Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Re: Geen weidegang kunnen bieden = geen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:01

tita schreef:
Udella schreef:
haha.. Er staan hier in de buurt de meest mooie en luxe stallen, met stapmolen enz. Maar zónder weide, en die paarden staan jawel, in de winter en zomer altijd op stal.. Ik vind zoiets echt een geestelijke kwelling voor het paard.. raar dat je die mensen hier niet hoort, want die zijn er inderdaad gigantisch veel.

Mijn haflinger staat dag en nacht buiten, en mijn kwpner staat alleen in de winter 's nachts op stal.

en er staat vast helemaal niemand zeker Clown

helaas wel, 100 paarden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:01

In en rondom Monster heb ik destijds (paar jaar terug) wel degelijk veel weides gezien, dus ruimte is er wel daar. Knipoog
Er zijn daar zat kassen ook met veel groen er om heen. Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 24-04-08 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:02

Udella schreef:
Bella88 schreef:
Ik vind het nogal stom dat als je je paard geen weidegang kan bieden je dan maar geen paard moet kopen. je hebt hier gewoon niet zoveel huizen met eigen stallen en land eromheen... en hoezo heb ik een rare gedachte volgens jou?

Je zegt dat je paardrijden het liefst doet, dus daarom neem je maar een paard... Het paard staat dus eigenlijk altijd op stal, en wanneer jij zin hebt om te rijden mag hij er uit en verder ziet hij geen land!? Vind het nogal triest.. Je kunt ook even aan je paard denken hoor, er zijn zat mogelijkheden om je paard ook eens daglicht te laten zien.. Misschien dan minder handig en makkelijk maar goed.

Waarom neem je anders geen manegelessen? Clown

HAHAHAHA nee sorry

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:02

Bella88 schreef:
Ik vind het nogal stom dat als je je paard geen weidegang kan bieden je dan maar geen paard moet kopen. je hebt hier gewoon niet zoveel huizen met eigen stallen en land eromheen... en hoezo heb ik een rare gedachte volgens jou?

Zoek een stalling/ boer oid met een stuk grond! Lachen Als je goed zoekt, vind je dat heus wel!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:03

Wij zijn allemaal mensen en denken allemaal verschillend en hebben samen een gezamelijk passie en hobby paarden

Veel mensen hebben niet de luxe voor een weidegang en nog een groep wil het niet.
Mogen deze mensen dan geen eigen paard... blijkbaar niet

CleovG

Maanling schreef:
Hoe wordt een paard op de wei geestelijk gekweld?

Je kunt een paard op de wei net zogoed kwellen als op stal. Maar hier wordt gezegd dat geen weidegang kwellerij is, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit niet zo is.

Bella88

ik weet niet wat jullie hiermee willen bereiken je kan hoog of laag springen iedereen houd zijn paarden anders en ik zal mijn paarden nooit houden zoals jullie. nou mag toch ieder zijn ding...

Malibu

Yellowfish schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar wilde toch even mijn reactie geven.

Ik woon in de randstad, en als je WILT, en je best er ook voor doet, zijn er ZAT mogelijkheden om je paard 's zomers 24/7 buiten te zetten, en in de winter 12/7 of zelfs ook 24/7.

Randstad is vrij groot hoor Knipoog

Ik zit bij de kust, en bij de vorige stal waar ik stond waren nog 4 andere stallen in de buurt, maar alles zonder weidegang en/of paddocks.
De rest was allemaal kleinschalig pensionstallen die allemaal vol stonden en wachtlijsten hebben.
Ik heb mijn huidige stal met weidegang etc met pure mazzel & hulp van een bokker gevonden.

Mea schreef:
Vind dit een beetje een rare opmerking Malibu! Hoezo zouden paarden die al tijden in een kudde samen lopen elkaar zomaar zo ernstig verwonden zodat het gehecht moet worden?

