verhoging stalgeld, hoe geregeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kysia

Re: verhoging stalgeld, hoe geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:21

Needje schreef:
Zal wel weer kortzichtig zijn Bloos maar beregenen? Dat doet de natuur! Bemesten 1x per jaar. En betalen voor het land zullen ze toch moeten. Of er paarden staan of niet Nagelbijten / Gniffelen En opslag. Ze hebben er toch een schuur voor? Clown Haha!

ja oke betalen moeten ze toch
maare eh...jij maakt toch gebruik van dat land ook voor jou paard ligt er hooi enz in opslag
die pensionhouder verleent jij daar mee toch een dienst

dus kortzichtig mijn menig JA

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:25

Daarom betalen we ook 2x zoveel voor een baal hooi als dat ie kost kysia!
Ik betaal 4 euro voor een baal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:26

Dat wist je van te voren.
Persoonlijk zou ik het dat echt teveel vinden, maar goed, dat was jou keuze al toen je er kwam staan Lachen

idd kysia
Zo bedoel ik het ook.
Jij maakt gebruik van hen land.
gelukkig doen mensen dat, hun prive en land verhuren, anders hadden velen een probleem, want op het balkon past ie niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:28

Rosaly, ik heb ook jaren zo gestaan, alles wat je doet is dus feitelijk voor een ander. Idd ze doen niets,lijkt ook wel of het ze niks kan schelen. Ik was wel gewonnen met een plek, want kan zelf niks achter het huis zetten, maar voelde me vaak gebruikt. Wij onderhielden hun terrein, de stal (gebouw) en de wei (de grond dus in feite) Alles was in niet onderhouden staat en wij hebben er in de loop van de tijd veel geld in gepompt, van lampen, electrische bedrading, ramen, noem maar op.

Het enige waar ik blij mee was, was dat ik helemaal goed voor mijn paard kon zijn. Nu staat hij in pension en zijn stal ligt altijd vol stront, het voer is niet mijn keuze en ook komt het wel eens voor dat hij binnen staat terwijl het mooi weer is. Dan neem ik met kromme tenen voor lief, maar ik ben wel blij dat ik niet meer mijn geld hoef te gebruiken om de kiet van een ander te onderhouden.

Ik heb dus op 2 self-service stallen gestaan, de laatste waren ook nog eens schatrijke mensen die echt op een dubbeltje doodvielen. Wij hebben dus bewust geen materialen meer aangeschaft, dus 2 ramen met karton Haha! afgeplakt, geen lamp vervangen Haha! , geen schroefje of wat dan ook Haha! , zij dus ook niet, want het mag alleen geld op brengen. Zelfs als je paard wat mankeert, hebben ze geen eens belangstelling gehad. Zo mocht ik van de zomer wel om 23.00 uur komen om de weide pomp uit te zetten, we mochten bij de gratie gods een keer besproeien (kost extra electra). Ik heb dus geweigerd om zelf nog terug te komen om op dat knopje te drukken. Stel dat zij 100 meter gaan lopen om op dat knopje te gaan drukken.

Maar zolang mijn paard nog bij een ander moet staan, zal ik altijd ergenis hebben en altijd mij genaaid voelen. Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:31

Op een zelf service stal kan het natuurlijk wel wat verhogen, maar imo nooit zoveel als op een all-in staal.

Russel, wil je me wat adressen door geven?
Ben echt geintresseerd Ja

En idd, bij een ander is er altijd wat. Helemaal mee eens
Koop je zelf je toko?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:34

Niet mijn bewuste keuze. Er werd gezegd dat je zelf voor alles moest zorgen en dat je het ook bij hun kon halen. En nu opeens mag je geen hooi ergens anders halen omdat ie dan niet weet wat er in zit. Op zich heel logisch, maar als ik bij een gerenomeerd bedrijf hooi haal zal dat echt wel goed zijn. En is goedkoper!

