Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:19

geloof dat de naam spetter niet haar echte naam is....dus afkorten lijkt me wel erg overdreven Haha!

Db zal niet alles lezen denk ik, wijs ze er anders even op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:19

Zo paarden behandelen, dat kan niet...en dan ook nog beweren dat je het zo geweldig doet.
Als je zo goed bent voor je dieren, valt er niks aan de schandpaal te nagelen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:20

runningkawa schreef:
Als ze zelf netjes was geweest, zou dat ook niet gebueren, simpel
Maar ze gooit zelf met valse info en laat haar paarden zo staan alsof dat netjes is.
nee helaas, geen enkel medelijden mee, niets

mee eens Vork Mijn paard zo nog geen 5min in zo'n modder staan. Aangezien de weide er zo erg aan toe is staan ze er al een tijd in..(ja steek het maar op de regen, als het daarvan alleen kwam zonder de paarden erop zou het er anders uitzien,zonder die putten enz)

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:25

Arabesk schreef:
runningkawa schreef:
Waarom mag de waarheid niet in topic te zien zijn?
Men mag wel zeiken over de db en die moet dat maar pikken?

idd Kiwiko, wat je ook graag wilt met je paard, je paard moet het wel goed hebben.
En dat is hier niet.

In NL worden verdachten ook nog altijd met afgekorte achternamen in de krant weergegeven. Ook al is overduidelijk wat ze gedaan hebben.

Ook al ben je een moordenaar je prive gegevens liggen niet zomaar op straat. Ik vind het plaatsen van deze foto's een vorm van schending van de privacy. Dat doet de DB alleen (als het al werkelijk de DB is) om hun eigen straatje schoon te vegen en te laten zien hoe goed ze wel niet zijn.

In het topic 'veulen 24/7 op stal' werd ook geklaagd over de DB, daar komen ze zich ook niet verdedigen, waarom hier dan wel? Ik heb ze uberhaupt nog nooit in een topic gezien, ook niet in heftige discussies die al eerder liepen op bokt, met zaken die veel groter en veel interessanter waren.

Dus zij mag op alle mogelijke manieren de DB zwart maken met een verhaal wat niet helemaal waar is en de DB mag dan niet hun verhaal doen??

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:29

Dit is niet het medium voor de DB om hun verhaal te doen. De DB is een organisatie, spetter is een persóón.

Enfin, dit topic is natuurlijk weer koren op de molen van de bokt-roddelenrottetomatengooi machine.

Doei!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:31

Doei, doei

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:32

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:10

Kom op zeg, ik geloof er geen snars van dat de db hier zit. Ik hoop dat dbmember heeeeeeel snel een ban krijgt.

Waarom geloof ik er niks van? "In overleg met bestuur" zegt dbmember. Is wel een heel actief bestuur dat om 22.00 uur 's avonds nog aan het overleggen is over een enkel gevalletje.
En dan nog erger, het mail adres dat ze geeft: @hotmail.com????!!!!
Is de inbox van infolid@dierenbescherming.nl vol en hebben ze snel een hotmail adresje aangemaakt?
Die foto's zeggen ook niks. Mijn paarden hebben een verharde uitloop en een inloopstal, maar de wei ziet er na een regenbui ook zo uit. Als je even met je rug naar de inloopstal en de verharde ondergrond gaat staan, heb je zo een paar 'schokkende' foto's gemaakt.
Niet dat ik zeker weet dat de betreffende persoon onschuldig is, ik zeg dus dat ik het niet weet!!!!!
Voordat we dat gedoe weer krijgen...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:15

Ik ga het tot op de bodem uitzoeken. Inmiddels heb ik een email gestuurd naar de betreffende DB afdeling en de hoofdvestiging met uitleg van dit hele voorval en de vraag of dit inderdaad in overleg met het bestuur is gedaan.

Als het niet de DB is maar iemand anders. Dan kan spetter04 deze persoon aanklagen wegens laster en smaad. En ik denk dat de DB ook niet blij is dat er uit hun naam posts worden geplaatst en daar zijn ze dus nu van op de hoogte.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:20

En Spetter kan volgens mij ook van bokt het ip nummer opeisen, als het een rechtszaak wordt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:22

arno8 schreef:
En Spetter kan volgens mij ook van bokt het ip nummer opeisen, als het een rechtszaak wordt.

