Een pony in de tuin.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Louise95

Re: Een pony in de tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 17:18

lindsey schreef:
Calanddra schreef:
Heb je je ouders het hele plan al voorgelegd? Wat vinden zij hiervan? (volgens mij is deze vraag nog steeds niet beantwoord)

Denk niet dat ze het al aan haar ouders heeft voorgelegd.
Beetje verstandige ouder zegt namelijk nee.

maar volhardend en creatief is ts wel. Haha!

Dat is het probleem met de volwasenen van tegenwoordig, niet creatief genoeg Haha!. Ik bedoel dit natuurlijk niet l*llig..

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:22

Louise95 schreef:
Marigold schreef:
de mest op de composthoop, verkijk je daar niet op.
2 shets, das zo ongeveer een kleine kruiwagen per dag denk ik.
en die compost, waar moet dat heen?
want een tuin is er straks niet meer..
ik zou als ik jou was kijken of je een weitje kan huren dichtbij, en achter het huis kan je dan altijd een stal met padock maken, waar je de pony's bijvoorbeeld soms kan neerzetten, als je met ze bezig gaat enzo.

Ik woon op de hoek van een straat, dus de ene straat ziet er redelijk "stads" uit, maar de andere straat is een straat met allemaal grote tuinen. Paardenmest is heel vruchtbaar dus ik denk dat ze in de rij staan voor de mest. Ik kan trouwens ook iets regelen met de manege waar ik rij.

wil je dan voor ieder drolletje naar de manege?
sorry dat ik het zeg, maar dit gaat echt niet werken.. hooi opslaan in de garage lukt denk ik ook niet.. elke week nieuwe kopen, tja het is maar wat je zelf wilt maar ik zou dat niet kunnen volhouden!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:28

Louise95 schreef:
[Hoe denken mijn buren hier over? Ik heb geen buren. Mijn overbuurvrouw heeft wel een stal in haar tuin staan en die mog ik ook van haar gebruiken.

Op de foto's zijn duidelijk flatgebouwen te zien, ook direct naast de toekomstige wei, dus dat zijn weldegelijk buren. Je kan niet midden in een dorp wonen en geen buren hebben, zelfs ik heb buren (woon in een buitengebied), alleen die wonen wat verder weg dan die van jouw. Clown

Verder kan ik er van de foto's niet op maken dat jullie 1600 m2 tuin hebben, het ziet er toch echt veel kleiner uit.
Hier een foto van mijn huis met weiland, dubbele garage en tuin met een totale oppervlakte van bijna 5000 m2. Ziet er toch wat ponyvriendelijker uit, niet waar? De blauwe lijn is de perceellijn, de groene weiland, rood is de bak van 20 x 40 (iets meer) en bruin de schuilstal.
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:42

Pony's geregeld naar een ander weitje brengen zal je niet volhouden denk ik, bovendien als het plots niet meer mag van die mensen sta je daar...

Mest: daar staan mensen echt niet voor te springen hoor, en geloof me, per week zul je al een flinke hoop verzamelen, die moet je echt ergens heen kunnen voeren.
Hooi in de garage? Wel eens een hooischuur gezien? Dat is overal hooitjes en strootjes, zou niet mogen in mijn garage Trouwens: elke wei om hooi rijden (even in de wagen proppen kan niet dus heb je wel een mogelijkheid hiertoe?) is erg lastig.
5u per dag ermee bezig zijn is in het begin leuk maar dat hou je niet vol denk ik. Er komt veel bij kijken: het is te doen, maar heb je zelf wel ooit pony's verzorgd? Stallen gemest? Mest ui de wei geschept (zal dagelijks moeten op zo'n stukje)?

