Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ittheclown schreef:wow ik woon zeker in een duure omgeving :S
Waar ik mijn paard ( eind volgend jaar ga ik op zoek )
Ga stallen ben ik 170 euro per maand kwijt dat is voor paddok met loopstal dan komt er nog 10 euro bij voor bix en 10 euro voor de huur van een kast dat is dus al 190 euro en dan heb ik nog niet eens de inenting enzv dr bij opgeteld komt zowat op 300 euro en dan mag ik zelf ook nog uitmesten maar eerlijk gezecht ben ik gek op uitmesten hoe stom het ook klinkt.
Maar daarvoor heb ik wel een heerlijk stukje paddok waar mijn paard zijn stal in en uit kan lopen een binnenbak buitenbak mega veel weide stapmolen longeerkraal spuitplaats enzv.
Ik vraag me af wat je kan verwachten voor 60 euro per maand ?
Jol1 schreef:Het is niet slim om alvast een uitrijdeken te kopen als je niet eens weet welke maat je paard gaat worden. Je zegt tussen 1.60 en 1.70, maar dat kan wel 2 dekenmaten schelen. Hoeveel denk je eigenlijk uit te gaan geven voor zo'n paard, want je praat niet over een shetlander. Daarnaast denk ik dat het maandbedrag dat jij in gedachten hebt om zo'n paard te houden echt minimaal is.
kill3rgirl schreef:ik koop gewoon alvast wat dingen waarvan ik zeker weet dat ze passen
kill3rgirl schreef:aan 150 euro in de maand heb ik genoeg...dat heb ik na gevraagd aan diegene waar ik mijn pony's verzorg...hij heeft zelf 14 paarden en pony's en is z springen en z dressuur geweest en heeft vroeger ook zelf een paard betaald!
vroegah) kill3rgirl schreef:Jol1 schreef:Het is niet slim om alvast een uitrijdeken te kopen als je niet eens weet welke maat je paard gaat worden. Je zegt tussen 1.60 en 1.70, maar dat kan wel 2 dekenmaten schelen. Hoeveel denk je eigenlijk uit te gaan geven voor zo'n paard, want je praat niet over een shetlander. Daarnaast denk ik dat het maandbedrag dat jij in gedachten hebt om zo'n paard te houden echt minimaal is.
dat mag je denken![]()
![]()
Paan schreef:Mensen met paarden hebben de hemel op aarde. Maar in het echte leven geen cent om uit te geven.

Chocotof schreef:Ach laat dat kind toch.
Die ouders hebben vast een keertje ja gezegd om van het eeuwige gezeur af te zijn en nu neemt ze het serieus.
En ik zou al helemaal geen spullen gaan kopen voor een paard dat er nog niet eens is.
Mijn pony zou volgens het boekje dekenmaat 155/165 moeten hebben door haar stokmaat. Maar omdat ze veel front heeft,
heeft ze maat 175. Niet erg slim dus!