Uit zeer betrouwbare bron kan ik vertellen dat dit inderdaad kan. Mocht achteraf blijken dat iemand ten onrechte is aangegeven of de 'verdachte' is aangegeven door iemand die er zelf ook belang bij had, kan de 'aangever' aangeklaagd worden en alle middelen kunnen daarbij ingezet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:47

Wat zijn jullie sneu
Zoals ik al eerder zei, kan mij het bommen wie het is.
Ik ben tenminste blij dat er te zien is hoe het landje er echt uitziet
En je kunt dan wel voor 24/7 buiten zijn, vind ik ook mooi Ja
Maar zo...nee. schandalig!

Ik hoop dat ze spetter een giga boete geven en erg in de gaten houden.
Een paard op stal houden is mishandeling, maar dit ook.

En ik vind het om je janken dat jullie dat verdedigen omdat iemand op niet zo'n subtiele wijze op bokt komt.
Wat maakt dat uit, is dan het welzijn van de dieren niet meer belangrijk?
Moet dan ineens de mens maar verdedigd worden?
Het dier, zonder stem is de l.., waarom die niet verdedigen??

Verder is spetter maar een schuilnaam, dus haar naam wordt helemaal niet aangetast, dus doe er niet zo moeilijk over dat dit hier staat. Verward
Spetter had zelf de paarden kunnen verhuizen, dat deed ze dus niet anders zien ze er niet zo uit.
Als ze goed was geweest voor haar dieren, zonder liegen, had ook niemand dit hier neer hoeven zetten. Eigen schuld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:34

Heel apart dat opeens alle Naturals dit rechtvaardigen en het voor Spetter opnemen, terwijl Spetter zelf heel schijnheilig in een ander topic over de DB aan het klagen is, terwijl haar dieren er ZO bijstaan. Die beesten hebben geen droog plekje om te staan, en wanneer de DB eens een keer in actie komt is het gelijk fout? Zij kiest er voor om die dieren zo te houden, dan mag de DB van mij best eens de andere kant van het verhaal laten zien, vind ik eigenlijk nog rechtvaardig ook.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:40

Wat een gedoe zeg allemaal, dan meot de DB echt nodig bij mij langskomen zeg na een paar dagen hoosbuien. Mijn paddock heeft er rond de tijd van de storm er twee dagen zo uit gezien. Niet ideaal en ze stonden dus ook de meeste tijd lekker droog binnen maar verplaatsen was er toen niet bij omdat het hekwerk beschadigd was door de storm. Van dei paar dagen hebben ze niks gekregen hoor. Als het een week zoals toen gehoosd heeft blijft geen enkel landje volgens mij meer droog, ik had dna bijvoorbeeld graag foto's gezien van twee dagen later, dikke kans dat het al veel een veel minder was

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:56

Ik vind het goed dat de DB hier laat zien hoe de paarden er echt bijstaan. Die foto's spreken voor zich. Ik snap niet dat sommige bokkers zo raar reageren, spetter mag wel de DB zwart maken, en als de DB laat zien hoe ze paarden erbij stonden, dan moet je ze gaan aanklagen? Wat een onzin, ze laten hier alleen maar de waarheid zien. Ik denk dat het veel eerlijker zou zijn als mensen zouden toegeven dat ze verkeerd bezig zijn geweest met hun dieren. Want wat als de DB niet had ingegrepen, dan stonden ze nu tot hun buik in blubber?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:57

de DB heeft toch helemaal niet ingegrepen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:06

cremellogek schreef:
Ik vind het goed dat de DB hier laat zien hoe de paarden er echt bijstaan. Die foto's spreken voor zich. Ik snap niet dat sommige bokkers zo raar reageren, spetter mag wel de DB zwart maken, en als de DB laat zien hoe ze paarden erbij stonden, dan moet je ze gaan aanklagen? Wat een onzin, ze laten hier alleen maar de waarheid zien. Ik denk dat het veel eerlijker zou zijn als mensen zouden toegeven dat ze verkeerd bezig zijn geweest met hun dieren. Want wat als de DB niet had ingegrepen, dan stonden ze nu tot hun buik in blubber?

Idd!!! Als paardenliefhebber kóm je toch niet op voor mensen die hun paarden zó neerzetten?
Ik snap het echt niet Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:07

Deze heeft zoal ik begrepen heb verplicht laten verplaatsen

2 dagen later vroor het, wil niet weten hoe gevaarlijk het landje dan is

En tussen niet meer droog of tot aan de knieën in de drek, zonder een droog plekje
Kom op zeg, zo mag je toch geen dieren houden! Hoe kan iemand dat goed praten, bah!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:09

Ik snap er ook niets van.. De DB mag de andere kant niet laten zien, maar die beesten mogen er wel zo bij staan en die fjord mag zelfs vastgezogen staan in de modder

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:14

Arabesk schreef:
Uit zeer betrouwbare bron kan ik vertellen dat dit inderdaad kan. Mocht achteraf blijken dat iemand ten onrechte is aangegeven of de 'verdachte' is aangegeven door iemand die er zelf ook belang bij had, kan de 'aangever' aangeklaagd worden en alle middelen kunnen daarbij ingezet worden.

