Kun je een paard onderhouden voor €135,- p. maand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Kun je een paard onderhouden voor €135,- p. maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:26

Basis subli brok van de welkoop/boerenbond is ook al ruim 9 euro (was vorig jaar nog maar 6 euro nog was).

Verzekering betaal ik 25 euro per jaar aan Lachen.

(qua tijd: ik kan in 5 minuten klaar zijn met 2 paarden voeren, dan gooi ik alleen hooi over de railing Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou het niet redden om 2 keer per dag te voeren, daarom hebben wij gelukkig een voerschema opgesteld zodat ik maar 4 keer per week heen hoef)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:55

Ik denk dat het wel kan hoor met 135euro per maand.

Berekend zoals op mijn vorige stalling:
Je stalling was gratis zei je..
Afhankelijk van hoeveel je je pony voert met je het met 2 zakken per maand wel kunnen redden.
Ruim gerekend is dat 20euro aan brok

1 baaltje hooi per 2dagen= 15 baaltjes hooi a' 2,50 per stuk 32,50(als mn hoofdrekenen me niet in de steek laat)

En dan kwa stro ligt eraan hoe smerig jou pony zn stal maakt..
Bij melody om de dag 2 nieuwe plakken erbij kosten daarvan ben ik even kwijt.

Dus laat je 80euro/100euro kwijt zijn aan voer en stro dan heb je nog 35euro voor hoefsmid /dierenarts /etc.

Zelf zorg ik altijd dat ik iedere maand het bedrag dat ik overhoud van wat ik voor Melody gereserveerd heb die maand apart zet voor onvoorziene kosten.

Oja Dit is berekend voor een D-PONY heb neit helemaal begrepen of je een paard of pony had...

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:12

je kan geen 25 euro per jaar aan verzekering voor je paard kwijt zijn je het al een basis die al duurder is dan 25 euro en dan komt je ziektekosten er nog bij. mijn paard is voor 2268 euro verzekerd en dan komt er nog ziekte kosten bij.
Ik betaal 372,27 euro per jaar. die 25 euro bij jou dat is bij mij de assurantiebelasting die er bij komt. Ik weet niet waar jij verzekerd bent maar dat klopt niet 25 euro per jaar misschien bedoel jij je WA verzekering. Dat is dan wel erg goed koop.
Ik ben bij Equine risk voorheen interpolis.

Bij ons kost de ene zak van havens 17,95 en de andere 12,95 en nature best de ene 9,95 en de andere 12,95. en pavo 9,95.

Vanaf 1 november staat king s'nachts binnen en vanaf 1 januari tot 1 mei dag en nacht. Ik pot dus van 1 november tot 1 mei en dan haal ik zijn stal leeg als ik niet pot staat hij de volgende dag op beton. bij vlas mag je pas gaan scheppen als de plas plekken rood worden en dan alleen de plas plekken en dan de rest weer los rullen. plas plekken haal ik 1keer per 3 weken eruit en elke week gaat er een nieuw pak vlas in en ik begon bij 5 pakken want dan heb je een goed basis en een lekker bedje als je de volgende dag komt dan zijn die 5 pakken hellemaal geslonken het lijkt heel veel als je het erin gooit.

Welshcobfan schreef:
Basis subli brok van de welkoop/boerenbond is ook al ruim 9 euro (was vorig jaar nog maar 6 euro nog was).

(qua tijd: ik kan in 5 minuten klaar zijn met 2 paarden voeren, dan gooi ik alleen hooi over de railing Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou het niet redden om 2 keer per dag te voeren, daarom hebben wij gelukkig een voerschema opgesteld zodat ik maar 4 keer per week heen hoef)
Laatst bijgewerkt door Kingsley2 op 06-02-08 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:17

Mijn pony is voor 1375 euro verzekerd voor 25 euro per jaar. Dat lieg ik niet Clown
Is een kleine, ouderwetse verzekering Lachen
(dat is ook excl. ziektekosten natuurlijk want dat betalen wij zelf)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:24

Wat leuk dat je misschien je verzorgpony kan gaan kopen! Dat zou wel heel tof zijn!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik kwam toevallig je laatste berekening tegen!

