Wie hebben jullie als hoefsmid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:54

Heb er verschillende gehad, allemaal toppers: Michiel Oskam uit Hilversum, Ronald Aalders uit Nerderhorst den Berg en nu Jan van de Kuilen uit Weesp. Allemaal stuk voor stuk goede hoesmeden.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:12

Een hoefsmid kiezen is natuurlijk ook persoonlijk net zoals een dierenarts het is maar wat voor ervaringen je ermee hebt.
Zelf heb ik een aantal hoefsmeden gehad maar was er niet tevreden over. De een kwam elke keer te laat of niet en bij de ander was ik constant ijzers kwijt enz.

Nu heb ik al een aantal jaren Johan Meeuwissen en ik ben dik tevreden met hem.

Groetjes

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:29

Ik heb als smid Bram de Lange.. het gaat super. Hij beslaat mijn ijslander (toch wat anders dan een gewoon paard) super. Niet te kleine voetjes, zoals de gewone smeden vaak doen (want het zijn toch pony`s zeggen ze dan).. en op de ijzers en gewichten die ik graag wil. We gaan zo wedstrijd rijden en ze loopt als een trein.. Nooit een ijzer verloren oid.. Nee hoor voor mij geen ander..
De andere paarden van mij worden ook door hem bekapt en beslagen. Ook die hebben geen problemen of lopen moeilijk..
Hij is in de omgang rustig en neemt de tijd voor ze. Eerst Eelco (omgeving Aalsmeer ect.) gehad, maar die sloeg je paard zodra hij iets deed wat hem niet zinde.. En dan zit je bij mij fout. Die man kan pas echt niet met paarden omgaan.

Dus voor mij blijft het Bram de Lange..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:35

vandaag is jerry schllingerhout voor het eerst bij willem geweest. ik moet zeggen.. hij is wel wat duur... 85 euro rondom(hij had alleen extra dikke ijzers in maat 5) maar het zag er wel weer mooi en netjes uit. hoe die loopt weet ik nog niet dat ga ik morgen uittesten, maar de omgang en het werk is top bij hem

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:21

Yvonniej schreef:
maar niemand die henk kroese uit assen(nu duistland) heeft

jawel hoor mijn tante Alanta hier op bokt
heb je een haflinger???, maakt ie daar ok rare opmerkingen over( niet zo bedoelt maar meer grappen) hij heeft namelijk tegen mij gezegd dat ie het maar lompe beesten vind en dat hij er liever niet meer dan 2 op een dag wil doen, dat ie liever KWPN'ers heeft omdat ie tenminste meewerken hahaha ook een beetje uit gekheid natuurlijk, vind heb wel tof

zelf heb ik trouwens kor van der wei voor mn pony en als ik het goed heb reitsema of zoiets uit zevenhuizen voor mn paard maar daar moewt je aan huis komen. goede smeden

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:25

Twan van Baal

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:40

Ja Frank is idd heel tof.
Ik heb zijn hond Spike overgenomen (weet nie of je die kent hij stond eerst ook op zn oude bus)

Ja, ik ken hem nog wel, hartstikke lief dier. Er mocht nooit een hond op het erf waar ik toen stond met mijn paardem, maar Spike wel.
Ik hoop dat alles goed met hem gaat!!

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:40

]Ja Frank is idd heel tof.
Ik heb zijn hond Spike overgenomen (weet nie of je die kent hij stond eerst ook op zn oude bus)

Ja, ik ken hem nog wel, hartstikke lief dier. Er mocht nooit een hond op het erf waar ik toen stond met mijn paarden, maar Spike wel.
Ik hoop dat alles goed met hem gaat!!

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:17

*
Laatst bijgewerkt door Brenniej op 26-02-06 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:18

ardnas schreef:
Brenniej schreef:
Ik had eerst Pieter&kees Zyp. Maar ben nu naar een andere manege en heb nu voor m'n twee pony's Johan Meeuwissen. Maar die is echt goed hoor! M'n pony die eerst bij Zyp was is echt stukken beter gaan lopen! Was namelijk te krap bekapt. Heb voordat ik Johan nam Bram de Lange 1x laten beslaan maar dat was echt een kluns. M'n pony is 3 weken kreupel geweest. Te kort bekapt, vernageld, en de twee voorhoeven helemaal ongelijk gemaakt! Maar goed ben nu zeker tevreden met Johan.