Meid er hangen nog wat te veel haken en ogen aan je plan vrees ik.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:47

En wat is er dan mis met een paard/pony twee jaar op je manege stallen, en in de tussentijd nr een nieuwe plek uitkijken? Dat is echt véél minder werk dan het hele tuin-plan Knipoog

edit: en veel realistischer Lachen (niet l*llig bedoeld)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:55

Wat we ook zeggen, ze gaat het vast doen,zo eigenwijs klinkt ze wel, het rammelt aan alle kanten en straks is het heibel met de buren en kunnen de ponytjes weg.
Ze zijn hier het beleid aan het aanscherpen, geiten,paarden, zelfs kippen en konijnen mag niet meer als de gemeente haar zin krijgt, maar ik heb jou nog niet gehoord over gemeentelijke verordeningen......
En omdat de buurvrouw een stal heeft en de buren geiten, wil nog steeds niet zeggen dat het mag, als het illegaal is, heb je een nog veel groter probleem erbij.
Ik vind het heerlijk mijn paardjes thuis, maar ben ook opgelucht qua tijd en werk als ze in April naar de wei gaan ,hoef je niet meer zo op de klok te kijken en kunnen we zelfs op vacantie, wat anders een heel geregel is.
Hier zeiden ze ook, wij geven je beesten wel eten, maar puntje bij paaltje is het veel werk waar niemand op zit te wachten.
Hebben jullie trouwens een aanhanger, anders wordt het lastig stront afvoeren.
Het zou heel slim zijn, om je ouders dit topic te laten lezen, maar dat zul je wrs niet doen, gaat het zeker niet meer door, arme mensen,zitten straks in een modderpoel, huis daalt in waarde, ruzie met de buren, wees toch wijs.........

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:58

Meid: spreek het eens door met je ouders, het kan goed zijn dat ze het gelijk niks vinden. Wees eerlijk en vertel alles: dus ook over de mest, geurhinder, vliegen, vertrappen, hooi, etc.
Zij zullen met jou dan hopelijk de goede beslissing maken.

WildgirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:51

Solleke_Noah schreef:
(niet l*llig bedoeld)

Ik bedoel het wél l*llig, waar gaat dit heen mensen?
Er zijn al zóveel paarden in de wereld die niet op een goed en paardvriendelijk plekje staan.
Jij wilt hier in je onervarenheid even overheen walsen en 2 pony's in de tuin zetten?
J**zus man, kom op.
Met verbazing lees ik dan ook sommige reacties van net zo onervaren mensen die denken dat het 'voor zo'n kleine shet' geen kwaad kan.
Ik ga niet weer al mijn argumenten opnoemen maar ik vertrouw er een beetje op dat je ondanks je leeftijd zelf ook wel inziet dat dit paard én buurt onvriendelijk is om nog maar te zwijgen van je ouders en uiteindelijk jezelf.
Ga opzoek naar een leuke verzorgpony,lease een pony op de manege, neem voor mij part een konijn maar laat dit belachelije idee varen!

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:16

Jezus, das wel heel overdreven, ik zet mijn shet straks mooi wél in de tuin, en daar krijgt hij/zij het prima ! Knipoog

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:28

@wildgirl: de meesten proberen vriendelijk te blijven omdat ze precies wel "het hart op de juiste plaats heeft", alleen is het plan gwn niet goed Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:51

Waarom wil je een paard als je er niet verantwoord voor kan zorgen?
Je vraag aan ons is of het realistisch is.. 9 van de 10 zeggen nee, dan lijkt het me toch duidelijk?

Zo'n paardje in z'n uppie in de tuin zetten is je reinste dierenmishandeling!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:59

Louise95 schreef:
Heb geen tijd om ze allemaal te uploaden dus moet het maar zo:

Blauw= hek
groen= poort (in het hekwerk)
rood= giftig (haal ik weg of zorg ik dat ze er niet bij kunnen komen)

http://www.bokt.nl/verkleinen.php?mode=save&file=dsc01289.jpg
http://www.bokt.nl/verkleinen.php?mode=save&file=dsc01290.jpg
De "wei"

http://www.bokt.nl/verkleinen.php?mode=save&file=dsc01291.jpg
http://www.bokt.nl/verkleinen.php?mode=save&file=dsc01292.jpg
Hier staan ze bij slecht weer.

http://www.bokt.nl/verkleinen.php?mode=save&file=dsc01293.jpg
En hier langs kunnen ze naar de wei.

