MYTEN paardenvoeders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: MYTEN paardenvoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:07

D&H is moeilijk aan te komen inderdaad. Ik woon in Arnhem en haal het in Emmen
Heb daar 2 vriendinnen wonen en die halen af en toe voer voo rmij. Ik zie ze nl toch wel op wedstrijden of als we bij elkaar op visite gaan.
Ik denk erover om een mobiele paardenvoerzaak te beginnen. En dan juist voor merken die minder makkelijk verkrijgbaar zijn, regio Utrecht, Gelderland en Overijssel....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:25

Ik ben gebeld door een meneer Hazeleger van Myten... Helaas is er nog geen verkooppunt hier in het Noorden, maar ze zijn er wel mee bezig. Hij vroeg mij of ik misschien winkels wist die het eventueel wilde gaan verkopen.... Ik zoek.....

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:06

crazycactus schreef:
Ik ben gebeld door een meneer Hazeleger van Myten... Helaas is er nog geen verkooppunt hier in het Noorden, maar ze zijn er wel mee bezig. Hij vroeg mij of ik misschien winkels wist die het eventueel wilde gaan verkopen.... Ik zoek.....

Hebben ze mss ook een folder of zoiets waarmee je dan naar een winkel toe kan??

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:11

trisca schreef:
crazycactus schreef:

Hebben ze mss ook een folder of zoiets waarmee je dan naar een winkel toe kan??

Er is een folder van Mijten
Je zou ze even kunnen bellen, mischien kunnen ze je er een toesturen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:45

De folder is inderdaad heel uitgebreid. Een soort boekje en niet maar 1 A4-tje ofzo. In ieder geval wel de moeite om het aan te vragen. Ik heb het van mijn dealer toen gekregen.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 08:53

Ze hebben zelfs inderdaad een hele brochure over al hun voeders enz, maar ook gewoon losse velletjes (A4tjes) met info over alles, en ik geloof zelfs ook gewoon kleine foldertjes,
Maar gewoon effe bellen met Myten, die sturen je graag van alles thuis

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 08:53

Arnoud schreef:
@pmarena - Jee, wat een duur voer zeg, moet dan idd wel supergoed zijn. Je zei geen gigantische veranderingen te hebben gezien terwijl je zou verwachten dat je voor dat geld een zonnebril nodig hebt om je paard te bekijken Ik dat geval zou ik haast zeggen probeer EquiFyt eens. Info: www.equifyt.com (ook in NL)

Ja inderdaad...voordeel is wel dat ik 6 weken met een zak van 75 euro doe hoor , omdat het zo geconcentreerd is zeg maar.

Ik kon er ook niet aan komen , 1 voerboer in de omgeving kon het bestellen maar dan moest ik er weken op wachten...schiet niet op.

Nu bestel ik het gewoon via www.jordenshippo.nl , daar kun je alles van D&H bestellen en thuis laten bezorgen

En ik krijg dan ook steeds een gratis extra zak voer , laatste 2 keren Speedi Beet snelwekende bietenpulp en deze keer de Fiber P van Dodson.

Ik zal eens kijken op die site

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 08:59

Als ik 6 weken Mytens voer ben ik ongeveer 60 a 65 euro kwijt, dus dat scheelt niet veel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:10

Als ik bij andere merken kijk zie ik hele leuke en interessante voeders , maar altijd zit je aan die hoeveelheid van minstens anderhalve kilo per dag...en dat vind ik gewoon niet nodig. Zit dan ook energie bij in en dat heeft Rena zat van zichzelf...bij vorige eigenaresse kreeg ze een kwart schep muesli-zonder-haver van Havens per dag omdat ze anders helemaal hieperdepiep werd.

Van dit spul krijgt ze zo'n 400 - 450 gram per dag. Net een leuk knabbeltje om even een paar minuutjes op haar gemakje van te eten. Ze staat in de zomer de hele dag op de wei , en in de winter van donker tot donker. Vrij veel weiland dus ze kunnen altijd wel grazen. Dit Ultimate Balancer voer klinkt tot nog toe als het beste , precies wat ik zoek voor Rena.

