Prijs voor een bijrijdster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Phynix

Re: Prijs voor een bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:50

Op mijn vorige manege kon je voor de helft mee lessen op je eigen paard, in een gewone groepsles. Maar met je verzorgpaard moest je gewoon het normale bedrag betalen. Was ook rare manege....

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:56

Ben het wel mee eens..
maar denk dat als je je pony zomaar ineens op kort termijn kwijt raakt.. en je kan dat verkomen door een bijdrage te leveren..
denk dat het van de omstandigheden afhangt..

en ja als mensen op pensioen paarden rijden gaan ze niet naar de manege maar dat heb je ook met gewone verzorgpaarden.. die rijden dan ook gewoon een beetje voor hunzelf..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:23

russel schreef:
Vanwege die bijrijders op de pensionpaarden hebben zij weer minder inkomsten, want deze mensen zullen niet op manegepaarden gaan rijden.

Ik denk dat de regel in het leven is geroepen door barre nood, je zult maar je beetje gevorderde ruiters stuk voor stuk kwijt raken aan de pensionklanten.

dan nog vind ik dat de manege geen zak te maken heeft met wat jij met je paard doet.
Je betaald daar voor de stalling en het gebruik van de accomodatie.
Wat jij dan met je paard doet, is jouw zaak, niet die van de manege.
Ik zou mijn paard er meteen weghalen als ze zulke regels instelden.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:04

MissJ schreef:
russel schreef:
Vanwege die bijrijders op de pensionpaarden hebben zij weer minder inkomsten, want deze mensen zullen niet op manegepaarden gaan rijden.

Ik denk dat de regel in het leven is geroepen door barre nood, je zult maar je beetje gevorderde ruiters stuk voor stuk kwijt raken aan de pensionklanten.

dan nog vind ik dat de manege geen zak te maken heeft met wat jij met je paard doet.

Tja, als de meeste pension klanten echter een bijrijder hebben, dan zijn ze toch een concurrent van de manege. Die heeft daardoor toch minder inkomsten. Ik ken ook wel stallen waar het niet wordt gewaardeerd als je een bijrijder aantrekt.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:27

haha nou de baasjes mogen zelf bepalen of ze een bijrijdster nemen of niet...
een manege heeft er ook niets aan als een paard zich staat te vervelen op stal..
omdat het baasje geen tijd heeft

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:32

Als een baasje geen tijd heeft moet hij dus ook geen paard nemen

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:26

ik heb zelf ook wel eens gedacht om mijn bijrijdster mee te laten betalen. Er heeft echter vorig jaar een heel stuk in Bit gestaan ( Het was in de zomer ongeveer weet niet meer welk nummer) over de nadelen van het laten meebetalen van een bijrijdster. Ze krijgt daardoor allemaal rechten en dat was helemaal niet mijn idee. Ik zou dus maar goed nadenken of je haar wil laten betalen. Ik heb n u gewoon altijd de mogelijkheid om haar weg te sturen als het me niet meer zint of om te zeggen dat ze bv twee weken niet kan komen omdat ik zelf wil rijden. Dit gaat allemaal wat moeilijker als je iemand laat betalen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 17:25

moskaichamp schreef:
om te zeggen dat ze bv twee weken niet kan komen omdat ik zelf wil rijden.

Nee, lekker dan. Je moet als bijrijder wel ergens van op aan kunnen lijkt me zo, want wat is het voordeel voor iemand als die bij jou komt als bijrijder dan?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:27

wendytjeG
ben het met haar eens..
want je moet inderdaad wel in overleg zulke dingen doen
moet vertrouwen zijn.. zou wat zijn als je in een keer weg gestuurd word ook al betaal je niet

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:59

MissJ schreef:
russel schreef:

Bij ons gedle die regels ook (tot voor kort want ik sta er nu niet meer)

En ik was het er gewoon mee eens. En waarom? omdat ik het als voordeel zag, in plaats van als nadeel.

JIJ betaald idd voor de accomocatie, je bijrijder niet.
verder betaal je voor de faciliteiten, maar daar zit les niet bij inbegrepen (logisch dus dat je voor een les ook een gedeelte moet betalen lijkt me)
verder zag ik het als voordeel, want wij hadden best wat pensionpaarden staan, nou als die allemaal niet betalende bijrijders en verzorgsters hadden gehad, dan was op de vrije moment de bak echt megavol geweest. En nu kon ik altijd rustig rijden, met hooguit een of twee anderen.

Aan deze regels zie ik dus wel degelijk voordelen. En als je dan perse een bijrijder wilde mij ons (of noodgewongen had) dan was er nog geen man overboord, betaalde de bijrijder alleen wel de les.

en ook dat vind ik terecht, want zo uis het voor de manege rendabel om geen gigagroepen bij elkaar in een bak te proppen, wat je eigen les ook ten goede kwam.