Stro+voer = 80 euro (zou heel goed kunnen hoor, daar heb ik geen verstand van Tong uitsteken)
hoefsmid en wormenkuurs = 35 euro

Ik neem aan dat dit per maand is? Je moet even goed indenken of je pony op ijzertjes staat of niet. Mijn pony loopt op zijn blote voetjes en gaat ongeveer om de 8 tot 10 weken naar de hoefsmid om te bekappen (naja, de hoefsmid komt naar mij Tong uitsteken). Bekappen is meestal 20 tot 25 euro. Dus dat zou ongeveer per maand zo'n 12,50 zijn. Een wormenkuur is de ene keer wat duurder en de andere keer wee wat goedkoper, dus daar kan je ook ongeveer 10 euro per maand voor sparen (en dan ruim genomen hoor) Dus dan houd je nogeens ruim 10 euro over! Ik weet overigens niet hoeveel jouw hoefsmid rekent aan voorrijkosten (die van ons rekent dat niet als je in de buurt woont)!

Alleen wil je ook gaan lessen? Want dat is wel belangrijk, maar zie ik niet terug in je kostenplaatje!

Ik zou er in ieder geval voor gaan!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:43

volgens mij een pony die nu verzorgpony is.

De kosten per paard die ik hiervoor heb uitgerekend waren op basis van mijn paard. Heb ook een goedkope (in onderhoud Knipoog) grote D-pony thuis staan.

Staat dus hele jaar zoveel mogelijk dag en nacht buiten met alleen natte bodem en slecht weer 's nachts binnen.

Krijg nu zaagsel van de buurman zijn werk (timmerman) en daaroverheen liggen de hooiresten die hij niet meer lekker vind (eerst stro, maar dat is op en anders moet ik het hooi toch weggooien en nu heeft het nog nut). Schijnheilig Strooisel dus af en toe een aardigheidje voor de buurman.
Krijgt alleen vitamine korrels en in de wintermaanden of na het rijden (maar af en toe) handje granen of muesli, appel, broodje of wortels... (max. 10 euro per maand)
Leeft hoofdzakelijk van gras en daarnaast bijgevoerd met hooi. Zo'n 2 à 3 maanden per jaar voornamelijk hooi met voor de afwisseling uurtje gras. (nu zonder gras max. 25 euro)
Overige kosten (hoefsmid/enten/wormenkuur) zelfde als paard, gem. zo'n 20 euro per maand. In de dure maanden dus zo'n 60 euro per maand, in de zomer max. zo'n 40 euro.

Het is ook maar net waar je staat en wat je paard nodig heeft.

Als je paard met benen tegen de deur schopt kun je er ijzers onder doen, maar je kunt ook denken: Opgesloten in stal is niet leuk, dus dan de deur open laten en een inloopstal er van maken...

Veel paarden leven prima zonder ijzers. Ijzers is niet natuurlijk en voor sommige paarden vanwege gebruik een noodzaak, maar lang niet voor alle paarden. Verschillende hoefsmeden hier raden het gebruik van ijzers af bij gezonde paarden die het niet echt nodig hebben.

Kilo's krachtvoer in je paard gooien want op de verpakking staat 0,75 tot 1kg per 100 kg paardengewicht... Terwijl diezelfde benodigde hoeveelheid vitamines en mineralen ook uit een handje vitaminebrokjes zijn te halen en dat in combinatie met ruim hooi voor veel pony's en paarden prima is. Ook met een uurtje in de bak of een leuke buitenrit van een paar uur. Wie van ons traint meerderen uren per dag fanatiek? Kijken en luisteren naar je paard is belangrijk. Het "oog" van de meester...