Maar op zich zou ik liever iets lekkerders voeren aan Rena. Een soortemet van kruidenmuesli ofzo. Maarja dan springt ze weer boven je kop uit en ga je zo weinig voeren dat ze weer niet aan de ADH komt qua goede stofjes... Het is echt jammer dat dit zo'n stomme kippenkorrel is , gaat niks vanuit van dat hele brokje , als je het ziet / ruikt voel je je toch wel een beetje voor de gek gehouden voor dat geld eerlijk gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:53

Ik heb ook een paard dat als hij een schep te veel krijgt hypert. Ik moet zeggen met die mytens herbamix dus niet. Ik doe af en toe een hele schep tussendoor even extra voeren omdat hij als hij zijn wintervacht gaat vormen wel eens wat schraler wordt en zijn ribben te voorschijn komen.

Merk er dus gelukkig niets van, wel lekker vol op de ribben, maar geen ontploffingen meer. Dit voer ruikt lekker en is gevarieerd en hij moet nog goed kauwen. Ik ben er tevreden over.

Een voerschep is 750 gram omdat het muesli is. Hij krijgt dus 1,5 kg per dag en ongeveer 100 gr sublie energiekernmix, is oliehoudende voedingspreperaat met extra vit E en andere vit. en mineralen. Eigenlijk krijgt hij dus minder dan eerst met Pavo en Havens daar voerde ik 2 kilo sportbrok en dan nog kon hij schraal worden, dat extra schepje brok was dan ontploffingsgevaar.

Misschien het proberen eens waard.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:45

Aangezien ik niet het hele topic door wil bladeren, bij deze de vraag (die ik aan het begin van het topic ook gesteld heb ):

Wordt Mijtens ook in Noord-Holland verkocht ?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 15:00

Er staat ergens in de toppic een dealerlijst, geen idee welke plaatsen daarvan in noord holland liggen, zo aadrijkskundig aangelegd ben ik niet zodra het de kant van het westen op gaat. dus zou je toch effe snel de toppic door moeten snuffen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:13

staat op pagina 4

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:00

MMM, zo te zien niets in Noord-Holland (nu ben ik aardrijkskundig niet zo goed, maar niets bekends iig) .

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:25

pmarena schreef:
Arnoud schreef:
@pmarena - Jee, wat een duur voer zeg, moet dan idd wel supergoed zijn. Je zei geen gigantische veranderingen te hebben gezien terwijl je zou verwachten dat je voor dat geld een zonnebril nodig hebt om je paard te bekijken Ik dat geval zou ik haast zeggen probeer EquiFyt eens. Info: www.equifyt.com (ook in NL)

Ja inderdaad...voordeel is wel dat ik 6 weken met een zak van 75 euro doe hoor , omdat het zo geconcentreerd is zeg maar.

Ik kon er ook niet aan komen , 1 voerboer in de omgeving kon het bestellen maar dan moest ik er weken op wachten...schiet niet op.

Nu bestel ik het gewoon via www.jordenshippo.nl , daar kun je alles van D&H bestellen en thuis laten bezorgen

En ik krijg dan ook steeds een gratis extra zak voer , laatste 2 keren Speedi Beet snelwekende bietenpulp en deze keer de Fiber P van Dodson.

Ik zal eens kijken op die site

Thnx, ik zal eens kijken. Overigens ga ik ook even met myten bellen als mogelijk verkooppunt in Noord Nederland, mits er voldoende klanten voor zijn. Zo verkoop ik ook EquiFyt en Cavalor, maar hier is: "wat de boer niet ken eet (en koop) hij niet." Dus deze merken (in zuid en midden NL wel bekend(er) lopen hier niet zo. Dus als dat met myten dan ook zo gaat........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:32

Nou van dat EquiFit zie ik dus niks wat iets voor Rena zou zijn.... niet dat gezonde stofjes voertje zoals die Ultimate Balancer gepresenteerd wordt. Dus dan houdt het al snel op als er niks aansprekends bij zit

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:41

Oh, oke. Ik weet wel dat het goed voer is, maar ken de situatie van Rena natuurlijk niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:47

Het klinkt op zich wel alsof er over nagedacht is , maar als ik zo even door het productaanbod kijk dan zie ik eigenlijk niks wat andere voerfabrikanten ook niet hebben..... dus ik kan me voorstellen dat er geen run op is , wat dat betreft