kosten van een paard per maand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: kosten van een paard per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:44

Zou misschien ook handig zijn om even door te nemen hoe een paard inelkaar zit en hoe je verschillende symptonen van ziektes kunt herkennen. Ik bedoel het niet dramatisch, maar dat je niet voor ieder pietluttig dingetje de DA erbij moet halen omdat je niet weet wat er aan de hand is. Scheelt ook weer geld...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:51

wow ik woon zeker in een duure omgeving :S
Waar ik mijn paard ( eind volgend jaar ga ik op zoek )
Ga stallen ben ik 170 euro per maand kwijt dat is voor paddok met loopstal dan komt er nog 10 euro bij voor bix en 10 euro voor de huur van een kast dat is dus al 190 euro en dan heb ik nog niet eens de inenting enzv dr bij opgeteld komt zowat op 300 euro en dan mag ik zelf ook nog uitmesten maar eerlijk gezecht ben ik gek op uitmesten hoe stom het ook klinkt.
Maar daarvoor heb ik wel een heerlijk stukje paddok waar mijn paard zijn stal in en uit kan lopen een binnenbak buitenbak mega veel weide stapmolen longeerkraal spuitplaats enzv.
Ik vraag me af wat je kan verwachten voor 60 euro per maand ?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:53

Het is niet slim om alvast een uitrijdeken te kopen als je niet eens weet welke maat je paard gaat worden. Je zegt tussen 1.60 en 1.70, maar dat kan wel 2 dekenmaten schelen. Hoeveel denk je eigenlijk uit te gaan geven voor zo'n paard, want je praat niet over een shetlander. Daarnaast denk ik dat het maandbedrag dat jij in gedachten hebt om zo'n paard te houden echt minimaal is.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 19:13

ittheclown schreef:
wow ik woon zeker in een duure omgeving :S
Waar ik mijn paard ( eind volgend jaar ga ik op zoek )
Ga stallen ben ik 170 euro per maand kwijt dat is voor paddok met loopstal dan komt er nog 10 euro bij voor bix en 10 euro voor de huur van een kast dat is dus al 190 euro en dan heb ik nog niet eens de inenting enzv dr bij opgeteld komt zowat op 300 euro en dan mag ik zelf ook nog uitmesten maar eerlijk gezecht ben ik gek op uitmesten hoe stom het ook klinkt.
Maar daarvoor heb ik wel een heerlijk stukje paddok waar mijn paard zijn stal in en uit kan lopen een binnenbak buitenbak mega veel weide stapmolen longeerkraal spuitplaats enzv.
Ik vraag me af wat je kan verwachten voor 60 euro per maand ?

lezen!!!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 19:13

Jol1 schreef:
Het is niet slim om alvast een uitrijdeken te kopen als je niet eens weet welke maat je paard gaat worden. Je zegt tussen 1.60 en 1.70, maar dat kan wel 2 dekenmaten schelen. Hoeveel denk je eigenlijk uit te gaan geven voor zo'n paard, want je praat niet over een shetlander. Daarnaast denk ik dat het maandbedrag dat jij in gedachten hebt om zo'n paard te houden echt minimaal is.

dat mag je denken Knipoog Haha! Tong uitsteken

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 21:35

Sterker nog, ik spreek uit ervaring en jij vraagt advies!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 21:36

Tekst was dubbel geplaatst.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:22

Wees nou eerlijk naar je zelf toe, je weet nu al dat je te weinig geld hebt en toch wil je het door zetten. Ik wil ook wel eens wat maar wat niet gaat dat gaat niet.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 10:01

aan 150 euro in de maand heb ik genoeg...dat heb ik na gevraagd aan diegene waar ik mijn pony's verzorg...hij heeft zelf 14 paarden en pony's en is z springen en z dressuur geweest en heeft vroeger ook zelf een paard betaald!

Flieka_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:05

Welk ras paard wil je eigenlijk gaan kopen?
Een paard is echt wat duurder dan een D of E-pony..

Als jij je niks van ons wil aantrekken moet jij dat weten, al denk ik zelf dat je het maar beter wel kan doen!

IK HOOR VAN GENOEG MENSEN DAT ZE EEN PAARD WEG DOEN VANWEGE FINANCIELE REDENEN!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:29

Tja, en als je het allemaal al zelf zo goed weet, waarom stel je dan nog deze vraag op bokt? Of wil je alleen maar antwoorden die in je straatje passen?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:41

kill3rgirl schreef:
ik koop gewoon alvast wat dingen waarvan ik zeker weet dat ze passen Haha!

Maar een weekje of twee terug zocht je nog spullen die "pasten op een paardje van 1.55-1.65 of alles daar tussenin"!

