Paard weg voor vriend??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:28

Er is nog een kant van het verhaal. Hij is niet helemaal ongevoelig voor paarden. Althans, niet met anderen erbij. Want hij gaat wel langs als ze les heeft, maakt wel foto's, maakt wel een naambordje voor haar paard.
Dus echt desinteresse is het niet.

Zoals ik hem ken gaat het hem echt grotendeels om het geld. NU komt daar opeens kinderen bij. Hij had dat denk ik op een andere manier ter sprake moeten brengen en niet nu opeens als reden.

Ik denk dat Pooh dit niet aan hem zal laten lezen. Ze heeft het expres hier geplaatst en niet op een ander forum waar ze ook regelmatig komt. Hier is ze behoorlijk anoniem en leest hij het ook niet.

Geluk, dat is belangrijk. Daarom stel ik geen ultimatum voor, dat is zo ontzettend dwingend. Je moet proberen je gevoel met je verstand te koppelen en dan een beslissing nemen. Dit kan je bij allebei niet afdwingen.

Misschien is het niet verkeerd als ze ELKAAR nog een kans gunnen. Je leeft niet voor niets al zo'n tijd samen.
Maar dan wel met duidelijke afspraken!

Ik hoop echt dat ze eruit komen. Als het niet met elkaar is, dan maar zonder elkaar!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:54

het lijkt er idd op alsof we poofbear van d`r vriend af willen helpen ..
Nou mijn bedoeling is dat niet..
Maar het lijkt er idd op alsof hij nu een kind wil als redding van de relatie..
maar ik ken hem niet.. en er zijn maar weinige hier de hem WEL kennen .. dus misschien als je hem kent dat je dan inziet dat hij het allemaal te financieel bekijkt en dat daar best wat aan te doen is..
relatie scheef gegroeid?
als hij alles zo zakelijk etc. bekijkt zla dat denk ook recht te zetten zijn..
Zoals wij haar vriend nu bekijken , is het alsof hij egoistisch is.. misschien is hij dat ook wel , maar vast lang niet zo erg als we denken ..
als ik kleintje het zo hoor zeggen dat hij toch wel eens mee gaat en foto`s neemt.. dan schaamt hij zich misschien voor het feit dat zijn vriendin zo veel aan de paarden besteed.. misschien ziet hij paarden eigenlijk maar als simpel vee, en wil hij kinderen .. omdat dat normaal is ( in zijn ogen)
Misschien is wat ik vertel wel helemaal niet waar ofzo.. maar dirt kan toch ook ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 23:23

Ben een dag weg geweest, en heb dus eea gemist, merk ik.
Ik wil in ieder geval niet voor Poohbeer beslissen, dat kan ik ook niet; het enige wat mijn doel is is aangeven wat mijn ideeen erover zijn en zo een spiegel voor houden. Ik denk dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om hier uit te komen als (en dat is een heel grote ALS) beide partijen daarin flexibel willen zijn en meedenken. Geen ultimatums (ultimata ? Verward ) maar de wil en liefde voor elkaar om het op te lossen. Ik heb wat ideeen genoemd, nog voor het 'kinderen verhaal'. Dit soort beslissingen moet je toch zelf nemen en wat opmerkingen van buitenstaanders kunnen heel verhelderend zijn.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 09:17

In ieder geval door al jullie reakties heb ik al meer geprobeerd te praten hem dan voorheen. Ik wil niet bijna 7 jaar zomaar weggooien. Steeds komt het uiteindelijk wel weer bij mijn paard uit, alsof ik geen recht van spreken heb omdat ik een paard Verward
Zijn ultimatum van dat geld is misschien bezopen, maar houd wel in dat als ik dit nu bewijs ik dalijk meer achter me heb. Ik weet het ook niet, misschien dom dat ik het zo nog wil proberen. Verzint hij dalijk weer iets nieuws dan is het over. Heb hemook al verteld dat stel dat ik wel kinderen zou willen (wat ik dus niet wil) hij dan echt een betere baan moet vinden, want met kinderen vind ik dat de moeder zeker de eerste jaren thuis moet zijn, daarna wel parttime werken.....en dat gaat echt niet met zijn salaris. Aan de ene kant zou ik er het liefst mee kappen nu, omdat ik het idee heb dat hij dalijk toch weer iets anders verzint ipv paard en geld. Aan de andere kant wil ik nu even bewijzen dat ik wel met geld om kan gaan en dan dalijk eea duidelijk uit gaan praten. Komt het dan weer op hetzelfde neer dan kan ik op zoek naar mijn eigen huisje en leven.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:42

