Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Def schreef:Tiessie, niemand zegt dat jij geen paard mag nemen...
Ik zeg (en met mij nog een paar anderen waarschijnlijk maar ik kan niet voor anderen spreken) dat ik in jouw omstandigheden geen paard had gekocht en dat ik van mening ben dat je dat in die omstandigheden beter niet kan doen.
Maar als jij blij bent met de omstandigheden en hoe je paard staat, zal ik je niet verbieden een paard te kopen hoor!

Tiessie schreef:@Tooske: ja, haha. Gelukkig verbieden ze het me niet, maar het wordt wel afgekeurd.
@Def, waarmee je naar mijn gevoel impliceert dat ik niet goed genoeg voor mijn paard ben.....mijn broek zakt er echt spreekwoordelijk van af!
Een paard kan beter 2/3x zijn stal uit komen per dag, dan 2 u in de paddock en de overige 22 uur in zijn box door moeten brengen. Daarnaast... wat ik niet begrijp er zijn mensen die de fysio langs laten komen voor hun paard, of de magnetiseur... alles in het welbehagen van het paard. Vertellen er alleen niet bij dat deze paarden gemiddeld ook 23/7 binnen staan
Dan vraag ik mij af: waar liggen je prioriteiten?
Een paard kan beter 2/3x zijn stal uit komen per dag, dan 2 u in de paddock en de overige 22 uur in zijn box door moeten brengen. Daarnaast... wat ik niet begrijp er zijn mensen die de fysio langs laten komen voor hun paard, of de magnetiseur... alles in het welbehagen van het paard. Vertellen er alleen niet bij dat deze paarden gemiddeld ook 23/7 binnen staan
Dan vraag ik mij af: waar liggen je prioriteiten?
[/quote]
). Ze gaan overdag altijd naar buiten in de bak. Ik voer ze op twee min of meer droge plekken, maar verder is de bak behoorlijk nat. Ik deed de staldeuren open en normaal gesproken jumpen ze er meteen uit, HONGER! Onze pony deed haar hoofd buiten de deur, keek naar de blub en ging rechtsomkeert de stal weer in. Mijn dochter moest haar min of meer naar buiten sleuren. Zal wel aangeleerd gedrag zijn, maar wij hebben een pony die een pesthekel heeft aan regen en natte voeten..
shera schreef:Onze pony deed haar hoofd buiten de deur, keek naar de blub en ging rechtsomkeert de stal weer in. Mijn dochter moest haar min of meer naar buiten sleuren. Zal wel aangeleerd gedrag zijn, maar wij hebben een pony die een pesthekel heeft aan regen en natte voeten..
Nu heb ik een winterhard paard, maar voorheen stond hij ook op stal. Paard van een vriendin had hekel aan de regen, maar die gooide ze toch minimaal 4 u per dag naar buiten: ongeacht het weer of dat hij aan het hek stond te dralen. Vaak zie je dat paarden ook graag weer naar binnen willen vanwege het eten inderdaad. Maar ook omdat ze zich alleen en zonder vriendjes of eten in een paddock moeten vermaken. Ja, een paard blijft niet urenlang lopen rondrennen in een paddock, die gaat ook stil staan. Dan loopt het paard weer een paar passen, staat wat voor zichuit te staren, kijkt waar de baas (=eten) blijft, scharrelt wat rond, loopt nog een paar passen... staat weer stil. 'Ja, mijn paard heeft er genoeg van en wil weer naar binnen' ... in een box van 3x3 lukt bovenstaande niet helemaal. Tiessie schreef:Misschien reageerde ik overdreven maar snappen jujllie een beetje waarom ik val over de opmerking dat je dan beter geen paard kan hebben?
of waarbij ze alleen maar een stal bak en stapmolen zien.