Ik hou het ook sinds januari bij en valt me tot nu toe alles mee ook al heb ik al erg dure dingen gekocht. Maar het duurste word morgen besteld een nieuwe marathonwagen
RiannaB
Geplaatst: 30-06-15 16:02
kamsel
Geplaatst: 30-06-15 20:42
Xles, je kunt je kop wel in het zand steken, maar dit topic is om een realistisch beeld te geven van de daadwerkelijke kosten van een paard, niet de geschatte kosten.
Een simpel rekensommetje: afgelopen 2 maanden 2290 euro. Tel daar je stalgeld bij op 220 x 10 maanden die nog niet geteld waren: 2200 Hoefsmid: 100 osteo/zadel/tandarts: 250 les, vooruit, hij is geblesseerd (geweest) laten we zeggen dat je een half jaar wel kan gaan/hebt kunnen lessen 600 dan kom je in totaal uit 5440 euro Dat is gemiddeld al 450 euro per maand.
Dat het eenmalig en onvoorzien is maakt niet uit, hij kost het wel. Net als een bus vliegenspray, goed het is misschien maar 15-20 euro, maar het telt wel mee. Ik mis trouwens wormkuren of wormeitellingen.
Ik heb twee ponys, die staan gestald voor 125 euro all in. Fin heeft zomereczeem dus ik betaal maandelijks ongeveer 30 euro voor kruiden die hij bijkrijgt voor zijn nieren/lever en pancreas. Hier komen dan nog kosten van de dekens bij, de dierenarts die regelmatig moet langskomen voor check-up, de hoefsmid die om de vier maanden bekapt aan 25 euro.
Ze kosten me ongeveer elke maand 200 euro (samen) Soms dertig euro minder, soms ook veel meer, hangt er maar vanaf of ze problemen hebben met hun gezondheid, of de smid komt, of ze ontwormt moeten worden....
cooper, de bedoeling van dit topic is echt een maandelijks lijstje en geen globale kosten. Zo komt echt in beeld wat voor kosten je nou maakt eigenlijk.
WendyBZ
Geplaatst: 01-07-15 09:20
Dure maand maar ik heb wel een voorraad voordroog waar ik de winter mee door ga komen
Maand juni erg goedkoop voor mijn paardje aan huis.
Les 50 euro Voer heb ik maar 1 zak gekocht en de rest gekregen van iemand, dus 13 euro Vlas, geen kosten omdat paard 24 uur buiten staat en alleen zijn stal in gaat om te rusten. Hoefsmid 100 euro. Ongeveer 8 pakken hooi verbruikt die ik nog had liggen dus ook deze maand niet hoefde te betalen. Vliegenspray gekregen van vriendin en ook een paar liter glansspray van CM omdat ik haar paarden tijdens haar vakantie verzorg. Totaal aan eigen kosten dus maar 163 euro.
Ik was de laatste maanden vanaf januari gemiddeld 350€ kwijt aan stalling, smid en voer. Daarnaast heb ik begin mei een zadel gekocht en In mei een dierenarts rekening van 500€ voor foto's van zijn hoeven. Jammer genoeg geen goed nieuws. Het blijft een dure hobby zeker naast studeren. Dus ik wacht nog even met kijken naar een ander paard tot ik klaar ben met studeren.