Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:yontheke: is een diesel een optie? Een golf 2.0 en toyata Auris 2.0 of 2.2 kunnen goed uit de voeten met een trailer en zijn zwaar genoeg voor B rijbewijs. Ik rijd er al jaren half Nederland mee rond met trailer er achter en voldoet aan alle regeltjes.
Die B vrachtwagentjes doorstaan (met 2 paarden) ook nooit de test op een weegbrug.
Yontheke schreef:pol013 schreef:yontheke: is een diesel een optie? Een golf 2.0 en toyata Auris 2.0 of 2.2 kunnen goed uit de voeten met een trailer en zijn zwaar genoeg voor B rijbewijs. Ik rijd er al jaren half Nederland mee rond met trailer er achter en voldoet aan alle regeltjes.
Die B vrachtwagentjes doorstaan (met 2 paarden) ook nooit de test op een weegbrug.
Diesel of naft of lucht maakt me niet uit. Zolang ie maar kan en mag trekken..
Dan heb ik een auto nodig die 1500 kg mag trekken..
Kirrr schreef:Ik heb het opgegeven om mensen te overtuigen van het belang van de trekauto. Om nog maar te zwijgen van de risico's en gevolgen verzekeringstechnisch als je met een te zware combi rijdt.
In welk materiaal zouden jullie uitlopen maken aan de stal? Ik bedoel zo van die kleine paddockjes per paard aan elke stal. Hout? Ijzer? Kuntstof? En in welk formaat zou je die dan willen?
karev schreef:Mijn shetje doet ook niks. Had grootse plannen om haar als handpaard mee te nemen maar dat gebeurt sporadisch eens. Ze moet veel te hard lopen om ons bij te kunnen houden. Op zich niet erg als ze conditie had maar daar ontbreekt het aan, en mij aan tijd om dat op te bouwen.
borstelen is stom vind ze en af en toe een kriebel op dr borstje is genoeg..oh ja en dr vreten dan is ze blij.
Vivat schreef:Dat is balen Yontheke! Mogelijk is je trailer gewogen zonder stangen, tussenschot en reservewiel?
Dat hij is gewogen zonder de 'accessoires' was voor ons makkelijk na te gaan, vriend is vrachtwagen chauffeur en op zijn werk weegbrug aanwezig. Eventueel zouden we daar ook de paarden kunnen wegen. Gewoon eerst met de lege trailer en daarna met paard erin wegen.