Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:43

Ik heb gekeken bij een dompelpomp en dan kom je wel kleinere tegen.

DubbelFun

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:40

Ik heb ook een dompelpomp, specifiek een vuilwaterpomp die ook kleine steentjes kan hebben.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:40

Jessol: Wat heerlijk, ik snap precies je gevoel. Ik ben zo vaak op de wei alleen maar om er te zijn. Niet eens om iets met de paarden te doen. Dat zou bij een pensionstal toch heel anders zijn voor mijn gevoel. Kun je geen pony lenen van iemand voor de tijd?

Hier ook al twee dagen de masker op gehad.
De vliegen zijn al vroeg dit jaar en erg vervelend. Ik hoop dit jaar net als voorgaande jaren weer zonder dekens door te kunnen. Gelukkig valt het op mijn weide enorm mee de ongedierte. Twee keer per dag insprayen werkt hier voor alsnog voldoende.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:44

Ik heb hier alvast voor mijn jongste ook een vliegendeken besteld. Op mijn weitje is er weinig schaduw (behalve van het afdak) en vrij veel vliegen. Dus vorige zomer hadden de belgen dekens en vliegenmaskers op. Dit jaar mogen ze alledrie als mummy door het leven. Ik stel het echter liefst zo lang mogelijk uit, hoe langer ze in hun blootje kunnen hoe beter. En zeker als de temperaturen nog niet zo hoog zijn en er dan een regenbuitje valt, dan staan ze meerdere uren met natte koude stof op hun rug, is niet mijn voorkeur.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 16:56

Varekaj: Hier ook eentje die het graasmasker rap uitkrijgt, dit seizoen blijft het tot nu toe aan! We hebben wel een ander model. Heb ook al eens de tip gelezen om het in te vlechten in de manen.

Hier toen het warm was het vliegenmasker terug even aan, nu is het minder nodig. Maar ik veronderstel dat het de rest van de week waarschijnlijk terug weer aan gaat.

Hier fijn nieuws! Vandaag hebben mijn vriendin haar ouders de leenpony gebracht. Ik was zo ontzettend gelukkig. De kleine pony ook, thuis had hij niet zoveel ruimte, nu leefde hij helemaal op. Als deze terug moet naar zijn baasjes zal ik toch gaan voor een eigen shetje. Ik vind ze echt geweldig. <3

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:42

Kan het shetje niet in een soort van pension bij jou blijven?Ik heb ook een "pension" ruin als maatje voor mijn paard.Zijn eigenaar betaald daar een bedrag per maand voor.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:09

Wij hebben verlichting op zonneenergie.Enkel vd winter toen we ze nodig hadden werkte ze niet,geen zon en licht genoeg. Dus ik zou zo'n pomp op zonne energie niet willen hebben

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:51

Wat heerlijk zo'n vriendje, hij kijkt ook super vrolijk op de foto.
De opbrengt van de zonnepanelen blijkt nu ook veel beter door de mindere uitstoot overal ;-)

Hier gaan ze aan het einde van de dag weer een paar uurtjes de wei op.
Fjord en Shetlander met graasmasker.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:55

Britta31 schreef:
Kan het shetje niet in een soort van pension bij jou blijven?Ik heb ook een "pension" ruin als maatje voor mijn paard.Zijn eigenaar betaald daar een bedrag per maand voor.

Goh, dat hoeft niet echt voor mij. Hij zal hier zeker tot na de zomer staan denk ik en dan zien we wel, ik sta gratis op dit plekje, ik moet enkel in het onderhoud voorzien, dan zou ik het niet eerlijk vinden om daar een bedrag tegenover te stellen terwijl zij mij eigenlijk ook een gunst verlenen, een vriendje voor mijn pony. En een "vreemde" pensionshet zoeken zie ik ook niet echt zitten, ik functioneer het best op mijzelf in zo'n situatie. Ik ben daarin best een moeilijke, zelfkennis is het begin van alle wijsheid. :') Ik heb het graag zoals ik het wil. Daarnaast ligt de weide ook letterlijk naast het huis van de eigenaren, ik wil dan ook geen vreemde mensen op hun eigendom steeds laten komen.

