week stil staan en dan gelijk springen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:22

Had ik het dan tegen jou? Wie zei dat wij onredelijk waren?

Juist ja, Gilraen.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:22

[***] schreef:
Pony is rustig maar toch hebben ze er schrik van om hem uit stal te halen?!

Sorry, maar ik snap er niks meer van .. ik ga slapen ... byebye

IHijw as in de wei erg dominant tegenover hun, dreigen etc. en dat heeft ze nu schrik aangejaagd. Het is niet omdat hij wild is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:23

Als je dat niet hebt gewilt, had je wat moeten regelen

en ja, zoeits doe je vóórdat er wat gebeurd

jij gaat er alleen nu pas over nadenken, beetje laat, niet?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:23

anita_Sab schreef:
Gilraen schreef:
onredelijke mensen, ik ga slapen doei
Ennuh Welshcobfan, laat je niet gek maken, ziek maar lekker uit

oow ja moet ze vooral doen, ze kan hem nog wel even stil laten staan

hoe dom ben je

beter lezen schat morgen mag hij weer zijn benen strekken

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:23

Gilraen schreef:
onredelijke mensen, ik ga slapen doei
Ennuh Welshcobfan, laat je niet gek maken, ziek maar lekker uit

Weekje extra kan er ook wel bij!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:24

NOGMAALS< MORGEN ECHT AAN DE HAND GAAN STAPPEN!
Heb toevallig vorige week nog iemand van zijn paard afgeholpen tijdens de clubles en die had ook maandagziekte, had ook week stilgestaan op stal (ben heel boos geworden op eigenaresse)! Maandagziekte is niet tof en bijzonder schadelijk voor de spieren van je paard. Door verzuring breken ze zelfs af...

gretoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:24

dit is echt weer typisch bokt, wat een gezeik zeg! er word 100 keer het zelfde gezegd, nee daar schiet ze lekker wat mee op!

weet niet wie het volgende allemaal zei, geen zin om op te zoeken, maar degene die het hele topicg gelezen hebben weten wie ik bedoel:
1 keer in de week uimesten, maar om de dag of 2 dagen word wel de mest eruit gehaald,
hier krijgt ze groot commentaar op, maar hoezo?? Er staat ook duidelijk dat het paardje elke dag schoon stro krijgt, dat is toch rpima voor dat beestje!

Een stalling zonder weidegang, dan moet je een andere stal gaan zoeken, nou dit is echt zooo krom! slaat gewoon nergens op, sommige mensen kunnen dat nou eenmaal niet betalen, of dat is niet in de buurt, als je paard op een stal staat zonder weidegang gaat ie heus niet dood hoor, raken ze vanzelf aan gewend dat ze geen wei hebben.
Als ie vaak en lang genoeg uit stal komt is dat toch prima! (die van mij hebben wei, komen elke dag minimaal 4 uur buiten maar ja niet iedereen heeft dat)

Dit neemt niet weg dat ik de hele week op stal staan goed keur, nee dus, maar al het door drammen hier over heeft weinig nut naar mijn idee. Ze heeft nu vast en zeker wel door dat bijna heel bokt hier niet tegen kan.

Welshcobfan, het is nu eenmaal gebeurd, dit kan je niet terug draaien, vanaf nu is voorkomen beter dan genezen, maar je paardje zal het je vast wel vergeven hoor! zo te horen heeft ie t altijd erg goed!
Laatst bijgewerkt door gretoes op 07-12-05 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:25

runningkawa schreef:
Als je dat niet hebt gewilt, had je wat moeten regelen

en ja, zoeits doe je vóórdat er wat gebeurd

jij gaat er alleen nu pas over nadenken, beetje laat, niet?

Ik ging ervan uit dat het goed was, omdat het mijn back-up team nu al ruim 2 jaar zo is. En dat heeft nooit problemen opgeleverd. ik weet nu dus wel dat er een fout in dat systeem zit.