Nou, ik weet niet wat nou een rare opmerking is? Ik degene die oppert dat dat wel eens zou kunnen gebeuren, of jij die suggereert dat ze elkaar niet (misschien wel onbedoeld) elkaar kunnen verwonden Verward

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:04

Nadya schreef:
In en rondom Monster heb ik destijds (paar jaar terug) wel degelijk veel weides gezien, dus ruimte is er wel daar. Knipoog

Ja en dat zei je hetzelfde vorig jaar over Sliedrecht eo jij zag zoveel groen daar, daar moest vast wel een boer zijn die land had

Amaris

CleovG schreef:
Maanling schreef:
Hoe wordt een paard op de wei geestelijk gekweld?

Je kunt een paard op de wei net zogoed kwellen als op stal. Maar hier wordt gezegd dat geen weidegang kwellerij is, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit niet zo is.

Nou, dan ben ik heel benieuwd naar je ervaring. En dan gewoon echt uit nieuwsgierigheid.

Joonsel

CleovG schreef:

Graag uitleg? Lachen Want imo kan je een paard op stal beter kwellen dan op de wei met soortgenoten.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:06

Mea schreef:
Vind dit een beetje een rare opmerking Malibu! Hoezo zouden paarden die al tijden in een kudde samen lopen elkaar zomaar zo ernstig verwonden zodat het gehecht moet worden? (tenzij ie ijzers om heeft) En daarnaast staan er dus meerdere paarden dus zullen hun eigenaren de kudde toch ook wel in de gaten houden? Of meestal let er een buurman wel op. Maarja...
!!

Dat had ik er nog aan toe willen voegen ja. Er gebeurt bij ons nooooit iets (dat klop ik even af) De paarden worden elke dag gecontroleerd, maar ik vind het niet nodig dat mijn veulen meerdere keren per dag van top tot teen bekeken word hoor. Echt iets ernstigs valt meteen op, vanaf een afstand al. Ze heeft wel eens wondjes maar daar besteed ik niet eens aandacht aan. Daar zie je een week later ook helemaal niets meer van.

CleovG

tita schreef:
Nadya schreef:

Ja en dat zei je hetzelfde vorig jaar over Sliedrecht eo jij zag zoveel groen daar, daar moest vast wel een boer zijn die land had

Go jij! Go jij! Ooh wat fijn een boer die land heeft!! Jammer genoeg heb ik mijn paard ook nog voor andere doeleinden dan hem in het land zetten, en helaas zijn de meeste (niet allemaal) stallen met veel weide allemaal stallen waar ik mijn paard voor geen goud neer zou zetten.

Joonsel

Malibu schreef:
Nou, ik weet niet wat nou een rare opmerking is? Ik degene die oppert dat dat wel eens zou kunnen gebeuren, of jij die suggereert dat ze elkaar niet (misschien wel onbedoeld) elkaar kunnen verwonden Verward

Mijn paard loopt met nog een andere samen, hij heeft wel eens een wondje (zelfs op zijn hoofd!) maar nog nooit zo erg dat hij gehecht moet worden oid.

En ja, ze kunnen elkaar verwonden, maar een paard heeft imo meer kans om in de stal gewond te raken (denk aan vast komen te liggen ed)

Malibu

Bella88 schreef:
ik weet niet wat jullie hiermee willen bereiken je kan hoog of laag springen iedereen houd zijn paarden anders en ik zal mijn paarden nooit houden zoals jullie. nou mag toch ieder zijn ding...

Bella88, ik heb al eerder de opmerking geplaatst dat ik dit een soort afzeik topic vond naar degene die niet die mogelijkheden hebben. En dat zeg ik niet voor niets, er is een erg zwart wit beeld van de mensen die die mogelijkheid wel hebben.

Mijn pony staat nu ook overdag buiten, maar heeft me wel jaren geduurt voordat ik zo'n stal gevonden heb. Maar daarom ga ik nu niet de mensen afzeiken die dat niet hebben, want ik weet zelf hoe moeilijk het kan zijn en spreek dus zelf uit ervaring.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:07

Maar Malibu: je hebt wel de moeite ervoor gedaan. Als ik dan lees dat zo'n Bella er maar gewoon helemaal geen moeite voor doet.... *brrrr*

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:08

Dani62 schreef:
Dat had ik er nog aan toe willen voegen ja. Er gebeurt bij ons nooooit iets (dat klop ik even af) De paarden worden elke dag gecontroleerd, maar ik vind het niet nodig dat mijn veulen meerdere keren per dag van top tot teen bekeken word hoor. Echt iets ernstigs valt meteen op, vanaf een afstand al. Ze heeft wel eens wondjes maar daar besteed ik niet eens aandacht aan. Daar zie je een week later ook helemaal niets meer van.

