Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:29

Quir schreef:
Ultrshield Absorbine!! Beste spul ooit, spuit je 1x in de 7 tot 17 dagen op het paard. Vliegen en alle steekbeesten komen niet meer in de buurt en werkt echt lang en goed!! Alleen nadat je paard gewassen hebt moet je even eerder opnieuw opspuiten. :j

Hoe erg stinkt dat?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:31

S_en_Z schreef:
Quir schreef:
Ultrshield Absorbine!! Beste spul ooit, spuit je 1x in de 7 tot 17 dagen op het paard. Vliegen en alle steekbeesten komen niet meer in de buurt en werkt echt lang en goed!! Alleen nadat je paard gewassen hebt moet je even eerder opnieuw opspuiten. :j

Hoe erg stinkt dat?

Helemaal niet, ruikt zelfs lekker. :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:40

Afbeelding

Deze bedoel ik.

7 tot 14 dagen (zag dat ik 17 getypt had :7 )

Janinevv

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:49

Handig spul! Ook maar eens kopen denk ik :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:04

Wat een goede tip! Die van mij is als de dood voor spray's dus het is al een uitdaging om hem in te sprayen. Ga deze ook eens testen!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:35

Daar ga ik ook maar eens achteraan, mijne werk amper heb ik het idee. Er zijn zoveel varianten }:0
Hij staat 24/7 buiten (soms nachtje binnen) op dit moment, dus wil hem niet onder een vliegendeken of masker hebben, maar qua vliegen zal het best kunnen (iig een masker).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:40

Ik heb vandaag Olivia lekker gewassen, Puzzle heb ik alleen maar afgespoten, wassen heeft geen nut, hij gaat op de wei meteen rollen. :x
Olivia voor
Afbeelding
Tijdens
Afbeelding
En na <3
Afbeelding
Afbeelding
Bij Puzzle nog even zijn manen kort gewiekt, hij heeft alleen van de lastige spring manen. -O-
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding
En dit is de reden dat Puzzle wassen geen nut heeft. :')
Afbeelding
Daarna heeft hij ook nog heerlijk in het losse zand gerold.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:42

Ik zocht die ook, maar die is reteduur... en slecht te vinden.
Ik heb Leovet Power Phaser, ook hartstikke duur maar werkt echt als een tierelier...
In de Absorbine zit overigens wel meer, ben dan ook benieuwd waar je die koopt...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:47

Spul heeft wel één nadeel, als je alleen je paard inspuit en je gaat longeren. Komen die verrekte muggen op jou zitten. :=

Het stikt hier enorm van de vliegen, dazen, muggen en bromse (heb je in Nederland niet, zijn hele grote dazen). Ze staan dag en nacht buiten aan de bosrand en ze zagen zwart van de beesten. Dat spul erop gespoten en de vliegen/steekbeesten zijn nu op één hand te tellen op drie paarden, en die er nog zitten gaan eigenlijk niet meer op het paard zitten. Zelfs als ze beginnen te zweten nauwelijks beesten om ze heen.

Echt top spul, beste dat ik ooit tegen gekomen ben en heb er véél geprobeerd gehad de afgelopen jaren haha. Het is wel vrij duur (nu in de aanbieding 0,9 L gekocht voor 27,50 euro), maar het is het echt dubbel en dwars waard en je doet er ook lang mee (tenzij je ze elke dag gaat wassen natuurlijk haha).

Ik woon in Zweden, hier overal in elke winkel waar ze paardenspullen verkopen (dat is dus zelfs in de supermartk haha) te vinden. Op zich wil ik wel de moeite doen ze op te sturen naar Nederland, als daar interesse in is. Ik weet alleen zo niet wat de verzendkosten zijn (maar kunnen eventueel meerdere flessen in één doos dat iemand ze in Nederland verdeeld of iets). :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:50

Quir schreef:
Spul heeft wel één nadeel, als je alleen je paard inspuit en je gaat longeren. Komen die verrekte muggen op jou zitten. :=

Het stikt hier enorm van de vliegen, dazen, muggen en bromse (heb je in Nederland niet, zijn hele grote dazen). Ze staan dag en nacht buiten aan de bosrand en ze zagen zwart van de beesten. Dat spul erop gespoten en de vliegen/steekbeesten zijn nu op één hand te tellen op drie paarden, en die er nog zitten gaan eigenlijk niet meer op het paard zitten. Zelfs als ze beginnen te zweten nauwelijks beesten om ze heen.

Echt top spul, beste dat ik ooit tegen gekomen ben en heb er véél geprobeerd gehad de afgelopen jaren haha. Het is wel vrij duur (nu in de aanbieding 0,9 L gekocht voor 27,50 euro), maar het is het echt dubbel en dwars waard en je doet er ook lang mee (tenzij je ze elke dag gaat wassen natuurlijk haha).

Ik woon in Zweden, hier overal in elke winkel waar ze paardenspullen verkopen (dat is dus zelfs in de supermartk haha) te vinden. Op zich wil ik wel de moeite doen ze op te sturen naar Nederland, als daar interesse in is. Ik weet alleen zo niet wat de verzendkosten zijn (maar kunnen eventueel meerdere flessen in één doos dat iemand ze in Nederland verdeeld of iets). :)

Je kunt ze hier wel bestellen hoor, voor iets van 38 euro per fles... is nog prijzig, maar betwijfel of verzenden vanuit Zweden wel uitkan..

