Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lytse2003

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:53

Het heeft ook te maken met dat landen zoals china bepaalde spullen willen gaan kopen waardoor er meer vraag is dan aanbod dus gaat de prijs omhoog. Dan komt er nog bj dat er minder geoogst is als andere jaren.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:54

Ik ken een stal die gaat € 30.-omhoog..
Weet alleen niet per wanneer..

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:55

Onze stal is ook nu al 30 euro omhoog per 1 september ging het 10 euro omhoog en per 1 oktober 20 euro erbij. Dit is voorlopig tot 1 januari wat vanaf 1 januari is dat horen we nog.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:56

Onze stal gaat per 1 januari met 10 euro omhoog ivm sterk gestegen stro- en voerkosten.

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:20

Helaas wordt alles altijd duurder alleen nu wat extremer.

Stro is hier bij ons altijd al erg duur vandaar dat we de paarden op vlas hebben staan. Jammer genoeg is ook dat duurder geworden net als de brok.

Wat ik wel heel erg netjes vind van onze fabrikant is dat ze vroegtijdig gewaarschuwd hebben dat de prijzen zouden stijgen. Het nieuws blijft vervelend maar zo hebben we wel de tijd gehad iedereen vooraf te waarschuwen.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:24

bij ons uiteraard ook omhoog gegaan ook met 15 euro, ik ga nu betalen 315 euro.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:25

yolande schreef:
Helaas wordt alles altijd duurder alleen nu wat extremer.

Stro is hier bij ons altijd al erg duur vandaar dat we de paarden op vlas hebben staan. Jammer genoeg is ook dat duurder geworden net als de brok.

Wat ik wel heel erg netjes vind van onze fabrikant is dat ze vroegtijdig gewaarschuwd hebben dat de prijzen zouden stijgen. Het nieuws blijft vervelend maar zo hebben we wel de tijd gehad iedereen vooraf te waarschuwen.

Bij ons belde de leverancier ook voor 1 oktober, dat het vlas na 1 oktober duurder werd. Dus hebben we ook nog maar even heel veel ingeslagen 30 augustus

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:27

Wij hoeven gelukkig nog niks bij te betalen, maar misschien komt dat nog wel.. Nagelbijten / Gniffelen

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:31

Bij ons gaat het € 1,00 per baal omhoog.
Wij moeten dat apart afrekenen, dus kan z'n 8-10 euro per maand extra worden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:37

op de stal waar ik nu sta,gaat het per jan 5 euro omhoog ,net als voorgaande jaren Knipoog
wij gaan dus niet mee met al die verhogingen Afgod

en ik ga per 1 nov naar een andere stal en daar ga ik hetzelfde betalen,alleen dan all-in Haha!
dus bij ons valt het mee
maar een dorp verder op een manege zijn ze 25 euro p/m omhoog gegaan Ach gut dat is echt niet leuk meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:13

Het stro is toch al allemaal ingekocht? Ik ben wel benieuwd wat een groot pak nu kost tov de vorige oogst. Heeft iemand een idee? 10 euro per paard per maand is volgens mij dikke winst.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:15

Bij ons op stal gaan ze 10 euro omhoog, dat gaat vanaf november in.

x

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:31

russel schreef:
Het stro is toch al allemaal ingekocht? Ik ben wel benieuwd wat een groot pak nu kost tov de vorige oogst. Heeft iemand een idee? 10 euro per paard per maand is volgens mij dikke winst.

volgens mij hoorde ik ze op stal vertellen aan iemand die het vroeg dat een grote baal 45 euro kost en vorig jaar 35 euro?
maar de stalhoudster koopt altijd al vroeg voor de hele winter in e er is mooi geel stro bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:32

mirgino schreef:
russel schreef:

volgens mij hoorde ik ze op stal vertellen aan iemand die het vroeg dat een grote baal 45 euro kost en vorig jaar 35 euro?

Ja zo iets verwacht ik ook en dan iedereen een extra 10tje te laten betalen is een mooie excuus om dikke winst er mee te maken. Zo een baal daar doe je lang mee hoor als je 1 stalletje hebt, zeker zoals ze bij ons opstrooien Boos! , dus hoop niet op een stalverhoging bij ons.