Precies, de mijne heeft wondjes zat (wordt gebeten, getrapt) maar hij is nog altijd even gelukkig hoor Haha!
Hoort bij het paard-zijn imo.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:08

Joonsel schreef:
Malibu schreef:

Mijn paard loopt met nog een andere samen, hij heeft wel eens een wondje (zelfs op zijn hoofd!) maar nog nooit zo erg dat hij gehecht moet worden oid.

En ja, ze kunnen elkaar verwonden, maar een paard heeft imo meer kans om in de stal gewond te raken (denk aan vast komen te liggen ed)

Gaaaap En dat wil nog steeds niet zeggen dat het niet kan gebeuren Knipoog

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:09

Malibu schreef:
Bella88 schreef:

Bella88, ik heb al eerder de opmerking geplaatst dat ik dit een soort afzeik topic vond naar degene die niet die mogelijkheden hebben. En dat zeg ik niet voor niets, er is een erg zwart wit beeld van de mensen die die mogelijkheid wel hebben.

Mijn pony staat nu ook overdag buiten, maar heeft me wel jaren geduurt voordat ik zo'n stal gevonden heb. Maar daarom ga ik nu niet de mensen afzeiken die dat niet hebben, want ik weet zelf hoe moeilijk het kan zijn en spreek dus zelf uit ervaring.

Ja dat vind ik dit dus ook.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:10

Als je het zo gaat bekijken. Clown

Een paard kan in de stal ook gewond raken. Haha!
Dan zal je dus uit 2 'kwade' moeten kiezen. Dan kies ik toch voor weidegang met de kans op bijt-en/of trapwonden door natuurlijk gedrag van paarden. Lachen
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 24-04-08 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:10

tita schreef:

Nee hoor, heb geen specifieke boerderij gezien ofzo. Ik heb er een vriendin wonen en ik kwam toen nog met de trein. Groen zat daar in rondom Sliedrecht. Haha!
Heb genoten ook van de Biesbosch. Haha!
Ben heel toevallig ook een aantal keren in Monster geweest voor een TV-programma waar ik toen voor werkte en rondom de kassen zag ik toch echt een hoop groene weilanden. Knipoog
Er is heus wel iets te vinden, niet alles is volgebouwd, maar soms moet je wat moeite doen. Mijn stalling staat ook niet op MP, hoor. Knipoog

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:11

Maanling schreef:
Maar Malibu: je hebt wel de moeite ervoor gedaan. Als ik dan lees dat zo'n Bella er maar gewoon helemaal geen moeite voor doet.... *brrrr*

pardon ZO'N BELLA... en luister je kent mij niet je weet niet WAT ik doe dus ga niet zeggen dat ik geen moeite voor iets doe

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:12

Ik kan alleen uitgaan van wat je hier typt, en zoals ik het hier lees lijk je er niet veel moeite voor te doen. Je schrijft zelfs dat hier heel veel gezegd kan worden, maar dat jij je zienswijze niet zult veranderen.

Hoe moet ik dat dan interpreteren? Alsof je hemel en aarde zult bewegen om je paard buiten te krijgen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:13

Dus men houdt een paard binnen, omdat hij zich kan verwonden in de kudde? Goh jaaaaaa, dat is een goede reden. Clown

Ik ga mijn paard maar meteen binnen zetten, want owee, straks loopt hij nog iets op door zijn geliefde weidemaatjes. Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:13

Ik kan misschien wel een boer vinden waarbij hij nu vaker op het land komt, maar ik krijg er meer ellende bij

Nu worden de paarden 6x per dag gevoert en dat vind ik weer belangrijk.
Ik heb echt niet de tijd om bij een boer te gaan staan en dan alles zelf doen..of 2x per dag voeren.

Ik heb me jaren rotgezocht maar niks gevonden en cleo weet wel wat ik bedoel.

Nu heb ik een stal gevonden met veel weidegang maar de voerbeurten zijn niet zo van je het...tja wat dan er komt een winter aan