Hier krijgt mijn geschoren oudje volgende week mooi haar ongevoerde regendeken op en als het serieus gaat regenen de bonte ook.
AbbyBlues
Geplaatst: 12-05-16 09:44
En wij ons maar afvragen waarom we ziek worden.
Kirrr
Geplaatst: 12-05-16 09:49
Anke, dat is inderdaad fijn. Ziet er ook wel een heel fijne match uit (voor zover dat vanop foto te beoordelen is). Ja er is inderdaad iemand aan het testrijden. Dus wacht zeker eerst dat af.
Hier wordt het niet zo koud 's nachts.. 4 graden is idd niet zoveel.
Sure_lee
Geplaatst: 12-05-16 09:51
Wij hebben lint van gallagher. Bevalt echt super. Hangt mooi strak en de geleiding is ook goed. Ik zou niet voor goedkoop gaan. Maar bij ons wil het oog ook wat. Als je daar minder waarde aan hecht dan zou je misschien wel voor iets goedkopers kunnen gaan.
Hier gaat het redelijk. Gisterenavond ging het echt slecht. Maar vanmorgen ging het wel weer dus naar mijn werk gereden. Af en toe vraag ik me af of ik het de hele dag ga volhouden. Maar tot nu toe is het te doen iig.
Wij hebben dik wit draad hangen van Cranenbroek. Eigenlijk een beetje een noodgreep omdat we hals over kop ander draad nodig hadden toen ons Stefke overal doorheen denderde. Hij valt goed op en de paarden hebben er heilig ontzag voor. Dus goedkoop lijkt momenteel nog niet zo slecht te zijn. Maar het hangt ook pas net een week, dus, wie weet...
Ik denk dat je op afstand echt het verschil in kwaliteit niet ziet tussen duur en goedkoper lint. Je moet ze beide goed strak spannen. De geleiding is wel een punt die met veiligheid te maken heeft. Maar ook daarin heb je veel prijsverschillen.
Hier wil het oog (van mijn man) ook wat... dus wit lint gaat er hier niet komen En ik ben het er niet mee eens dat je op afstand het verschil niet ziet... hier zie je het duidelijk wel, juist omdat er zowel duur als goedkoop hangt. Maar ik denk het ondertussen sowieso wel te herkennen.
Ik vind bij ons zelf het lint het mooist staan. Dus dat wil ik wel weer doen. De paarden zien het ook duidelijker voor mijn gevoel. Maar ik denk dat de geleiding niet helemaal goed meer is. Moet ook even zo'n meter ergens vandaan halen. Rosie is er vannacht al weer door gegaan. Ze liep op ons gazon. Dan kan ze gelukkig verder nergens komen. Dit lint hangt al weer een paar jaar. Ik werd om half 2 wakker met in mijn droom iemand die op klompen rende, maar dat was Rosie Ik heb haar maar op stal gezet.
Phoe, hoor je toch best vaak dat paarden er doorheen gaan. Heb ik dan van die brave beesten? Die doen dat echt niet hoor. Blijven mooi achter het lint. Zo af en toe zet ik het stroom erop als ze naar mijn idee weer wat te dicht erop gaan staan. Maar meestal staat er dus geen stroom op. Het staat er nu alweer 3 jaar zo bij....
Ik sta hier met Marinka en Devita Kwpn en Shet. In 15 jaar er nooit door gegaan. Nu is Rosie er in Oktober bijgekomen. Zij is er al 3x door gegaan. Dus moet toch echt even iets anders verzinnen.
Licor
Geplaatst: 12-05-16 11:32
Even afkloppen maar ook hier hebben ze allemaal respect voor de draad..
Bij mijn draver zou ik 1 draad kunnen spannen zonder stroom op 30 cm en die zou er nog achter blijven.. Onze shet wil nog wel eens ontsnappen.. als er dagen achter elkaar geen stroom op staat dan kruipt hij er tussen door.. als ik er bij ben blijft hij er gewoon in ook al heb ik de onderste 2 los en zou hij er makkelijk onderdoor kunnen.. en de haf heeft ook respect voor de draad.. Hij wil er alleen wel eens overheen hangen bij een laag stuk om daar t hoge gras te eten.. maar ook dat doet hij alleen als er geen stroom op staat..
Ik hoop dat ik vanavond nog tijd heb om nog een ritje te gaan maken
spatter
Geplaatst: 12-05-16 11:44
anke fijn dat Wonder een mooi plekje gekregen heeft en voor jou wat rust
abby leuke foto!
Donja gefeliciteerd!
caily wat een ellende op 1 dag, niet fijn werken zo telefoon gauw gaan kopen stukjes hoef verjagen mieren, alleen oppassen dat de honden het niet te pakken krijgen
elan heel veel sterkte , met brache kun je een hoop, rijden lukte mij alleen niet, ding is veels te groot
sure lee sterkte met je nek en hopelijk wordt de auto snel gemaakt, waardeloos zo'n ongeluk
Waarom zouden de honden de stukjes hoef niet mogen hebben? Hier krijgen ze regelmatig hoeven.
spatter
Geplaatst: 12-05-16 11:51
De harde stukken kunnen verwondingen veroorzaken als ze ze niet goed kauwen, sommige honden slikken te grote stukken door. De zachtere stukken en teveel kan diaree geven.
Telefoon lijkt gemaakt! Nu op weg naar huis kijken of ie echtecht zo is.
Stukjes hoef voor de mieren is handig! Paarden zijn afgelopen weekend gedaan dus ligt vrij bovenop in de vuilnisbak. Thanks!
Dan nu sneln naar huis, tas pakken, paarden doen en gelijk werken. Vandaag 17 - 00 en morgen 12 - 19. Dat is dus 13 uur werken in 24 uur. Tel daar 8 uur slaap en 1 uur reistijd bij-op en ik hou een krappe 2 uur over voor eten douchen uitmesten etc
Hier trouwens ook braaf met lint/koord. Merk wbt de paarden geen verschil. Lola gaat er nooit door en kyra alleen als ik lola weg haal. Dus in dat geval kyra op stal.
Ik zou niets aan mijn verjaardag doen... maar had al een beetje door dat mijn man wel wat dingen in gedachten had (mocht nl vandaag niet 1 van mijn merries naar de hengst brengen... ). vanmorgen wakker gemaakt door mijn 4 jarig zoontje (om half 7... ) met een doosje chocolade (wat hij wel gelijk open wilde maken ) en een kaartje waarop stond dat ik vandaag om 10 uur, 12 uur, half 2, 3 uur en 7 uur vanavond klaar moest staan. Verder mocht ik vandaag lekker met mijn paardjes bezig en hoef ik niets in het bedrijf te doen. Om 10 uur een lekkere taart, buren op de koffie. Om 12 uur werd er een picknickmand afgeleverd en hebben we heerlijk in de zon op het gras geluncht! Nu wachten op het volgende....
Deken zal dan wel 50 gr zijn, denk ik. Er zit inderdaad fleece in.
Foreverkliek
Geplaatst: 12-05-16 13:50
Dat van die mieren en paardenhoeven ben ik ook heel benieuwd naar.
Fabster, ik wil je niet verder in war maken maar ik zou de dekens juist om doen. Mijn ruin is een mietje en verkrampt zijn rug als hij het koud heeft wat leuk is voor de fysio maar niet voor mijn portemonnee. En ala het regent koelt het vaak nog een paar graden af.