Dus, voor nu genieten we van deze kleine uk. Het is écht een win-win, mijn dikkerd gelukkig en die kleine ook. Hij heeft hier al gecrosst op het pad, hij bloeit helemaal open. Wat een leuke nieuwsgierige pony, ik ben al helemaal verliefd. <3

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:13

Ach wat een leuk ding! Wat een dotje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:52

Wat een leuke pony komt hij toevallig bij Paula vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:21

Aaaah die is schattig <3

Dikke Tibs houdt zijn halster wel om, dat zit vastgevlochten. Hij molesteert gewoon de riempjes/touwtjes waar de graaskorf mee vastzit aan het halster. Dat korfje bungelt dan altijd heel trots onder zijn kin of ergens naast zijn hoofd #)
De enige manier om nu zijn halster te verliezen is als Pipo Clown De Bruine (mijn andere paard dus) de gesp heeft los gekregen. Dan glijdt het zo uit de vlecht natuurlijk.

Kan vanavond hooi halen *\o/* worden 20-30 baaltjes. Dan kan ik de grasdelen afsluiten. Die zijn nu kort gegeten. Zou ze op 1,5/2 baaltjes per dag willen zetten en dan kom ik ergens hopelijk 10-15 dagen toe zodat het gras kan bijgroeien.
Met de tuincentra die weer open gaan wil ik wat palen en draad halen en het laatste stuk weiland ook onderverdelen en de omheining herstellen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:17

Vanwege een schoolopdracht van zoonlief was ik vanavond wat laat naar stal gelopen.
Zet wat brokjes klaar, vul de waterbakken met vers water, hooi in de bakken.
En dacht de paarden toen op te halen vanaf de paddock en het verharde stuk.
Dacht die grote toch dat hij nog even de wei op mocht.
En gewoon niet willen komen, ben er ook niet achteraan gaan lopen, of zo aub toch willen komen.
Had het zo zitten dat ze dus vannacht buiten blijven, ondanks dat het zo afkoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:39

Hier 2 balen verdeeld over 2 stapels in de paddock, 3 gewone slowfeeders en 1 groot hooinet. Tijd voor dieet, zelfs de bruine krijgt alweer wat teveel spekjes -O-
Ik ga op werk aangeven dat ik terug naar 30u ga omschakelen. Gaat dagelijks maar klein verschil zijn maar Pfft... elk gewonnen uurtje is welkom.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:37

marleen_usar schreef:
Wat een leuke pony komt hij toevallig bij Paula vandaan?

Ik weet niet wie Paula is.. Hij komt van een fokkerij van minipaardjes wel, Ochtendgloren denk ik.

Varekaj: dat kan ik mij wel voorstellen! Zeker omdat jij toch nog een afstand moet afleggen om tot bij je paardjes te geraken. Hier eten ze nu met zijn 2en een hooinet op in de nacht. Ze doen nog veel aan kantjesmaaien heb ik het idee.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 18:16

*\%/* HET REGENT *\%/*

Eindelijk _/-\o_
Hoop dat er nog wat valt want de kalk die er 4 weken geleden op is gegaan, lag tot gisteren nog net zo op het land en mijn paarden zijn onderhand wel re-de-lijk klaar met op de paddock staan. :=
Ondertussen wel de hele zadelkamer opgeruimd, tuig lekker gepoetst en een gratis bankje gescoord voor naast de wei :) .
Vliegenmasker is hier ook alweer in gebruik genomen inderdaad en ben blij dat ik geen eczemers heb want het stikte ook gelijk van de mugjes.

@Jessol, wat een leuke leen-pony <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:09

Hier ook wat regen gehad, dus ik snel de regenjas aan en de wei en de ren van de cavia's bemest.
Maar volgens mij is het lang niet voldoende om de korrels uit elkaar te laten vallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:32

Wij hebben wel voldoende gehad volgens mij. Nu hoop ik wel dat er op de weide evenveel is gevallen als hier thuis, zit toch weer 16km tussen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:37

Ik heb hier al weer modder ...
Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:39

Echt? Jee.
Heb je dan een grote plensbui gehad?
Hier is net de stof er af. Maar wie het kleine niet eert grapte we al tegen elkaar. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:44

@duhelo: was dat zo'n pittige bui of is je bodem zo dicht geslagen ?? ??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:51

Bodem is ook wel dichtgeslagen hoor. Afgelopen winter was dit kootdiepe modder. De plassen blijven er nu opstaan.
Maar het heeft hier een ganse nacht en voormiddag goed geregend.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:54

OOh ben jaloers, dat had ik wel willen hebben hier :)

Ik zou die bodem eens heel diep laten doortrekken, heeft hier ook wonderen gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:56

Zo te horen is dat idd wel eens nodig.
Iets meer regen was hier ook wel welkom geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:05

De boel lag bij mij wel hard maar er is de hele winter niks op gebeurd en op ht grootste deel staat iig nog gras. Denk dat dat ook wel veel uitmaakt?