Tsja, en als er een lamp kapot is en na 2 weken nog niet gemaakt, dan haal ik zelf wel een nieuwe Haha!
Zal de bonnetjes wel bewaren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:35

Met zo'n rare regel zou ik het simpelweg niet eens zijn als die ineens ingevoerd word
Scheelt gewoon teveel in de kosten.

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:37

Roxx schreef:
verriemerrie schreef:
Kuilgras en bodembedekking kosten de stalhouder niets, alleen het werk, hij haalt het van eigen land,

Naar mijn idee maak je hier een denkfout. Dat eigen land zal ongetwijfeld met geld van de bank zijn gekocht. Dus hij is voor dat land weldegelijk geld kwijt, namelijk de rente die hij jaarlijks betaalt. En aangezien grond in Nederland nu niet bepaald gratis is kan alleen de rente over de grond die een pensionhouder gebruikt aardig in de papieren lopen.

Helaas voor hem weet ik dat de boerderij, bijgebouwen, grond en alle aanverwante al generaties lang in familie bezit zijn, dus hypotheek zal best meevallen. Ja de hypotheek voor de binnenbak die hij vorig jaar neer gezet heeft en waar de pensionklanten (meer als 20) € 10,- per maand voor moeten betalen en die hij ook nog 1 avond in de week 2,5 uur verhuurt voor € 15,- per uur. De grond die niet voor de paarden beschikbaar is wordt gebruikt om koeien die naar de slacht moeten op te laten lopen om evt medicijnen er uit te laten gaan voor ze geschikt zijn voor consumptie.

Boeren rijden op landbouwdiessel die toch weer een heel stuk goedkoper is, machines verhuurt hij, hij werkt er nog naast. Dus ik denk dat die kosten toch wel meevallen. 5 jaar geleden moesten we de electriciteit met 4 pensionklanten ophoesten, nu met ruim 20. Aantal lampen die branden zijn het zelfde.
Grond / wei beregenen: heb ik hem nog nooit zien doen en hij haald gemiddeld 4 x per jaar kuilgras van het land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:38

Needje schreef:
Niet mijn bewuste keuze. Er werd gezegd dat je zelf voor alles moest zorgen en dat je het ook bij hun kon halen. En nu opeens mag je geen hooi ergens anders halen omdat ie dan niet weet wat er in zit. Op zich heel logisch, maar als ik bij een gerenomeerd bedrijf hooi haal zal dat echt wel goed zijn. En is goedkoper!

Tsja, en als er een lamp kapot is en na 2 weken nog niet gemaakt, dan haal ik zelf wel een nieuwe Haha!
Zal de bonnetjes wel bewaren Tong uitsteken

Het gaat er niet om dat hij niet weet wat er in zit, zal hem een zorg zijn dat jouw paard dood gaat van de JKK. Het gaat erom dat jij bij hem koopt zodat hij er op kan verdienen. Dat voor 30 paarden, tik uit je winst!!!

Ik zorgde voor mijn eigen stalbedekking en hooi, dus ze konden op mij niets verdienen liepen zo 15 euro per maand op mij mis, en je begrijpt het al ze hebben mij zo dwars gezeten dat ik weg ging, nu hebben ze weer iemand die van hun koopt dus daar verdienen ze meer op dan op mij, geld is het enige waar het om gaat.

kysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:40

haha balkon...................zou wel lekker zijn in portomonee maar ja krap he

gelukkig snappen mijn klanten waar hun geld aan op gaat
ben daar ook eerlijk over
ze weten wat alles kost op gebied van onderhoud,vaste lasten grond,verzorging enz

enne needje
ik heb niets van mijn eigen land
ik haal 4x per maand mijn hooi,stro,kuil,zaagsel met jeepie en trailer
(bakkie rijd 1 op 4,5 met trailer)
voor mezelf kom ik met 1 x rijden toe dus logisch dat daar ook een bijdrage van in het stalgeld zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:41

verriemerrie

als hij zo ruim zit, waarom gaat hij er dan daarnaast nog werken?
Kan hij alles aan de belasting geven?
Denk dat hij dan vast wat minder ruim zit.
Denk je ook niet?

maar als je zo te klagen hebt, vertrek je toch?

