problemen met mijn veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: problemen met mijn veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:21

xSuusx schreef:
even voor iedereen die zo heerlijk commetaar levert, ik luister nu zeker niet meer naar jullie zolang ik het beter weet is dat best, en fem je mag komen hoor maar zolang ik dan maar geen gezeur krijg over je verslag want mensen hier op b okt denkne alles beter te weten en houde nergens rekening mee en noemen dit mishandeling jullie moeten ff je eigen parden aan kijken zoek het ff uit zeg nou zal het hele mal mooi worden kom nou pffff ik ben romeo_haffie maar zat ff op xsuusx der naam hoiiiiiiiiiiiiiiiiii

Romeo_haffie, als domheid zeer zou doen, dan zou jij gillend van pijn rondlopen. De adviezen die hier gegeven worden zijn allemaal goed bedoelt. Je hebt nooit naar ons geluisterd, anders had je nu deze problemen niet gehad. Dat is het enige wat ik nog kwijt wilde.

En je spreekt jezelf tegen: als jij zo bang bent voor gezeur, dan maakt het je zeer zeker uit wat wij over je zeggen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:49

Amen _/-o_

En wat ik niet begrijp, je schrijft: "zolang ik het beter weet" als je het allemaal dan beter weet, waarom dan iedere keer weer een topic met vragen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:40

De TS en der aanhangsels zijn weer lekker bezig, maar wat ik in het begin al niet geloofde is nu weer bevestigd... jullie zijn een typisch voorbeeld van penny's die zich vervelen en daarom bokt gaan terroriseren met dit soort topics...

Mijn pony doet dit, mijn pony doet dat... en dan als laatste ONS nog even de les gaan lezen dat wij met onze ervaring (dan spreek ik over degene waarvan ik het weet...GK, RK e.d.) het allemaal mis hebben? Dat wij in jarenlange ervaring niets geleerd hebben en maar aanfladderen.... Nee dame, jij bent hier degene die echt een keer op je plek gezet moet worden, samen met xsuusx!! Door je ouders, door je pony of door bokt (ookal luister je niet naar geen van allen). Maar er is hier een spreuk op bokt die ik altijd zal onthouden...

Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen... en ik denk dat je eens heel goed bij jezelf na moet gaan, wie er hier daadwerkelijk de ervaring heeft en wie er hier nog heel erg veel moet leren, zowel in de omgang met paarden als met mensen en met de Nederlandse taal!!!!

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:10

het veulen is verkocht zoals ik al zij dus nu wordt hij ook niet meer mishandelt door mij volgende maand is hij weg goed

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:20

Romeo_haffie schreef:
het veulen is verkocht zoals ik al zij dus nu wordt hij ook niet meer mishandelt door mij volgende maand is hij weg goed

Blaaat.....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 00:13

Romeo_haffie schreef:

Ik dacht dat jij vond dat iedereen het verkeerd had en je het goed deed?! En nu toch naar ons luisteren?? Goh...

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 00:32

nou als je een paar pagina's terug leest dan lees je ook dat hij al weg ging dus

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:25

Ik hoop dat dit veulen bij iemand terecht komt die er wel op de juiste manier mee kan omgaan en hopelijk is het nog niet te laat voor dit arme dier.

@TS, neem de volgende keer een hamster i.p.v. een (jong) paard Ach gut

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:09

Romeo_haffie schreef:
nou als je een paar pagina's terug leest dan lees je ook dat hij al weg ging dus

Wat ik lees en begrijp is dat je jou gedeelte hebt overgedragen aan de mede-egenaar, en dat het paard daar blijft staan waar hij nu staat. Dat fsoudan je nog even zou helpen met het in het gareel krijgen van je paard, en dat er verder niets aan de situatie verandert, behalve dat jij op papier zijn eigenaar niet meer bent (en missdchien geld overhoudt voor een ouder paard dat wel bij je past)

Ulex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:39

Jammer dat mensen vaak zo hard reageren, na veel advies is dat misschien nodig, maar het heeft wel vaak tot resultaat dat mensen hun kop in de wind gooien.
Balen dat het zo is gelopen, ik denk dat het voor jou wel rust zal geven als het beestje weg is en ik hoop voor je dat je nu leukere ervaringen zult krijgen.