Dus naast je budget wordt ook je paard steeds groter...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:02

kill3rgirl schreef:
aan 150 euro in de maand heb ik genoeg...dat heb ik na gevraagd aan diegene waar ik mijn pony's verzorg...hij heeft zelf 14 paarden en pony's en is z springen en z dressuur geweest en heeft vroeger ook zelf een paard betaald!

Ja dat kan wel kloppen maar vroeger was alles een stuk goedkoper en stalling al heelemaal.
( doet me gelijk denken aan die reclame Tong uitsteken vroegah)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:50

Ongeveer 8 jaar geleden betaalde ik voor een ponybox 150 gulden per maand en diezelfde box kost nu 170 euro (zonder krachtvoer) per maand. Dat is wel even meer dan verdubbeld! Nu staan ze thuis, maar als ik alle kosten optel dan zit ik nog aan een aardig bedrag per maand.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:59

Die 150 is zonder verzekering, veearts en hoefsmit enzo.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:05

TS heeft het ook nog eens over een groot paard (tussen 1.60 en 1.70 m) Over het algemeen kost zo'n paard in onderhoud ook meer dan een sober ponyras.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:06

ach lekker blijven dromen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:13

kill3rgirl schreef:
Jol1 schreef:

dat mag je denken Knipoog Haha! Tong uitsteken

Neem nou eens advies aan van mensen die een eigen paard hebben. Een goede dekenmaat heeft ook te maken met de bouw van je paard. Mijn paard (1.74) heeft maat 205. Een ander paard bij ons op stal die maar ietsje groter is heeft maat 215. En hij is maar 3 cm groter!! Dus spullen vooraf kopen terwijl je nog geen paard hebt, is niet handig. Stel je koopt nu een dressuurdekje en je koopt straks een paard incl zadel. Alleen het zadel is een veelzijdigheidszadel. Dan heb je niks aan je dekje die je nu koopt. Peesbeschermer idem dito. Misschien heeft je paard wel hele dunne benen en heb je een pony maat nodig terwijl jij net paarde maat hebt gekocht. Ik denk niet dat je deze spreuk kent, maar neem hem eens in overweging:
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde. Maar in het echte leven geen cent om uit te geven.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:14

Wij hebben ons paard (en een a-pony'tje) ook sinds 5 jaar thuis staan en ik ben erachter gekomen dat het qua kosten niet zo heel veel uitmaakt of je 'm nu thuis of op een pensionstal hebt staan...Bovendien ben je thuis nooit klaar! Ik ben per maand ong 150 euro kwijt voor m'n paard alleen aan de dagelijkse dingen. Dus brok, stro en hooi, mestafvoer, bak bijhouden etc etc. Daar reken ik dus niet de jaarlijkse enting bij, hoefsmid, reparaties aan tuig etc. Puur de dagelijkse dingen. Je bent altijd duurder uit dan je vantevoren berekend hebt. Daar moet je echt rekening mee houden hoor! Je kunt niet zeggen: vandaag maar een keer geen hooi want ik heb effe geen geld. Je moet eerlijk zijn tegenover jezelf want anders is het niet eerlijk tegenover je (toekomstige) paard.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:25

Paan schreef:
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde. Maar in het echte leven geen cent om uit te geven.

Oh,ik kon 'm anders....

Mensen met paarden leven als hemel op aarde, maar als ze sterven, valt er niks te erven Haha!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:53

Ach laat dat kind toch.

Die ouders hebben vast een keertje ja gezegd om van het eeuwige gezeur af te zijn en nu neemt ze het serieus.

En ik zou al helemaal geen spullen gaan kopen voor een paard dat er nog niet eens is.

Mijn pony zou volgens het boekje dekenmaat 155/165 moeten hebben door haar stokmaat. Maar omdat ze veel front heeft,
heeft ze maat 175. Niet erg slim dus!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 17:27

Chocotof schreef:
Ach laat dat kind toch.

Die ouders hebben vast een keertje ja gezegd om van het eeuwige gezeur af te zijn en nu neemt ze het serieus.

En ik zou al helemaal geen spullen gaan kopen voor een paard dat er nog niet eens is.

Mijn pony zou volgens het boekje dekenmaat 155/165 moeten hebben door haar stokmaat. Maar omdat ze veel front heeft,
heeft ze maat 175. Niet erg slim dus!

nou dan geloof je dat toch lekker!
zo zijn mijn ouders niet..dat jij nou ouders hebt die niet tegen jou gezeur kunnen!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:42

Je ouders zouden er verstandig aan doen om zelf te informeren (en dan niet bij jou) wat er allemaal bij komt kijken als je een paard houdt en wat de kosten ervan zijn. Zelf kom je helaas erg onvolwassen en onverstandig over.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 17:46

Der ouders hebben nog niks toegezegd.
Ze krijgt niet zomaar een paard heeft ze gezegd, dus zómaar een paard kopen zit er ook niet in.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 17:49

m'n ouders hebben wel degelijk toegezegd...