Regenen moet het toch echt doen wil je gras hebben
Vorig jaar was het gras wat je niet beregende dor.
Daarna kon je nog wel wat kuilen, hooien niet omdat het te vaak regende

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:42

RK, Ik heb t ook nooit zo begrepen. En ik had zelf pas nog een pakje kuil gehaald voor in het land, en daar zei ie niets over. Maar toen een ander stalgenootje een paar balen hooi had meegenomen (van super kwaliteit! en 3 euro) kreeg ze toch te horen dat dat niet de bedoeling was. Vond ik wel apart. Dat je het niet wilt opslaan kan ik me voorstellen. Maar we hebben voerkasten. Dus daar kan je inzetten wat je wilt in principe!
Maar goed, ik zou dus heel wat centjes besparen op dit moment als ik zelf die balen van 3 euro kon halen. Scheelt 15 euro in de maand. Dan vind ik het minder erg als de stal zelf 10 euro duurder wordt Knipoog Tong uitsteken

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:42

Bij ons hebben ze de stalling ongeveer met een tientje of €15 verhoogt! En dat terwijl we afvalhooi en stro meestal krijgen! En ik sta in een containerstal en een binnenstal kost €5 duurder, dat is toch geen verhouding meer toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:43

runningkawa schreef:
Op een zelf service stal kan het natuurlijk wel wat verhogen, maar imo nooit zoveel als op een all-in staal.

Russel, wil je me wat adressen door geven?
Ben echt geintresseerd Ja

En idd, bij een ander is er altijd wat. Helemaal mee eens
Koop je zelf je toko?

Ik moet dan gaan duiken, ik heb nl de laaste 3 jaar geen stro meer gehaald ivm stofallergie, maar het is in de klei, dus over de Maas. Dan kan ik nog vragen aan een collega van mijn man, hij heeft weer een adres en dat is 1 x kopen als die man zijn stro binnen haalt. Moet je ook bij hem gaan halen, hij slaat niks op. Klaaswaal heet het daar.

Ik kan een kennis van mij vragen, maar haar heb ik onlangs ook geholpen toen ze nodig had.

RK als je er voor gaat rijden, ben je brandstofkosten kwijt en dan ben je misschien wel net zo duur uit. Kan mij niet voorstellen dat die uitgestrekte vlaktes in Limburg niet die adressen heeft. Weet niet waar je zit, maar als je ook nog bij de duitse grens zit, dan wist ik het wel.

MIjn pensionhouder heeft stro uit Duitsland laten komen, mooi droog goudgeel stro en hij betaalde maar 60 euro per ton meer dan in Nederland. Ook hem kan ik vragen, krijg je wel grote pakken, maar van binnen zijn ze ook droog en absoluut niet stoffig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:47

stro heb ik nooit, gaat mij echt om hooi.
Ik zit vlakbij eindhoven
Met een auto die 1 op 6 benzine loopt met een aanhanger erachter Lachen

Grote pakken kan ik niet kwijt, moet er eerst een schuur van zeker 75.000 komen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:48

Het gaat dus om hooi, ik had het over stro.

Wat betaal je voor hooi?

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:49

runningkawa schreef:
verriemerrie

als hij zo ruim zit, waarom gaat hij er dan daarnaast nog werken?
Kan hij alles aan de belasting geven?
Denk dat hij dan vast wat minder ruim zit.
Denk je ook niet?

maar als je zo te klagen hebt, vertrek je toch?