Jammer dat er mensen zijn die het altijd alleen beter willen weten, gelukkig zijn er ook veel mensen met goede adviezen!
Ook ik heb een hengstveulen en ben een tijdje uit de paardenwereld geweest wat misschien dus geen slimme keuze was, maar ik ben wel blij met adviezen die ik hier gelezen heb, daar kan ik ook weer wat mee!

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 21:48

ja dat is dus wat ik ook bedoel, ik wil best naar dingen luisteren als het anders gezegt wordt enz, maar ze zeggen dat ze advies geven maar waarom zo hatelijk, maar ag ik ga me verder hier niet meer aan storen hij is nu weg en ik kom heus wel een ander leuk paardje tegen denk ik. en mischien bedoelen ze het niet zo bod. Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:52

Romeo_haffie schreef:
ja dat is dus wat ik ook bedoel, ik wil best naar dingen luisteren als het anders gezegt wordt enz, maar ze zeggen dat ze advies geven maar waarom zo hatelijk, maar ag ik ga me verder hier niet meer aan storen hij is nu weg en ik kom heus wel een ander leuk paardje tegen denk ik. en mischien bedoelen ze het niet zo bod. Knipoog

Ik denk ook heel veel dingen dat het hatelijk overkomt, maar je moet heel goed opletten dat dit internet is... vaak komt alles harder aan omdat je geen gezichtsuitdrukkingen ziet enz. Deze mensen zijn echt niet boos ofzo maar je ziet het gezicht er niet bij dat is erg moeilijk...

Dat hou je met internet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:05

Citaat:
weetje wat jij moet doen. de reet van je knol af likken

mwah
onze uitspraken zijn nog vrij zacht Tong uitsteken

Romeo_haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 22:11

ja snap ik wel dat je geen gezicht uitdrukking ziet maar de woorden die erbij zitten die doen mij genoeg te weten dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:19

wederzijds Haha!

Ik zeg alleen maar dingen om je te pesten, te klieren, op de kast te jagen
Zo ben ik gewoon
Zit helemaal niet in mijn natuur om te helpen, te hopen dat een jonge pony nog een toekomst heeft.

daarom reageer ik in rt ook op het 1000ste aan de teugel topic, omdat ik de ruiters graag pest als de pony in de mond getrokken word om aan een plaatje te voldoen.
Doe ik ook niet om te helpen, tuurlijk niet

pfieuw, dat is er eindelijk uit na 4 jaar bokt Haha! Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:33

runningkawa schreef:

Ach gut

Het is lang he.... en dan te bedenken dat je er nog uuh 3 kwart jaar langer als mij opzit (ook al vanaf 2001 niet vanaf 2002 Knipoog)

Maar eerst viel het allemaal toch wel mee...

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:37

runningkawa schreef:

Gesundheit Haha!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:36

Na 4 jaar bokt heb JIJ alles wel gezien?! Verward
Maarre dat weten de mensen die er relatief kort op zitten dus niet.

Ik heb deze topic ook met verbazing zitten volgen.

Natuurlijk baal ik er ook van dat het veulen slachtoffer is van ondeskundig handelen. Laat dat even voorop staan.

Maar het heeft geen nut om als je advies niet wordt opgevolgd zo hard te reageren. Ik zou als TS bij een dergelijke toon ook de kop in de wind gooien. Wat bereik je dan: het averrechtse.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:09

Eigenlijk wilde ik niet reageren, maar ik moet nou toch even wat kwijt.
Het is niet vervelend bedoelt maar hoe oud ben je Romeo-haffie?