Ik heb vier jaar met deze regels gestaan en heb het dus echt nooit als nadeel ervaren.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:01

Phynix schreef:
Op mijn vorige manege kon je voor de helft mee lessen op je eigen paard, in een gewone groepsles. Maar met je verzorgpaard moest je gewoon het normale bedrag betalen. Was ook rare manege....

dit was bij ons dus ook, en ik zie er niks raars aan

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:56

moskaichamp schreef:
ik heb zelf ook wel eens gedacht om mijn bijrijdster mee te laten betalen. Er heeft echter vorig jaar een heel stuk in Bit gestaan ( Het was in de zomer ongeveer weet niet meer welk nummer) over de nadelen van het laten meebetalen van een bijrijdster. Ze krijgt daardoor allemaal rechten en dat was helemaal niet mijn idee. Ik zou dus maar goed nadenken of je haar wil laten betalen. Ik heb n u gewoon altijd de mogelijkheid om haar weg te sturen als het me niet meer zint of om te zeggen dat ze bv twee weken niet kan komen omdat ik zelf wil rijden. Dit gaat allemaal wat moeilijker als je iemand laat betalen

Dat vind ik zelf een vreemde gang van zaken...
Als ik jou bijrijdster zou zijn had je dan een zware aan mij gehad hoor. Persoonlijk vind ik dat ook al betaal je niet je wel van de regels aan moet kunnen ik heb een keer een paard gereden van een vrouw die mij dus ook meldde dat ik 4 weken niet hoefde te komen omdat haar buurmeisje haar dan wel reed... Nou die was niet zo blij met me en ben daar ook meteen weggegaan ze zocht het maar uit...

Nu heb ik super eigenaars... En mag het betreffende paard zelfs van het winter dichterbij huis stallen zodat het voor mij makkelijker is om haar aan het werk te zetten... Natuurlijk betaal ik dan zelf de stallingskosten want dat is iets wat ik wil en ben niet van plan om hun op te zadelen met kosten die ze normaal ook niet hebben (ze staat nu aan huis)
Maar nu ze nog aan huis staat betaal ik niks ja alleen benzine voor mijn autootje omdat ik wel 25 km heen 25 km terug rijd 4x per week...
Maar dat heb ik er voor over....

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:12

Waar maakt iedereen zich toch druk over. Als de TS een bijdrage wil vragen, dan doet ze dit lekker.
Persoonlijk zou ik het baseren op de exacte kosten die je hebt. Als er iemand is die dit wil betalen. Wat let je dan?

We leven in een wereld van commercie. Als iemand mijn paard wil rijden en verzorgen en daar geld voor wil geven...best.

Hoe je het ook bekijkt, beide partijen profiteren ervan. Maar een eigenaar heeft alle kosten. Als een bijrijder dan bij kan en wil dragen in de kosten, dan is dat toch geen probleem.

Maar dit soort discussies zullen altijd uitlopen in ellenlange vergelijkingen van persoonlijke situaties en er zullen 2 kampen ontstaan.
En zo zijn er nog wel 100 andere onderwerpen waar we toch met zijn allen niet uitkomen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:19

Ik heb drie paarden en 1 verzorgster. Ze komt wanneer ze zin en tijd heeft en hoeft niets te betalen. Dat wil ik niet omdat ze dan idd rechten gaat krijgen. Als ik nu mijn pony lekker zelf wil doen dan bel ik haar gewoon af. Anders krijg je misschien wel gezeur van ja maar ik betaal er toch voor....Vandaar dat ik dat niet zie zitten...

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:33

Ik hoef niet te betalen voor mijn verzorgpaard. Daar tegenover staat wel dat ik regelmatig de stal doe, de paarden voer ed. De eigenaar heeft een kindje een heeft daardoor minder tijd om voor haar paard te zorgen. Wij helpen dus elkaar. Zij heeft meer tijd voor andere dingen en ik heb een verzorgpaard. (ik mag dan ook alles met hem doen)

Ik mag dus helemaal niet klagen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:09

Geen geld vragen aan bijrijdster.

Ik zou het allang fijn vinden als iemand leuk met mijn paardje dingen wilt doen als ik niet kan. Een bijrijdster zou mij daar alleen maar mee helpen, dan ga ik daar toch geen geld voor vragen? Als ik geen hulp zou hebben en ik zou veel moeten werken bijv. dan zou het paard verkocht oid moeten worden.