Als je je pony op je eigen weilandje hebt, denk ik dat je die (over het hele jaar gezien) misschien wel goedkoper kunt houden dan een grote hond... En ook een hond brengt veel verantwoordelijkheid met zich mee. moet meerdere keren per dag uitgelaten worden. moet zijn inentingen hebben, wormenkuur, vlooienspul etc. en geeft ook verplichtingen om iets achter de hand te hebben voor de dierenarts, want die is voor een hond net zo duur als voor een paard.

Er zijn zoveel kinderen die een pony krijgen van hun ouders en waarbij alles voor hun betaald wordt.
Waarom zou een jongere dan niet het grootste deel zelf op kunnen brengen met vader of moeder die als achtervang dienen?
Wie zegt dat deze ouders het niet kunnen betalen als het de TS het even niet lukt uit te komen met haar 135 euro? Ze geven toch aan dat te willen? Ik vind het heel goed dat ouders van hun kinderen vragen alle kosten op een rijtje te zetten en als ze het echt graag willen doorzetten, hun ervoor te laten werken en zoveel mogelijk zelf te laten betalen.

En tuurlijk kan er iets anders lopen waardoor de kosten ineens oplopen en misschien zelfs te hoog worden. Tja, dan zul je het paard of de pony moeten verkopen. Maar moet je daarom maar nooit een dier aanschaffen? Iedereen kan toch zijn baan verliezen, ziek worden, een ongeluk krijgen, relatiebreuk/scheiding etc? Daarvoor moet je je leven niet stilzetten, anders heb je uiteindelijk nooit geleefd. Het gaat erom dat je alles goed op een rijtje zet en dan een weloverwoge, goed beredeneerde keuze maakt en weet wat voor risico's en consequenties er aan je keuze zitten.

Ik heb mijn verzorgpony gekocht toen ik nog studeerde.
De eigenaren wilden hem kwijt en het was kopen of verkocht worden aan iemand anders. Ik heb de standaard kosten op een rijtje gezet en de kosten van de pensionstal waar ik kon staan er bij op geteld. Dat lukte net, maar ik hield bijna niets over. wel had ik een mooi spaarbedrag achter de hand.

Ik heb het erg krap gehad dat eerste jaar en zelfs iemand gezocht die ook wat bij wilde dragen. Die stopte er al snel mee, dus toen werd het weer heel krap.
Ik had wel die spaarrekening en een lieve vriend met een betaalde stage, die ook wel bij wilde springen als de nood aan de man kwam (nooit nodig geweest). Die situatie heeft 2 jaar geduurd, in welke tijd mijn vriend ook een goede baan kreeg en toen had ik ook een baan en ging het allemaal ineens heel makkelijk. Ik heb die pony nog steeds, en moet er niet aan denken waar hij terecht was gekomen als ik hem niet had gekocht. Hij mankeert namelijk nogal wat qua gezondheid. (overigens weinig kosten aan hem gehad over de 9 jaar gespreid die hij in mijn bezit is, en zeer weinig over de ruim 13 jaar dat ik hem ken)

Dus TS: als je ouders je willen helpen in krappe tijden en bij hoge/onvoorziene dierenartskosten en ze staan helemaal achter jouw keuze. Dan zou ik het aandurven als ik jou was.

moet je er om zeuren en geven ze met tegenzin toe als je het zelf allemaal betaald en regelt omdat je hun anders het leven zuur maakt... Dan is het beter er niet aan te beginnen...

Succes!

ps: pensionstal waar ik vroeger stond biedt jaarrond weidegang inclusief (ruw)voer aan voor 53 euro per maand voor een paard. Daar komt alleen nog wormenkuur/enting/hoefsmid als extra bovenop. (Allejandro staat daar met haar paard) Die mensen staan dus ook erg goedkoop.
Er staan veel verschillende soorten paarden en pony's in de wei. welsh, draver, tinker, arabier, quarter, haflinger, tuiger, papierloze kruizingen...