Ook ik vind het niet verstandig om aan een veulen te beginnen als er geen ervaring is, of goeie begeleiding maar zoals het bij mij overkomt lijkt het alsof je van je ouders een schattig veulentje hebt gekregen.
Misschien vergis ik me ontzettend Bloos maar zo komt het bij mij over.
Mocht dat zo zijn dan vind ik het niet fout van Romeo-haffie maar van haar ouders.
Als mijn ouders een paar jaar terug met een schattig veulentje aan zouden komen dan zou ook ik in eerste instantie dolgelukkig zijn.
(dat is nooit gebeurd)

Gelukkig leer ik ook met de jaren Slim
En als ik ooit een veulen zou nemen dan zou ik hem zo-wie-zo in de opfok doen... kan hij lekker paard zijn en op deze manier veel meer leren van zijn soortgenoten.

Mocht het zo zijn gelopen zoals ik hierboven beschrijf dan vind ik het vervelend voor je dat het allemaal zo is gegaan.

Nog even voor de duidelijkheid:
ik heb andere topics NIET van je gelezen, kon ik misschien beter wel doen Bloos zodat het voor mij duidelijker was maar even geen tijd voor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:28

Beste Marja

Als dit nu het eerste topic over dit onderwerp is van romeo, dan is het wat anders
Maar ze heeft die pony vanaf oktober en dit is topic 10 ofzo al.

En het 10e topic waarin zij begint met dat we onze bek moeten houden omdat we alleen maar zeuren, ze zelf wel weet hoe het moet, de kont van het paard maar af moeten gaan likken enz

Denk dat wij dan nog erg aardig blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 15:35

edit van vorige bericht gaat niet, dus zo maar

En dat ene berichtje was sarcatisch bedoeld, geloof dat dat met die smileys wel duidelijk was, of niet?

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:56

was mij wel duidelijk dat t sarcastisch bedoeld was hoor!!! Haha!

deze pony mag dan wel verkocht zijn , ik hoop nog dat ie verkocht is aan de goeie, want aangezien ts niet zoveel kijk op een veulen en de verzorging ervan heeft, zal de kijk op wat voor eigenaar zo'n veulen nou eigenlijk nodig heeft ook wel ontbreken, jammer genoeg!
Maar ik duim voor de pony!

en......we kunnen denk ik wachten op t volgende topic van n volgend paardje wat ze koopt en wat ook weer niet functioneert! Koe

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:20

Het was voor mij ook glashelder. Clown

Ik hoop inderdaad ook dat dit paardje aan de goeie verkocht is/wordt.
Ik duim ook mee.....

Ik wacht in spanning af.
Misschien is de volgende wel een ezel......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:30

Ik zie dit topic net pas, heb het ook niet doorgelezen, maar zat wel te strálen achter m'n pc toen ik het las!! Een tijd terug had je ook problemen met je pony en vroeg je ook raad. Veel mensen (waaronder ik) raadden de opfok aan. Ik heb van jou alles wat lelijk was naar m'n kop geslingerd gekregen, met dat ik de k*nt van m'n knol maar moest kussen e.d. aantoe.

DIT is dus wat er gebeurt met paarden die 'asociaal' gehouden worden.

Wees eerlijk tegenover het paard en verkoop hem. Ga dammen en blijf uit het vervolg uit de buurt van paarden zonder begeleiding!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:44

ik zie trouwens in dit topic: viewtopic.php?f=65&t=389331&start=0&st=0&sk=t&sd=a

dat je op zoek bent naar een ander paardje, en dan hoeft het er niet een te zijn die bereden is.

Advies:
Zet een advertentie voor een leer/rectratieponytje, dat al een aantal jaren netjes onder het zadel loopt, zijn kuren kwijt is en braaf is, dan weet je zeker dat je niet meer tegen problemen aanloopt (problemen die de schuld van de pony zijn dan!!!!!!)

Geen onbeleert paardje meer nemen, je zou toch zeggen dat je daar zo langzamerhand wel genoeg van hebt!!!