Paarden dansend in modderpoel van nog geen 100 m2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__PrinCess

Re: Paarden dansend in modderpoel van nog geen 100 m2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:24

Ik heb het geluk dat mijn paarden aan huis kunnen staan en ik heb 2 weilanden met gras en een rijbak, ze mogen alleen op het gras als het droog is en dat is dus meestal in de zomer en lente.

ze kunnen elke dag in de bak en in de stal, ze zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen ze kunnen vanuit de stal de bak inlopen omdat we daar een pad gemaakt hebben, als het regent gaan ze altijd zelf in de stal staan als ze willen en als ze dat niet doen laat ik ze lekker staan, ze hebben zelf de keuze.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:31

Echt tot de knieën in de blub? Dat vind ik niet normaal hoor.. De wei waar onze paarden het meeste staan is in regenachtige dagen ook helemaal vol modder maar dat is heel goed voor ons hoefbevangen paardje Lachen . En we hebben een klein gedeelte met klinkers belegd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:48

Norway_girl schreef:
Paarden horen ook buiten Knipoog

Dat is dus de afweging: naar buiten in een zwembad of op stal?
De mijne gaat naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:05

Ddees schreef:
Zoals jij het hier laat blijken, moet iedereen een goed gedraineerde paddock aanleggen en wanneer je dat niet kunt betalen moet je je paard maar verkopen. sorry, maar dat vind ik dus echt overdreven. Mijn paarden zijn heel belangrijk voor me, maar ik ga er echt niet voor krom liggen. Ze hebben het goed, ook al staan ze soms een beetje in de blubber en kan ik het me niet veroorloven om alles te draineren (wat trouwens ook geen nut heeft aan de uiterwaarde van de Maas).

Nee, dat zeg ik niet, dus maak er dat dan ook niet van

Ik heb het hele topic gezegt, dan zoek je een oplossing, hoe die is is voor iedereen anders.
Voor de 1 zal dat een paddock draineren zijn, voor de ander zal dat in de winter een droge wei zoeken of een pensionstal waar al een droge paddock ligt.
Er zijn tal van dingen te verzinnen.
Maar leg me aub geen woorden in de mond die ik neit zeg, niet netjes...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:18

Echt letterlijk tot de knieen aan in de blub heb ik nog nooit gezien kan me niet voorstellen dat je dat zo vaak ziet!

Ik heb ook met sclecht weer blubber, al zakken ze er absoluut neit in weg en zijn hun hoefjes altijd boven de blub uit (zijn shetten dus de blub valt dan mee naar mijn mening) Maar ik ga ze daarom niet op stal zetten, ze hebben een droge schoen plek om van te eten en een stal om in te gaan staan. Dan kan een beetje blub echt geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:20

Er hebben hier foto's gestaan van meer dan de hoefjes
En waar ik eerst woonde stond ook een paard idem,niks geen plekje droog en tot halverwege het onderbeen in de zooi.
Nee, dat vind ik echt niet kunnen.
Het paard kan er niets aan veranderen, dat kan alleen het baasje.
En als die denkt dat 24/7 tot halverwege de onderbenen wel kan, dan ben ik blij als de DB er wat van zegt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:24

Rustig aan zeg, ik zeg toch ook niet dat ik een laag lbub goedkeur van halverwege een paardenbeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:26

Zeg ik dan dat jij dat zegt? lees duidelijk dat jij zegt dat hoefjes er nog niet in zakken, dus waarom voel jij je aangesproken?
Ik zeg alleen wat ik vind en zie hoor, ben niet boos ofzo

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:34

Even vooraf: ik heb het topic niet helemaal gelezen.

Bij ons op stal staan ze ook in de modder. Ze hebben een gigantische wei, en toch staan ze in de modder. Als ik één van de paarden moet pakken dan sta ik praktisch tot aan mijn knieën in de modder. En toen? Ik hoorde van de eigenaar dat een collega van hem die niet wist dat het zijn paarden zijn had gezegt dat ie er een melding van ging maken, want die arme paarden stonden in de modder, hadden geen water en geen voer. Water hebben ze zat, voer hebben ze genoeg en de draad zie je vanaf de weg niet. Niemand die kan zeggen of ze idd op 100 m2 staan of de hele wei hebben.

Ik vind het altijd zo gemakkelijk om meteen te roepen dat het zo zielig is, in 9 van de 10 gevallen weet je niet of ze 24/7 in die modderpoel staan, of ze er tijdelijk staan (bv draad stuk van de 'echte' wei), etc etc.

Bij een aantal eerdere verzorgpaarden stonden ze ook in de modder. Puur en alleen om de wei te sparen. Daar was de afweging 'paard binnenhouden of tot zijn koten in de modder zetten', mijn voorkeur gaat dan toch echt uit naar het laatste.

Ik denk dat IK degene ben die bij ons zielig is, aangezien ik altijd door een halve meter modder mag zwemmen om een paard te vangen Nagelbijten / Gniffelen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:39

Mijn paard staat deels in blubber, maar deels is prima wei.
Voor het hek zak je zelf echt tot je enkels weg, maar een aantal stappen verder heb je al een mix van modder en gras. En hoe verder je komt hoe meer het op gras gaat lijken (weiland van 500 meter lang). Er zitten een paar heuveltjes in (beeld je nu geen berglandschap in hoor, maar gewoon een ligt hoogteverschil soms Knipoog). Die lagere stukken zijn ook net wat natter dan bovenop in de nattere dagen, maar (redelijk) droog staan is altijd mogelijk.