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:00

Kingsley2 schreef:
Vanaf 1 november staat king s'nachts binnen en vanaf 1 januari tot 1 mei dag en nacht.
[/quote]

Eigenlijk best sneu voor dat paard om zo lang continu binnen te staan... Of begrijp ik het verkeerd?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:23

Welshcobfan schreef:
Mijn pony is voor 1375 euro verzekerd voor 25 euro per jaar. Dat lieg ik niet Clown

Domme verzekeringsmaatschappij dan. Hoe oud verwachten ze daar dat je pony wordt. 30 jaar x 25 euro is 750 euro. Dan krijg je nog steeds meer uitbetaald dan dat je ooit aan premie betaald hebt. Lijkt me sterk..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:25

het lijkt mijn ook niet slim.
wat je misschien vergeten be nis niet alleen de stal en het voer, maar denk eens aan ze entingen ne eventueel een verzekering!

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:41

Ik bedoel dan staat hij niet meer in de wei, maar hij komt wel dagelijks in de padock als er één vrij is we hebben er drie maar met 65 paarden is het soms lastig, Maar hij komt er elke dag uit voor beweging rijden longeren stapmolen net waar we zin in hebben mijn vriendin waar ik hem samen mee doe die woont daar dus zodra ze even tijd heeft en er is een padock vrij dan gaat hij een uurtje of 2 uurtjes en de padock maar niet langer want we moeten wel rekening houden allemaal met elkaar.
en van af 1 mei gaat hij weer naar buiten zoveel mogelijk soms moet hij s'nachtes naar binnen omdat hij zich klem eet, er staat namelijk heel veel gras we hebben heel erg veel land. Maar we proberen hem tot 1 november dag en nacht buiten te houden. en dan gaan ze allemaal s'nachts naar binnen en vanaf 1 januari tot 1 mei krijgt het land rust om te herstellen.

NatasjaM schreef:
Kingsley2 schreef:
Vanaf 1 november staat king s'nachts binnen en vanaf 1 januari tot 1 mei dag en nacht.

Eigenlijk best sneu voor dat paard om zo lang continu binnen te staan... Of begrijp ik het verkeerd?[/quote]

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:47

OK Kingsley2 dan had ik het inderdaad niet helemaal goed begrepen.

Dacht dat hij dan echt continu binnen stond en da's natuurlijk niet echt gezond.

Een uurtje of 2 in de paddock is nog steeds niet heel veel, maar altijd nog vele malen beter dan helemaal niet. Iedereen doet natuurlijk wat hij/zij kan om het paard en zo goed mogelijk leven te geven en 24/7 buiten kan nou eenmaal niet bij iedereen. Bij mij gelukkig wel, maar dat komt omdat ik m'n eigen weiland heb en dus zelf kan beslissen wat ik ermee doe.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:48

alleen voer (brokken hooi en stro) is al iets van 100 euro per maand. en t word als maar duurder.. en dan komt de rest er ook nog bij kijken.. als je ouders bv dierenarts enzo willen betalen dan gaat t wel lukken Knipoog

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:22

Ja iedereen wil het beste voor zijn of haar paard, ik sta op een pension stal met 65 andere paarden en dus ook zeker 65 eigenaren dus je moet wel rekening met elkaar houden ik sta er al 20 jaar en ik zou voor geen goud ergens anders willen staan. Mijn paard heeft het super naar zijn zin staat altijd met een maatje in de padock hij is vrolijk zijn vacht glimt. ik ben blij als hij in mei weer naar buiten kan met zijn tien maatjes waar hij altijd mee in de groep staat we hebben vijf koppels en ze zijn elk jaar het zelfde dus iedereen(paarden) heeft ook zijn eigen vriendjes. Haha!

NatasjaM schreef:
OK Kingsley2 dan had ik het inderdaad niet helemaal goed begrepen.

Dacht dat hij dan echt continu binnen stond en da's natuurlijk niet echt gezond.