Poohbeer, ik begrijp een klein stukje van de instelling van jouw vriend wel. Maar dan ga ik er van uit dat je inderdaad te veel geld (misschien aan andere dingen) uitgeeft. Ik lees in sommige berichtjes dat je alles heel zuinig doet voor Kalista, maar ik las ook ergens een berichtje van jou dat je inderdaad niet zo handig met geld bent.

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat hij jou voor de keuze mag stellen. Het is een onderdeel van je leven en het hoort bij jou.

Als het echter zo is dat je het financieel niet goed voor elkaar hebt, dan heeft hij absoluut reden om daarover te klagen. Een paard is erg duur en dat betekent dus dat je andere dingen moet laten. Maar als jij gewoon genoeg geld op de 'gezamenlijke' rekening stort zoals jullie dat samen hebben afgesproken dan mag hij niet zeuren.

Mijn vriend zou ook zeuren als hij nooit met mij op vakantie kan omdat ik een paard heb. Ik vind ook dat hij het recht heeft op een vakantie met mij samen, gewoon veel tijd voor elkaar vrij maken. Dat betekent dus dat ik dat ook reken tot onze 'vaste lasten' .

Kun je niet met hem een afspraak maken dat jullie samen uitrekenen hoeveel geld je op de gezamenlijke rekening moet storten zodat jullie toch af en toe op vakantie kunnen zoals hij dat graag wil.

Ik zie genoeg praktische oplossingen, maar de toon van jouw berichtjes is er gevoelsmatig meer eentje van: we zijn al zo lang samen en dat wil ik niet weggooien.

Ik vind dat wat in het verleden ligt, niet je toekomst moet bepalen. Jouw relatie de komende jaren wordt niet leuker omdat je al 7 jaar samen bent. Kies voor een fijne toekomst!

Ik wil je heel veel succes wensen want je zit in een moeilijke positie.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 10:46

Heel veel sterkte meisje! Ik ben het erg met de rest eens, er komt vroeg of laat wel weer iets anders dat de hoofdrol gaat spelen in conflicten. Je klinkt hier ook verre van happy in. Hoop dat je een beslissing kunt maken en wat hebt aan het advies van je medebokkers.

Ik persoonlijk zou nooit, maar dan ook nooit mijn paard wegdoen. Zij speelt de hoofdrol in mijn leven, heeft me door moeilijke tijden heengesleept en ik zou echt niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Klinkt misschien stom, maar het is voor mij nou eenmaal zoals ik dat zie. Ik zeg altijd maar: "Zij heeft mij gemaakt tot wie ik ben." Lovers Zij is waar ik voor leef en op wie ik altijd terugval. Ik ben een paard dankbaar voor hetgeen ze voor mij heeft gedaan.

Ik heb nu negen maanden ongeveer (en een half jaar verkering) met Sypheron hier. Hij had ook niets met paarden en ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat hij niet moet proberen tussen mij en mijn paard te komen of me voor de keuze moet stellen "je paard of ik". De keuze is snel gemaakt. Ik kies altijd voor mijn paard. Hij accepteert dat en ik heb het geluk dat hij hartstikke gek met mijn meiden is geworden, ik kan nu niets beters meer wensen, hij heeft zelfs plannen ook te gaan rijden. Maar ik kan met hem verder, omdat hij me accepteert zoals ik ben.

