Redneck schreef:Ik weet niet meer waar ik het tegenkwam, die lage gemiddelde leeftijd van KWPN'ers, maar ik schrok er wel van. Onze quarters vallen gelukkig onder de sobere rassen en zijn een stuk sterker. Op een dekstation waar ik een paar jaar geleden was, zeiden ze dat bij de KWPN fokkerij te veel op uiterlijk wordt gefokt en te weinig wordt gelet op gezondheid en dergelijke. En het temperament is erg belangrijk. Het moet allemaal groter, mooier, pittiger. De kans op blessures zal daardoor ook groter worden, lijkt me.
En zoals onderzoek heeft uitgewezen is het vele binnen staan ook een grote bron van ellende.
Het is inmiddels een BEWEZEN feit dat paarden eerder ten prooi vallen aan blessures en koliek wanneer ze veel binnen staan.
Het staat dus gewoon op zwart en wit dat 2 uur veeeeeeeel te weinig is.
Veel paarden gaan bij ons ook 's avonds naar binnen. Ze hebben dan van 8 tot 20:00 buiten gelopen... heerlijk toch? Wanneer het weer nog meer opknapt staan ze 24/7 buiten.
Waarschijnlijk kunnen ze allen wel 24/7 buiten, maar de eigenaren vinden het prettig ze 's avonds binnen te halen. Wanneer ze dan heerlijk de gehele dag buiten hebben gelopen heb ik daar geen moeite mee.....
Maar nogmaals: ik begrijp NIET dat mensen 2 uur voldoende vinden en bewezen feiten hierover niet serieus nemen.... en nogmaals: voor sommige mensen zal een paard toch een wegwerpartikel zijn....