Een uurtje of 2 in de paddock is nog steeds niet heel veel, maar altijd nog vele malen beter dan helemaal niet. Iedereen doet natuurlijk wat hij/zij kan om het paard en zo goed mogelijk leven te geven en 24/7 buiten kan nou eenmaal niet bij iedereen. Bij mij gelukkig wel, maar dat komt omdat ik m'n eigen weiland heb en dus zelf kan beslissen wat ik ermee doe.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 17:51

tita schreef:
Dirkje Schijnheilig koop gewoon een bekend merk wat goed is voor je paard pavo havens, equiline enz enz

Idd, ik zit zelf te twijfelen tussen Pavo, Havens en Subli (omdat deze vrij dichtbij te halen is Knipoog )

Polly_hvj:
Dat had ik ff vlug op marktplaats gezocht Knipoog

simodi:
Als je wel het topic had gelezen, niet aanvallend bedoeld, dan had je gelezen dat ik €1.600,- heb voor het nodige harnachement. Het zadel koop ik over, dus dat hoef je er niet af te tellen Knipoog Daarnaast kunnen mijn ouders inspringen voor onverwachte hoge DA-kosten Lachen

Hoogstwaarschijnlijk komt er idd een verzekering, deze betalen mijn ouders dan Knipoog

MelodyT:
V is een KWPN paard Lachen

Zap:
idd het is per maand! Tong uitsteken
Ze staat alleen voor op ijzers, omdat ze vrij ongedurig is en dan met haar voorbenen de hele tijd staat te slaan Knipoog Anders gaan héél haar hoeven kapot, en dat heb ik liever niet Knipoog Ze gaat dan om de 2 maanden naar de hoefsmid Lachen

Ik ben wel van plan te lessen, maar als ze van mij is wil ik eerst dat ze zich goed thuis voelt, voordat ik overal met haar heen ga hannessen (hoe schrijf je dit? Tong uitsteken ) .. Ik heb nu 2 jaar geen les meer gehad, maar vriendinnen komen wel vaak kijken en geven mij dan ook duidelijk commentaar Knipoog Maar ik ben iig van plan om te gaan lessen!

joyce B:
Ze zal iig niet de hele dag op de wei staan, maar iig wel op de paddock, ook omdat de wei dan moet aan sterken. Dus ze moet voldoende brok en hooi krijgen! En als extra geef ik haar de wortels, brood en muesli!
De ijzers moeten echt! Ze trapt namelijk ook op de wei, en anders gaan echt heel haar hoeven eraan!

Kingsley:
Zoiets wil ik ook bij V, dan! Zodat ze 's winters alleen in de paddock komt, en de wei kan herstellen en in de zomer heel de dag naar buiten kan! Lachen
Da's trouwens wel gaaf bij jullie geregeld! Lachen

miekske:
Ze betalen idd de DA

Algemeen:
Maar over de Dierenarts kosten, hè.. Als we een verzekering hebben dan komen er toch niet nog meer kosten op, of wel? :S Want hier wordt ongeveer €400,- per jaar gezegd, maar dan komt er nog wat bij.. Zou iemand dit uit kunnen leggen? Bloos

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:25

Nog één tip Dirkje: laat Verona wel goed keuren voordat je haar koopt.
Liefst ook rontgenologisch. Als je een paard gaat kopen dan moet je daarop niet bezuinigen.
Veel plezier met je paard straks.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:55

je gaat ook elk jaar wel iets meer verdienen toch? dat moet je niet uitvlakken
ik zou het doen, tis zo'n mooie kans en nu kan het! maar laat haar inderdaad wel keuren, dat kan veel ellende voorkomen

ik heb zelf ook altijd 1 of 2 pony's gehad, had wel bijbaantjes om het te kunnen betalen ook tijdens studententijd.
het lukte me altijd. ook door zuinig te zijn in andere dingen. en toch had ik los van de paarden ook een leuk bestaan(geen armoede)
ik heb nu alweer 15 jaar hetzelfde zadel wat prima zit(was 500 gulden) en heb net na jaren weer eens een nieuw schabrakje(20 euro) het hoofdstel is ook al 5jaar inmiddels maar wel nog goed. ik vervang bijv. wel eens de teugels. het bit is al 20 jaar maar nog prima enz...
hier geen anky setjes of overbodig dure dingen. dat scheelt ook enorm!
wat ik wel eens heb als ik terugkijk, dat ik eens in de 5 jaar ongeveer, onvoorziene dierenartskosten heb van 100-400euro.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:21