Ik ben van mening dat je mensen geen geld moet vragen, omdat ze je alleen maar uit de brand helpen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 18:33

ja maar dat uit de brand helpen is dus niet altijd zo.
ik bedoel, er zijn zat mensen die eigenlijk best zelf iedere dag kunnen, maar die ttoch een bijrijdste rhebben.

nou dan zie ik het probleem niet als diegene dan meedeelt in de kosten.

mits redelijk uiteraard. Nogmaals, in mijn geval helpt ze me wel uit de brand, en dus vraag ik niets.

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:07

ik heb meerendeel niet betaalt voor mijn verzorgpony's maar dat kwam omdat ik meestal de paarden/pony's van vriendinnen deed.
en die op weilanden stonden van via via en dus niet betaalde.
ik heb 2 keer moeten betalen dat was omdat het 3 pony's op een dure manege waren ook al snapte ik dat niet want een andere bijrijdster betaalde 20,00 en ik moest verdomme 50,00 betalen.
nu verzorg ik een shetlander van orchideetjuh en daar betaal ik 40,00 euro voor.
dat is bijna de helft van de stalling maar dan kom ik wanneer ik wil en mag ik ook doen wat ik wel alleen nog niet alleen naar buiten want daar is de pony zelf nog niet klaar voor.
en ik zou eigenlijk maar 3 dagen komen.

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 19:08

dat van die bijrijdster was ook iemand die dezelfde pony's deed en even oud was enzovoort.

Evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:03

Ik kom 5 dagen per week bij mijn verzorgpaardje, en mag alles doen wat ik wil. Ik hoef alleen de hoefsmid te betalen.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:33

Ik heb een soort bijrijdster, en zij hoeft niets te betalen. Ze mag bijna alles, als ze maar vraagt van te voren.

Het is wel zo dat als we iets voor de paarden willen kopen, we het bedrag delen, maar zo kunnen we het allebei gebruiken .

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:02

mijn bijrijders betaald wel mee de helft van de stallings kosten daar heeft ze 3 x per week mijn paard voor

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:23

Ik ga binnenkort betaald krijgen om paarden voor andere mensen te rijden (ga ik in het weekend doen)
Nu rij ik gratis.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:11

Yuri schreef:
ja maar dat uit de brand helpen is dus niet altijd zo.
ik bedoel, er zijn zat mensen die eigenlijk best zelf iedere dag kunnen, maar die ttoch een bijrijdste rhebben.

nou dan zie ik het probleem niet als diegene dan meedeelt in de kosten.

mits redelijk uiteraard. Nogmaals, in mijn geval helpt ze me wel uit de brand, en dus vraag ik niets.

Dan is dat nog steeds vaak omdat diegene zelf een paar daagjes 'paard-vrij' wilt zijn.
Dus nog steeds iemand die hem/haar daarbij helpt.. Ik vind het gewoon een heel rare gewoonte dat je moet betalen om iemand te helpen.

Bij particulier heet het 'verzorgpaard' en moet je betalen, bij een bedrijf het het 'hulp' en krijg je er geld voor. Rare bussines wat dat betreft..

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 11:06

Dus als ik het goed begrijp vinden de meeste hier, dat als je je hobby ten voeten uit kan beoefenen via een ander, dat je er geen cent aan uit zou moeten hoeven geven.

Hmmm doe ik toch behoorlijk wat verkeerd in me leven.

Zelf rij ik al 24 jaar paard en heb 4,5 jaar geleden een paard gekocht, nu is er alleen een eigen huis op me pad gekomen. Nog steeds heb ik alle dagen alle tijd voor me paard en kan het nog wel betalen, maar alle extra's zijn uit de boze. Ben ook van een dure manege verhuist naar een goedkopere stalling op een boerderij. En om me paard toch nog af en toe wat extra's te gunnen en mezelf wat meer financiele lucht ben ik dus ook op zoek naar een bijrijdster en ja dat is dus puur voor een beetje extra voor me paard. En nee tis niet zo dat als hij wat mankeerd ik dat gelijk niet meer kan betalen, hij is immers verzekerd , daar hou ik namelijk wel rekening mee. Maar wil niet zeggen dat het absoluut een grote druk legt op me eigen financiele toestand.
Ik ben ook van mening dat ik mijn paard beschikbaar stel aan een ander. Diegene mag er een aantal keer per week op rijden, er is een goed gedraineerde bak aanwezig, het bos is een kwartiertje stappen hiervandaan en niemand die zegt dat je met een uurtje weer terug moet zijn enz.
Het dier heeft alles wat ie zich maar wensen kan aan dergelijke tuigage en dergelijk, verwacht namelijk niet dat een ander spullen voor mijn paard gaat kopen. Hij staat een paar uur per dag op een weiland, het enigste dat ze moet doen is genieten van de omgang van mijn paard en effies 1 kruiwagentje met wat drollen en de ergste natte plekken weghalen.

Mijn gedachte is gedeelde lusten is ook een klein beetje lasten dragen.