Even een reactie op bovenstaand bericht: het klopt helemaal dat die Bram de Lange een grote prutser is !!
Ik heb in maart/april dit jaar mijn paard door hem laten beslaan, maar ze ging een paar dagen later slecht lopen en kreeg opgezette pezen... Heb hem laten terugkomen, maar hij 'zag er niets aan, ze loopt hartstikke goed'. Nou.... ze liep hartstikke slecht dus heb zeker 2 weken met dr gestapt en afgespoten. Aan de smid van onze stal zijn prutswerk laten zien en die was flink pissig dat iemand zo een paard kon neerzetten... scheef, plat en ineens twee ongelijke voorvoeten {achter geen ijzers...}.
Hij heeft meteen zijn beslag er onder vandaan gehaald en haar weer goed neergezet. Weer heel rustig aan gedaan.... Maar helaas was het kwaad al geschied, een week of 2 later heeft ze tijdens een buitenrit een ernstige peesblessure opgelopen. We zijn nu al bijna 4 maanden aan het stappen en moeten er nog 8!!
Daarna opnieuw naar de kliniek voor een echo en dan hoor ik of ze ooit nog bereden kan worden.
Ben er trouwens achter gekomen dat hij liegt over iig zijn opleiding in Amerika... heb ze gemailed en zij zeiden dat hij nog niet eens de helft van de 8 weken heeft voltooid en zonder certificaat/diploma is vertrokken. Ze waren ook niet gelukkig dat hij slechte kwaliteit aflevert en hun organisatie opgeeft als opleidingsinstituut. Ik raadt iig iedereen af deze man als hoefsmid te nemen, heb spijt dat ik hem ooit heb laten komen !!

wat erg van jou paardje zeg! En tegen mij vertelde hij ook dat hij een opleiding in Amerika had gevolgd, maar dat is wel erg schandalig dat hij het dus helemaal geen diploma heeft gehaald. En daar dus ook slecht werk leverde. Nouja mijn paard loopt gelukkig weer helemaal goed, maar heeft voor nog steeds last van ongelijke voeten. En dat duurt nog wel even voordat dat helemaal goed. Hij had linksvoor gewoon een maat kleiner ijzer op gezet! Nouja heel veel sterkte met jou paard, en hopelijk wordt hij weer beter!

Alvaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:53

Bertram Larink. Niet goedkoop, wel goed

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:09

De besten vindt ik Gerrit Soepenberg, en Herman de Jong.
Ik heb Bjorn *nogwat* (ben z'n achternaam kwijt)( Hij is wel goed, maar de bovenstaande smeden heb ik wonderen zien verrichten.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:32

Mijn vader bekapt de hoeven van mijn paarden nu,wat ik wel een hele goede smid vind is Hans Folmer.

punto

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:44

Ik heb Appie Boer uit Apeldoorn bij mijn paard en ben heel tevreden. En mijn paard ook!

BiancUgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:49

Ik had eerst altijd een leerling van Wim Busser die op de faculteit voor diergeneeskunde te Utrecht heeft gewerkt en daarna heeft Wim zich meer gericht op probleemgevallen. Hij is hiervoor veel naar congressen en workshops in Amerika en Engeland geweest. In Amerika, Egypte, Hongarije, Duitsland, België en Italië heeft Wim veel probleempaarden beslagen. Wim is 1 dag in de week aanwezig als zelfstandig hoefsmid op veterinair paardencentrum Kootwijkerbroek.

Maar toen ben ik van stal verhuisd en daar hadden ze al een smid Henk v/d Vendel, maar ik vondt dat me oude smid de ijzers er toch iets beter onder zette dan Henk en ben ik dus weer terug bij Rik de leerling van Wim Busser.En dat bevalt me weer super...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:57

Petersburg schreef:
Johannes van riesen! Goede smit!!

Is dit de smid die het overgenomen heeft van Rick Moes die naar Frankrijk vertrok?

Over deze smid hoor ik hele goede verhalen.

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:59

Albert Jan Knol

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 02:03

Ik heb Joey Moerland. Hij neemt de tijd voor zijn werk en leverd dan ook goed werk af. Ook legt hij alles netjes uit, komt op tijd en kijkt tenminste niet iedere keer op zijn klokkie. Kortom ik ben zeer tevreden over hem.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:39

Erg oud topic dus een slotje.