Mijn paard is verzekerd tegen dood/invaliditeit en ziektekosten. Ik geloof dat ik ongeveer een 10e van de verzekerde waarde per jaar betaal. Best veel maar als er haar iets overkom heb ik wel een spaarpotje voor een nieuw paard. Ziektekosten wordt wel steeds onvoordeliger. Nu moet je geloof ik al 25% zelf betalen. Aan de andere kant betaal je voor dat gedeelte ook niet heel veel. Ik zou gewoon offertes opvragen.
Fijn dat je ouders je wel willen steunen met ziektekosten ed. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor je paard maar bij onvoorziene omstandigheden springen zij bij. Dat is wel een fijn gevoel.
Laat inderdaad je paard keuren (moet ook voor de verzekering). Ik weet niet of rontgenlogisch ook nodig is. Je kent het paard en weet of ze vaker iets gehad heeft. Daarbij heb je een probleem als ze ergens een bemerking op krijgt omdat de verzekering dit dan uitsluit. En er zijn genoeg dingen die op foto een afwijking geven maar waar een paard geen last van hoeft te krijgen. Maar als je op safe wilt spelen (voor zover dat kan met een levend wezen) dan kun je inderdaad foto's laten maken. Maar daar zit weer een behoorlijk prijskaartje aan. Ligt er ook aan of dat je haar alleen voor de sport wilt of dat je ook genoegen zou nemen als je er alleen recreatief op kan rijden.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 08:41

DF: Al zou ik haar alleen op de wei en op stal kunnen houden, ik ben verliefd op d'r! Bloos Lovers
Ze betekend echt heel veel voor mij, en daarom wil ik haar ook klinisch (als de DA zegt ook röntgelogisch) laten keuren! Zodat, als ze eventueel een afwijking heeft, ik daar volop rekening mee kan houden, en haar niet onnodig last ga bezorgen! Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:57

Ja, daar kan je een paard van onderhouden.

Mijn pony kost me 85€ aan weidegeld (24/7) per maand, en hoefsmid 20 euro voor bekappen, rondom beslaan 85 euro.

Je moet wel geld achter de hand houden, mocht er iets gebeuren. Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:29

Dirkje_ schreef:
DF: Al zou ik haar alleen op de wei en op stal kunnen houden, ik ben verliefd op d'r! Bloos Lovers
Ze betekend echt heel veel voor mij, en daarom wil ik haar ook klinisch (als de DA zegt ook röntgelogisch) laten keuren! Zodat, als ze eventueel een afwijking heeft, ik daar volop rekening mee kan houden, en haar niet onnodig last ga bezorgen! Lachen

Dat heb ik begrepen. Daarom zou ik dus juist niet rontgenlogisch laten keuren als je haar verzekerd wilt hebben. Je moet onder de grens blijven waarop ze foto's eisen. Dan wordt ze als het goed is in de verzekering opgenomen na een klinische keuring. Krijgt ze daarna last van iets was evt op de foto's wel te zien zou zijn, dan is dat verzekerd. Je kunt natuurlijk wel zelf naderhand foto's laten maken zodat je rekening kan houden met evt beperkingen. Maar omdat je haar ook met afwijkingen zou willen kopen, wil je dus dat ze goedgekeurd wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:48

DendroFleur schreef:
Welshcobfan schreef:

Domme verzekeringsmaatschappij dan. Hoe oud verwachten ze daar dat je pony wordt. 30 jaar x 25 euro is 750 euro. Dan krijg je nog steeds meer uitbetaald dan dat je ooit aan premie betaald hebt. Lijkt me sterk..