Dat is veel te klein! Je zei dat je geen buren had.. nou ik zie toch echt flatgebouwen! Clown
De gemeente is de regels aan het verscherpen met betreft vergunningen, dus reken daar zowiezo niet op. Maar je moet het gewoon niet doen! Hoe graag je ook een pony wilt, dit kan gewoon NIET

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:41

Oke leuk idee van je! snap het precies is elk paardenmens zijn/haar droom paardjes aan huis!
maar hele rare vraag hoe zet je vader ze auto dan in de garage want zie dat je fotos heb gemaakt en daar waar het superschattige hondje ligt daar moetde auto er toch in?
Opzich verder de ruimte is ok ik zou het zelf niet willen! ik zou heel graag mijn paardje aan huis willen maar dat doe ik haar niet aan! al woon je nou op een boederij met een flink stuk land goed grasland is het al veel makkelijk midden tussen allemaal flatten moet je wel denken is dit nou echt natuurlijk en goed en gezond voor mijn paardje denk maar aan de uitlaatgassen die daar geheid meer zijn als op het "echte" platteland.
mijn paard staat overdag lekker met 6 andere maatjes op een heel flink land en zomers nog 10 keer groter en dan snachts lekker op stal! ik zou zeggen hoe groot je ponydroom ook is wat ik altijd erg leuk vind! je moet wel om het paard denken! en ook aan je ouders;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:17

Denk niet eens dat je het voor elkaar krijgt bij de gemeente!

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:25

Deze shet in de achtertuin fase heb ik ook gehad twaalf jaar geleden. nu ik werk heb ik er alsnog een maar wel op de manege neergezet en in die jaren aardig wat ervaring opgedaan.

Ikzelf denk dat je achtertuin idee een beetje erg wankel is en dat het niet gaat lukken.

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 09:08

poes schreef:
Pony's geregeld naar een ander weitje brengen zal je niet volhouden denk ik, bovendien als het plots niet meer mag van die mensen sta je daar...

Mest: daar staan mensen echt niet voor te springen hoor, en geloof me, per week zul je al een flinke hoop verzamelen, die moet je echt ergens heen kunnen voeren.
Hooi in de garage? Wel eens een hooischuur gezien? Dat is overal hooitjes en strootjes, zou niet mogen in mijn garage Trouwens: elke wei om hooi rijden (even in de wagen proppen kan niet dus heb je wel een mogelijkheid hiertoe?) is erg lastig.
5u per dag ermee bezig zijn is in het begin leuk maar dat hou je niet vol denk ik. Er komt veel bij kijken: het is te doen, maar heb je zelf wel ooit pony's verzorgd? Stallen gemest? Mest ui de wei geschept (zal dagelijks moeten op zo'n stukje)?

Meid er hangen nog wat te veel haken en ogen aan je plan vrees ik.

Ik kan stallen uitmesten en kan prima pony's verzorgen. Ik heb tot nu toe nog geen verzorg pony gehad maar ik help vaak op de manege en op ponykamp had je een verzorg pony voor een week. Ik krijg binnenkort een verzorg pony maar die is maar voor 1 keer per week Boos!.

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 09:38

Dani62 schreef:
Waarom wil je een paard als je er niet verantwoord voor kan zorgen?
Je vraag aan ons is of het realistisch is.. 9 van de 10 zeggen nee, dan lijkt het me toch duidelijk?

Zo'n paardje in z'n uppie in de tuin zetten is je reinste dierenmishandeling!

Ik neem 2 shetjes. Van die 9 van de 10 die nee zecht.. Ik krijg regelmatig PBtjes van mensen die geen zin hebben om te reageren maar vinden dat het wel kan.. Dus dan wordt het 8 van de 10.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:46

Jammer genoeg hebben meer mensen ook dit soort ideetjes, en het echt uitgevoerd.. Luister meid, zoek een leuke wei waar je shetjes gezelschap hebben en lekker met elkaar kunenn dollen in een grote wei. Lachen Dan hebben ze meer plezier, jij hebt de shetjes , dat wou je toch zo graag! Ik zou ook wel een shet in mn tuin willen, maar dat gaat niet.
Ik vidnt het er heel erg klein uitzien, meid huur een weidje en je bent blij en je ouders ook!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:33

