Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
russel schreef:Vanwege die bijrijders op de pensionpaarden hebben zij weer minder inkomsten, want deze mensen zullen niet op manegepaarden gaan rijden.
Ik denk dat de regel in het leven is geroepen door barre nood, je zult maar je beetje gevorderde ruiters stuk voor stuk kwijt raken aan de pensionklanten.
MissJ schreef:russel schreef:Vanwege die bijrijders op de pensionpaarden hebben zij weer minder inkomsten, want deze mensen zullen niet op manegepaarden gaan rijden.
Ik denk dat de regel in het leven is geroepen door barre nood, je zult maar je beetje gevorderde ruiters stuk voor stuk kwijt raken aan de pensionklanten.
dan nog vind ik dat de manege geen zak te maken heeft met wat jij met je paard doet.
Je betaald daar voor de stalling en het gebruik van de accomodatie.
Wat jij dan met je paard doet, is jouw zaak, niet die van de manege.
Ik zou mijn paard er meteen weghalen als ze zulke regels instelden.

moskaichamp schreef:om te zeggen dat ze bv twee weken niet kan komen omdat ik zelf wil rijden.
MissJ schreef:russel schreef:Vanwege die bijrijders op de pensionpaarden hebben zij weer minder inkomsten, want deze mensen zullen niet op manegepaarden gaan rijden.
dan nog vind ik dat de manege geen zak te maken heeft met wat jij met je paard doet.
Je betaald daar voor de stalling en het gebruik van de accomodatie.
Wat jij dan met je paard doet, is jouw zaak, niet die van de manege.
Ik zou mijn paard er meteen weghalen als ze zulke regels instelden.
Phynix schreef:Op mijn vorige manege kon je voor de helft mee lessen op je eigen paard, in een gewone groepsles. Maar met je verzorgpaard moest je gewoon het normale bedrag betalen. Was ook rare manege....
moskaichamp schreef:ik heb zelf ook wel eens gedacht om mijn bijrijdster mee te laten betalen. Er heeft echter vorig jaar een heel stuk in Bit gestaan ( Het was in de zomer ongeveer weet niet meer welk nummer) over de nadelen van het laten meebetalen van een bijrijdster. Ze krijgt daardoor allemaal rechten en dat was helemaal niet mijn idee. Ik zou dus maar goed nadenken of je haar wil laten betalen. Ik heb n u gewoon altijd de mogelijkheid om haar weg te sturen als het me niet meer zint of om te zeggen dat ze bv twee weken niet kan komen omdat ik zelf wil rijden. Dit gaat allemaal wat moeilijker als je iemand laat betalen
.
(ga ik in het weekend doen)Yuri schreef:ja maar dat uit de brand helpen is dus niet altijd zo.
ik bedoel, er zijn zat mensen die eigenlijk best zelf iedere dag kunnen, maar die ttoch een bijrijdste rhebben.
nou dan zie ik het probleem niet als diegene dan meedeelt in de kosten.
mits redelijk uiteraard. Nogmaals, in mijn geval helpt ze me wel uit de brand, en dus vraag ik niets.
, daar hou ik namelijk wel rekening mee. Maar wil niet zeggen dat het absoluut een grote druk legt op me eigen financiele toestand.