken als ik dat ga doen _O-
Het paard zal het weinig interesseren hoe het er uit ziet, maar je er wel dankbaar voor zijn :) )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:07

Achaiah schreef:
Was ook niet als commentaar bedoeld DF! :)
20 graden :oo heb er 2 met super dun vachtje (komen van stal af) en eentje met een poolfluf, arm ding. Misschien toch even scheren dan zondag. Jachtmodel, al zal het meer op een kronkelfrietje lijken als ik dat ga doen _O-

Ze blijven je li e f vinden hoor.
Telkens als ik het scheerapparaat in mijn fjord zet besef ik dat aan mij geen kapster verloren is gegaan. :') maar hij vindt het altijd reuze fijn ;)

Wát is er erger met scheren? Nat paard, of zand paard?
Kan hem wassen, maar hij wordt nooit droog. Of het zand voor lief nemen..

Of met de compressor proberen het zand eruit te blazen :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:09

inde voorspellingen is weinig regen te zien, zal zo blij zijn als alles weer lekker op de wei staat

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:09

Ik heb nog nooit een paard gewassen van te voren omdat ik ze inderdaad niet droog kreeg.
Zandvrij zijn ze ook nooit, want dat gaat niet met buitenpaarden :)

Ik heb altijd een extra setje messen achter de hand, maar vaak niet nodig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:10

Hier straks ook even het scheerapparaat over het bolletje haar halen. Ik ga straks een ritje doen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:16

Hier vanochtend ook naar dunnere dekens gewisseld. Twee keer in een week is voor mij zeldzaam :P Ik ben niet zo fanatiek met wisselen qua diktes. Staan ook nooit onder hele dikke dekens. Was wel weer de deken van mijn warmbloed statisch :+

Hier wel een zonnetje maar gisteren heeft het ook flink geregend en ‘s avonds gestormd dus alles is nog flink nat. Morgen kunnen ze denk ik wel overdag buiten zonder dekens. Even afwachten wat de wind gaat doen. Vandaag is het hier nog best fris met deze wind.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:25

Ik zou gewoon heel goed poetsen dan Akshay! Of de stofzuiger erover <<)

Wij hebben onze opa deze week ook geschoren, hij heeft in een paar weken tijd ineens heel heftig cushing ontwikkeld. We zijn wel snel gestart met Prascend maar net voor al die sneeuw viel voelde hij zich erg slecht, we stonden echt op het punt hem in te laten slapen :o Hij is nu gelukkig een stukje opgeknapt en het scheren vond hij ook heel prettig.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:31

Hier weet ik ook niet wat te doen.. PRE staat met nog met dekens (250gram) en mag morgen even lekker in de blote kont op het land met de KWPN'er die hier op pension staat. Ze verwachten morgen al +16 graden.. De Shetlanders hebben echter nog een mega dikke vacht, maar dat het van -17 s'nachts gaat naar +8 'snachts, dat is nog te doen, maar +17 overdag?! in nog geen 2 weken tijd.. Ze gaan het dan wel heel warm hebben. Dat word dan ook scheren, maar het kan ook weer gaan vriezen. En dat allemaal in Februari.. Maart moet nog komen, maar ik weet nog wel dat het in April 2018 toen al 24 graden was, maar als dat in Maart al gebeurd.. :=
Overigens haren de KWPN'er en de PRE nu ook al hard uit, maar de Shetten nog niks.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:34

Mijn weerapp geeft over 2 weken weer vriezen op, in de nacht -2, overdag +4.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:38

Dan laat ik de tuinset nog maar even onder zeil :=

vanmiddag DA bezoekje. Mijn tinkerkruissing word ineens weer helemaal tureluurs van de jeuk, manen net weer helemaal aangegroeid nu weer kaal. Stampen, bijten in z’n sokken. Toch even naar laten kijken om gericht te behandelen. Geen idee of het nou mijten zijn want hij zit ook onder de kale plekjes op hoofd en hals. Denk je eerder aan luis maar die zie ik niet.
Al helemaal vd suiker af weer. Ook geen lucerne meer, suiker arm hooi en het helpt allemaal eventjes. Zomer exzeem lijkt het ook niet te zijn want het komt en gaat weer. Ben benieuwd, jeuk is zo naar!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:41

Compleet belachelijk die temperaturen, hier ligt ook nog steeds sneeuw :')

Hopelijk kan de dierenarts iets voor je paard betekenen :(:) Jeuk is vreselijk!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:46

Wat een verschil in temperatuur zeg.. Al is dat nog redelijk ver weg en kan het nog veranderen. Maar inderdaad, toch nog maar even genieten van deze voorjaarstemperaturen. Hier is al het sneeuw zo goed als weg, al ligt er nog wel wat ijs in de sloot.

Wat vervelend Achaiah. Soms liever pijn dan jeuk zeg ik zegt mijn moeder wel eens. Hopelijk komt er iets uit en kan het behandeld worden!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:48

DuoPenotti schreef:
Ik heb nog nooit een paard gewassen van te voren omdat ik ze inderdaad niet droog kreeg.
Zandvrij zijn ze ook nooit, want dat gaat niet met buitenpaarden :)

Ik heb altijd een extra setje messen achter de hand, maar vaak niet nodig.

-O- vorige keer 2 sets messen, net geslepen, en ze liepen beide meteen na 1 halen vast. Slijper weet het aan zand in vacht..

Morgen even bij lokaal bedrijf informeren of ze kunnen helpen, of ik anders bij hun een schapenapparaat mag huren.

Gets achaiah.. jeuk is inderdaad heel naar.. hopelijk kan de dierenarts iets vinden of helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:50

Ik heb het zelf scheren na 2 jaar opgegeven idd om bovenstaande reden en dat mijn lijf het echt niet grappig vind.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:50

Jeuk is idd waardeloos, soms kun je het ook van binnenuit behandelen.

Ik smeer jeukplekken altijd goed in met M-T-G, dat helpt tegen de jeuk van o.a. knutjes. Maar ook als de cavia's schurft/mijt hebben smeer ik ze er mee in.

Zand is slecht voor je messen, die worden snel bot en een nat paard scheren werkt ook niet lekker, dus kiezen tussen 2 'kwaden'...