POKERFACE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:33

ik moet per 1 november €25,- extra betalen vanwege 't stro.
No Cheer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:33

Nou dan betaal je meteen voor 2,5 pakken extra in 1 maand. Haha!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:24

Wij gaan per 1 november €20,00 meer betalen. Bij ons noemen ze het geen verhoging maar een toeslag (stalling = €225,-). Ze hebben beloofd dat de toeslag er weer af gaat als de prijzen weer zakken. Maar dat is natuurlijk afwachten Tong uitsteken .

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:56

Het is best logisch dat de stalling omhoog gaat. Maar onze stalling is excl stro, en wat we voor stro betalen is al omhoog. Nou gaat de stalling zelf ook nog omhoog Scheve mond

nash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:09

we hebben gelukkig geen verhoging gekregen hier, mijn paardje staat in pension, maar de 2 shets van mn buuf (op een boerderij) staan op vlas stro en daar schijnt nu ook een groot te kort in te zijn, dus als je zelf nog maar weinig balen hebt...BESTELLEN!!!
Dit evn voor de mensen met vlas...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:15

Hier is het stalgeld al een aantal jaren niet omhoog gegaan, toch is het laatst al met 10 euro duurder geworden en door de stijgende prijzen van het stro etc gaat het binnen kort nog een keer om hoog. Nu betalen we 320 Geld, geld! ..... en echt veel krijg je er hier in almere niet voor dat geld

nash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 07:58

__Esther__ schreef:
Hier is het stalgeld al een aantal jaren niet omhoog gegaan, toch is het laatst al met 10 euro duurder geworden en door de stijgende prijzen van het stro etc gaat het binnen kort nog een keer om hoog. Nu betalen we 320 Geld, geld! ..... en echt veel krijg je er hier in almere niet voor dat geld

In Almere heb je toch ook die mooie stadsweidjes? Als je daaraan zou kunnen komen scheelt je dat bergen met geld volgens mij Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 08:00

Bij ons op de manege is het lesgeld omhoog gegaan de laatste paar jaren, niet dat ik at erg vind. De paarden worden goed verzorgd dus dan betaal ik wel wat meer.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 08:16

onze stalhouder heeft uitgelegd welke kosten allemaal omhoog gingen (stro, maar ook brokken, en mestafvoer). hij maakt dus echt geen winst met die 15e extra die we nu moeten gaan betalen. hij gaat er enkel iets minder hard op achteruit; zijn kostenverhoging is echt groter dan de onze.

weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit, maar ik denk vergelijkbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 08:26

Gelukkig wordt de mest op eigen land uitgeredenbij ons en de brok betalen we zelf, iedereen bepaalt zelf welke brok en hoeveel zijn paard krijgt, maar dan wel op eigen kosten. MIsschien wel een goed systeem op die manier, je kunt het dan zo duur maken als je wilt. Kwa opstrooien zijn ze altijd bar zuinig geweest, helaas, daar kan geen stalverhoging tegen op. Maar volgend jaar verwacht ik toch ook wel wat verhoging, ze doen natuurlijk allemaal met elkaar mee.

Maar brok uit een silo is goedkoper dan per zak. De prijssteiging zal wellicht een eurootje per paard zijn, schat ik.

Maar het belangrijkste is wel dat je tevreden bent over de verzorging en een stalhouder die gaat bezuinigen omdat er een prijssteiging is ontstaan, daar zit niemand op te wachten.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:26

nash schreef:
__Esther__ schreef:

In Almere heb je toch ook die mooie stadsweidjes? Als je daaraan zou kunnen komen scheelt je dat bergen met geld volgens mij Knipoog

Hele mooie stadweides, die al helemaal vol zijn en iedereen aast er op Nagelbijten / Gniffelen
Geloof dat er een wachtlijst is van ik weet iniet hoeveel jaar.....
Als ik nou me rijbewijs had zou het allemaal een stuk makkelijker zijn Vork