Als je je bezig houd met zulke achterlijke complot theorien gaat het grote plaatje duidelijk aan je voorbij! Ik vind het goed dat er mensen zijn die begaan zijn met dieren en zien wanneer eigenaren verkeerd bezig zijn met hun dieren. Net als bij zinloos geweld is het juist en moedig om daar dan aangifte van te doen. Het gaat er hier niet om wie er aangifte heeft gedaan, maar om het belang van de dieren. Ook hier zijn de dieren na bezoek van de DB er duidelijk op vooruit gedaan, dus ze hebben goed werk verricht!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:24

NatasjaM schreef:
Toen ik het in juni kocht lag het er anders bij als een paradijsje. En ja, gezien de situatie en de mensen hier in het dorp denk ik absoluut dat het voor een groot deel jaloezie is! En zoals ik al eerder heb gezegd is het maar een deel van het weiland wat blubberig is, niet alles!

Maar goed, sommige mensen weten het altijd beter dan anderen en dat geldt vooral voor mensen met geld of mensen die ouders hebben met geld. En aangezien ik geen van beide heb en hard moet werken voor mijn centjes, ben ik trots op mijn eigen weiland, blubberig of niet.

Ik weet vrij zeker dat de mensen die de DB gebeld hebben mij persoonlijk kennen en vindt het daarom dubbel laf dat ze niet gewoon mij persoonlijk hebben aangesproken als zij vinden dat er iets niet in de haak is op mijn weiland.

Als jij je weiland tijd geeft om bij te komen dan zou het er nu ook goed bij liggen. Zolang jij ze in de blubber laat lopen komt je weiland nooit meer bij.

Ik denk niet dat het om jaloezie gaat hoor. Als die paarden echt 24/7 flink nat staan dan vind ik dit vrij normaal dat er een melding van gemaakt wordt

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:30

Ik snap ook niet waarom mensen denken dat iemand aangifte doet om je te zieken ofzo. Dat zou niet eens in mij op komen, blijkbaar denk je dan zelf zo, of zou je zelf aangifte doen om de verkeerde redenen. Als de DB bij mijn paarden of bij die van m'n zusje op de stoep zou staan zou ik toch denken dat ik gewoon verkeerd bezig ben geweest. En dat zou ik heel erg voor de paarden vinden. Het is goed dat de DB je daar op kan wijzen, want blijkbaar hebben sommige mensen dat niet eens door. Maar je moet je dan wel gaan focussen op een goeie oplossing voor je dieren ipv je bezig te houden met wie dan wel niet melding gemaakt heeft..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:35

cremellogek schreef:
Maar je moet je dan wel gaan focussen op een goeie oplossing voor je dieren ipv je bezig te houden met wie dan wel niet melding gemaakt heeft..

klopt. Je kunt nu wel blijven door gaan dat mensen die veel geld hebben de DB gebeld hebben omdat ze jaloers zijn. Maar zolang er geen nuttige oplossing bedacht wordt om je paarden droog te laten staan blijven de mensen in je omgeving jaloers

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:39

Er zijn genoeg mensen die de DB bellen om niks hoor, daar zou ik niet zo zeker van zijn. Een keer heeft iemand gebeld over mijn paarden omdat de ene steeds de andere aan het pesten was volgens die vrouw, echt belachelijk. Dus zulke mensen heb je helaas ook genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:40

Idd, de schuld bij andere gaan leggen heeft geen nut
Paarden die zo staan moeten geholpen worden.
Doet de eigenaar het niet, ziet die dat niet in ben ik blij dat er mensen zijn die wel aan de bel trekken.
En ik mag hopen dat een eigenaar er toch een les uit haalt

Natuurlijk zijn er mensen die bellen terwijl er niet aan de hand is.
Maar dan doet de DB ook niks.
Ik vind ze vaak zelfs aan de late kant ingrijpen, dus als ze dan wat doen is het vaak wel nodig (natuurlijk maken ze ook fouten, maar hier vind ik dat duidelijk niet)