Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tieneke schreef:Ik gok op een vroege aprilgrap en ik denk dat het gaat om zo'n heel ding dat je zogezegd aan je paard moet hangen, heb er ooit eens een plaatje van gezien. Ik kan me echt niet voorstellen dat je verplicht bent om net dat te gebruiken, dat kunnen ze je gewoon niet verplichten.
Ik denk dus: grote onzin.
: is officieel raadsbesluit !!
. 100 euro, dat kunnen ze niet maken, vind ik. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Dan zou ik nog liever heel de rit afwandelen met een kruiwagentje om de poep op te scheppen. Tieneke schreef:Dan zou ik nog liever heel de rit afwandelen met een kruiwagentje om de poep op te scheppen.
slimmerik schreef:Tja en ik kan het dan niet laten om te zoeken en te zoeken en kom dus het verslag tegen van de gemeenteraad van 30 januari jl. En daar is inderdaad een amendement aangenomen:Citaat:8. 8e wijziging Algemene Plaatselijke Verordening
(APV)
De heer Van der Torn noemt de verordening een
stap in de goede richting; er zijn een aantal artikelen
geschrapt.
De heer Edel wil een artikle aan de APV toevoegen
en dient een amendement in.
AMENDEMENT
De raad van de Gemeente Nieuwerkerk aan den
IJssel, in vergadering bijeen op 30 januari 2007;
gelet op artikel 33 van het Reglement van Orde;
kennis genomen hebbende van:
de 8e wijziging Algemene Plaatselijke Verordening;
overwegende:
- dat door de toename van het aantal paarden in onze
gemeente tevens de overlast van de uitwerpselen
van deze paarden op de openbare weg toeneemt;
- dat ondanks de opruimplicht de overlast toeneemt in
plaats van afneemt;
- dat gerichte handhaving lastig is;
besluit:
toevoeging van navolgende lid 4 bij het artikel 2.4.18
van de APV:
4. De berijder of begeleider van paard of pony is
verplicht binnen de bebouwde kom op de openbare
weg zijn paard of pony te voorzien van een op
effectieve wijze aangegespte paardenpoepzak.
en gaat over tot de orde van de dag.
http://ris.new.applicatieweb.nl/downloa ... 1-2007.pdf
Tja dat wordt dus de poepzak...![]()
![]()
Tieneke schreef:Ja, die heb ik gezien, maar ik blijf het een belachelijke maatregel vinden, want 1) gaan ze alle paarden opwachten op straat en bekeuren wie geen poepzak heeft? 2) dat kost evenveel moeite als gewoon de overtreders op straat signaleren en die een boete uitdelen.
Dat is ook weer waar. Ik ben overigens benieuwd hoe die straten er daar dan uitzien, want dan moet het toch serieus over the top zijn.
Lous schreef:Ik denk dat dit ook best een leuke 1 april grap kan zijn....
Ik denk dat ik maar eens in Nieuwerkerk ga kijken of ik een paard of pony kan vinden met zo'n ding aan zijn/haar kont. Ik denk dat de kans 0,000000001% is dat ik er iemand mee tegenkom
Paulusjuh schreef:Lous schreef:Ik denk dat dit ook best een leuke 1 april grap kan zijn....
Ik denk dat ik maar eens in Nieuwerkerk ga kijken of ik een paard of pony kan vinden met zo'n ding aan zijn/haar kont. Ik denk dat de kans 0,000000001% is dat ik er iemand mee tegenkom
En misschien nog wel kleiner. Ik loop zelf regelmatig buiten met mn shet en kom dan ook heel veel andere paarden tegen. Na dit besluit heb ik iedere keer mn hoofd omgedraaid wanneer ze voorbij waren om te kijken of andere paarden wel een poepzak hadden...
nouu....niet dus!![]()
Ook zo raar dat het alleen in Hart van Holland staat...ze mogen het dan wel eens beter communiceren..