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:25

Welshcobfan schreef:
Vliegles zal wel meevallen, pony heeft wel een rustig karakter

als ie een rustig karakter heeft konden die meisje ook wel even met hem lopen.

en trouwens ook een paard met een rustig karakter moet even z'n energie kwijt als ie een week heeft stil gestaan
weetje wel hoelang dat is een week.
ze moeten jou een keer een week lang opsluiten in een hok waar je amper je kont kan keren en alleen af en toe eten brengen en een aai over je bol geven
dan word je toch ook helemaal gek en als je er dan na die week weer uit mag ga je toch ook springen en rennen en gek doen van vreugde

hoe kun je nou in hemelsnaam denken dat dat beestje rustig gaat stappen als ie er weer uit mag
Laatst bijgewerkt door 11a11 op 07-12-05 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:26

geen wei is niet erg
wel dat er geen uitloop is in wat voor vorm dan ok

dat van het mesten heeft ze er daarna pas weer bij gesmoest
eerst stond er alleen maar 1x in de week

en zo komen er steeds andere wendingen aan het verhaal

ach ja, je moet iets om kromme dingen recht te lúllen

en owja, als je niks fatsoenlijks kan betalen aan stalling, waarom dan een paard?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:27

gretoes schreef:
dit is echt weer typisch bokt, wat een gezeik zeg! er word 100 keer het zelfde gezegd, nee daar schiet ze lekker wat mee op!

weet niet wie het volgende allemaal zei, geen zin om op te zoeken, maar degene die het hele topicg gelezen hebben weten wie ik bedoel:
1 keer in de week uimesten, maar om de dag of 2 dagen word wel de mest eruit gehaald,
hier krijgt ze groot commentaar op, maar hoezo?? Er staat ook duidelijk dat het paardje elke dag schoon stro krijgt, dat is toch rpima voor dat beestje!

Een stalling zonder weidegang, dan moet je een andere stal gaan zoeken, nou dit is echt zooo krom! slaat gewoon nergens op, sommige mensen kunnen dat nou eenmaal niet betalen, of dat is niet in de buurt, als je paard op een stal staat zonder weidegang gaat ie heus niet dood hoor, raken ze vanzelf aan gewend dat ze geen wei hebben.
Als ie uit stal komt is dat toch prima! (die van mij hebben wei, komen elke dag minimaal 4 uur buiten maar ja niet iedereen heeft dat)

Dit neemt niet weg dat ik de hele week op stal staan goed keur, nee dus, maar al het door drammen hier over heeft weinig nut naar mijn idee. Ze heeft nu vast en zeker wel door dat bijna heel bokt hier niet tegen kan.

Welshcobfan, het is nu eenmaal gebeurd, dit kan je niet terug draaien, vanaf nu is voorkomen beter dan genezen, maar je paardje zal het je vast wel vergeven hoor! zo te horen heeft ie t altijd erg goed!

Dank je , jij snapt me tenminste itt tot de meeste mensen .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:27

die fout wist je al, want je wist al dat de meiden bang waren...smoesje 1001

11a11

Re:

Welshcobfan schreef:

beter lezen schat morgen mag hij weer zijn benen strekken

ja en wat als je oow zo trouwe verzorgster nou morgen weer niet komt

Vie

Re:

gretoes schreef:

Dat was eerst niet gezegd. (Geloof niet dat ik daar commentaar op had, maar heb wel alles gelezen .)

gretoes schreef:
Dát is pas krom, een paard heeft gewoon beweging nodig, en niet één-twee uurtjes per dag. Dit hoeft niet persé een wei te staan, maar beweging moet ie wel hebben.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:28

Gedane zaken nemen inderdaad geen keer .

Even een opmerking tussendoor over het stalmanagement van 1 keer per week uitmesten en 2 keer per dag voeren: als dat de manier is waarop de pony's gehouden worden dan lijkt me dat geen punt. Natuurlijk zijn er ook andere manieren, maar om nu gelijk de TS ook slecht stalmanagement te gaan verwijten gaat me te ver (overigens worden potstallen helemaal niet uitgemest tussendoor en alleen opgestrooid ).

Welshcobfan: is je pony wel op half voer gezet? Of nog minder? Of hebben je vriendinnen er gewoon dezelfde hoeveelheid voer in gegooid? (of misschien nog wel extra omdat hij zo zielig was?).
Morgen in elk geval heel rustig en voorzichtig doen. Niet teveel willen gelijk. Maandagziekte/bevangenheid is iets waar je heel erg voor moet uitkijken.

Anoniem

Re:

en dat na een week laat weten

maar goed ik ga slaapjes doen...

doei

Chantal173

Re:

Gilraen,ze heeft het zelf opgezocht..
Iemand met een beetje verstand van paarden weet dat je een paard na een week rust niet weer direct vol aan het werk kan zetten..

En daarbij komt dat ik nog steeds vind dat als je aan een dier begint,je daar de verantwoording voor moet dragen.En hemel en aarde moet bewegen om een oplossing te vinden,mocht jezelf niet in staat zijn tijdelijk voor de zorg van een dier te dragen(trouwens dat moet gewoon al geregeld zijn voordat je in zo'n situatie terecht komt).