En juist dat stuk acceptatie en respect is wat telt voor mij in een relatie naast vertrouwen en liefde voor elkaar. In iedere relaties heb je af en toe meningsverschillen en ruzies over bepaalde dingen, maar je weet van jezelf wel of je deze samen kunt overleven. Wat ik dus wil zeggen is: volg ook je gevoel. Zet alles eens goed op een rijtje. Denk je dat als dit vaker voor gaat komen in de toekomst, jullie relatie sterk genoeg is om samen verder te kunnen? Maakt het jullie samen sterker of drijft het jullie juist uit elkaar? Verward

Heel veel sterkte!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:13

Hmmm als je hem nog een kans geeft betekent dat i.m.o. dat je nog om hem geeft, anders doe je dat niet.

Succes!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:33

Manon 2 schreef:
Ik vind dat wat in het verleden ligt, niet je toekomst moet bepalen. Jouw relatie de komende jaren wordt niet leuker omdat je al 7 jaar samen bent. Kies voor een fijne toekomst!

Ook een heel sterk argument. Daarbij, je bent 24 jaar oud, en je gaat 7 jaar met hem. Dat wil ook zeggen dat je eigenlijk te jong begonnen bent met zo'n serieuze relatie. op die leeftijd verandert een mens namelijk nog het meeste. Na de 25 word je meestal iets stabieler in je persoonlijkheid. Je karakter is ongeveer klaar met ontwikkelingen. Veranderingen die er na ontstaan komen meestal door factoren buitenaf. Kan het zijn dat jullie elkaar ontgroeid zijn, dat je allebei een andere richting op gedraaid bent? Je toekomst heb je inderdaad nog voor je. zorg wel voor een goed begin dan.

Maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 13:32

Poohtje, lieverd, je blijft nog steeds onderwerp van gesprek in Huize Maxx/batje ... maar ik ben bang dat ik je weinig andere dingen kan zeggen als ik in het verleden al gedaan heb. Je moet een keuze maken en wat die keuze is is helemaal aan jou. Ik las net dat je een laatste poging wil wagen. Succes, ik hoop dat jullie er samen uit komen en dat je zowel je paard als je vriendje kan behouden. En als je er nog eens over wil praten buiten internet om, je weet ons te vinden he! Kusje

ardonnypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 16:20

NEEEEEEEE dan mag die vriend wat mij betreft oprotten tenzij ik een heeeeel errug poedersuiker had maar dat heb ik niet .

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 16:31

Manon 2 schreef:

idd een heel sterk argument!
alhoewel het natuurlijk wel moeilijk zal zijn om van iemand waar je al zeven jaar mee samen gaat afstand te nemen .
Iniedergeval.. ik neem aan dat je al die tijd van hem hebt gehouden , en nog steeds houd..
en je was idd zoals desiree ook al zei wel jong om zo`n sirieuse relatie te beginnen.., Op die leeftijd zou ik nog veel meer bezig zijn met de lol enzo..
Maar ik neem aan dat jij zelf wel weetwat verstandig is..
Ik hoop dat het goed gaat allemaal , suc6 dus he! Knipoog

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 19:52

heel veel suc6!!!!!!!!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:48

als mijn toekomstige kerel iets dergelijks zou willen/eisen kan hij van mij een enkeltje door het gat van de deur krijgen
't zal niet de eerste zijn die op heeft kunnen hoepelen(mijn ex vond dat ik maar moest stoppen met rijden want hij vond dat niet leuk , drie keer raden waarom het ex is)

vvtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:57

Poohbeer schreef:
Heb hemook al verteld dat stel dat ik wel kinderen zou willen (wat ik dus niet wil) hij dan echt een betere baan moet vinden, want met kinderen vind ik dat de moeder zeker de eerste jaren thuis moet zijn, daarna wel parttime werken.....en dat gaat echt niet met zijn salaris.

