[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:03

Even een vraagje hier. Ons kruiwagenwiel is lek, vanmiddag dus van de velg gewipt om de binnenband te plakken. Blijkt er geen binnenband in te zitten? Eh, iemand suggesties hoe ik zo'n band dan zou moeten repareren? Kan toch niet de bedoeling zijn dat je steeds een nieuwe band koopt? Je rijdt die dingen best snel lek namelijk. Onze andere kruiwagen was binnen een paar weken lek (maar daar hebben we gelijk een massieve band onder gezet dus nooit getracht te plakken).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:14

Binnenband er in, kost 5 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:17

Voor de mensen die een 'trap' in hun heuvel hebben, hoe heb je die gemaakt?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 01:00

Ir111 schreef:
Even een vraagje hier. Ons kruiwagenwiel is lek, vanmiddag dus van de velg gewipt om de binnenband te plakken. Blijkt er geen binnenband in te zitten? Eh, iemand suggesties hoe ik zo'n band dan zou moeten repareren? Kan toch niet de bedoeling zijn dat je steeds een nieuwe band koopt? Je rijdt die dingen best snel lek namelijk. Onze andere kruiwagen was binnen een paar weken lek (maar daar hebben we gelijk een massieve band onder gezet dus nooit getracht te plakken).

Ik heb nog nooit een lekke band gehad. Euhm zo'n massieve (anti lek) geen optie?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 01:15

Maartje1990 schreef:
Ir111 schreef:

Ik heb nog nooit een lekke band gehad. Euhm zo'n massieve (anti lek) geen optie?

Zoals al gezegd, binnenband er in doen. Antilek banden hebben hun nut, maar je voelt er elke kuil en hobbel mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:03

Wij zijn inmiddels druk bezig onze wei om te bouwen naar een PP. Nu wil ik ook graag een paar hooibakken plaatsen. We hebben 2 ponys (1 A welsh en 1 IJslander (oke, is paard, maar qua hoeveelheid eten toch echt wel pony). We hoeven dus niet van die heel grote bakken. Welke kunnen jullie aanraden? Ik wil er zo'n stuk of 3.

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 12:30

Hmmm een palletbak is dan te groot? Die zijn namelijk icm slowfeeder net wel heel fijn. Je hebt daar wel wat kleinere van maar vaak is het al een zoektocht om een palletbak te vinden (laat staan een kleinere)

Edit is hooienetten geen optie? Of wil je dat niet ivm eethouding?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:44

We hebben 1 groot hooinet (3 meter breed). eerst dachten we aan hooinetten aan palen, maar dan is het vullen voor mijn schouders erg zwaar. Bovendien zijn kleine bakken ook verplaatsbaar, zodat voerplekken steeds ergens anders zouden kunnen zijn. Grote bakken is met maar 2 ponys wat veel van het goede ;-)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 12:58

tine10 schreef:
We hebben 1 groot hooinet (3 meter breed). eerst dachten we aan hooinetten aan palen, maar dan is het vullen voor mijn schouders erg zwaar. Bovendien zijn kleine bakken ook verplaatsbaar, zodat voerplekken steeds ergens anders zouden kunnen zijn. Grote bakken is met maar 2 ponys wat veel van het goede ;-)

Ik weet niet hoe je vult, maar als je aan zo'n vat kunt komen dan is het vullen peanuts

Wij hebben meerdere plekken om hooinetten oo te hangen wat dus makkelijk wisselen is.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:01

Netten ophangen gaat hem niet worden, dat lukt met mijn schouders gewoon niet. Dus ik zoek een lage oplossing. Zo'n vat is te hoog voor onze kleine pony en daarvan vind ik de voeropening ook klein. Dan kunnen ze niet tegelijk eten. Ik zoek echt zo'n krat iets

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 13:02

tine10 schreef:
Netten ophangen gaat hem niet worden, dat lukt met mijn schouders gewoon niet. Dus ik zoek een lage oplossing. Zo'n vat is te hoog voor onze kleine pony en daarvan vind ik de voeropening ook klein. Dan kunnen ze niet tegelijk eten. Ik zoek echt zo'n krat iets

Nee dat vat is voor het vullen van je net he :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:07

Oeps hahaha, het vullen vind ik niet zo erg, het ophangen is meer het probleem.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 14:06

Ik heb van een paar pallets zelf een bak gemaakt, ze zijn de helft van de pallet bakken
Afbeelding
Deze is 1,20 X 0.60 en 40 cm hoog, want er moet ook een mini shet kunnen eten
Hier knoop ik dan een hooinet in, maar wil er t.z.t een frame met net in maken.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:57

Tja, ik vond die palletboxen altijd wel prima om te verplaatsen. Je zet ze makkelijk op een zijkant en rolt ze naar de plek van bestemming. Voordeel is ook dat ze hufter proof zijn. sommige paarden er wel mee gaan slepen, maar alles wat kleiner of lichter is, wordt nog makkelijker mee gesleept natuurlijk. Anders zou je ook eens naar speciekuipen (grotere) kunnen kijken. Maar die zou ik wel verzwaren met een steen oid... en ja, dan verplaatst het ook minder makkelijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:21

Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik denk iets gevonden te hebben.

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:31

zijn er hier mensen die een soort van windscherm of muurtje hebben gemaakt voor hun paarden? ik ben op zoek naar wat ideetjes. :) zowel voor de wind, maar ook om misschien wat meer ‘hoekjes’ te maken waar ze dan om kunnen lopen om te kijken of daar iets te beleven valt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:42

Wij hadden vroeger een soort hoekige spiraal gemaakt van bamboematten (wel afgezet met schrikdraad).
Blijkbaar beviel deze erg goed, want Punette is daarin bevallen van Miracle ;)

Let wel, ik heb alleen Shetlanders. Voor hen werkte het prima tegen de wind.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 22:31

rollyjogered schreef:
zijn er hier mensen die een soort van windscherm of muurtje hebben gemaakt voor hun paarden? ik ben op zoek naar wat ideetjes. :) zowel voor de wind, maar ook om misschien wat meer ‘hoekjes’ te maken waar ze dan om kunnen lopen om te kijken of daar iets te beleven valt.

Wij zijn nu langzaam een wilgenhaagje aan het vormen (laten eerst de takken een beetje kaal eten door de paarden), je kan het eventueel nog dichter maken door leem tussen de spleten te doen. Wij doen het tot de hoogte van het hek, maar dat kan natuurlijk altijd hoger.

Bij ons is het naast de slaap schuilstal, dus hopelijk geeft het hun wat extra beschutting :D

Afbeelding

Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:25

Die klomp aan je stal, geniaal. Hollandser dan dat wordt het niet!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:44

Wat heerlijk zeg!
We hebben een weidesleep gekocht, werkt ook super goed bij de molshopen in de tuin!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:01

Jaja, weer een stukje voor onze PP. Morgen alle stukken nog glad schuren, dan kunnen we ze gaan gebruiken. Heel blij mee.
Afbeelding

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:03

tine10 schreef:
Jaja, weer een stukje voor onze PP. Morgen alle stukken nog glad schuren, dan kunnen we ze gaan gebruiken. Heel blij mee.
[ [url=m/6AISoK.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat zijn dit voor bakjes/boomstammen?

SafeHaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:49

En hoe heb je die gaten er zo in gekregen?

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:43

Dat ziet er leuk en handig uit Tine10

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:31

Zidore, dit worden snackbars ;-). Ik zet ze verspreid in de wei/paddock neer en leg er bijv wortels in .
Safehaven, manlief heeft dit met de kettingzaag gedaan. Nu nog glad maken en dan is het klaar