Rij jij altijd met beenbescherming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Re: Rij jij altijd met beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:15

runningkawa schreef:
Maar dan moet je wel gezien hebben dat er wat haren missen Lachen
Gelukig heb ik in ruim 20 jaar peesbeschermer gebruik nog geen last van witte plekjes gehad Lachen

Heb het niet opgemerkt. want kaal werdt het niet echt dus Tong uitsteken

Bedankt voor de tip Elaine! kan dat nu ook nog gewoon. Is ondertussen al jaartje terug Knipoog
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 13-02-07 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:17

die van mij alleen met rijden, mijn paarden staan dag en nacht buiten (met schuilstal uiteraard..) dus om het dier heel zijn leven lang in te pakken zie ik niet zitten Knipoog

Paardenmeis1

Je kan het proberen. Ik kreeg de tip eens toen mijn paard schuurplekken had en ontdekte dat dat hielp.

Ik loop altijd de benen van mijn paard na als ik de peeskappen afdoe, dus dan zie ik meestal wel of er een plekje haar mist.

Niek123

Bij onze pony's gebruiken we alleen bescherming met springen en buitenritten, en af en toe met inrijden voor een dressuurwedstrijd.
Als de pony's een paar dagen niet naar buiten zijn geweest (door bv slecht weer) krijgen ze eerst wel bescherming om, die we na een half uurtje af doen.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:18

das wel een goede tip ik zal hem ook onthouden!

ik rijd soms met beenbeschermers soms met bandages en soms met niets ligt er maar net aan wat ik ga doen
hij loopt hele dagen in de wei zonder beenbescherming!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:01

Rijd nooit met beenbescherming Lachen
Niet nodig, en het maakt je paard z'n benen toch alleen zwakker.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:58

Waarom denk jij dat benen zwakker worder van bescherming?

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:59

Altijd peesbeschermers voor en strijklappen achter..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:06

Mietje schreef:

wordt je hoofd dan ook zwakker van een cap????

of bij motorrijders wordt hun hoofd zwakker van een helm Ja

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:17

Marliesje schreef:
Waarom denk jij dat benen zwakker worder van bescherming?

Een been kan zichzelf prima beschermen. Een wondje heelt wel weer.
Vergelijk het met bijvoorbeeld een enkelbandage bij jezelf. Als je daar altijd mee looopt word je enkel steeds zwakker omdat hij zelf toch niks meer hoeft te ondersteunen, omdat de bandage dat doet. In principe gewoon het lui worden van het been.
Ook wel vergelijkbaar met dekens. Als een paard constant met een deken op loopt kan hij zichzelf op den duur niet meer zonder deken warmhouden. Helemaal aangepast op leven met een deken dus Lachen
(God wat kan ik toch slecht uitleggen Nagelbijten / Gniffelen Ik hoop dat je zo een beetje snapt wat ik bedoel?)

kimmie261 schreef:
Mietje schreef:

wordt je hoofd dan ook zwakker van een cap????

of bij motorrijders wordt hun hoofd zwakker van een helm Ja

Denk het niet. Een cap ondersteunt niet of "werkt niet in". Alleen als je erop valt.
Maar laten we het vooral ontopic houden Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:19

Wat hebben mensen toch met dat bandages ondersteunen Clown?
Ondersteunen doe je bij spieren, en sinds in het onderbeen van het paard géén spieren zitten, valt er dus niks te ondersteunen. Oftewel, alleen een klein beetje bescherming, en verder heb je niks aan bandages verder dan voor het mooie.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:20

een peesbeschermer ondersteund ook echt helemaal niets..het beschermt alleen...

het beschermt tegen bv het achterbeen wat tegen een pees aantikt,waardoor een paard een peesletsel oploopt...

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:21

ik rij altijd met peesbeschermers rond om en met springschoen.
rij namelijk tweespan en af en toe gaan ze bij elkaar op de benen staan

bandage's ondersteunen idd niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:26

Er zitten idd geen spieren, itt bij de mens, dus dat kan je niet vergelijken Lachen

En een klein wondje geneest idd wel weer.
Maar een kapotte pees....