Pooh is dit nu wel verstandig om tegen hem te zeggen, je weet al heel lang dat je absoluut geen kinderen wil. Doe geen dingen waar je spijt van krijgt joh. Kinderen neem je niet om je relatie te redden. Dat is oneerlijk tegenover ze.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 20:59

tja draumpje .. ik weet niet hoelang je wat met je ex hebt gehad.. maar voor poohbeer is it allemaal veel moeilijker.. misschien dat jij ook makkelijker die knoop doorhakt draumpje .. maar voor poohbeer is het allemaal neit zo makkelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 21:04

VVtjuh heeft helemaal gelijk, niet aan kinderen gaan denken als je ze niet wilt.
Maar toch kan de boodschap over de betere baan nog wel gebracht worden hoor, maar dan niet als laatste hindernis voor het moederschap.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 09:15

vvtjuh"]
[quote="Poohbeer schreef:
Heb hemook al verteld dat stel dat ik wel kinderen zou willen (wat ik dus niet wil) hij dan echt een betere baan moet vinden, want met kinderen vind ik dat de moeder zeker de eerste jaren thuis moet zijn, daarna wel parttime werken.....en dat gaat echt niet met zijn salaris.

Pooh is dit nu wel verstandig om tegen hem te zeggen, je weet al heel lang dat je absoluut geen kinderen wil. Doe geen dingen waar je spijt van krijgt joh. Kinderen neem je niet om je relatie te redden. Dat is oneerlijk tegenover ze.
[/quote]

Doe ik ook niet, maar ik geef hem alleen maar aan dat je met zijn baan toch geen kinderen kunt onderhouden Haha!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 13:22

tja.. maar wie weet denkt hij dat je het meede ... en dan neemt ie een andere baan Verward
nja.. is niet te verwchten..
Wat antwoorde hij daar eigenlijk op?
nogmaals veel succes !

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 14:11

laratjuh schreef:
tja.. maar wie weet denkt hij dat je het meede ... en dan neemt ie een andere baan Verward
nja.. is niet te verwchten..
Wat antwoorde hij daar eigenlijk op?
nogmaals veel succes !

weinig eigenlijk :|
gisteravond dacht hij ook nog even dat alles zichzelf wel oplosde, hij was toch wel even stil toen ik zei dat ik ons echt over een jaar ofzo niet samen zag

meis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 14:18

Poohbeer schreef:
gisteravond dacht hij ook nog even dat alles zichzelf wel oplosde, hij was toch wel even stil toen ik zei dat ik ons echt over een jaar ofzo niet samen zag

ik ken het Scheve mond maar hij weet nu wel hoe je er over denkt.. wie weet denkt hij nu ook een beetje na en anders zeg je het hem nog eens en vraag je hoe hij daar over denkt..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 14:21

Poohbeer schreef:
[
[/quote]

Hm, hier heb je hem aan het denken gezet! Ik ben benieuwd of hij nu nog doorgaat met zeuren over je paard.
Mijn moeder zeurde vroeger ook altijd over het feit dat ik een paard had. Ook om dezelfde redenen "de onkosten", het zou te duur zijn. elke keer opnieuw woorden daarover. Totdat ik op een dag zei "Wat denk je nu eigenlijk te bereiken hiermee behalve een hoop gezeur en geruzie? Denk je nu werkelijk dat ik naar jou luister en zal zeggen, "ma, je hebt gelijk, ik zal mijn droom opgeven en mijn paard eruit doen"?" Toen werd ze stil, ze realiseerde zich dat ik dat inderdaad echt nooit zou doen. Sindsdien is het afgelopen.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 14:30

Misschien werkt dat op vriendjes ook wel

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 14:42

Ik denk dat het de moeite waard is om het te proberen. Misschien kom je er dan ook gelijk achter waar je staat bij je vriend.

meis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 14:50

Desiree heeft wel gelijk... proberen kan geen kwaat..

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 12:02

Ben ik weer even.
Het ene moment denk ik dat het beter gaat, meer knuffelen e.d.
Het andere moment begint hij weer over geld en heeft nu zelfs een ultimatum gesteld. Bloos
Van de week heb ik hem verteld dat ik toch nog van hem hou....krijg ik het antwoord "Waarom zou je dat niet doen" Verward
(wilde het even kwijt)