Regenen moet het toch echt doen wil je gras hebben
Vorig jaar was het gras wat je niet beregende dor.
Daarna kon je nog wel wat kuilen, hooien niet omdat het te vaak regende

Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar het groeid hem boven het hoofd.
Het is een echte ouderwetse boer die niets liever doet als geld potten.
Heb de jaaroverzichten van de rijvereniging gezien waar hij voorzitter van is: idem ook lekker potten.
Hij heeft het geluk dat zijn grond aan bospercelen ligt en dus niet gauw droog is, plus hij kuilt liefst net te nat zodat het eigenlijk niet geschikt is voor paarden maar het al oude koeienvoer.

En als je goed gelezen hebt ga ik binnen kort idd vertrekken.
Hij vind nl. ook dat hij met de paarden van de pensionklanten kan doen wat hij wil. Ook tegen de uitdrukkelijke wens van de eigenaar in.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:50

Klaaswaal? Dat ligt onder Rotterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:50

Het ging op die pagina over hooi Lachen
Ga jij het hebben over stro Haha!

2 euro zelf van het land halen.
2,50 uit de schuur.
Beide moet ik door het jaar heen.
Vind dat zelf niet duur, want het is erg mooi hooi.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:51

Ik vind t alleen wel een beetje flauw dat er maar geroepen blijft worden dat je maar weg moet gaan als je t er niet mee eens bent!
Makkelijk gezegd. Maar er zijn bij mij in de buurt weinig stallen waar ik m'n paard wil hebben staan, of welke ik red qua afstand. En ik sta super hier verder. Maar dat betekend niet automatisch dat ik alles maar helemaal OK hoef te vinden?!?! De voordelen wegen nog steeds zwaarder als de nadelen. Pas als mijn paard de dupe er van zou worden ga ik weg. Maar hij heeft t super naar z'n zin!
Verder zijn de meeste dingen waardoor ik vind dat verhoging niet nodig is helemaal niet storend. Maar wel als het duurder wordt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:51

RK waarom heb jij geen hooi van eigen land? Ze staan hele dagen buiten, heb je wel hooi nodig?

Ik ken ook een loonwerker, die bewerkt het land, dus hooien en het hooi neemt hij mee als betaling voor zijn werk. Dus gesloten beurs. Die man heeft 1 paard en hij neemt natuurlijk af voor zijn eigen paard. De rest neemt die loonwerker mee, genoeg om te kunnen verkopen en zo hebben ze het geregeld.

Jij kunt ook klanten verzamelen en de loonwerker laten komen, de klanten halen het af van het land, jij hebt je eigen hooi en je verdient er wat op of je verkoop hooi is betaling voor het hooien van jouw eigen land voor je zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:52

Op zo'n plek zou ik ook gaan
Ik bepaal wat er met hem gebeurd.
Natuurlijk moet dat wel passen bij de regels van het pension

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:53

runningkawa schreef:
Het ging op die pagina over hooi Lachen
Ga jij het hebben over stro Haha!

2 euro zelf van het land halen.
2,50 uit de schuur.
Beide moet ik door het jaar heen.
Vind dat zelf niet duur, want het is erg mooi hooi.

1,75 van het land halen, ga jij er voor rijden dan ben je hetzelfde kwijt. Heb je een adres via via en kom je gewoon elk jaar en neem je genoeg af, kun je hier bij de boer ritselen voor 1,50 per pak. Ik had zo een adres, maar boer is gestopt met hooi, oude man, helaas.

kwintun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:54

hej,
ik had gehoord dat het voor de pony's 7.50 werd en de paarden 10.00 en toen kreeg ik een mailtje en kon je je handtekening neerzetten als je ertegen was ofso maar okee ik vind het niet nodig zo verhogen het moet betaalbaar kunnen blijven tog??? Ach gut Ach gut

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:55

Lielle schreef:
Klaaswaal? Dat ligt onder Rotterdam.

Ja, dat ligt de andere kant uit, maar dat is zo mooi spul, dat blinkt je te gemoet en als je ziet wat een troep er hier dit jaar is.