Als hij aan een natuurlijke dood sterft op zn 30ste krijg ik niets uitbetaald Knipoog

Het gaat hier om een kleinschalige, vreselijke ouderwetse verzekering Lachen Wij krijgen de nota nog handgeschreven op een briefje met oud-Nederlands.
Wat is de kans dat je paard wordt aangereden? vrij klein. Kans is groter dat hij door een natuurlijke dood hene gaat. Dus kan die kleine verzekering zich best bedruipen. Hun gaan niet voor de grote winstmarge Knipoog
(het is een onderlinge paardenverzekering).
Dus waarom lijkt het je zo sterk? Ik ben er al bijna 6 jaar bij verzekerd en ik ga er heus niet over liegen Lachen Je kan ook zeggen: je hebt het mooi voorelkaar Lachen
(ik kan ook een pony onderhouden voor minder dan 800 euro per jaar, kwestie van goed kijken en vergelijken net zoals met een verzekering Lachen )

TS: je moet gewoon even goed rondkijken en verzekerings offertes aanvragen (al heb ik dat destijds niet gedaan, ik kwam via via bij deze verzekering terecht) Lachen
Kun je nu al wel doen, dan weet je ongeveer wat je kwijt bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:51

Maar er zit geen ziekte kosten bij?
Dus als je dure DA kosten krijgt moet je dat nog zelf betalen?

En naturlijke dood wordt niet betaald maar onnatuurlijk wel, of begrijp ik je verkeerd?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:52

Kingsley2 schreef:
je kan geen 25 euro per jaar aan verzekering voor je paard kwijt zijn je het al een basis die al duurder is dan 25 euro en dan komt je ziektekosten er nog bij. mijn paard is voor 2268 euro verzekerd en dan komt er nog ziekte kosten bij.
Ik betaal 372,27 euro per jaar. die 25 euro bij jou dat is bij mij de assurantiebelasting die er bij komt. Ik weet niet waar jij verzekerd bent maar dat klopt niet 25 euro per jaar misschien bedoel jij je WA verzekering. Dat is dan wel erg goed koop.
Ik ben bij Equine risk voorheen interpolis.

Bij ons kost de ene zak van havens 17,95 en de andere 12,95 en nature best de ene 9,95 en de andere 12,95. en pavo 9,95.

Vanaf 1 november staat king s'nachts binnen en vanaf 1 januari tot 1 mei dag en nacht. Ik pot dus van 1 november tot 1 mei en dan haal ik zijn stal leeg als ik niet pot staat hij de volgende dag op beton. bij vlas mag je pas gaan scheppen als de plas plekken rood worden en dan alleen de plas plekken en dan de rest weer los rullen. plas plekken haal ik 1keer per 3 weken eruit en elke week gaat er een nieuw pak vlas in en ik begon bij 5 pakken want dan heb je een goed basis en een lekker bedje als je de volgende dag komt dan zijn die 5 pakken hellemaal geslonken het lijkt heel veel als je het erin gooit.

Welshcobfan schreef:

ik heb mn paard verzekerd voor 40 euro per jaar bij hippo zorg Knipoog (dood, ongevallen, diefstal) 't kan dus wél!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:56

RK: Helemaal goed Knipoog

(hij is dus alleen verzekerd voor een onnatuurlijke dood, diefstal of letsel.. dus eigenlijk alles wat onnatuurlijk is waardoor hij wat oploopt Clown).

Gelukkig is onze DA vrij goedkoop Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:56

Lianne84 schreef:
_Diesel schreef:
Ik zie echt het probleem niet, haar ouders betalen toch mee als ze het zelf niet meer red??

Ik zie het probleem wel, TS is 15. Wat als ze wat leuks wil doen met vriendinnen, uitgaan, zelfstandig op vakantie, etc..
Ik moet zelf ook eea laten om mijn paard te kunnen onderhouden, maar ik zou het wel ongezond vinden als ik naast de paarden helemaal niets anders meer kan.

Ik ga anders gewoon nog uit hoor, en de volgende ochtend stai k zo weer op stal om mijn paardje buiten te zetten. Zie niet in dat dat niet zou kunnen?
Waarom niet op vakantie gaan als je iemand hebt die voor je paard zorgt?
En iets leuks met vriendinnen doen kan ik ook makkelijk.. Tuurlijk kan ik niet van sochtends vroeg tot savonds laat. Maar ik kán wel!