Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:26

Hmmm, erg vaag... Maar wel fijn, dat Dak zich zo goed voelt.
Inderdaad moet je nu niet téveel hoop krijgen, maar snap zeker dat je dat ervan krijgt, want stel je voor dát........Pffffff! Dat zou gaef zijn!

Maar enig idee hoeland die procedure nu weer gaat duren? (ze hebben wel weer iedere keer iets hè?! Machtig!:S)

merrieveulen

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 00:14

dat klinkt wel heerlijk zeg! in ieder geval zal hij dus nog een fijn leven kunnen krijgen op het land! het klinkt mij alsof hij geen, of in ieder geval weinig, pijn heeft! echt fijn om te horen! het gaat vast goedkomen met hem, of hij nou onder het zadel kan of niet!

alleen het contract nog, en dan is het allemaal voor elkaar! we geven een boktfeestje als het allemaal rond is joh!!!

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:12

Wat fijn dat Dak zich beter voelt!!! Het wil zeggen dat hij gewoon erg happy is bij jou!!! Mijn merrie zou er eigenlijk ook niet meer moeten zijn, stikt van de artrose en zou pijn moeten hebben maar is zoooo blij met haar leven en heeft geen pijn. De dierenarts zegt ook dat we haar maar lekker moeten laten genieten omdat ze dat zelf graag wil. Ik denk dat ze een veel hogere pijngrens hebben als ze gelukkig zijn!! Goed teken !!!!! En dan komt de rest ook wel goed! We duimen door en de champagne staat al klaar

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:00

was een beetje nieuwsgierig hoe het nu gaat met de overeenkomst.......

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:19

jeetje dat het zo goed met hem gaat... als ik jou verhaal zo lees zou ik begrijpen dat je bijna het idee hebt dat je er op zou kunnen klimmen, maar niet te overmoedigd worden hè !
en nog een keer heel erg veel succes met je geduld! ik weet zeker dat het helemaal goed komt, voor jou dat het contract er zo snel mogelijk komt en dat dak een leuk leven heeft, onder het zadel of gewoon lekker als weidepaardje!!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:53

Zo het duurde even maar heb het hele topic doorgelezen. Weet niet wat ik moet zeggen. Echt gewoon SUPER van je dat je je zo hebt ingespannen ( en nog steeds) voor dit paard. Ik hoop dat je binnenkort weer es een keertje bericht krijgt

Zou echt wel super zijn als je dmv die behandelingen hem een zo pijnloos mogelijk leventje kunt geven. Hoop echt het beste ervan!

Sharlon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:00

hehe, geruime tijd later en ik heb alles doorgelezen. helemaal goed! Ik vind het echt super wat je doet.

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:00

ook ik vind het het super van je hoor.
Er mooi paard trouwens, hoe gaat het nu met hem?
Ik duim voor je dat het uiteindelijk helemaal goed komt en volg het hier ook natuurlijk

Lizzii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:46

Heb ook het hele topic gelezen, echt tof dat je dat doet en heel veel sterkte nog met Dak.
Misschien ook een goede raad voor je met allerlei dure en pijnlijke behandelingen start neem eerst eens een kijkje op de website van Antoine de Bodt www.hoefkatrol.com i.v.m Dak zijn problemen, misschien kan hij je al een heel eind op weg helpen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 18:20

Laatste nieuws: Volgens mij ( ) zijn nu alle contracten door iedereen zo goed als ondertekend. Kon het niet helemaal uit het mailtje halen... Ze heeft nu 2 zieke kinderen en daarom niet veel tijd. En mbt het geld, daar zou ze de komende dagen ( of maanden voor jaren, hihi) voor zorgen. Maar een echt tijdstip stond er niet in. Maar we houden de moed erin. Het is tenslotte pas eind maart..

Maar ik heb wel maandag foto's gemaakt en dacht, ach..dan zet ik die er wel op, zit tenminste een beetje goed nieuws in, (eindelijk!) want ik vind zijn draf er zeker op vooruit gegaan is!!!!!!

Had laatst een aanval van intens schuldgevoel dat ik hem toch in leven heb gelaten. Schoot me te binnen dat de dierenarts gezegd had dat ik hem moest laten inslapen want het was zielig dat ik hem in leven liet en wilde gaan behandelen... Maar het is zo moeilijk, hij is zo vrolijk, druk en bokt en galoppeert als de beste. En geen stap kreupel!
Aanschouw de foto's en zeg nou zelf: is dit een zeilig paard dat ingeslapen moet worden?

