Elke dag even de drollen er uit halen en nog wat schoon stro er bij als het nodig is maar in het weekend mest ik de hele stal heel goed uit + vers stro er bij ! Groetjes Lisa
ik haal elke keer de drollen eruit als de paarden de stal uitgaan. dus soms komen ze 3 of 4 keer uit de stal. en 's morgens haal ik de natte plekken eruit en maak de stal gelijk. daarna veeg ik alles aan zodat het net lijkt alsof de paarden niet uit de stal geweest is elke dag krijgen 7 paarden strohaksel, en 2 paarden krijgen 2 keer in de week krullen
ik haal bij mijn ene pony iedere dag de drollen en de natte plekken eruit bij mijn andere doe ik er wat vaker gewoon stro in want dat is een inloop stal
Ik had vroeger een eigenpaard samen met mijn broer.. Mijn broer werkte toen op een handelstal en daar werd het altijd bijna elke dag wel wat stro erbij gegooid & het een beetje mest eruit, En dan 1 x in de week heel grondig. En dan echt alle stallen..(40+) alles eruit, en dan weer helemaal nieuw erin.
Zelf als ik nu een eigenpaardje zou hebben.. Dan zou het toch op een manege staan, dus dan hoef ik het niet te doen
Ik heb de luxe dat mijn stal gemest word door de pensionhoudster. Maar zij mest in de winter als ze op stal staan, 3x per dag. Ze haalt dan de drollen en natte plekken eruit. 's zomers doet ze het een keer per dag. En zowiezo gaat 1 keer per week de gehele stal leeg.
hallo.. Ik mest de stal van mijn pony 2 keer per week uit. De eerste dag haal ik steeds de drollen eruit. daarna strooi ik hem elke dag bij. Want die van mij is heel vis op stal! Ik kan hem ook vaker uitmesten maar met 2 dagen is zijn stal al helemaal vies. Als ik de stal helemaal uitmest dan gaat alles eruit.
3 keer in de week, en de andere dagen opstrooien. In de winter, als het erg koud is, soms 2 keer in de week. Maar dan gaan er elke keer ook wel drie à vier (grote) kruiwagens vol uit de stal.
Die van ons staan ook erg veel buiten, dat scheelt.
Op de manege waar ik rijd word 1x per dag de natte plekken en de poep eruit gehaald en er word nieuw stro bijgevuld en 1x per week dacht ik mesten ze de hele stal uit dus alles eruit en alles eropnieuw weer in.
De shet staat in het land en heeft een stal waar die in eet en shuilt.. Hij poept er meestal wel in, ik mest uit als het nodig is, als ze in het land poept mest ik de stal veel minder vaak uit dan een periode dat ze alles in d'r stalletje doet
Bij ons Mesten we uit op maandag woensdag en zaterdag, dan gewoon alles er uit. vaak nog een beetje schoon over. En dan opstrooien. Op de overige dagen wordt er op gestrooid en niks uitgehaald.