M_nonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:26

jaa ik tijd wel altijd met bbschermers om, gewoon voor de zekerheid! hij heft ook wel x benen dus wel nodig Clown

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:27

Ja ik gebruik BR peeskappen meestal heb ik ze alleen voor om met springen ook achter.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:33

runningkawa schreef:
Er zitten idd geen spieren, itt bij de mens, dus dat kan je niet vergelijken Lachen

Hmm zit wat in
Dan heb ik niks gezegd. Haha!
Desalniettemin ga ik er zeker niet mee rijden

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:19

Nooit zonder, tenzij mijn paard het weer heeft klaargespeelt om der benen zo vies te maken (modder e.d. Knipoog ) dat ik geen bb kan gebruiken, maar dat komt maar zelden voor Knipoog

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:22

runningkawa schreef:
Ik weet dat het in de wei ook kan gebeuren
Zou ik een paard maar een uurtje buiten zetten zou ik het ook doen.
Vaak zij ze dan nog wat gekker en je hebt ze niet te lang aan.
Maar 8 uur of langer bescherming aan vind ik dan niet oke. Voor mij is dat ook de enige reden het niet te doen, de tijd.
En omdat ze dan met gekke dingen toch vrij bewegen en nergens belemmerd worden hoop ik maar dat het goed gaat

Helemaal mee eens Lachen Als ze bij ons op stal het land in gaan, gaan ze met bescherming. Ze staan vaak maar een uurtje of een paar uurtjes in het land, en dan gaan ze een beetje te keer Tong uitsteken

Ik heb ook wel wat geleerd van mijn oude instructrice, jimmy hier op bokt. haar paard heeft al 2 jaar (of meer) een pees blessure, en echt beter worden doet het niet. Ze reed wel met bescherming, maar soms niet. Ik weet niet precies hoe het is gebeurd, maar ik neem het zekere voor het onzekere. Altijd bescherming dus voor mij

_xLarax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:25

ik rijd meestal niet met peesjes en als ik het doe dan is het met springen en dan meestal alleen voor.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:32

runningkawa schreef:

En een wondje kan mijn pony erg slecht op reageren die krijgt gelijk een mega dik been dus liever ook geen wondjes.
Ik hou het dan lekker bij bandageren of als ik niet zoveel tijd heb dan gewoon pees beschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:32

Als dat zo is, dan idd erg verstandig Ja

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:34

Ik rijd meestal met peesbeschermers vooral voor de bescherming. En soms als zin heb met bandages maar komt zelden voor.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:36

somokkele schreef:
Marliesje schreef:
Ik rij dus altijd met bescherming en heb nog nooit ook maar enig schuurplekje kunnen ontdekken. Echt nog nooit. Verward

Hangt ook wel eens van het paard af en het merk peesbeschermers. Als ik die BR-beschermers omdoe bij mijn paard weet ik zeker dat hij zich daar op stuk loopt....
De racing tack (geloof ik) kan hij echter goed hebben

Ik ben voor mijn paard 3 jaar (!!!) op zoek geweest naar beschermers die passen (korte, hele brede benen, dus beschermers zijn èn te lang èn gaan niet dicht tegelijk). Dus als ik keuze had voor een bepaald soort beschermer...

Schuur plekken heb ik ook nog nooit gehad, maar ik heb niet het idee dat die dingen bij een buitenrit van 3 uur door zand, in het water etc. bij 25 graden echt comfortabel zullen zijn. Daarom gebruik ik ze niet. Puur omdat dit paard zich 'toch niet zal aantikken'. Tuurlijk kan je dat nooit 100% zeggen, maar beschermers kunnen ook het een en ander beschadigen (oververhitting, afknellen, schuren, toch niet helemaal goed zitten en daardoor afzakken), en zijn dus ook niet heilig.

Inmiddels heb ik in elk geval beschermers voor met het springen die keurig netjes passen. Daar ben ik in elk geval al erg blij mee.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:09

ik gebruik altijd beenbescherming...! mijn paard mag niks zonder beenbescherming, hij gaat er ook het land mee op en los in de bak.

nou denken jullie zielig paard, maar waarom doe ik dat?

mijn paard tikt niet aan en loopt goed op zijn benen, maar een paar maanden terug is hij op stal (met mij erop) in rengalop onderuit gegaan op het asfalt en zijn we bovenop een auto gevallen. (ik heb een normaal paard, wat verder nooit iets doet of ergens van schrikt) mijn paard is in het voorlicht van de auto gevallen en was enorm gewond (het bloed stroomde eruit) dierenarts is met spoed gekomen en heeft hem gelijk verdoofd en behandeld.

hij vertelde mij dat die beenbeschermers zijn leven hebben gered, als ik die niet had omgehad dan zat al het glas in zijn pezen en had hij direct afgemaakt moeten worden.

een ongelukje zit in een klein hoekje, en daarom doe ik voortaan dus niks meer zonder beenbeschermers, want heb me paard liever nog heel wat jaartjes bij me. (geloof me je schrikt echt enorm als je je paard zo ziet en de dierenarts je dan ook nog verteld dat je geluk hebt gehad dat hij beenbeschermers om had)