Ja, heren dierenartsen: Hij kan lopen. (ze vroegen of hij nog wel kon lopen na het zien van de foto's)
Afbeelding

Best een beetje ruim zelfs....
Afbeelding

En niet als een kreupel, zeilig hoopje paard..
Afbeelding

Hij kan zijn hoeven zelfs optillen...
Afbeelding

Ik had hem gepoetst hoor..
Afbeelding

En nog een knappe foto van hem.
Afbeelding

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:27

Ik vindt het super dat je je zo voor dat dier inzet.
Het is onvoorstelbaar hoe sommige mensen met dieren omgaan.
Sterkte ermee!

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:33

Rivano wat een super gave foto's. Echt geen zielig hoopje paard. Als hij zo oud kan worden, zou ik hem niet laten inslapen. De vraag blijft natuurlijk heeft hij pijn. Als je hem zo ziet niet denk ik.

De komende tijd veel succes en sterkte en vooral volhouden en genieten.

gr.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:13

hij ziet er echt ZOOO goed uit! als je hem zo ziet zou je denken dat hij niks mankeerd. hij is echt mooi en heeft een uitstraling om jaloers op te zijn ! ik weet zeker dat jij hem een goed leven kan bieden zolang Dak maar laat merken dat hij er zelf zin in heeft. en aan die foto's te zien doet hij dat wel!!

_Inge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:15

mooie foto's, en je zou niet zeggen nee dat hij pijn heeft, op alle foto's met zijn oortjes naar voren en genietend
Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen, hij laat je duidelijk weten dat zijn leventje nog niet voorbij is.
En als je echt zou zien dat hij pijn had had je hem vast al in laten slapen.

maar hoe is hij verder, in stal enz, heeft hij daar wel, pijn, wij lang stilstaan of korte bewegingen of het opstaan?

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:57

Dat is een blij paardje!!! Dus je hebt zeker het juiste gedaan!!!!!!!!!!!
Ik vraag me dta met mijn paardje dagelijks af maar heb ook met mezelf afgesproken; niet kreupel en blij = genoeg pijnvrij!!!! En als hij kreupel en neerslachtig wordt kun je altijd nog zien of je de keuze moet maken.

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:38

Zo te zien aan de foto's is hij in ieder geval happy met z'n leventje nu en dat is denk ik toch wel het belangrijkste!
En wat supertjes dat ie er zo goed uitziet. Vind z'n koppie echt zó leuk!!!

Alleen wel jammer dat de communicatie nog stteeds een beetje te wensen laat en je nog steeds niet helemaal weet wat er nu nog moet enso......
Ben je t nu niet stront- en stróntbeu??

(had al respect voor je actie met Dak, maar nu absoluut ook voor al het geduld dat je ervoor hebt....Pffffff! OOk niet makkelijk, dunkt me.)

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 00:52

TopVictory schreef:
maar hoe is hij verder, in stal enz, heeft hij daar wel, pijn, wij lang stilstaan of korte bewegingen of het opstaan?

Op stal vind ik hem wel wat onrustig. Steeds rondje draaien enzo, maar ik weet niet of hij dat ook doet als er niemand bij is. Zijn stal ligt wel altijd een beetje overhoop. Op de wei is hij rustiger, als hij tenminste niet aan het spelen, rennen en gek doen met de andere paarden is. (of merries aan het dekken..) De eigenaresse van de stal ziet hem nooit kreupel lopen, alleen maar galopperen en gek doen. Ze zei ook dat als ze het niet geweten had, ze werkelijk noooooit gedacht zou hebben dat er (lichamelijk) wat mis was met dat paard.

atreyuevita schreef:
En als hij kreupel en neerslachtig wordt kun je altijd nog zien of je de keuze moet maken.

Aan de longe is hij wel kreupel, maar zo los in de bak/wei niet. In tegendeel. Inslapen kan inderdaad altijd nog. Als hij er als een zielig hoopje paard bijstaat (zoals in het begin een beetje was) dan is de beslissing ook niet moeilijk meer.

Jaan81 schreef:
Ben je t nu niet stront- en stróntbeu??

Sinds ik mijn verwachtingspatroon bijgesteld heb gaat het een stuk beter. Omdat ik eigenlijk vind dat hij er wel goed en blij bijstaat, en ook beter loopt, vind ik het ook minder erg dat het steeds zo uitgesteld wordt. In het begin ergerde ik me er dood aan. Dat was omdat ik niet met behandelen kon beginnen als alles nog niet rond was. Dacht steeds: SCHIET NOU OP!! Elke dag uitstel moet hij langer met pijn rondlopen.
Kreeg vandaag een mail dat ze volgende week het geld overmaakt, en me de 2 ondertekende contracten zowel per mail als via de post opstuurd. Als het maar geen 1 april grap is..