Vie

Re:

Nu weet ik waarom vaak hetzelfde wordt gezegd, we hebben dezelfde gedachte en posten die tegelijkertijd.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:30

jah vervelend is dat he :p heb je mooi je verhaal getyps, blijkt het er opeens al 5 keer te staan

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:30

runningkawa schreef:
geen wei is niet erg
wel dat er geen uitloop is in wat voor vorm dan ok

dat van het mesten heeft ze er daarna pas weer bij gesmoest
eerst stond er alleen maar 1x in de week

en zo komen er steeds andere wendingen aan het verhaal

ach ja, je moet iets om kromme dingen recht te lúllen

en owja, als je niks fatsoenlijks kan betalen aan stalling, waarom dan een paard?

stalling is niets mis mee, zijn juist super Mooie ruime buitenstallen. Uitloop is er helaas niet. normaal word de wei gebruikt ervoor maar dat is nu echt onmogelijk. ja en ik nam aan dat jullie wel zouden snappen dat paard wel elke dag stro kreeg en dat ik hem neit in de stront laat staan en dat het logisch is dat de vieste plekken wordne weggehaald anders heeft het schone stro ook amper zin. ik had het ook dan echt over uitmesten-> hele stal leeg halen. en dat doe ik ook 1 keer in de week dus ik banketstaaf niets recht

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:31

Ik ben het duidelijk eens met [***] En runningkawa. Wat ik niet snap is dat je verzorgsters / vriendinnen hem niet de stal durven uit halen. maar er wel mee willen gaan springen morgen.. Dan moet hij toch ook zijn stal uit? En dan moeten ze toch ook langs de weg??

Tja, verder krijg ik ook kromme tenen van dit soort mensen.. er is toch wel zeker 1 sterke man die je beestje had kunnen buiten zetten, en anders hadden ze m maar in de wei gegooit (ook al is die nat) dan wassie in elk geval buiten!

Tja, raar he dat zon paarden nog geen 3 dagen later bij mij op me werk staan, met een spierbevangenheid tot tokio..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:31

maar hoe zou het toch komen, dat zoveel mensen hetzelfde denken (op een paar enge uitzonderingen na)

nu ben ik echt weg

edit
ennu niks is logisch, als je de vraag durft te stellen of je na een week kunt gaan springen

ow ja voor de goede orde, over de stal heb ik verder niks gezegt gehad

11a11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:32

maar wat nou als je verzorgster morgen weer niet komt en dat was over 3 of 4 dagen verteld
daar had je nog geen antwoord op gegeven
of wat als ze eraf donderd en haar been breekt dan moet jij er helemaal alleen voor zorgen dat zou erg zijn krijg het beestje nog minder aandacht

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 22:32

Apple schreef:
Gedane zaken nemen inderdaad geen keer .

Even een opmerking tussendoor over het stalmanagement van 1 keer per week uitmesten en 2 keer per dag voeren: als dat de manier is waarop de pony's gehouden worden dan lijkt me dat geen punt. Natuurlijk zijn er ook andere manieren, maar om nu gelijk de TS ook slecht stalmanagement te gaan verwijten gaat me te ver (overigens worden potstallen helemaal niet uitgemest tussendoor en alleen opgestrooid ).

Welshcobfan: is je pony wel op half voer gezet? Of nog minder? Of hebben je vriendinnen er gewoon dezelfde hoeveelheid voer in gegooid? (of misschien nog wel extra omdat hij zo zielig was?).
Morgen in elk geval heel rustig en voorzichtig doen. Niet teveel willen gelijk. Maandagziekte/bevangenheid is iets waar je heel erg voor moet uitkijken.

pony is idd op half voer gezet, daar heb ik wel gelijk aan gedacht. biks (basisbrok) krijgt hij nu maar een kwart schepje voor de smaak

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:36

Welshcobfan schreef:

pony is idd op half voer gezet, daar heb ik wel gelijk aan gedacht. biks (basisbrok) krijgt hij nu maar een kwart schepje voor de smaak

Ik hoop wel dat ie een enorme hoeveelheid hooi gevoerd krijgt? Dan heeft ie in elk geval nog "iets"
Toch zou ik niet op die stal blijven staan, dat betekent dus dat je je paard niet los kan gooien omdat de wei nat is en dat is dus inprecipe de hele winter zo. Een paard moet gewoon even kunnen buiten scharrelen.