Juist ja, Gilraen.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
[***] schreef:Pony is rustig maar toch hebben ze er schrik van om hem uit stal te halen?!
Sorry, maar ik snap er niks meer van .. ik ga slapen ... byebye
anita_Sab schreef:Gilraen schreef:onredelijke mensen, ik ga slapen doei
Ennuh Welshcobfan, laat je niet gek maken, ziek maar lekker uit
oow ja moet ze vooral doen, ze kan hem nog wel even stil laten staan![]()
![]()
hoe dom ben je
morgen mag hij weer zijn benen strekken
Gilraen schreef:onredelijke mensen, ik ga slapen doei
Ennuh Welshcobfan, laat je niet gek maken, ziek maar lekker uit
runningkawa schreef:Als je dat niet hebt gewilt, had je wat moeten regelen
en ja, zoeits doe je vóórdat er wat gebeurd
jij gaat er alleen nu pas over nadenken, beetje laat, niet?
Welshcobfan schreef:Vliegles zal wel meevallen, pony heeft wel een rustig karakter
gretoes schreef:dit is echt weer typisch bokt, wat een gezeik zeg! er word 100 keer het zelfde gezegd, nee daar schiet ze lekker wat mee op!
weet niet wie het volgende allemaal zei, geen zin om op te zoeken, maar degene die het hele topicg gelezen hebben weten wie ik bedoel:
1 keer in de week uimesten, maar om de dag of 2 dagen word wel de mest eruit gehaald,
hier krijgt ze groot commentaar op, maar hoezo?? Er staat ook duidelijk dat het paardje elke dag schoon stro krijgt, dat is toch rpima voor dat beestje!
Een stalling zonder weidegang, dan moet je een andere stal gaan zoeken, nou dit is echt zooo krom! slaat gewoon nergens op, sommige mensen kunnen dat nou eenmaal niet betalen, of dat is niet in de buurt, als je paard op een stal staat zonder weidegang gaat ie heus niet dood hoor, raken ze vanzelf aan gewend dat ze geen wei hebben.
Als ie uit stal komt is dat toch prima! (die van mij hebben wei, komen elke dag minimaal 4 uur buiten maar ja niet iedereen heeft dat)
Dit neemt niet weg dat ik de hele week op stal staan goed keur, nee dus, maar al het door drammen hier over heeft weinig nut naar mijn idee. Ze heeft nu vast en zeker wel door dat bijna heel bokt hier niet tegen kan.
Welshcobfan, het is nu eenmaal gebeurd, dit kan je niet terug draaien, vanaf nu is voorkomen beter dan genezen, maar je paardje zal het je vast wel vergeven hoor! zo te horen heeft ie t altijd erg goed!
, jij snapt me tenminste itt tot de meeste mensen
. Welshcobfan schreef:
beter lezen schatmorgen mag hij weer zijn benen strekken
gretoes schreef:weet niet wie het volgende allemaal zei, geen zin om op te zoeken, maar degene die het hele topicg gelezen hebben weten wie ik bedoel:
1 keer in de week uimesten, maar om de dag of 2 dagen word wel de mest eruit gehaald,
.)gretoes schreef:Dát is pas krom, een paard heeft gewoon beweging nodig, en niet één-twee uurtjes per dag. Dit hoeft niet persé een wei te staan, maar beweging moet ie wel hebben.Een stalling zonder weidegang, dan moet je een andere stal gaan zoeken, nou dit is echt zooo krom! slaat gewoon nergens op, sommige mensen kunnen dat nou eenmaal niet betalen, of dat is niet in de buurt, als je paard op een stal staat zonder weidegang gaat ie heus niet dood hoor, raken ze vanzelf aan gewend dat ze geen wei hebben.
.
).
runningkawa schreef:geen wei is niet erg
wel dat er geen uitloop is in wat voor vorm dan ok
dat van het mesten heeft ze er daarna pas weer bij gesmoest
eerst stond er alleen maar 1x in de week
en zo komen er steeds andere wendingen aan het verhaal
ach ja, je moet iets om kromme dingen recht te lúllen
en owja, als je niks fatsoenlijks kan betalen aan stalling, waarom dan een paard?
Mooie ruime buitenstallen. Uitloop is er helaas niet. normaal word de wei gebruikt ervoor maar dat is nu echt onmogelijk. ja en ik nam aan dat jullie wel zouden snappen dat paard wel elke dag stro kreeg en dat ik hem neit in de stront laat staan en dat het logisch is dat de vieste plekken wordne weggehaald anders heeft het schone stro ook amper zin. ik had het ook dan echt over uitmesten-> hele stal leeg halen. en dat doe ik ook 1 keer in de week dus ik banketstaaf niets recht

Apple schreef:Gedane zaken nemen inderdaad geen keer.
Even een opmerking tussendoor over het stalmanagement van 1 keer per week uitmesten en 2 keer per dag voeren: als dat de manier is waarop de pony's gehouden worden dan lijkt me dat geen punt. Natuurlijk zijn er ook andere manieren, maar om nu gelijk de TS ook slecht stalmanagement te gaan verwijten gaat me te ver (overigens worden potstallen helemaal niet uitgemest tussendoor en alleen opgestrooid).
Welshcobfan: is je pony wel op half voer gezet? Of nog minder? Of hebben je vriendinnen er gewoon dezelfde hoeveelheid voer in gegooid? (of misschien nog wel extra omdat hij zo zielig was?).
Morgen in elk geval heel rustig en voorzichtig doen. Niet teveel willen gelijk. Maandagziekte/bevangenheid is iets waar je heel erg voor moet uitkijken.
Welshcobfan schreef:
pony is idd op half voer gezet, daar heb ik wel gelijk aan gedacht. biks (basisbrok) krijgt hij nu maar een kwart schepje voor de smaak