Degene die zeggen dat het kan, zitten niet in dezelfde situatie, dat is duidelijk, op papier lijkt alles anders, maar in het echt kan het gewoon niet, MITS je ervoor gaat zorgen dat ze heel de zomer niet thuis zijn, niet zeggen , ik denk dat ze wel daar of daar mogen een paar x per week, zeker weten, maak goede afspraken.
Ook snap ik niet waarom je deze vraag hier voorlegt, je neemt geen goede raad aan, bent doof voor onze optie's en doet toch je eigen zin........
Dit topic kan beter gesloten worden, alle goede ideeen zijn geopperd, die van jou raken kant nog wal, lijkt me duidelijk, een beter beeld krijg je er niet door, en ook weten je ouders nog van niks!
Denk goed na voordat je aan een hoop gezeur gaat beginnen OF regel een vaste wei met vaste afspraken, dat is het enige wat evt nog zou kunnen werken.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:41

meiss ik lees hoe graag je een pony wil maar denk eens na? denk je dat de pony(s) er gelukkig van worden om in zo'n tuintje gepropte te worden?
laat staan je ouders als dadelijk heel hun tuin omgelegt moet worden (ander gras,giftige planten e.d.)
waarom neem je geen verzorg pony in de buurt? of stal je je shetlander(s) die 2 jaar niet op de manege en in de tussentijd zoek je een geschikte plaats (DUS NIET DE TUIN!) Knipoog
even is het leuk om iedere dag met de pony te wandelen/even is het leuk om de pony vaak naar een andere wei te brengen maar jij krijgt het dadelijk ook nog eens heel druk met school Knipoog
wees verstandig

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:50

ik heb de foto's nu ook bekeken, en zo'n gewone tuin bij huis is leuk als je de pony (s) een keer mee naar huis hebt, om ze er even te laten grzen.
maar meer niet, niet als vast leefgebied!
ik zou als ik jou was een pony kopen, die in een weiland bij andere pony's, of eventueel op de manege onderbrengen.
je hebt dan gewoon 1 pony, als je er twee hebt heb je ook twee keer zoveel kosten he, en twee keer zoveel risico op dierenarts kosten enzo.
je had je ouders nog niet gevraagd of het 'plan' van hun ook mag, nou echt ik weet wel bijna zeker dat dat niet mag hoor,
moeten ze hun hele tuin veranderen in een weitje voor pony's?

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:56

Hoi, mijn ouders kwamen zelf met het idee om een stalletje + uitloop te maken voor mijn toekomstige eigen shetlander Lachen
En zij zorgen ook zelf voor de mest.
Uiteraard mest ik wel zelf uit, maar hun doen de rest Lachen
En ik weet zeker dat mijn eigen pony het heel goed gaat hebben! Lachen

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:30

trouwens, er staan ongeveer overal rondom giftige struiken zeg je, wat wil je daar dan mee doen? een dikke muur voorzetten?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:42

Fjord_Shet schreef:
Hoi, mijn ouders kwamen zelf met het idee om een stalletje + uitloop te maken voor mijn toekomstige eigen shetlander Lachen
En zij zorgen ook zelf voor de mest.
Uiteraard mest ik wel zelf uit, maar hun doen de rest Lachen
En ik weet zeker dat mijn eigen pony het heel goed gaat hebben! Lachen

Ik mag toch hopen, dat jij niet op een shet van 1.10 gaat rijden, je bent flink aan de maat, dat is dieren mishandeling, koop een karretje en ga een mendiploma halen, maar ga niet met jouw lengte en postuur op een shet.
Wij hebben er 1 van ruim 1.10, daar komt echt niemand behalve mijn dochter van 7 op, als die te lang/zwaar wordt, komt er een die erbij past, dus een d of e pony, zou voor jou ook beter zijn.
En zet je evt pony niet alleen!

Fjord_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:57

Ja ik ga wel op mijn eigen shet van 1.10 rijden, met mijn lengte + gewicht, kan dat prima!