Heb ondertussen ook de procedure gevonden voor DNA aanvraag. Kosten vallen me mee, er stond alleen niet hoelang het precies allemaal duurt. Moet het nog een keer goed doorlezen, want volgens mij moet je ook contact opnemen met het stamboek. Beetje lastig, want volgens mij zit die niet in Nederland..

Achja, heb ik wat uit te zoeken gedurende de wachttijd.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 02:32

diep respect

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 02:36

sjee zeg, wat een verhaal! Kreeg alleen al kippenvel van de eerste pagina en pijn als reactie op wat dit dier moet hebben gevoeld!brrr
Echt petje af dat je je zo inzet voor dit dier, het goede zal bij je terugkomen vroeg of laat. Wat fijn dat hij zo'n verbetering laat zien, ik ga dit topic in de gaten houden omdat ik beniewd ben naar de verdere ontwikkelingen.

Heeel veel succes met deze mooie kanjer en zijn verhaal!! Super dat jij bestaat en zo handelt!

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:09

Cheveyo schreef:
en pijn als reactie op wat dit dier moet hebben gevoeld!brrr

Kan er nog steeds niet over uit dat de eigenaresse hem (wetende van zijn aandoeningen) op 4 ijzers met kalkoenen eronder op de trailer naar Duitsland gezet heeft...
En ook nog vrolijk vertellen dat ze "in-1-ruk" doorgereden zijn, omdat ze niet snel konden rijden omdat de achteras stuk was van de trailer.

Echt, je kon me wegdragen toen ik dat hoorde!!!!

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:10

Rivano schreef:
Aan de longe is hij wel kreupel, maar zo los in de bak/wei niet. In tegendeel. Inslapen kan inderdaad altijd nog. Als hij er als een zielig hoopje paard bijstaat (zoals in het begin een beetje was) dan is de beslissing ook niet moeilijk meer.

Maak je daar maar geen zorgen om! Mijn paardje rent niet meer rond, ze kijkt zelf wat ze pijnloos kan en dat is maximaal een half rondje draf of galop in de wei daarna gaat ze weer stappen. Dat Dak rondrent is echt een goed teken! Als hij pijn zou hebben zou hij zich wel inhouden!
Longeren is heel belastend dus zou me geen zorgen maken!

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 04:27

Vind dat hij er echt een stuk beter uitziet als op de eerste foto's die je op bokt hebt neergezet. Hij kijkt veel vrolijker en gezonder uit zijn ogen. Het lijkt net alsof hij nu de tijd van zijn leven heeft en er duidelijk van geniet. Alsof hij nooit vrijheid heeft gehad.

Vind het zo super van je dat je je zo voor dit paard inzet, heb er heel veel respect voor!!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:07

hoe gaat het nu allemaal???

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:28

Puf. puf, ADEM IN ADEM UIT, Zucht..

Het bleef erg stil aan de andere kant van de mail.. (ik do ealles per mail omdat ik dan schriftelijk bewijs heb) Maar geen contracten en geen geld. Op een gegeven moment was ik het echt zat, wilde allemaal boze mails sturen. Maar heb me ingehouden. Heb iets geschreven als: Heb vandaag op mijn online bankrekening gekeken maar zag dat het geld er nog neit was. Zijn er problemen?

Vond het een erg vriendelijke zin, gezien hoe ik me voelde. Vandaag een reactie gekregen, ze was een paar dagen weg geweest, maar zou et allemaal zo snel mogelijk verzorgen binnen een paar dagen... (maar dta hebben we eerder gehoord) Maar ik denk dat het er nu wel van gaat komen.. we blijven optimistisch.

Wat wel goed nieuws is: De eigenaren van de pensionstal waar hij staat gaan op vakantie en hebben gevraagd of ik dan de boel wil overnemen zolang. Dan woon ik ook in hun huis en kan elke dag heeeel veel tjid aan Dak besteden!! (Ok, ook de andere paarden zal ik aandacht geven.) Lijkt me echt heeeeerlijk.

Maar het zou nog heerlijker zijn wanneer voor die tijd alles rond is.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:04

zou echt geweldig zijn als nu alles binnen een paar dagen geregeld zou zijn!!

heel veel plezier met Dak (en de andere paardjes natuurlijk ) als de pensioneigenaren op vakantie zijn!!!