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:06

Ivm blessure van de grote reus even een paardje te leen van een stalgenootje. Afgelopen weekend mochten we shinen op ons debuut in de B na thuis 10 keer gereden te hebben. Even een gokje dus, maar wel een goed gokje! Alle proeven gewonnen (twee-daagse) en 6 winstpunten bij elkaar gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:07

Lekker bezig! Knappe paarden hoor <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:12

Oh goed om weten Quir! Al mijn weilanden liggen ofwel naast koeienland ofwel naast maïsveld. En alles omzoomd met knotwilgen. Vliegen, dazen en muggen bij de vleet. Ik zoek iets dat vooral goed werkt als je rijdt, al is het maar een staprit, we worden letterlijk achtervolgt.
Ben nu iets volledig biologisch aan het testen. Veel wordt uit de handel gehaald ivm milieu, maar daar help ik de paarden niet mee -O-
Zelfs met deken op zijn ze soms nog lek geprikt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:16

Ik heb hier afgelopen week wat vliegen gehad, maar nu lijkt er bijna niks meer te zitten. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:31

Varekaj schreef:
Oh goed om weten Quir! Al mijn weilanden liggen ofwel naast koeienland ofwel naast maïsveld. En alles omzoomd met knotwilgen. Vliegen, dazen en muggen bij de vleet. Ik zoek iets dat vooral goed werkt als je rijdt, al is het maar een staprit, we worden letterlijk achtervolgt.
Ben nu iets volledig biologisch aan het testen. Veel wordt uit de handel gehaald ivm milieu, maar daar help ik de paarden niet mee -O-
Zelfs met deken op zijn ze soms nog lek geprikt.

Dit spul werkt wel echt heel goed, zelfs na t werken en ze bezweet zijn nauwelijks beesten.

Denk alleen niet dat t heel milieu vriendelijk is... maar goed die steek beesten zijn niet paard vriendelijk. Op de fles staat dat het werkt tegen zo'n 70 soorten insecten.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:33

Werkt het ook als je ze elke keer na het rijden afspuit?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:57

Redford schreef:
Werkt het ook als je ze elke keer na het rijden afspuit?

Gisteren na t longeren heb ik er twee afgespoten en een helemaal gewassen. Beide niet opnieuw ingespoten, maar werkt nog net zo goed als daarvoor. Dus denk wel dat het gaat, ik weet alleen nog niet of t ook nog werkt na meerdere keren afspuiten.

Degene die ik heb werkt ook tegen teken en zo (weet niet zeker of ze daartegen allemaal werken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:02

Er is de laatste tijd wel fiks wat uit de handel gegaan ivm milieuwetgeving, dus kan best dat de absorbine niet meer te krijgen is hier om die reden. Atec daasspray was vroeger mijn heilige graal. Sindsdien niks gevonden dat het kan evenaren. Ben nu iets nieuw aan het testen en moet zeggen, eerste gebruik leek positief. Rook naar een mix van look en citrus met nog wat er doorheen. Kleine toef en de vliegen bleven inderdaad mijlenver weg.
Zondag heb ik wedstrijd op het warmste van de dag, gelukkig maar B2 dressuur. Even bekijken hoe het spul dan werkt bij mijn bruine paard. Die wordt het meest gefolterd en geteisterd door steekbeesten, nog meer dan mijn half-zwarte tinker...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Werkt dus ook tegen teken en werkt tegen zonnebrand, verzorgd de huid/vacht en geeft een glimmende vacht. Ruikt heerlijk (beetje als citronella) en spuit heel makkelijk er op. Ik ben echt super super tevreden. :j

Kan ook niet meer dan aanraden.

Edit: en deze werkt dus wel 7 tot 17 dagen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:25

Hier nog echt geen vliegen of dazen, en dat terwijl ze aan bos staat. Maar dit is wel echt een goeie dus! Ik ga hem proberen!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 22:40

In Zweden is hij dan wel makkelijk te krijgen? Ben hem hier in België nog nooit tegen gekomen... Wil hem ook heel graag testen!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:48

Goede tip van die absorbine spray, ik ga hem even opzoeken. Ben inderdaad nog niets echt iets tegengekomen wat écht goed werkt.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:41

Mn glimworm met de Hemelvaartmarathon onze eerste buiten marathon<3

11 juni eerste (onderlinge) wedstrijd onder het zadel *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 00:21

Heleennn schreef:
In Zweden is hij dan wel makkelijk te krijgen? Ben hem hier in België nog nooit tegen gekomen... Wil hem ook heel graag testen!

Ja hier is ie echt overal verkrijgbaar! In elke dierenwinkel, agrarische winkel en winkel die paardenspullen heeft, hebben ze ook de Absorbine Ultrashield te koop. Zelfs in de wat grotere supermarkt dus. :))

Bij Hööks ook verkrijgbaar:
https://www.hooks.se/hast/skotsel-vard/ ... -absorbine

Nu zelfs in de aanbieding (wel een andere dan ik nu heb, deze is tot 14 dagen werkzaam en die ik nu heb 7 tot 17 dagen en geeft ook bescherming tegen de zon en verzorgd huid en vacht).

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:08

Afbeelding
:~